Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 323 záznamů.  začátekpředchozí303 - 312dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam asistenta pedagoga na základní škole
Hejduková, Petra ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou asistenta pedagoga na běžných základních školách. Zaměřuje se na význam a přínos této pozice na základních školách z pohledu pedagogů, asistentů pedagoga, zástupců vedení škol a samotných žáků. Teoretická část se věnuje širšímu pojetí pozice asistenta pedagoga ve vzdělávacím systému České republiky prostřednictvím inkluzivního vzdělávání. Empirická část se zaobírá koncepcí zapojení asistenta pedagoga na vybraných základních školách a dále mapuje význam a přínos asistenta pedagoga na těchto základních školách za použití dotazníků s otevřenými otázkami pro pedagogy a asistenty pedagoga a polostrukturovaných rozhovorů se zástupci vedení škol a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Výsledkem práce je zhodnocení jednotlivých koncepcí zapojení asistenta pedagoga na vybraných základních školách a přinesení důkazů využití a přínosu této pozice na základních školách běžného typu.
Plánování výuky zaměřené na průřezová témata RVP ZV a ověřování dopadů této výuky na rozvoj klíčových hodnot a postojů žáka na 1. stupni ZŠ
Frkalová, Nikola ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Cíl práce V teoretické části diplomové práce je mým cílem zmapovat možnosti učitele při začleňování průřezových témat do výuky na 1. stupni základní školy, především průřezové téma, které se zabývá výchovou k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Ráda bych se zaměřila na to, jak učitel může v rámci výuky rozvíjet žákovské hodnoty a postoje, které se k průřezovým tématům vztahují, a zároveň, jak lze zjišťovat dopady takto orientované výuky a dále s nimi pracovat. Chci se zaměřit i na vymezení požadavků na učitele preferujícího přístup k výuce orientovaný na postoje a hodnoty. V empirické části práce zpracuji případovou studii na základní škole, která zmapuje práci s metodikou pro zjišťování postojů a hodnot žáků a účinnost výukové intervence představující cílenou práci s postoji a hodnotami žáků. Sběr dat proběhne formou zúčastněného pozorování a shromažďování dokumentů a artefaktů ve třídě. Vztah výzkumného problému a výzkumných otázek Na základě osvojených znalostí a získaných zkušeností jsem si stanovila následující otázky, na které by měla práce odpovědět: Jak rozvíjí učitel postoje a hodnoty vyplývající z vymezení průřezových témat rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání? Jaké metody zjišťování vlivu výuky na postoje a hodnoty žáků učitel využívá? Jaký vliv má...
Způsobilosti žáků primární školy řídit svůj čas
Tošnerová, Aneta ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je prokrastinace. Prokrastinací rozumíme "nelogické, ale zároveň záměrné odkládání plánované činnosti, jež je doprovázeno angažovaností v náhradních aktivitách." (Sliviaková 2010, s. 3). Od téměř neškodné situační, občasné prokrastinace je velmi blízko k prokrastinaci chorobné. Ta již poukazuje na nežádoucí stav, poruchu zdravého životního stylu a sebeřízení člověka. To je východiskem pro výzkumný problém práce, která šetří symptomy prokrastinace u žáků mladšího a středního školního věku. O prokrastinaci většinou uvažujeme ve vztahu k dospělým. My se ptáme, zda je relevantní uvažovat o prokrastinaci ve vztahu k dětem v primární škole. V teoretické části jsme tedy nejprve shromáždili a kompilovali dostupné poznatky o tématu z českých i zahraničních zdrojů, především abychom dobře vymezili předmět zkoumání (prokrastinaci) a porozuměli širšímu kontextu (time management, sebeřízení). Výzkumné šetření je založeno na polostrukturovaných rozhovorech s 6 rodiči a 30 žáky 1. - 5. ročníku. Nástrojem žákovského výzkumu byl autorský příběh, který jim umožňoval ztotožnit se vždy s určitým typem jednání. Výsledky přinesly hlubší vhled do problematiky, jaké povinnosti žáci vůbec mají, jaké používají strategie k řízení času, co odkládají a s jakými výmluvami. Na základě důkladné analýzy rozhovorů...
Využití metody CLIL ve výuce na 1. stupni ZŠ
Špačková, Iveta ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá jednou ze současných inovativních metod ve vzdělávání, a to metodou CLIL. Jedná se o integrované vyučování cizího jazyka a nejazykového předmětu. Cílem této práce je zjistit, jak probíhá využívání metody CLIL v praxi na prvním stupni základní školy a jaké jsou možnosti a meze takového vyučování. V teoretické části bude na základě dostupné odborné literatury obsahově a jazykově integrované vyučování charakterizováno. Praktická část je výsledkem kvalitativního výzkumného šetření. Jako metody výzkumu byly zvoleny interview s vyučujícími, kteří ve výuce využívají metodu CLIL, pozorování třídy jedné z dotazovaných, realizace a následná reflexe vlastní vyučovací hodiny plánované a vedené dle principů CLIL výuky. Výsledkem této práce je analýza skutečného průběhu hodin realizovaných metodou CLIL na prvním stupni a analýza možností a mezí takového vyučování. KLÍČOVÁ SLOVA inovativní metoda, výuka cizích jazyků, obsahově a jazykově integrované vyučování, cizí jazyk napříč kurikulem, kvalitativní výzkum
Aplikace teorie inkluzivního vzdělávání v praxi na 1. stupni ZŠ se zaměřením na děti se SPU
Kalinová, Tereza ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou možnosti aplikace inkluzivních prvků v praxi, ve třídách prvního stupně základního vzdělávání. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol, které jsou dále rozpracovány. V první kapitole teoretické části jsou vymezeny základní termíny související s tématem práce, tj. se začleňováním všech žáků do základního proudu vzdělávání. V druhé kapitole jsou dále zmíněny klíčové složky, které s naplňováním této teorie úzce souvisí a pro úspěšnou aplikaci by se jim mělo dostat náležité pozornosti. Jedná se o koncepci inkluzivní školy v obecné rovině, současně o individuální naplňování vzdělávacích cílů v rámci vyučovacích hodin. Ve třetí kapitole je uvedena bližší charakteristika speciálních vzdělávacích potřeb a specifických poruch učení, včetně oblasti specifických poruch chování. Čtvrtá kapitola se zabývá rolí rodičů či zákonných zástupců v tomto procesu. V páté kapitole je obsaženo shrnutí teoretické části. Praktická část je rozdělena do čtyř kapitol navazujících číslováním a napojením na teoretickou část. V šesté kapitole je vymezen cíl empirické části, kterým je na základě zvolených výzkumných metod, tj. dotazníkového šetření a rozhovorů, ověřena úvaha uplatňování teoretických principů inkluzivního...
Navier's Slip and Evolutionary Navier-Stokes-Fourier- Like Systems with Pressure, Shear-Rate and Temperature Dependent Viscosity
Bulíček, Miroslav ; Málek, Josef (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent) ; Feireisl, Eduard (oponent)
There are plenty of experimental studies suggesting to model behavior of viscous materials as incompressible fluids with the viscosity depending on the shear-rate, the temperature and the mean normal stress (the pressure). In this thesis we investigate mathematical properties of internal unsteady three-dimensional flows of such fluids subject to Navier's slip at the boundary. We establish the large-data and long-time existence of weak solution provided that the viscosity and heat conductivity depend on the shear rate, temperature and the pressure in a suitably specified manner. Note that specific relationship however includes the classical Navier-Stokes equations and power-law fluid (with power law index r 2, r 2) as special cases. The achieved results are based on two observation. First, although for smooth functions completely equivalent, in the context of weak solutions the formulation of the balance of total energy share better mathematical properties than the equation for the temperature, balancing the internal energy. Second, for evolutionary models, again in the context of weak solutions, Navier's slip boundary conditions are well suitable to defining the global pressure needed if the viscosity is pressure-dependent. Except for the special case, the Navier-Stokes equations, when one identifies the...
Secondary school ESL teachers' attitudes, understandings and concerns about implementation of inclusive education in Kazakhstan
Makhmudayeva, Shynar ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
The issue of special and inclusive education had become the crucial topic for discussion in Kazakhstan after signing the UN CRPD (Convention on the Rights of Persons with Disabilities) in 2008. The fact that children with disabilities are excluded from the mainstream and quality education in Kazakhstan attracted the attention of national and international experts. Kazakhstan with its trilingual language policy (Kazakh language as the state language, Russian as the language of interethnic communication and English as a way to enter the global community (Ministry of Education and Science [MoES], 2010a)) should be able to provide quality language learning for children with and without disabilities. The attitudes of teachers remain as one of the most crucial factors in implementing inclusive education. The purpose of this qualitative study is to examine the attitudes, understandings and concerns of secondary school English as the Second language teachers regarding the implementation of inclusive education in Kazakhstan. The central research question of the study is following: What are the attitudes, understandings and concerns of the secondary school English as the Second language teachers about the inclusion of children with disabilities? Three sub- questions are: 1.What are inclusive school ESL...
Rodina a škola - komunikace a spolupráce
Kuchařová, Pavla ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce nazvaná Rodina a škola - komunikace a spolupráce si klade za cíl zmapovat oblast komunikace a spolupráce školy s rodinou a přiblížit čtenáři základní fakta, okolnosti, výzkumy a závěry užitečné pro budoucí praxi učitele. Účelem je pomoci učitelům utvořit si představu o úrovni komunikace a spolupráce školy s rodiči a o její možné podobě. Vztah učitele a rodičů má podstatný vliv na školní působení dítěte. Do jeho vlastního postoje ke škole a učiteli se promítá postoj rodičů. Efektivní komunikace a spolupráce může být přínosem pro všechny zúčastněné strany (učitel, rodiče, dítě). Úkolem učitele je vytvořit vhodné podmínky. KLÍČOVÁ SLOVA Vztah rodiny a školy, zapojování rodičů, spolupráce, komunikace, postoje, partnerství. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 323 záznamů.   začátekpředchozí303 - 312dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 STARÁ, Jitka
2 Stara, Jiří
1 Stara, Josef
8 Stará, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.