Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 81 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Internet jako nástroj komunikace neziskových organizací
Kopencová, Barbora ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Sluková, Petra Zia (oponent)
Diplomová práce popisuje možnosti využití prostředí internetu pro marketingové a fundraisingové aktivity neziskových organizací v České republice s důrazem na kvalitu webových prezentací neziskových organizací. Za tímto účelem je nejprve stručně představen neziskový sektor a jeho specifika. Dále jsou popsány možné způsoby komunikace v prostředí internetu s důrazem na možnosti komunikace neziskových organizací v oblasti online marketingu. Třetí kapitola se stručně věnuje formám fundraisingu a mapuje současné trendy online fundraisingu. Čtvrtá a pátá kapitola vysvětluje specifika využití webu a sociálních sítí. Dále jsou prezentovány principy kvality webových stránek. Poslední kapitola se zaměřuje na analýzu webových prezentací vybraných neziskových organizací z oblasti sociální rehabilitace. Analýza představuje pohled, z hlediska přístupnosti a použitelnosti, na stav webových prezentací neziskových organizací a také zkoumá využití tohoto prostoru pro komunikaci s uživateli a podporovateli.
Komplexní metodika webových auditů
Sekulová, Kateřina ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Očko, Petr (oponent)
Webová stránka často zprostředkovává první setkání uživatele s osobou, firmou či institucí a v elektronickém světě může plnit funkci jakési její pomyslné vizitky. Proto by webová stránka měla být v ideálním případě přiměřeně rychle načtená, abychom neodešli ke konkurenci dříve, než ji otevřeme a měla by mít příjemný design, abychom se na ní rychle zorientovali. Také by měla být přínosná svým obsahem, přístupná všem a v neposlední řadě také plnit cíle, pro které byla vytvořena. O to, aby webové stránky správně plnily svou funkci, se starají webdesignéři, programátoři a zřizovatelé stránek. To, jestli jsou všechny podmínky přístupnosti, použitelnosti, technického zpracování a další kritéria související se správnou funkčností naplněna, prověří nejlépe audit webových stránek, prováděný buď testováním přímo v průběhu jejich tvorby (podle většiny odborníků ideální metoda) nebo až po jejich dokončení. Na trhu dnes působí velký počet firem, které audity nabízí, přičemž každá z nich může zákazníkům nabídnout svůj úhel pohledu, zkoumání podle odlišných kritérií a zpracování auditu různými metodami. První polovinu práce bude proto tvořit přehled různých pohledů, jejichž optikou je možné kvalitu webu zkoumat a autorů, kteří určitou konkrétní metodiku při auditu využívají. Teoretickou část zakončí představení způsobu,...
Pornografie jako agens technologické změny: proměny vnímání tělesnosti a soukromí
Vaněček, Matěj ; Šisler, Vít (oponent) ; Očko, Petr (oponent)
Tématem rigorózní práce je vztah pornografie a nových technologií, včetně vlivu tohoto vztahu na vnímání tělesnosti a soukromí ve společnosti. Práce popisuje technologie a s nimi související postupy, které v rané fázi své existence přišly do kontaktu s pornografickým obsahem, a byly tímto specifickým segmentem trhu ovlivněny. Zároveň tato práce zkoumá aspekty těchto vlivů a zaměřuje se na související pronikání těchto technologií mezi běžnou veřejnost. Přitom jsou též reflektovány případné dopady na lidskou společnost či jednotlivce. Rigorózní práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol, které svým obsahem odpovídají jednotlivým úsekům časového spektra, přičemž poslední kapitola reflektuje právě změny mezi lidmi. Úvodní kapitola se zabývá problematikou kazetových videorekordérů, tedy technologie, která byla ovlivněna pornografií, stala se běžnou součástí domácností, ale již se prakticky nevyužívá. Druhá kapitola shrnuje vliv pornografie na Internet, který reprezentuje technologii, s níž se setkáváme každý den, a je mnohdy nedílnou součástí našich životů. Třetí kapitola pak nastiňuje možný budoucí vývoj vztahu pornografie a nových technologií, když rozebírá hnací síly pornografického vlivu, který ilustruje za pomocí technologií a postupů, jenž pozvolna pronikají i do domácností. Závěrečná kapitola reflektuje...
M-commerce jako nový fenomén nakupování
Dlouhá, Markéta ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
(česky): Práce se zabývá fenoménem m-commerce. Ve stručné historii je popsán vývoj a zlomové okamžiky pro rozvoj tohoto segmentu a jeho následná adaptace. Dále je pojednáno o typech transakcí, které jsou přes mobilní zařízení realizovány a také o technologiích, které umožnily postupnou proměnu těchto zařízení v multifunkční objekty. Ve čtvrté kapitole se zabývám vyhodnocením praktického výzkumu, který jsem realizovala. Ten byl zaměřen na typologii nákupů, které jsou českými uživateli realizovány přes jejich mobilní zařízení (smartphony a tablety), ve vztahu k mobilní platformě smartphonu, který vlastní.
Proměny konzumace internetového obsahu podle typu zařízení
Libecajtová, Tereza ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Pokorný, Jan (oponent)
Práce se zabývá změnami ve způsobu konzumace internetového obsahu způsobenými novými typy zařízení, jako jsou především chytré telefony a tablety. V 2. kapitole následující po úvodu jsou tato zařízení představena, stejně tak jako i jejich uživatelé. Třetí a stěžejní kapitola nejprve pojednává o tom, jak se změnily činnosti, které jsme vykonávali již na PC či notebooku. V další části jsou představeny činnosti zcela nové, které se objevily až s chytrými telefony, jako jsou geolokační hry či mobilní taggování. Čtvrtá kapitola je zaměřena na mobilní internet v České republice. Součástí je vlastní výzkum/srovnání 100 nejnavštěvovanějších českých, přičemž hodnotícím kritériem bylo zjistit, jak jsou provozovatelé těchto webů připraveni na mobilní návštěvníky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Specifika internetového podnikání
Rýdel, Tomáš ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
(česky): Hlavním cílem práce je popsat specifika internetového podnikání s ohledem na odhalení příčin úspěchu či naopak neúspěchu firem v internetovém prostředí. V rovině teoretické je v této souvislosti záměrem práce charakterizovat vliv internetu na principy podnikání a dát tak čtenáři ucelený obraz o jeho dopadech na současnou podnikatelskou sféru. V návaznosti na cíl práce je potřeba prakticky prozkoumat, jaké možnosti nabízí 21. století v oblasti integrace moderních firemních nástrojů, které umožňují hladší přístup k firemním informacím a znalostem a zda jejich efektivní optimalizace je klíčem k úspěšnému podnikání na internetu. Přínosem této práce je praktické zhodnocení výzev, které přináší do firem neustálý vývoj informačních a komunikačních technologií, které může být využito pro podporu rozhodování při výběru vhodné kombinace firemních nástrojů.
Porovnání regionu Střední Morava a švédského regionu Västra Götaland v oblasti rozvoje informační společnosti a regionálních inovačních strategií
Šnajdarová, Dagmar ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
ŠNAJDAROVÁ, Dagmar. Porovnání regionu Střední Morava a švédského regionu Västra Götaland v oblasti rozvoje informační společnosti a regionálních inovačních strategií = Comparison of the region Střední Morava and the Swedish region Västra Götaland in area of information society development and regional innovation strategies. Praha, 2013-08-09. 89 s., 4 s. příl. Diplomová práce (Mgr.). Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví. Vedoucí diplomové práce Petr Očko. Abstrakt Podstatou diplomové práce je poukázat na stav rozvoje informační společnosti a inovací v regionu Střední Morava, porovnat jej v mezinárodním měřítku se švédským regionem Västra Götaland a nalézt faktory, které působí na rozvoj těchto oblastí. Rozvinutá informační společnost a na ni navazující fungující inovační prostředí jsou indikátorem vysoké kvality života obyvatel regionu. V práci jsou zohledněny zejména strategické dokumenty, statistická data a projekty, které úzce souvisejí s rozvojem informační společnosti a inovačního prostředí ve vybraných regionech. Aktivity typu regionálních inovačních strategií a strategií pro rozvoj informační společnosti prosazované na regionální úrovni umožňují lepší využití místního potenciálu a specifických podmínek regionu. Účinnost strategických jednání...
Specifika internetového knižního trhu
Prokopová, Anna ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Dombrovská, Michaela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá internetovým knižním trhem a jeho specifiky převážně z praktického pohledu marketingových strategií. V první části popisuje vlastnosti a strukturu internetového knižního trhu, jmenuje subjekty, které na něm působí a nastiňuje možnou typologii internetových knihkupectví. Druhá část se zabývá optimalizací pro vyhledávače (SEO), přístupností, použitelností a internetovým marketingem s návrhy pro internetová knihkupectví a příklady z jejich praxe. Závěrečná část porovnává prodej knih online s prodejem v kamenných obchodech.
Strategický plán optimalizace informačních potřeb firmy Weiler s.r.o.
Dvořáková, Michala ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou optimalizace informačních potřeb ve strojírenském podniku Weiler s.r.o. Práce obsahuje zpracované teoretické podklady, na nichž je založena praktická část, ve které je provedena strategická analýza prostředí záměru a analýza informačních potřeb společnosti, na jejichž základě je zpracován strategický plán optimalizace ve třech strategických variantách, pesimistické, kdy ke změně nedojde, realistické, která počítá s využitím jednoho informačního pracovníka a optimistické, která předpokládá založení celého informačního oddělení. Konečným návrhem je rozpracování realistické varianty včetně finančního plánu, ve kterém je propočtena efektivnost tohoto navrhovaného řešení.
Online fundraising a mikrofinancování v sociální síti a na Webu 2.0
Richterová, Daniela ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Očko, Petr (oponent)
Identifikační záznam Richterová, Daniela. On line fundraising a mikrofinancování v sociální síti a na Webu 2.0 [Online fundraising and microfinace in the context of social networks and Web 2.0]. Praha, 2011. 102 s. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví 2011. Vedoucí diplomové práce Mgr. Denisa Kera, Ph.D. Abstrakt Diplomová práce charakterizuje online nástroje fundraisingu a mikrofinancování v kontextu fenoménu Web 2.0 a rozvoje sociálních médií. Cílem práce je analýza a hodnocení existujících webových filantropických portálů v zahraničí a v České republice. Pozornost je věnována teoretickému vymezení pojmů, principů a technologií Webu 2.0, platforem sociálních médií a jejich propojení s online filantropií. Vysvětleny jsou nové pojmy jako je crowdfunding, P2P lending a crowdsourcing. Analytická část práce je zaměřena na zhodnocení fungování fundraisingových sociálních webů Network for Good a GlobalGiving a mikrofinančních portálů Kiva a LoanBack. Z českých filantropických projektů jsou analyzovány portály Šance pro draha, myELEN, Daruj správně a Skutečný dárek. Důraz je kladen na zhodnocení projektů na základě míry integrace principů a technologií Webu 2.0. V závěru práce je navržena možná implementace získaných poznatků v českém...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 81 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.