Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 81 záznamů.  začátekpředchozí43 - 52dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pojetí totality v díle George Orwela.
Pelán, Štěpán ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl charakterizovat způsob, jakým George Orwell nazíral na totalitu a kterak ji ve svých dílech vyobrazoval. Stěžejní částí je analýza charakteristických rysů totalitních režimů v Orwellových nejvýznamnějších dílech 1984 a Farma zvířat. Pro hlubší porozumění Orwellovu náhledu na totalitní režimy je také blíže pojednáno o jeho životě a událostech, které jeho politické smýšlení formovaly. Kromě výše zmíněného je součástí práce také obecná charakteristika typických rysů totalitarismu a obecně platných principů v rámci totalitních režimů, přičemž je odkazováno na historicko-politický kontext dvacátého století vybraných států, kupříkladu SSSR, Německa nebo Československa. Tato část je následována analýzou vybraných děl autorů, kteří se totalitou zabývali z pozic politické teorie, například Hannah Arendtové, F. A. Hayeka, Zbigniewa Brzezinského či Ernsta Jüngera. Přestože George Orwell tíhl k levici a označoval sám sebe jako socialistu, jakoukoliv formu totalitní vlády striktně odmítal a, jak v jedné ze svých esejů napsal, velkou část jeho díla tvoří protitotalitně zaměřená literatura. Jeho ostře vyhraněný názor na totalitarismus se začal rodit během Španělské občanské války, jíž se aktivně zúčastnil. Tam se také poprvé setkal s totalitními praktikami Sovětského svazu,...
Význam hry ve filosofické reflexi
Keplová, Michaela ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Bakalářská práce se zabývá fenoménem hry ve filosofické reflexi. Hra je promýšlena v nejrůznějších kontextech, tak jak se o historickém, ale i současném filosofickém myšlení. Je promýšlena ve vztahu k celku světa, přírody a kosmických sil, ve vztahu k životu, společnosti, kultuře, jako projev kreativity v umění, jako protiváha vážné práce i jako intimní rovina prožitku štěstí. Práce ukazuje hru v celku jejich nejednoznačných určení a působnosti na jednotlivce i celé společenství. Jednotlivé kapitoly, v nichž se inspiruji velkými mysliteli od a současnost postihují právě tyto odlišné kontexty, v nichž je hra ve i promýšlena. Dnešní ludologie přesahuje z původně filosofických základů do nejrůznějších oblastí humanitně vědního zkoumání, což se objevuje i v práci sledováním tzv."svodu hry" a promýšlením pedagogického významu hry ve výchově a vyučování. LÍČOVÁ SLOVA hra, symbol, význam, pojetí, reflexe
Dezinformace jako téma mediální výchovy a jeho integrace do výuky společenských věd
Tošnarová, Kateřina ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Samek, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem dezinformací a představuje je jako aktuální a důležitý koncept současného mediálního diskurzu. Počáteční část práce popisuje dezinformace a zasazuje je do kontextu souvisejících mediálních pojmů. Práce se dále věnuje popisu možných důsledků působení médií a potažmo dezinformací na člověka a společnost. Součástí práce je i popis postupů, jak s dezinformacemi pracovat, a jak dezinformace poznat a odlišit je od seriózních informací. Téma dezinformací je v práci zasazeno do kontextu médií a mediální výchovy a je popsán vliv, který mají média včetně dezinformací na člověka a jeho proces socializace. Zmíněny jsou principy, na jejichž základě lidský mozek snadno uvěří dezinformacím. Ve finální části práce je téma dezinformací popsáno v kontextu společenských věd a RVP ZV i RVP G. Akcentována je aktuálnost tématu i jeho důležitost pro mediální výchovu. V poslední kapitole jsou popsány aktuální projekty, které se zabývají dezinformacemi a jejich odhalováním, a které mohou být k užitku pedagogům i studentům. KLÍČOVÁ SLOVA dezinformace, mediální výchova, média, mediální gramotnost, manipulace, kritické myšlení, občanský a společenskovědní základ
Vlastivědné procházky po městě Benešov a blízkém okolí
Zlevorová, Terezie ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Cílem diplomové práce Vlastivědné procházky po městě Benešov a blízkém okolí je vytvořit soubor materiálů pro výuku žáků 4. a 5. ročníku o regionu a jeho blízkém okolí v rámci vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá zařazením tématu do Rámcově vzdělávacího programu, dále teoretickými východisky práce - pamětí, kulturním dědictvím, objektovým učením a vycházkou jako formou výuky využívanou v praktické části. Dále se věnuje městu Benešov z hlediska přírodních, hospodářských podmínek, a především z kulturně historického vývoje. Praktická část se zabývá návrhem tří vlastivědných procházek po městě Benešov a jeho okolí na vybraná témata. Cílem vycházek je především propojení vlastivědného učiva s dějinami města a vést žáky k rozvoji vztahu ke svému městu a jeho památkám. Součástí procházek jsou aktivity před a po vycházce, samotný průběh vycházek přes vybraná místa s navrženými úkoly a pracovní listy. Klíčová slova: procházka, regionální historie, kulturní památky, vlastivěda, město Benešov
Analýza informační společnosti. Nebezpečí médií pro výchovu nebo jejich velká příležitost?
Vencl, Josef ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce bere za základ teorie o moderní informační společnosti, jak ji reflektují moderní filosofie. Teoreticky se zabývá roztříštěností světa a vzdělání, podléhajících vlivu různých zájmů, a technologií, které hrozí reálnou destrukcí osobnosti, na druhou stranu je ale jejich rozvoj nutnou podmínkou pro fungování společnosti. Práce hledá, jaké místo mají technologie v současné společnosti a vzdělávání, formuluje jejich pozitivní a negativní stránky. KLÍČOVÁ SLOVA moderní společnost, informační společnost, učící se společnost, vzdělání, vzdělávání, poznání, svět

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 81 záznamů.   začátekpředchozí43 - 52dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.