Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proměna titulní strany deníku Mladá fronta Dnes v průběhu 21. století
Křivka, Vladimír ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce pojednává o proměně titulní strany deníku Mladá fronta DNES v pruběhu 21. století. Autor využívá příklad zvoleného períodika, považovaného za tzv. seriózní titul, aby na něm demonstroval rostoucí bulvarizaci českých médií. V první kapitole je popisován fenomén celosvětové bulvarizace, zahrnující nejenom média, ale i celou společnost. V obecném smyslu je zde bulvarizace popisována jako nemístné zhrubnutí slovníku, senzacechtivost či upřednostňování zábavních funkcí před těmi vzdělávacími. Bulvární prvky si našly cestu dokonce již na titulní strany deníků, dosud vnímaných jako seriózní. O tom, jak se sestavuje titulní strana a jakým zpusobem se na ní bulvarizace projevuje, pojednává druhá část práce. Klíčové kapitoly bakalářské práce srovnávají obsah titulní strany deníku Mladá fronta DNES v jednotlivých zvolených obdobích. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Časopis Raut, proč nemají graficky výjimečné časopisy na růžích ustláno?
Korábková, Kateřina ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
(abstrakt) Práce Časopis Raut, proč nemají graficky výjimečné časopisy na růžích ustláno? podrobně popisuje časopis, který vycházel počátkem 90. let. Detailním způsobem se věnuje jednotlivým prvkům jeho mimořádné grafické úpravy. Její výjimečnost vychází nejen z nezvyklého formátu Rautu, ale i z velkorysé práce s obrazovým materiálem a typografií, která se vymyká běžným pravidlům pro časopiseckou produkci. Neobvyklost Rautu se týká i obsahového zaměření časopisu, které má přesah směrem k národnostnímu podtónu. Pro hlubší pochopení Rautu je nezbytné zasazení časopisu do kontextu 90. let, který byl pro jeho vznik klíčový. Vzhledem k výlučnosti Rautu na časopis reagoval tisk, odlišně český a zahraniční, přičemž tato práce sestavuje mediální obraz Rautu. Součástí práce je i rozhovor se šéfredaktorem a art direktorem Rautu Alešem Najbrtem. Rautu vyšlo pouze pět čísel a na jeho zániku se podílelo několik faktorů. Z nich vychází závěr práce, který lze zobecněné podobě aplikovat na jiné časopisy s výjimečnou nebo nezvyklou grafickou úpravou.
Mediální obraz Dělnické strany během událostí v Janově na stránkách Mladé fronty DNES a Lidových novinách
Werner, Lukáš ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz Dělnické strany během událostí v Janově na stránkách Mladé fronty Dnes a Lidových novin" pojednává o tom, jakým způsobem dva vybrané české deníky referovaly o nepokojích v litvínovské čtvrti Janov. Zde se na podzim roku 2008 členové a příznivci ultrapravicové Dělnické strany několikrát střetli s policií a s tamními Romy poté, co se pokusili proniknout přímo na sídliště Janov, podle nich vedeni snahou ochránit tamní starousedlíky. Metodou práce je jednak kvalitativní analýza textů, jednak kvantitativní analýza mediálních obsahů, díky nimž je porovnáno, kolik prostoru kauze věnovaly oba deníky, kterými konkrétními událostmi se zabývaly a zda bylo jejich zpravodajství vyvážené a v čem se lišilo. Součástí práce je i teoretická část, v níž je nastíněn vývoj českého neonacismu v době po pádu komunismu do současnosti, s důrazem na dominantní politické subjekty. Těmi v devadesátých letech bylo Sdružení pro republiku - Republikánská strana Československa, v současnosti je jím právě Dělnická strana, po rozpuštění nyní Dělnická strana sociální spravedlnosti.
Vizuální stránka domácích volebních kampaní v roce 2010
Ďuríčková, Monika ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce s názvem Vizuální stránka domácích volebních kampaní v roce 2010 se věnuje vizuální stránce volebních kampaní před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010. Text je rozdělen na teoretickou a praktickou část. Teoretická část přináší seznámení s konceptem komplexního komunikátu a jeho specifiky, popisuje spolupráci obrazu a textu, věnuje se fotografii jako prostředku politické reklamní komunikace, manipulaci, retuši a dotýká se objektivity a vnímání fotografií. Praktická část seznámí s vizuální stránkou volebních kampaní stran ČSSD, ODS, TOP 09, KSČM a VV. Tyto strany dostaly ve volbách více než pět procent hlasů, a získaly tak poslanecké mandáty. Kampaně proběhly na jaře v roce 2010. Práce se zaměřuje zejména na venkovní reklamy jako billboardy, citylighty, plakáty a letáky. Kampaně v jednotlivých kapitolách popisuje pomocí kombinace metod kvalitativní analýzy a to podle Rolanda Bartha (Rétorika obrazu) a Gillian Rose (Visual Methodologies). Kapitoly pojednávají zejména o barvách, textu, značce, fotografii, osobách, kompozici a celkové jednotnosti. Na závěr práce srovnává kampaně mezi sebou.
Grafické zpracování českých meziválečných avantgardních časopisů a jejich tvůrci
Moučková, Kristýna ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Diplomová práce Grafické zpracování českých meziválečných avantgardních časopisů a jejich tvůrci se zabývá dosud ne zcela zmapovaným tématem analýzy vizuální formy prvorepublikových kulturních časopisů, jež ve své vizuální podobě obsahují nové avantgardní postupy. Práce se ve svém teoretickém základu opírá o vlivy ze zahraničí, zejména pak o ruský konstruktivismus, holandské hnutí De Stijl a německou školu Bauhaus, které měly zásadní podíl na formování českého avantgardního hnutí. Řeší zároveň také vývoj umění a celkového kulturního prostředí v Československu. S ohledem na hlavní téma textu je důraz kladen především na specifika grafické časopisecké tvorby, konkrétně na práce Karla Teigeho, Ladislava Sutnara a Františka Muziky. Ve své praktické části poté práce analyzuje tři avantgardní periodika - ReD, Žijeme a HOST - jež představují tři odlišné přístupy k tomu, jak tvůrci do grafické podoby magazínu zapracovávali právě avantgardní prvky. Při jejich rozebíraní je pozornost věnována zpracování obálek, sazbě, písmu, obrazovým komponentům, další grafickým prvkům a také inzerci. V závěru jsou následně všechny magazíny na základě rozebraných částí porovnány tak, aby dokázaly čtenáři poskytnout alespoň základní přehled o způsobech grafického zpracování českých avantgardních časopisů.
Studio Najbrt - historie a mediální obraz grafického studia
Daňová, Soňa ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje přednímu českému grafickému studiu Najbrt, jeho historii, umělecké tvorbě a mediálnímu obrazu. Klade si za cíl poskytnout ucelený přehled o jeho vývoji od založení až po současnost, a poté analyzovat reprezentaci studia v nejčtenějších českých tištěných médiích pomocí kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy. V teoretické části je kromě historického souhrnu Studia Najbrt přiblížen také význam vizuální komunikace a stručný nástin historie grafického designu. Dále jsou popsány jednotlivé složky komplexního vizuálního stylu, na jehož přípravu a zpracování se Studio Najbrt primárně soustředí. Představena jsou také teoretická východiska pro mediální zobrazování reality a jeho vlivy na příjemce, přičemž je k nim přistupováno ze sociálně konstruktivistického hlediska. Praktická část obsahuje výsledky provedené analýzy a prezentuje, jakým způsobem o Studiu Najbrt vybraná média referují, jaká témata v jeho souvislosti nejčastěji skloňují a jak velký prostor a pozornost věnují vybraným aspektům studia či jeho pracím.
Vývoj grafické proměny týdeníku Respekt v letech 1990-2007
Černá, Lucie ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Bakalářská práce "Vývoj grafické proměny týdeníku Respekt v letech 1990 - 2007" se zabývá konkrétními designovými úpravami, jimiž Respekt prošel v dílčích etapách své existence. Jejím smyslem je nastínit, jaké designové prvky využívala jednotlivá grafická studia k dosažení co největší atraktivity, přehlednosti a strukturovanosti tohoto listu. Zaměřuje se zejména na úpravu titulní strany, na vnitřních stranách pak sleduje kromě jiného použité písmo, vzhled záhlaví a zápatí, poměr obrázků a fotografií, sloupcové uspořádání apod. Dále se práce snaží vysledovat, jaké charakteristické rysy si Respekt ve svém designu uchovává, aby jej odlišovaly od jiných periodik podobného zaměření.
Proměny grafické podoby časopisu ABC v letech 1989-2005
Řádová, Hana ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je zmapování vývoje grafické podoby časopisu ABC od roku 1989. V prvních kapitolách jsou vysvětleny význam a funkce grafické podoby periodik a principy vizuálního působení na čtenáře, především dětského. Dvě kapitoly obsahují základní shrnutí vývoje časopisu ABC a popisují technologický vývoj zpracování grafické podoby tohoto časopisu. Poslední část postupně popisuje jednotlivé prvky grafické podoby periodik a sleduje změny těchto prvků v daném období v případě časopisu ABC. Zaměřuje se na písmo, barvu, obraz a doplňkové prvky.
Typografie bulvárního tisku
Stárek, Václav ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Ve své práci "Typografie bulvárního tisku" se hodlám věnovat dvěma základním věcem. Nejprve se pokusím stanovit a popsat typografické prvky, jež jsou charakteristické pro současné české bulvární deníky. Posléze bych rád tyto elementární "stavební kameny" bulvární grafiky porovnal se složkami, jichž na svých stránkách užívají tzv. seriózní tištěná média. Závěr věnuji vyhodnocení toho, zda-li − a popř. v kterých rysech konkrétně − se tuzemské seriózní noviny přibližují či dokonce shodují s bulvárními tituly. U obou typů tiskovin jsem pro srovnání zvolil tři zástupce. Na jedné straně stojí deníky Aha!, Blesk a Šíp, na druhé Hospodářské noviny, Lidové noviny a Mladá fronta Dnes. Prostorově se chci soustředit jen na titulní strany těchto periodik. Po zralé úvaze jsem totiž dospěl k závěru, že pokud bych měl opravdu zevrubně analyzovat celá vydání, překročil bych mnohonásobně přiměřený rozsah svého textu. Z časového hlediska jsem své zkoumání omezil na jediný týden, a to od 18. do 22. června 2007. Hlavním důvodem, proč jsem zúžil výběr pouze na těchto pět dní, je skutečnost, že Hospodářské noviny vycházejí jen v pracovní dny (tj. od pondělí do pátku). Svoji roli rovněž sehrál fakt, že ačkoliv jdou zbylé tituly do distribuce i v sobotu, vychází ještě v neděli speciální a rozšířené vydání deníku Blesk....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.