Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 123 záznamů.  začátekpředchozí109 - 118další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Plánování budoucnosti
Müllerová, Helena ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Předmětem diplomové práce je problematika plánování budoucnosti, respektive volby další vzdělávací dráhy a budoucího povolání u žáků devátého ročníku základní školy. Pozornost je zaměřena na žáky, kteří disponují již na základní škole specifickým zaměřením, konkrétně orientací na výtvarnou výchovu. V práci byl použit kvalitativní přístup ke zpracování dat. Jako hlavní metody práce byly zvoleny dotazníky a písemná vyprávění žáků celé třídy, dále rozhovory s vybranými žáky a jejich analýza. Cílem práce je dospět k nejdůležitějším činitelům, které ovlivňují a determinují volbu střední školy a tím i oblasti budoucího uplatnění. Výstupem práce je formulování hlavních vlivů, motivů a strategií, které se účastní procesu rozhodování a určitých charakteristických rysů žáků se specifickým zaměřením ve vztahu k volbě střední školy.
Význam pohádky o Červené karkulce pro děti školního věku
Čechová, Vlasta ; Kučera, Miloš (oponent) ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce)
Pohádka o Červené Karkulce má zvláštní postavení. Ve sbírce bratří Grimmů nenalezneme jinou pohádku, která by obsahovala další verzi pohádky, jakýsi druhý, ' ' 27 závěrečný díl. V našem souboru má také zvláštní místo vzhledem k počtu autorů, kteří si ji vybrali pro svou interpretaci. Ale proč ji označujeme za fenomén, není jen počtem jí oslovených posluchačů, čtenářů či vypravěčů. Jde také o její postavení na pomyslném psychickém vývojovém žebříčku. Žádná pohádka neukazuje tak naléhavě potíže spojené s oidipskými touhami, které jsou natolik nezvladatelné, že zavedou svého hrdinu do záhuby. Mocný konflikt mezi nevědomým přáním milovat a být milován a mezi vědomou touhou zachovat se správně se neodehrává na poli boje s legálním netvorem, jehož překonáním by se splnila hrdinova touha žít šťastně až do smrti. Naopak zde dítě bojuje samo se sebou a proti sobě, když chce odstranit svou matku, a zůstat navždy po boku milovaného otce. Veškerá energie hrdiny je směřována proti sobě samému, vstříc vlastní záhubě, o níž teprve musí zjistit, že je vlastně očistcem před novým životem. Že musí být Karkulka zachráněna dospělým, reálným a racionálním mužem odkazuje na neschopnost dostat se ze zničující situace vlastními silami a nezralost pro činy, s nimiž se do takového dobrodružství pustila. Niterný oidipský konflikt,...
Psychologie milostné korespondence
Kuldová, Michaela ; Klusák, Miroslav (oponent) ; Kučera, Miloš (vedoucí práce)
Tato práce k milostným dopisům přistupovala třemi různými způsoby. Pokusila se na dopisy pohlédnout z hlediska vztahové problematiky, pragmatiky komunikace a estetické literární tvorby. Zprostředkovaný kontakt mezi partnery prostřednictvím dopisu zásadním způsobem ovlivňuje, jak spolu lidé komunikují a jak si projevují lásku. Partneři se v dopisech poznávají jednak vlastní introspekcí, která se projevuje stylizací autora v dopisu, a také zpětnou vazbou od partnera, který mu dává najevo, jak ho vnímá, co si o něm myslí a jaký by chtěl, aby byl. Důležitým způsobem sdílení je přitom upřímnost, která se zakládá na pravdě. Stává se tak základem vztahu, kterému umožňuje růst a zároveň pomáhá při rozebírání sebe samého, při důkladném sebepoznání. Je základem také k pochopení druhých, je synonymem respektu a úcty k druhému. Upřímnost vytváří ve dvojici jistotu a otvírá ji životu. Pisatelé si v dopisech věnují řešení interpersonálních otázek, zamýšlejí se nad svými vlastnostmi, schopnostmi a vzhledem, rozvíjí představy o partnerovi, které mu přímo (hodnocením) a nebo skrytě (v náznacích, nepřímém sdělení) dávají najevo. Zabývají se také jejich vztahem a jejich rolí v něm, pracují na vztahu a plánují budoucnost. Sebepoznání se projevuje v dopisech stylizací pisatele, která může být zprvu idealizovaná ve snaze...
Tvorba edukačního počítačového programu pro děti se zrakovým postižením
Holá, Klára ; Kučera, Miloš (oponent) ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tvorbou edukačního počítačového programu, který je určen dětem se zrakovým postižením mladšího školního věku, konkrétně dětem se zrakovými možnostmi v kategorii střední a silná slabozrakost a dětem s poruchami binokulárního vidění. Podstata softwaru spočívá ve vzdělávání dětí se zrakovým postižením, zejména v rozvoji poznatků o světě zvířat, a zároveň v reedukaci jejich zrakových schopností.
Blog - Pohled na hubnutí jako maladaptivní copingovou strategii
Neuwirthová, Barbora ; Kučera, Miloš (oponent) ; Viktorová, Ida (vedoucí práce)
Tématem práce jsou různé způsoby hubnutí jako maladaptivní copingové strategie, zaznamenávané prostřednictvím blogů, a existence on-line komunity osob okolo blogů (věnujících se podobnému tématu). Na základě prvotní analýzy empirického materiálu byla zachycena "tvář" typického blogu v této oblasti - rubriky, které jej typicky tvoří a kategorie, jimiž lze blog popsat. Za klíčové kategorie byly označeny věk autorek a jejich vztah k poruchám příjmu potravy. Skrze ně pak bylo nahlíženo na ostatní rubriky a kategorie a byly hledány jejich podobnosti a naopak proměny v závislosti na klíčových kategoriích. Prostřednictvím podrobné práce s daty byl formulován předpoklad, podle něhož se mladší dívky budou spíše stylizovat (tj. explicitně se hlásit k pro-ana) a starší budou spíše formulovat neutrální vztah k poruchám příjmu potravy. Ve vzorku byly rozpoznány hlavní skupiny blogů definované podle věku autorek a jejich vztahu k PPP, které byly posléze analyzovány z hlediska formy i obsahu a navzájem porovnávány. Současně bylo potřeba popsat zvláštní skupiny blogů - nositelů nějaké specifické charakteristiky (kdy určitý prvek byl či nebyl přítomen na rozdíl od většiny blogů). Pohled na celý vzorek byl ukončen hledáním konkrétních podob vztahu mezi poruchami příjmu potravy a způsobem vedení blogu a novým pohledem na...
Podpis dětí v předškolním věku
Kociánová, Anna ; Kučera, Miloš (oponent) ; Viktorová, Ida (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je podpis dětí v předškolním věku. Teoretická část si tedy nejdříve bude klást otázku, co je to vlastně podpis a jak jej lze charakterizovat. Základními komponentami podpisu byly stanoveny písmo a vlastní jméno, proto právě tyto dva fenomény budou podrobně studovány, a to zejména z hlediska jazykovědného a sémiotického. Protože podpis dětí v předškolním věku nepatří mezi klasické reprezentanty podpisu, od uvedených definic se liší a má specifické parametry související s vývojovou etapou jedince, je třeba tento fenomén nahlížet též z pohledu psychologického. Budou uvedeny tři zahraniční studie, které se tímto tématem zabývaly, a to výzkumy E. Ferreiro (1982), G. Hildreth (1936) a M. R. Honey (2002). Všechny tři práce pohlíží na podpis z vývojového hlediska, zachytávají jeho vývojovou kontinuitu, a některé navrhují i různé způsoby využití těchto poznatků k další pedagogickým a psychologickým účelům. Praktická část posléze nabídne vlastní výzkumný materiál, jeho analýzu a interpretaci. Jedná se o kvalitativní výzkum s použitím zúčastněného pozorování, rozhovoru a následné analýzy výtvorů. Naše kategorizace podpisu byla založena zejména na grafických parametrech, dále na chápání podpisu samotnými pisateli, a to vše v závislosti na věku. Výsledky byly následně konfrontovány s výše...
Idoly u dětí školního věku
Kravcová, Jana ; Kučera, Miloš (vedoucí práce)
Základním tématem diplomové práce je oblast vztahů dětí a adolescentů idolům v období školní docházky. Ve smyslu idolů práce opouští téma rodičů a obrací svou pozornost směrem k tzv. významným druhým, jež čítají ostatní dospělé, kamarády, vrstevníky a především známé osobnosti. "Na místo osobní matky a osobního otce mohou v adolescenci vstoupit do hry také nadosobní otcové a matky, které známe z náboženství... protože dospívající prochází krizí identity, hledá orientaci. Protože tato orientace už nemůže přicházet od osobních rodičů, jsou oživeny postavy za osobními rodiči, které se manifestují v kolektivním systému hodnot. Tak může dojít silnému zájmu o určité náboženské proudy, závazné angažovanosti ve službách boha nebo bohyně, jejichž poselství by dotyčný chtěl vnášet do života. Přechodně se tak stává " dítětem vyšší moci ", což stabilizuje sebecit právě natolik, aby bylo snazší vymezit se vůči rodičům a vzdát se jejich péče" (s. 13). Takto výstižně zachycuje Kast (2004), v knize Otcové dcery, matky - synové, důležitost role idealizovaných, mimo rodičovských osob v období dospívání. I přes deklarovanou váhu tématu, najdeme ve spektru české psychologické literatury jen málo prací, které by se takovými podobami vztahů zabývaly. Tento důvod a zájem oblast psychologických determinant dětského vývoje, byl...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 123 záznamů.   začátekpředchozí109 - 118další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 KUČERA, Matěj
46 KUČERA, Michal
15 KUČERA, Milan
9 Kučera, Marek
1 Kučera, Mario
42 Kučera, Martin
10 Kučera, Matěj
4 Kučera, Michael
46 Kučera, Michal
15 Kučera, Milan
12 Kučera, Miroslav
1 Kučera, Mojmír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.