Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Soukromé školy v systému základního vzdělávání: případová studie Karlovarského kraje
Donovová, Gabriela ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce se svým zaměřením věnuje oblasti soukromého základního vzdělávání v Karlovarském kraji. Jedná se o případovou studii, jejímž hlavním cílem je přiblížit soukromé základní školy v kontextu vývoje soukromých škol na národní úrovni. Pohlíží na trend posledních let, kdy dochází k nárůstu soukromých škol napříč regiony České republiky. Práce je postavena na sekundárních datech získaných z relevantních dokumentů týkající se soukromého vzdělávání a ze známých poznatků, které jsou v českém prostoru dostupné. Přibližuje fakta o soukromých základních školách z pohledu různých autorů, kteří se tématu primárně v české prostřední věnují. Teoretický základ práce vychází z nabídky a poptávky po vzdělávání. Pozornost je věnována také rodičům, jako aktérům, kteří mají podstatný vliv na existenci soukromých základních škol. Výzkumná část přináší vhled na trh soukromého základního vzdělávání v Karlovarském kraji. Představeny jsou jednotlivé školy, které v kraji vznikají od roku 1991 až po současnost. Snahou je, na základě analýzy dat o jednotlivých školách, objektivně zhodnotit školy, které se v Karlovarském kraji nacházejí. Dále je poukázáno na pravděpodobné důvody, které vedou k založení těchto škol.
Soukromé školy v systému základního vzdělávání: případová studie Karlovarského kraje
Donovová, Gabriela ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce se svým zaměřením věnuje oblasti soukromého základního vzdělávání v Karlovarském kraji. Jedná se o případovou studii, jejímž hlavním cílem je přiblížit soukromé základní školy v kontextu vývoje soukromých škol na národní úrovni. Pohlíží na trend posledních let, kdy dochází k nárůstu soukromých škol napříč regiony České republiky. Práce je postavena na sekundárních datech získaných z relevantních dokumentů týkající se soukromého vzdělávání a ze známých poznatků, které jsou v českém prostoru dostupné. Přibližuje fakta o soukromých základních školách z pohledu různých autorů, kteří se tématu primárně v české prostřední věnují. Teoretický základ práce vychází z nabídky a poptávky po vzdělávání. Pozornost je věnována také rodičům, jako aktérům, kteří mají podstatný vliv na existenci soukromých základních škol. Výzkumná část přináší vhled na trh soukromého základního vzdělávání v Karlovarském kraji. Představeny jsou jednotlivé školy, které v kraji vznikají od roku 1991 až po současnost. Snahou je, na základě analýzy dat o jednotlivých školách, objektivně zhodnotit školy, které se v Karlovarském kraji nacházejí. Dále je poukázáno na pravděpodobné důvody, které vedou k založení těchto škol.
Jaký je postoj speciálních pedagogů k politice inkluze?
Jirovská, Natálie ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Černý, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zabývá názory speciálních pedagogů ve speciálních školách na inkluzi. Ačkoliv se nejedná o přímé aktéry inkluze, jsou to pracovníci ve školství a může být užitečné, znát jejich názor. Cílem této práce je zjistit názor dotazovaných speciálních pedagogů, a poté je porovnat s názory ostatních respondentů. V teoretické části se zabývám pojmem inkluze, vymezením role speciálního pedagoga ve speciální škole, uvádím, kdo je žákem se speciálními vzdělávacími potřebami, představuji dvě speciální školy v Českých Budějovicích, ve kterých vyučují speciální pedagogové, kteří byli využiti jako respondenti v praktické části, a nakonec prezentuji teorii street-level bureaucracy a teorii role liniových pracovníků ve veřejné politice, se kterými dále pracuji v praktické části. V praktické části pak představuji kvalitativní výzkum pomocí čtyř provedených polostrukturovaných rozhovorů a analýzy mediálních výstupů speciálních pedagogů v novinách či na internetu. Tyto zdroje následně analyzuji. Zaměřuji se především na jejich osobní názor na inkluzi, dále pak vnímání jejich role v procesu inkluze, důvěru v systém a aplikuji již zmíněné teorie. Z výsledků výzkumu je pak patrné, jaký postoj k inkluzi každý z respondentů zastává, a proč je tomu tak. Práce může být přínosná pro aktéry vzdělávací či...
Jaký je postoj speciálních pedagogů k politice inkluze?
Jirovská, Natálie ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Černý, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zabývá názory speciálních pedagogů ve speciálních školách na inkluzi. Ačkoliv se nejedná o přímé aktéry inkluze, jsou to pracovníci ve školství a může být užitečné, znát jejich názor. Cílem této práce je zjistit názor dotazovaných speciálních pedagogů, a poté je porovnat s názory ostatních respondentů. V teoretické části se zabývám pojmem inkluze, vymezením role speciálního pedagoga ve speciální škole, uvádím, kdo je žákem se speciálními vzdělávacími potřebami, představuji dvě speciální školy v Českých Budějovicích, ve kterých vyučují speciální pedagogové, kteří byli využiti jako respondenti v praktické části, a nakonec prezentuji teorii street-level bureaucracy a teorii role liniových pracovníků ve veřejné politice, se kterými dále pracuji v praktické části. V praktické části pak představuji kvalitativní výzkum pomocí čtyř provedených polostrukturovaných rozhovorů a analýzy mediálních výstupů speciálních pedagogů v novinách či na internetu. Tyto zdroje následně analyzuji. Zaměřuji se především na jejich osobní názor na inkluzi, dále pak vnímání jejich role v procesu inkluze, důvěru v systém a aplikuji již zmíněné teorie. Z výsledků výzkumu je pak patrné, jaký postoj k inkluzi každý z respondentů zastává, a proč je tomu tak. Práce může být přínosná pro aktéry vzdělávací či...
Digitalizace vzdělávání na veřejných gymnáziích v Praze v souvislosti s epidemií nemoci Covid-19
Urban, David ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Plaček, Michal (oponent)
Bakalářská práce "Digitalizace vzdělávání na veřejných gymnáziích v Praze v souvislosti s epidemií nemoci Covid-19" se zabývá vlivem pandemie onemocnění Covid-19 mezi lety 2019 a 2022 na výuku na pražských veřejných gymnáziích. Práce zkoumá dopady pandemie koronaviru na výuku a mapuje proměny výuky v jednotlivých vlnách pandemie ve vztahu k využívání technických a digitálních pomůcek při výuce. Teoretická část obsahuje předešlé výzkumy na téma digitalizace v souvislosti se školstvím. Řeší také postup digitalizace v Českém školství od roku 2010 včetně schopnosti vyučujících pracovat s digitálními a technologickými pomůckami. Praktická část práce představuje výuku tak jak probíhala na pražských gymnáziích před pandemií koronaviru a do jaké míry v tomto období byly využívány k výuce technologické a digitální pomůcky. Dále zkoumá, jak se výuka vyvíjela v průběhu tří pandemických vln a dále také podobu výuky po skončení třetí pandemické vlny na začátku roku 2022 ve vztahu k využívání digitálních pomůcek k výuce. Dále práce obsahuje vlastní výzkum, který hledá odpovědi na skutečnosti, z jakých důvodů se přechod na online výuku na daných školách zdařil či naopak a vysvětluje problémy, kterými byly případné komplikace způsobeny. Také zkoumá výkyvy v prospěchu studentů za jednotlivá období, která byla...
Vliv sociokulturních zdrojů v rodině na školní výsledky žáků 2. stupně ZŠ
Dzielská, Anetta ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem sociokulturních zdrojů v rodině a jejím vlivem na školní výsledky žáků 2. stupně základních škol. Zkoumá, jakou roli sehrává rodina a její různé podoby kulturního kapitálu v souvislosti s výsledky žáků ve čtenářské gramotnosti a se známkami z českého jazyka v devátých ročnících základních škol a nižších stupních víceletých gymnázií. V teoretické části je práce nejprve zaměřena na popis současného českého vzdělávacího systému a na to, jakou úlohu sehrávají v českém školství rodiče. Dále se zaobírá čtenářskou gramotností a představuje dosavadní výzkumy. Poslední část definuje pojem kulturní kapitál a jeho pojetí v současné době. V metodologické části představuje mezinárodní výzkum PISA. Analytická část se věnuje sekundární analýze dat PISA z roku 2018 a za pomocí statistických metod testuje, jak ovlivňuje čtenářské klima, počet knih a jejich druhy, čtení ve volném čase, vzdělání rodičů a jejich podpora dětí ve školním úspěchu, a to i s ohledem na typ navštěvované školy, výsledky žáků v hodnocení dovedností ve čtení a práci s texty a známky z českého jazyka. Závěrečnou část práce tvoří shrnutí výsledků sekundární analýzy a diskuze, v níž popisuje hlavní zjištění, která byla cílem této práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Mouralová, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.