Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 207 záznamů.  začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj moderní vizuální komunikace metropolí v ČR, Německu a Rakousku s ohledem na přístupnost
Boháčová, Ludmila ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Noga, Pavel (oponent)
Vývoj vizuální komunikace metropolí v ČR, Německu a Rakousku s ohledem na přístupnost Diplomová práce se zabývá moderní vizuální komunikací ve městech. Nejprve se věnuje historickému vývoji této disciplíny a všímá si osobností, které ji formovaly. Dále se soustředí na teoretická východiska a jednotlivé grafické prvky vizuální komunikace se zaměřením na přístupnost. Hlavní část práce je věnována podrobnému zkoumání vybraných prvků vizuální komunikace ve městě, kterými jsou jednotný vizuální styl, orientační a navigační značení na povrchu a v metru. Tyto prvky zkoumá na příkladu hlavních měst České republiky, Německa a Rakouska. V závěru práce jsou získané poznatky využity pro analytický rozbor orientačního značení v nově otevřených stanicích pražského metra A z roku 2015.
Hotel Thermal a problém památkové ochrany staveb 2. poloviny 20. století
Kordovská, Marie ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Název práce: Hotel Thermal a problém památkové ochrany staveb 2. poloviny 20. století Anotace: Studentka zpracuje monografii hotelu Thermal v Karlových Varech s důrazem na vývoj jeho vnímání a hodnocení v širším společenském kontextu a související problematiku jeho památkové ochrany. Objasní okolnosti, které vedly k rozhodnutí postavit v historickém prostředí města velký festivalový a kongresový hotel s bazénem. Stavbu hotelu zasadí jednak do kontextu díla architektů Věry a Vladimíra Machoninových, jednak do kontextů vývoje hotelu jako architektonického typu a stylového vývoje architektury 2. poloviny 20. století. Vedle běžných uměleckohistorických metod při tom použije i metod oral history a zpracuje svědectví přímých účastníků příprav a stavby hotelu, především architektky Věry Machoninové. Dále rekonstruuje proměny chápání hotelu odbornou i laickou veřejností od dokončení stavby po současnost paralelně s vývojem využívání hotelu v pozdním socialismu a změnami majetkoprávních a ekonomických podmínek po roce 1989. Zvláštní důraz položí na problematiku památkové ochrany hotelu a iniciativ směřujících k jeho prohlášení za kulturní památku. 
 
 Klíčová slova:
 architektura, brutalismus, památková ochrana, Karlovy Vary, hotel Thermal
 
 '3
Josef Max a české sochařství 2. třetiny 19. století.
Hnojil, Adam ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Bibliografická citace Josef Max a české sochařství 2. třetiny 19. století [rukopis]: bakalářská práce / Adam Hnojil; vedoucí práce: PhDr. Milan Pech, Ph.D. Praha, 2016, 225 stran. Anotace Monografická studie se zabývá popisem a interpretací sochařského díla významného českého umělce působícího v první polovině 19. století. Práce je zaměřena na poznání života a jeho tvorby v kontextu fenoménu pozdního neoklasicismu a romantického historismu. V první části je autor analyzován v souvislosti s českými dějinami umění a je diskutována stylová nejednoznačnost uměleckého pluralismu 19. století, která dodnes působí velké problémy především v souvislosti se stylovým vymezením. Samotným jádrem práce je životopisná studie reflektující životní osudy severočeského rodáka a popisuje nejvýznamnější díla, mezi nimiž zvláště dominují pomníkové realizace jak pro české, tak pro zahraniční prostředí. Připojen je rozsáhlý katalog díla a obrazová příloha. Klíčová slova Josef Max, sochařství, neoklasicismus, romantismus, pomníky, funerální plastika, akademie, Praha.
Typologie totalitního umění
Janská, Lenka ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent) ; Pech, Milan (oponent)
1 ABSTRAKT Disertační práce se zabývá organizací uměleckého života v rámci vybraných totalitních režimů a její reflexí v českých zemích s pozorností k výtvarné edukaci. Určí dva základní typy uměleckého vzdělávání, akademický a modernistický. Zabýváme se otázkou pronikání moderního umění kulturním polem v kontextu sociálních proměn meziválečného Ruska a Itálie. Použité metody jsou historický výzkum, analytické přístupy Pierre Bourdieua a obsahová analýza československých časopisů orientovaných na výtvarné umění a výtvarnou pedagogiku v letech 1919 - 1939. V ruském prostředí jsme nejvíce možností autonomního projevu avantgardy objevili v grafickém designu. Založení řady škol, které si kladly za cíl vychovávat studenty v duchu moderního umění, patřilo zejména mezi roky 1919 až 1927 k úspěšným strategiím začlenění avantgardních umělců do oficiálních struktur sovětské moci. Italští autoři dobrovolně přizpůsobili svou modernistickou tvorbu politickému vývoji. Formální rejstřík jejich stylů byl mnohem širší. Avantgardě se povedlo hladce začlenit do oficiální kultury, což je patrné zejména u aeropittury, podporující kult moderní techniky a vojenské moci fašistické Itálie, která plynule navázala na futuristická východiska. Potvrzuje tak i adaptabilitu "slovníku" moderního umění v podmínkách totalitní kultury.
V. Topičův salon 2008 - 2014 (od obnovení po smrt galeristy Pavla Vašíčka)
Stárková, Anna ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Anotace: Diplomová práce se bude zabývat obdobím tzv. V. Topičova salonu (2008 - 2014), kterou v té době vedl velký milovník umění a filantrop Pavel Vašíček. Práce si klade za cíl zmapovat a do kontextu místa a času zasadit dosud umělecko-historicky nezhodnocené období dějin této renomované pražské galerie, která byla po dlouhé odmlce znovuobnovena v roce 2008. Na základě dostupných pramenů, dokumentů, katalogů, uměleckých kritik a orální historie se práce pokusí popsat sedm let fungování této neziskové instituce, definovat její postavení v pražském výtvarném prostředí a poukázat na její význam. Klíčová slova: Topičův salon, V. Topičův salon, 2008-2014, Společnost Topičova salonu, Pavel Vašíček, Topič, nezisková galerie, Praha, výstava
Kánon českého moderního umění
Ficková, Barbora ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Winter, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá formováním kánonu českého moderního umění v průběhu 20. století na příkladu skupin Osma, Skupina výtvarných umělců a Tvrdošíjní. Každý umělec se okamžitě po vytvoření uměleckého díla stává předmětem zájmu kunsthistoriků, kteří se ho snaží zařadit do neustále vytvářeného příběhu dějin umění. Konkrétní interpretace díla daného umělce je podmíněna mnoha okolnostmi a vždy odráží dobu, ve které daná interpretace vznikla. Promítají se do ní aktuálí poiticko-společenská situace, preferované umělecko-historické přístupy, dostupnost děl pro reprodukci, používaná terminologie ale i stereotypní představy zakořeněné ve společnosti. Osma, Skupina výtvarných umělců a Tvrdošíjní jsou vybráni, protože jejich činnost je velmi úzce spjata s počátky českého moderního umění a činnost jejich členů tedy je v kunsthistorické literatuře často reflektována. Proměny politicko-společenské situace 20. století také umožňuje pojmenovat i další témata, která ovlivňují podobu českého moderního umění. Analýzou významných výstav pořádaných mezi lety 1935 - 1998 a přehledovou literaturou vydanou ve stejném období, představuje tato práce způsoby proměny kánonu věnovanému konkrétnímu období českého moderního umění v závislosti na době svého vzniku. Klíčová slova kánon moderního umění, kubismus, expresionismus,...
Ludmila Jiřincová a její ilustrace české poezie 19. a 20. století
Černá, Hedvika ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
v českém jazyce Diplomová práce pojednává o životě a umělecké tvorbě Ludmily Jiřincové, české ilustrátorky, malířky, grafičky a pedagožky. Práce se zabývá její ilustrační tvorbou k české poezii 19. a 20. století, především ilustracemi k dílům Karla Hynka Máchy, Karla Jaromíra Erbena a Jaroslava Seiferta. Práce se skládá ze tří oddílů. První popisuje kulturně-historické pozadí života Ludmily Jiřincové. Zahrnuje období téměř celého 20. století, kdy Ludmila Jiřincová žila. Druhá kapitola představuje tvorbu Ludmily Jiřincové v oblasti české poezie 19. a 20. století. Jsou zde přiblíženy techniky a formy ilustrací a také vývoj a historie ilustrace. Dále je zde představena ilustrační tvorba Ludmily Jiřincové k básním Karla Hynka Máchy, Karla Jaromíra Erbena a Jaroslava Seiferta. Ve třetí kapitole je vysvětlena účast Ludmily Jiřincové na scéně českého výtvarného umění 2. poloviny 20. století. Tato část zachycuje přínos Ludmily Jiřincové pro celé české umění. Zmiňuje i její výstavy, ať už autorské či spoluautorské. Klíčová slova Ludmila Jiřincová, ilustrace, grafika, umění, poezie, básně, knihy.
Akt objektivem dvou fotografů a dvou fotografek: Jan Saudek, Robert Vano, Tereza z Davle, Michaela Brachtlová
Horská, Dominika ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Akt objektivem dvou fotografů a dvou fotografek: Jan Saudek, Robert Vano, Tereza z Davle, Michaela Brachtlová Diplomová práce se zabývá zobrazením ženského a mužského aktu ve fotografii z pohledu čtyř českých fotografů: Jan Saudek, Robert Vano, Tereza z Davle a Michaela Brachtlová. Práce se zaměřuje na jejich fotografickou tvorbu, která se především soustřeďuje na zmiňovaný fotografický žánr. Smyslem práce je srovnat a zhodnotit podobnosti a odlišnosti v zobrazování nahého mužského a ženského těla objektivem uvedených mužů a žen. Soustředí se na problematiku erotismu, vulgarity nebo vliv sexuální orientace výše uvedených umělců na jejich fotografické dílo. Součástí práce je rovněž interview s těmito výtvarníky a výtvarnicemi.
Národní památník na Vítkově. Umění a politika
Minářová, Zuzana ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Bakalářská práce Národní památník na Vítkově. Umění a politika se bude zabývat spojitostí umělecké výzdoby Památníku a politického systému. Památník představuje důležitou architektonickou stavbu první poloviny 20. století. Významný je ale i politický kontext, v jakém stavba vznikala a jeho dopad na uměleckou výzdobu. Cílem práce je zmapovat umělecké zrcadlení systému idejí legitimizující politickou moc v prostoru Památníku. První část představuje filosofická východiska a teoretický rámec. Teorie práce je tvořena konceptem politických náboženství od Emilia Gentile. Další část se věnuje samotné analýze vybraných uměleckých děl Památníku. Sleduje nejvýznamnější umělecká díla od První republiky po dobu komunistického režimu. Klíčová slova Národní památník na Vítkově, politická náboženství, umění a politika, kult osobnosti
Městský mobiliář jako součást vizuální podoby Prahy - analýza vybraných typů
Vetterová, Klára ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
V bakalářské práci se budu zabývat městským mobiliářem v Praze. Pozornost bude zaměřena na současnou tvorbu městského mobiliáře. Jakou roli hraje v kontextu utváření veřejného prostoru a jak je nyní vnímán. Budou probrány jeho jednotlivé prvky. Práce se pokusí zmapovat současnou situaci v Praze a upozornit na problematiku tohoto tématu z různých úhlů pohledu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 207 záznamů.   začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 PECH, Martin
8 PECH, Michal
4 PECH, Milan
2 Pech, Marek
11 Pech, Martin
8 Pech, Michal
4 Pech, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.