Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika tělesné výchovy na 1. stupni základní školy pro žáky s ADHD
Janíková, Alice ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Teoretická část vymezuje pojem ADHD, příčiny vzniku, projevy této poruchy a možnou léčbu a možnosti pomoci žákovi s poruchou ADHD. Také jsou zde zmíněné možná přidružená onemocnění. Dále se zaměřuje na tělesnou výchovu, její historii a vývoj, také jsou zde zmíněné didaktické zásady výuky tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. V praktické části se pomocí strukturovaných rozhovorů s rodiči a s učiteli zjišťují problémy, které nastávají nebo mohou nastat u žáků s ADHD při hodině tělesné výchovy, případně v podmínkách doma - tělesná výchova během pandemie koronaviru byla značně zanedbána, proto se výzkum snažil zjistit, jak si tyto děti pohyb nahrazovaly nebo jaká byla snaha ze stran učitelů tělesnou výchovu nahradit. Na základě těchto odpovědí byl vytvořen soubor her/vyučovacích hodin, které by problémům předcházely, jde o aktivity, které žáci s poruchou ADHD mohou provozovat i doma v prostorech mezi online výukou. KLÍČOVÁ SLOVA ADHD, hyperaktivita, motorické schopnosti, hry a aktivity, tělesná výchova, první stupeň ZŠ
Vývoj gymnastického nářadí a jeho vliv na změny v gymnastických cvičeních
Nedvědová, Romana ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zaměřit se na vznik a vývoj gymnastického nářadí a na jeho změny v pohybovém obsahu v průběhu let. Jsou zde uvedena všechna závodní nářadí můžu a žen ve sportovní gymnastice. Kromě konstrukčního a pohybového vývoje jsou u každého nářadí zmíněna významná jména gymnastů a gymnastek, kteří na jednotlivých nářadích v určitém období vynikali. Součástí práce je také popis vzniku a vývoje gymnastiky včetně historie tělovýchovných systémů ve světě i u nás. Bakalářská práce je řešena na základě uplatnění historických metod. KLÍČOVÁ SLOVA Gymnastika, vývoj, historie, cvičení, nářadí, přeskok, bradla, kladina, prostná, kůň našíř, kruhy, hrazda
Analogie a rozdílnost bruslení na ledové ploše a inline bruslení a jejich vzájemné využití při výuce.
Ondráčková, Markéta ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá shodou a rozdílností mezi inline bruslením a bruslením na ledě. V teoretické části přibližuji oba typy bruslení. Popisuji zde dělení těchto sportů, základní vybavení, bezpečnost a také metodiku obou bruslařských typů. V teoretické části se dále nachází kapitola o vhodnosti bruslení ve vztahu k věku dítěte. V praktické časti ověřuji jednotnou metodickou řadu, kterou jsem navrhla pro oba typy bruslení. Hlavním cílem práce je porovnat nácvik techniky inline bruslení a bruslení na ledě z pohledu jejich shodnosti a odlišnosti. Dílčími cíli jsou zjistit, zda je možné přenést naučené dovednosti z jednoho typu bruslení na druhý, zjistit, zda lze navrhnout jednotnou metodiku pro urychlení zvládnutí základních požadavků. Dále pak prozkoumat vliv metodik výuky bruslení na ledě a inline bruslení na úroveň dovedností při přechodu na druhou techniku bruslení. V práci jsou použity metody: metoda pozorování, experimentální metoda, posuzovací stupnice a aritmetický průměr. Z výsledků práce vyplývá, že oba způsoby bruslení jsou si velmi podobné, tudíž jeden typ může sloužit jako průprava pro druhý typ bruslení a opačně. Práce také potvrzuje, že lze navrhnout jednotnou metodickou řadu pro oba způsoby bruslení.
Cirkusová pedagogika a možnosti její aplikace v hodinách TV na 1. stupni základní školy
Šťastný, Benjamin ; Kainová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Práce se zabývá cirkusovou pedagogikou a vývojem samotného cirkusu s hlavním zaměřením na nový cirkus a výukové formy cirkusu. Zkoumá možnosti využití cirkusové pedagogiky v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni základní školy. Popisuje možnosti výuky některých disciplín v podmínkách klasické tělocvičny, která není vybavená speciálně na výuku cirkusových disciplín. Jako hlavní disciplíny z hlediska aplikovatelnosti zkoumá pozemní, párovou nebo skupinovou akrobacii, ekvilibristiku a žonglování. V praktické části je představen výukový plán sestavený na základě metod a postupů cirkusové pedagogiky a konzultace s odborníky z oblasti výuky Nového cirkusu a cirkusové pedagogiky. Dále je představen záznam z praktického odvedení lekcí se čtyřmi třídami v hodinách TV na ZŠ na prvním stupni a reflexe a zhodnocení průběhu lekcí. Klíčová slova akrobacie, cirkusová pedagogika, cirkus, nový cirkus, pedagogika, žonglování
Jógová cvičení a jejich působení na pocity učitelek mateřských škol ve vztahu k psychické pracovní zátěži.
Macková, Eliška ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Cílem této práce je zjistit, zda se změní pocity učitelek mateřských škol z pracovní psychické zátěže v důsledku jógových cvičení. V současné době jsou učitelky mateřských škol při výkonu své profese vystavovány mnohému, jež je pro jejich psychiku zatěžující. Potřeba duševní hygieny z tohoto důvodu u učitelek mateřských škol stoupá a je na místě věnovat tomuto tématu pozornost. Prostředkem duševní hygieny je v této práci jógové cvičení, jehož součástí je také relaxace. K vypracování výzkumu této diplomové práce bylo využito tří výzkumných metod. Nejprve bylo využito Meisterova standardizovaného dotazníku, jehož pomocí byla zjištěna pracovní psychická zátěž učitelek mateřských škol. Následně bylo využito metody polostrukturovaného rozhovoru s pěti učitelkami mateřských škol, jež se následně účastnily kvazi experimentu. Hlavní metodou je čtyřtýdenní kvazi experiment s pěti učitelkami mateřských škol. Učitelky mateřských škol se po dobu čtyř týdnů věnovaly dle videolekcí jógovému cvičení a relaxaci. Výstupní data opět zajišťoval Meisterův standardizovaný dotazník a polostrukturovaný rozhovor se všemi pěti respondentkami. Tyto dvě metody zaznamenávaly stav před a stav po experimentu. Dotazníkové šetření odhalilo, že většina učitelek mateřských škol pociťuje 3. a nejvyšší stupeň psychické zátěže při...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.