Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  začátekpředchozí69 - 78dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mobility of academic staff from Faculty of Social Sciences at Charles University in years 2011- 2015
Gregáňová, Nikola ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Novotný, Vilém (oponent)
Témou práce je analýza mobilít akademických pracovníkov Fakulty sociálnych vied. Hlavným cieľom mojej diplomovej práce bude explorácia mobilít akademických pracovníkov Fakulty sociálnych vied Karlovej Univerzity v rokoch 2011- 2015, zameraná na jednotlivé akademické stupne pracovníkov tejto inštitúcie. Prvým podcieľom bude analýza využiteľnosti ponúkaných mobilít zo strany akademických pracovníkov a miera ich záujmu. Ako ďalší podcieľ som si zvolila vplyv akademického stupňa jednotlivých pracovníkov na účasť na mobilitách ako aj komparácia jednotlivých inštitútov v rámci fakulty a komparácia osobných a inštitucionálnych bariér a benefitov, súvisiacich s využívaním zhraničných mobilít pracovníkov Fakulty sociálnych vied. V mojej diplomovej práci budem pracovať s konceptom internacionalizácie a historického inštitucionalizmu. Súčasťou výskumu bude analyzovanie prístupu jednotlivých inštitútov k mobilitám, forma motivácie akademických pracovníkov, ako aj celkové štatistiky výjazdov akademikov z daných inštitútov. Tieto koncepty vysvetľujú možné zmeny a situáciu mobilít na danej fakulte, ako aj prínosy či bariéry spojené s mobilitami.
Systém řízení kvality pedagogické práce v Japonsku jako inspirace pro ČR
Kitaba, Katsura ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem systému řízení kvality pedagogické práce v Japonsku jako inspirace pro ČR. Jako hodnotové východisko je použita teorie distribuovaného vedení. Pomocí několika mezinárodních výzkumů (OECD 2012, 2013, 2014) je prokázáno, že český kariérní systém učitelů není dobře strukturovaný. Naopak japonský kariérní systém je pevně a podrobně strukturován od úrovně státu do úrovně tříd v každé škole. Zejména interní výzkum učitelského sboru učitelů, kterému se učitelé na různé úrovni společně věnují ve škole (školní projekt se školním cílem), má za úkol zachovat a zlepšit kvalitu učitelů. Důležitou úlohu při zachování a zlepšení kvality učitelů má výzkum výuky (výzkum týkající se konkrétní výuky, který většinou probíhá v rámci výzkumu učitelského sboru učitelů). Výzkum klade na učitele vysoké nároky. Práce se zabývá především analýzou systému školských rad, který má důležitou roli při řízení kvality pedagogické práce v Japonsku. Dále se práce zaměřuje na vztah mezi správními institucemi zabývajícími se kariérním systémem učitelů, který ukazuje, jak je zvyšování kvality učitelů v souladu s teorií distribuovaného vedení. Z těchto analýz jsou čerpány užitečné informace pro kariérní systém v České republice, který je v současné době považován za značně kontroverzní. Abstract...
Význam odborné praxe a zvyšování odborných znalostí v rámci vysokoškolského studia jako podstatného faktoru pracovního uplatnění absolventů
Jonák, Martin ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématice reálného uplatnění absolventů po absolutoriu na trhu práce v České republice a možné přípravě na tuto problematiku během studia. Míra participace studentů na jejich budoucích profesních kvalitách a zvýšení konkurenceschopnosti jejich lidského kapitálu je předmětem této práce. Postavení absolventů se v historii České republiky mění. Tato práce popisuje vývoj postavení vysokoškolsky vzdělaného absolventa v období historie České republiky, a to před Sametovou revolucí a socializmem, následně pak vývoj vzdělávací politiky terciárního vzdělání v demokratické společnosti. Tato období jsou blíže rozpracována pomocí odborných pramenů a názorových idejí. Diplomová práce se zaměřuje na časový horizont absolventů deseti let 2006-2015. Za použití výzkumného šetření autor sleduje jednotlivé strategie a postoje studentů v rámci této problematiky. Respondenti dané cílové skupiny absolventů jsou dotazováni retrospektivně na jejich počínání při studiu. Svět se mění. Dochází k technologickému pokroku, globalizaci a rozvoji států jako socioekonomických jednotek. Stejně tak se přizpůsobují a rozvíjejí se i jednotliví aktéři vzdělávacího systému v oblasti vysokých škol. Ti se adaptují na současný stav vzdělávacího systému, trh práce a celkově se přizpůsobují společnosti, a také...
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na základní školy Praha 2
Staniczková, Lucie ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce je věnována problematice vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na základní školy Prahy 2. V první části práce jsou uvedeny cíle, zejména se jedná o identifikaci dobrých zkušeností a špatných příkladů z praxe, a výzkumné otázky. Následuje pasáž věnovaná metodologii, v níž se autorka věnuje popisu sběru dat a tvorbě podkladů k polostrukturovaným rozhovorům. Dále autorka zpracovává teoretické a konceptuální pozadí zvolené problematiky. Uvádí základní terminologii a historický kontext vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Druhá část práce je zaměřena na vlastní empirický výzkum, který se již věnuje konkrétně autistickým žákům. V první fázi je uvedena základní sumarizace integrovaných žáků v základních školách Prahy 2. Následují poznatky z rozhovorů, které jsou logicky koncipovány do tří hlavních podkapitol. Na závěr je provedena syntéza nejdůležitějších informací a jejich relace vůči vybraným konceptům. Hlavním výsledkem této práce má být relace vybraných konceptů s relevantními poznatky, získané při kvalitativních rozhovorech s respondenty základních škol Prahy 2. Autorka ukazuje, do jaké míry se liší současně nastavená politika a dílčí praxe, a nabízí poznatky, které nevycházejí pouze z teoretických konceptů.
Úloha Kontaktního pracoviště úřadu práce v Českých Budějovicích ve vztahu k nezaměstnaným absolventům středních škol
Krišková, Michaela ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Tumová, Anna (oponent)
Tato práce je zaměřena na úlohu kontaktního pracoviště úřadu práce v Českých Budějovicích ve vztahu k absolventům středních škol. V první části jsou popsána teoretická východiska a nezaměstnanost obecně. V druhé části jsou popsány aktivity, které jsou v kompetenci úřadu práce a možný průběh evidence absolventů. Podrobně jsou rozebrána data o nezaměstnaných absolventech ve střednědobém horizontu od roku 2008 do roku 2013. Na základě podložených údajů je popsán vývoj nezaměstnanosti z pohledu struktury studovaných oborů a s ohledem na způsob ukončení evidence je zjištěno, jakému procentu absolventů úřad práce zaměstnání nalezl. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Success, dropout and problem delimination in the Czech higher education policy
Stiburek, Šimon ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou studijní (ne)úspěšnosti na vysokých školách a její reflexí ve veřejné politice. Strategické dokumenty Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy označovaly studijní neúspěšnost za problém už v letech 2000 a 2005, vždy ale byla navržena jen dílčí a vágní opatření, ani ta často nebyla implementována a podíl studentů, kteří odcházejí z vysokoškolského studia bez diplomu, každoročně narůstá. Práce zkoumá tuto skutečnost perspektivou "vymezování problému" ve veřejně-politickém procesu a zjišťuje že řada významných aktérů, kteří ovlivňují formulaci politiky, není přesvědčená, že vůbec jde o problém a že by tento měl být řešen veřejně-politickými nástroji. Zdá se, že žádnému aktérovi se zatím nepodařilo prezentovat problém jako dobře strukturovaný a tedy prakticky řešitelný. Kromě nedostatečné shody na relevantních hodnotách a cílích hraje roli i (vnímaná) absence vhodných prostředků k účinnému řešení, které by současně nebylo v rozporu s jinými hodnotami - zejména snahou o zvyšování kvality vysokého školství. Při konfrontaci sdílených představ hlavních aktérů o mechanismech a příčinách studijní neúspěšnosti s dostupnými teoretickými pracemi, realizovanými výzkumy i výpověďmi samotných studentů se přitom zdá, že vhled tvůrců politiky do problematiky je v řadě...
Prevence dětské obezity pomocí výživy na víceletých gymnáziích
Dománková, Hana ; Tušková, Eva (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce je případovou studií, která se zabývá procesem prevence dětské obezity pomocí výživy na nižším stupni víceletých gymnázií a problémy v tomto procesu, přičemž dětská obezita je zde vnímána jako problém veřejného zdraví. Opírá se o teoretická východiska z oblasti veřejné politiky - proces implementace a význam aktérů na pozici street-level byrokratů a determinantů nadváhy a obezity, kde právě výživa hraje klíčovou roli. K naplnění cílů práce je použita institucionální analýza stávajícího legislativního a institucionálního rámce a rozhovory s aktéry vzdělávací politiky na pozici street-level byrokratů. Z výsledků analýzy vyplývá, že na institucionální úrovni je problém dětské obezity vnímán závažně a existuje množství doporučení, jak přispět k jeho řešení, nicméně v procesu implementace těchto řešení jsou značné mezery. Školy svou roli v ovlivňování stravovacích návyků svých žáků značně podceňují a odpovědnost za tuto sféru výchovy delegují z převážné většiny na rodinu, případně pouze na školní jídelnu.
Mladí lidé na trhu práce v souvislosti s činností úřadů práce ve Středočeském kraji
Herinková, Jana ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Tumová, Anna (oponent)
Hlavním cílem této práce je explorovat situaci a informovanost mladých lidí na trhu práce, evaluovat stávající nástroje a navrhnout zlepšení současné situace pomocí vybraného nástroje. Tyto cíle sleduji pomocí analýzy sekundárních dat, expertních rozhovorů s pracovníky IPS ÚP ve Středočeském kraji, Krajského ÚP v Příbrami a VÚPSV a dále je sleduji vlastním dotazníkovým šetřením na vybraných 5 středních školách ve Středočeském kraji. Práce je zaměřena na exploraci problematiky situace nezaměstnaných mladých lidí, a to jak z perspektivy budoucích absolventů, tak z pohledu klíčového aktéra problematiky, IPS ÚP, který aktivně pracuje jak s budoucími absolventy, tak se stávajícími nezaměstnanými mladými lidmi. Dle provedených šetření jsem dospěla k závěru, že nejefektivnějším nástrojem pro vybranou skupinu je poradenství, které poskytují ve většině případů pracovníci IPS u ÚP. Takové poradenství má v různých okresech rozlišnou podobu a podle toho se také liší informovanost budoucích absolventů o trhu práce. Poradenství by tedy mělo být unifikováno ve všech okresech Středočeského kraje. Aby toto bylo možné, je třeba vytvořit pracovníkům IPS u ÚP odpovídající pracovní podmínky. Po reformě úřadů práce v roce 2011 však tyto podmínky nejsou příliš příznivé co se týče personální kapacity, nové struktury...
Prevence šikany na základních školách
Herák, Robert ; Tumová, Anna (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Ve své diplomové práci jsem analyzoval úspěšnost implementace politiky prevence a řešení šikanování na základních školách v České republice. Vycházel jsem přitom z teorie implementace a street level byrokracie. Předpokladem úspěšnosti implementace této politiky je její přijetí školami, tedy pedagogy a řediteli škol. K analýze úspěšnosti implementace politiky prevence a řešení šikanování jsem využil dostupnou odbornou literaturu, analyzoval jsem aktuální dokumenty, které školám předkládá MŠMT (např. Metodický pokyn k prevenci a řešení šikanování), využil jsem poznatky z dotazníkových šetření, focus groups a Panelu ředitelů, které realizuje společnost SCIO. Absolvoval jsem pět strukturovaných rozhovorů s řediteli základních škol. V další části práce jsem se zaměřil na kvantitativní výzkum, dotazníkové šetření pro ředitele základních škol. Na ředitele škol jsem se zaměřil zejména z toho důvodu, že jsou klíčovými aktéry pro implementaci školských politik a mají dostatek informací o každodenní školské praxi. První blok dotazníku se věnuje oblasti vzdělávání pedagogických pracovníků školy v problematice šikanování, druhý blok se věnuje realizaci preventivních programů ve škole, třetí blok je zaměřen na způsoby řešení šikanování ze strany škol a poslední část se věnuje dalším možným opatřením, spolupráci...
Efektivita nástrojů Aktivní politiky zaměstnanosti při řešení nezaměstnanosti absolventů v okrese Teplice
Stará, Petra ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Hiekischová, Michaela (oponent)
Tématem této práce je analýza aktivní politiky zaměstnanosti a hodnocení účinnosti nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti při řešení nezaměstnanosti v okrese Teplice. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část empirickou, teoretická část se zabývá politikou zaměstnanosti a nástroji aktivní politiky zaměstnanosti. K získání relevantních údajů pro analytickou část byla využita data z informačního systému OK práce, dále data z dotazníkového šetření s vybranou skupinou uchazečů o zaměstnání, kteří využili v rozhodném období minimálně jeden z nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti, a dále byly provedeny osobní rozhovory na danou problematiku s odbornými pracovníky jednotlivých referátů v rámci Úřadu Práce ČR. Na základě dotazníků s uchazeči o zaměstnání a osobních rozhovorů s odbornými pracovníky, jsem vyvodila závěry o poskytování nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti v okrese Teplice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   začátekpředchozí69 - 78dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Kohoutek, J.
2 Kohoutek, Jakub
23 Kohoutek, Jiří
4 Kohoutek, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.