|
Evropská migrační politika : Jsou přechodná období potřebná?
Redlová, Lucie ; Tegze, Miron (vedoucí práce) ; Marková, Jana (oponent)
Práce se zabývá opodstatněností použití přechodných období na volný pohyb pracovníků v případě tzv. "Východního" rozšíření. Analýza dopadu rozšíření na pracovní trhy původních členských států naznačuje, že migrace za prací není tak velká, jak se očekávalo. Ke stejným závěrům došly i studie založené na ekonometrických modelech či průzkumech veřejného mínění. V práci shrnu teoretické přístupy k migraci a migrační pohyby v Evropě v historii. V další části přiblížím společnou migrační politiku Evropské unie. Další kapitoly se zabývají rozšířením - zkušenostmi z minulých rozšíření (vstup Řecka, Portugalska a Španělska), Východním rozšířením i nedávným vstupem Rumunska a Bulharska do Unie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Multinacionální korporace - determinanty jejich rozhodování a vliv jejich působení na ekonomiku země na příkladu automobilového průmyslu
Kareš, Ondřej ; Turnovec, František (vedoucí práce) ; Tegze, Miron (oponent)
Tato práce rozebírá otázku nadnárodních společností, mezinárodní produkce a dopady jejich působení na národní ekonomiku. Nejprve se zabývá teoretickými důvody vzniku nadnárodních společností a motivy pro jejich chování. Na vybraných empirických datech pak ilustruje jejich význam ve světové ekonomice i České republice, jakožto příkladu tranzitivní země. Nový způsob mezinárodní produkce je dále znázorněn na příkladu automobilového průmyslu, jakožto odvětví, které je dominováno velkými nadnárodními společnostmi a to jak na úrovni hlavních světových automobilek, tak v celé dodavatelské struktuře. V poslední části je na datech českého zpracovatelského průmyslu z let 2000 až 2005 analyzován dopad přítomnosti nadnárodních společností na domácí podniky skrze pozitivní spillover efekty. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Procedura SDKL - Miner pro dobývání znalostí z databází
Tegze, Miron ; Rauch, Jan (vedoucí práce) ; Lín, Václav (oponent)
SDKL-Miner je nová GUHA procedura pro dobývání znalostí z databází. Rozšiřuje systém LISp-Miner, který je vyvíjen na VŠE Praha. SDKL-Miner hledá nové potencionálně zajímavé hypotézy pomocí dvojice kontingenčních tabulek. Do procedury SDKL-Miner byl implementován jednoduchý kvantifikátor. Diplomová práce obsahuje testy a nalezené zajímavé hypotézy pro jednoduchý kvantifikátor společně s příklady užití kvantifikátoru. V práci jsou navrženy směry dalšího vývoje, jak pro proceduru SDKL-Miner, tak i pro celý systém LISp-Miner. Použití statistických testů závislosti a použití vektorové i maticové majorizace je podrobně rozebráno. Procedura je výsledkem kontinuálního vývoje akademického systému LISp-Miner pro dobývání znalostí z databází.
|
|
Rozvrhovací úlohy typu Flow-shop
Dyntar, Tomáš ; Tegze, Miron (vedoucí práce) ; Červinka, Michal (oponent)
Je podán popis rozvrhování flow shop a lot streaming včetně příkladu. Dále jsou ukázány metody a algoritmy pro řešení různých verzí problému určení velikostí skupin pro přepravu mezi stroji v prostředí flow shop se dvěma stroji. Začne se s výpočtem úlohy se dvěma skupinami (diskrétní případ), třemi skupinami (spojitý případ) a pak je představen Trietschův polynomiální algoritmus pro libovolný počet skupin pro danou celkovou dobu trvání procesu, kdy se uvažuje konstantní či lineární doba na přepravu včetně variant s omezeným počtem přepravních zařízení či jejich omezenou kapacitou, kdy se uvažuje konstantní či lineární doba nastavení strojů. Dále je vytvořen model s přepravou i dobou nastavení a Trietschův algoritmus je příslušným způsobem upraven. Pro rozšíření výsledků případů s jedním strojem na případy s více stroji je navrženo užít větu R. G. Vicksona, která řeší problém s určením skupn v případě více jobů pomocí pojednání problému s určením velikosti skupin pro každý job samostatně a poté užitím Johnsonova algoritmu. Také je ukázán známý způsob k rozšíření výsledků na úlohu se třemi stroji prostřednictvím řešení vždy dvou sousedních strojů zvlášť nebo upravením Trietschova algoritmu pro tři stroje. Většina postupů je předvedena na příkladech.
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |