Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  začátekpředchozí120 - 129další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hlavní znaky efektivní školy a její přínos pro zkvalitnění vzdělávání a další uplatnění žáka
Novotná, Hana ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
8 RESUMÉ České školství prochází v posledních letech výraznými změnami. V platnost vešel zákon č. 561/2004 Sb. (školský zákon), který mimo jiné ukládá školám povinnost vlastního hodnocení a sestavování vlastních školských vzdělávacích programů. Tato práce představuje koncept efektivních škol, který je ve světové literatuře známý již od konce sedmdesátých a počátku osmdesátých let. Pro Českou republiku je tento koncept aktuální až od roku 1989. Cílem práce je přispět к diskusi o konceptu efektivních škol v České republice, přičemž na koncept se zde nahlíží z hlediska hodnocení a měření. Zároveň tato práce nabízí možnost aplikace teoretického konceptu do praxe českých škol: jejich činnosti a hodnocení. Dále se zde zkoumá oprávněnost jednoho ze základních poselství konceptu efektivních škol, tj. že konkrétní škola má na žáka vliv a to nejen z hlediska jeho akademických výsledků, ale také jeho budoucího uplatnění. Práce je rozdělena do dvou částí. První část zkoumá teoretická východiska konceptu a zabývá se jeho podstatnými součástmi: školou přidanou hodnotou, koreláty efektivních škol, zlepšováním školy, kvalitou a pro tuto práci klíčovým vztahem mezi vlastním a externím hodnocením škol. V závěru první části jsou uvedeny kritické otázky, kterým koncept čelí. Poukázáno je především na obtížnou měřitelnost...
Evaluace minimálních preventivních programů na základních školách se zaměřením na Prahu 5
Francová, Magdaléna ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Nekola, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá minimálními preventivními programy na pražských základních školách a výzkumem evaluace těchto programů. Teoretickým zázemím je evaluace ve veřejné politice, škola jako výchovná instituce, rizikové chování a primární prevence. Výzkum je kvalitativního charakteru a vychází z polostrukturovaných rozhovorů a analýzy minimálních preventivních programů základních škol na Praze 5. Práce obsahuje návrh jednotné struktury těchto programů a návrh evaluačního nástroje pro externí hodnotitele, na jehož základě jsou tyto programy zhodnoceny. Nejlepší z nich je následně coby případ dobré praxe podrobně rozebrán v případové studii.
Politika snižování dlouhodobé nezaměstnanosti osob se základním vzděláním na Ústecku
Hiekischová, Michaela ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kotrusová, Miriam (oponent)
Diplomová práce "Politika snižování dlouhodobé nezamestnanosti osob se základním vzdeláním na Ústecku" se zabývá trhem práce a vzdelávacím systémem na lokální úrovni. V soucasné dobe je kladen velký duraz na pracovníky s kvalifikací, odbornými znalostmi a dovednostmi, poptávka po lidech se základním vzdeláním se rapidne snižuje a volná pracovní místa pro ne ubývají. Osoby se základním vzdeláním jsou tak ohroženi dlouhodobou nezamestnaností a je treba jim venovat pozornost. Soucasné služby politiky zamestnanosti v okrese Ústí nad Labem nejsou príliš zamerené na osoby s ukoncenou základní školou. Také vzdelávací systém má urcité nedostatky, není príliš flexibilní a opomeneme-li nízkou motivaci a vuli nekterých uchazecu se vzdelávat, mají omezené možnosti se dále ucit a získat doklad o dosaženém vzdelání v podobe výucního listu ci maturitního vysvedcení. Diplomová práce se tedy zabývá predevším vzdelávací politikou, která by mela predstavovat prioritu pri predcházení problému dlouhodobé nezamestnanosti osob se základní školou. Dále se zabývá politikou zamestnanosti, zejména pak její aktivní formou a nástroji. V záveru práce jsou navrhnuta opatrení, která jsou zacílená na snižování poctu nezamestnaných se základní školou, zvyšování vzdelanostní úrovne obyvatel, jejich motivaci pracovat a vzdelávat se, na...
Osmiletá gymnázia - únik nebo příležitost?
Vágnerová, Alena ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Osmiletá gymnázia - únik nebo příležitost" pojednává o velmi diskutované součásti českého vzdělávacího systému. Osmiletá gymnázia mají v českých zemích dlouhou tradici, byla zavedena již v roce 1849 a s přerušením v letech 1948 - 1990 jsou součástí vzdělávací nabídky až dodnes. Pro jejich obnovení byly uváděny zejména dva důvody návrat k historické tradici a potřeba odděleného kvalitnějšího vzdělávání pro budoucí elitu národa. Při bližším prozkoumání však tyto argumenty neobstojí. Víceletá gymnázia se velmi liší od těch za první republiky a výsledky řady výzkumů nepotvrzují výhodnost odděleného vzdělávání pro jednotlivé skupiny ani pro společnost jako celek. Přístup ministerstva školství k této instituci prošel řadou změn, jeho nekonzistentnost se projevila i tím, že nabídka víceletých gymnázií se liší v jednotlivých krajích a městech, co do rozsahu i struktury. Což vyvolává otázku rovnosti příležitostí v přístupu k nim a spravedlnosti takového uspořádání. Nejvíce míst nabízí osmiletá gymnázia v Praze, kde je také největší poptávka po tomto typu studia. Motivace uchazečů v Praze se však také liší a řada z nich hledá spíše než příležitost ke kvalitnějšímu vzdělání únik z neuspokojivé situace na základní škole.
Internships for students' of social sciences in the public and nonprofit sector
Mitrová, Jana ; Vlk, Aleš (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou odborných praxí vysokoškolských študentov spoločenskovedných oborov vo verejnom a neziskovom sektore v Českej republike. Na celú problematiku je nazerané z pohľadu hlavných aktérov - MŠMT, odborníkov, študentov, vysokých škôl a organizácií verejného a neziskového sektoru. Cieľom práce je celkovo zmapovať problematiku praxí, zistiť príhodnosť prostredia a skúmať mieru zaistenia kvality praxí vysokými školami. V prvej časti tejto štúdie je pozornosť zameraná na teoretické koncepty, ktoré sa venujú oblasti zaistenia kvality praxí, skúsenostnému učeniu a modelu A-A-A. Teória je východiskom pre ďalšiu časť, ktorá v rámci dvoch analýz - prostredia a aktérov, za použitia kvantitatívno-kvalitatívnych metód, skúma situáciu v Českej republike. Práca rovnako sleduje pozície jednotlivých aktérov, mieru ich "moci" a záujmu. Na základe zistených nedostatkov prostredníctvom analýz, sú v záverečnej časti práce predložené návrhy opatrení na podporu rozvoja a zaistenia vysokej kvality praxí.
Problémy dalšího vzdělávání úředníků veřejné správy v České republice
Makovská, Markéta ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Geissler, Hana (oponent)
Diplomová práce "Problémy dalšího vzdělávání úředníků ve veřejné správě v ČR" se zabývá problematikou vzdělávání úředníků veřejné správy, přičemž pozornost je věnována zejména systému vzdělávání v územní samosprávě. Práce podává stručný přehled o vývoji reformy veřejné správy, v rámci které byla vytvořena nová koncepce vzdělávání úředníků. Dále je podrobněji popsán současný systém dalšího vzdělávání, jeho jednotlivé komponenty, právní úprava a zainteresovaní aktéři. Praktická část práce je věnována výzkumu vzdělávání úředníků v územní samosprávě, jehož cílem je identifikovat jeho problémové oblasti. Výsledky šetření poukázaly na 9 problémů, které jsou nedostatek finančních prostředků, problém návratnosti investic do vzdělávání, nízká či nevhodně orientovaná motivace úředníků k dalšímu vzdělávání, kvalita některých vzdělávacích institucí, resp. lektorů, obtížné vyhodnocování výsledků a efektů vzdělávání, neefektivní norma povinných 18 dní vzdělávání za 3 roky, zkouška odborné způsobilosti, přístup vedení úřadů ke vzdělávání a nízká přínosnost elearningového vzdělávání. V závěru práce jsou pak nastíněny možnosti řešení zjištěných problémů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   začátekpředchozí120 - 129další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 Veselý, Adam
1 Veselý, Alexej
4 Veselý, Aleš
4 Veselý, Antonín
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.