Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 73 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zjišťování parametrů kvality výuky chemie
Rozkydalová, Andrea ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
Hlavní náplní této diplomové práce bylo zjišťování a posuzování parametrů kvality výuky chemie na středních a základních školách. V práci jsou zahrnuty pohledy na kvalitu výuky v obecné rovině a poté vztaženy k přírodovědnému vzdělávání a k chemii. Dále je pozornost věnována systému kurikulárních dokumentů a standardům. Dále jsou v ní popsány postupy, popis průběhu a vyhodnocení výsledků. V této práci byl ověřen hodnotící nástroj při pilotáži na středních a základních školách. V práci je také část věnována hodnocení jednotlivých hodin hodnotícím nástrojem a jsou v ní zmíněny další možné faktory, které ovlivňují činnost učitele a tím i kvalitu výuky.
Druhý život cisterciáckého kláštera v Plasích (1623 - 1785): proboštství v Mariánské Týnici a kaple Jména Panny Marie v Mladoticích v projevech řádových testivit
Beneš, Pavel ; Royt, Jan (vedoucí práce) ; Biegel, Richard (oponent)
Předložená diplomová práce je věnována barokní etapě cisterciáckého kláštera v Plasích a řádovým festivitám, které významnou měrou doprovázely klášterní život a tvořily plnohodnotnou součást života nově obnoveného klášterního areálu a nových sakrálních založení. Práce je rozdělena do pěti částí, které představují jednotlivé složky zvoleného tématu. První část práce sleduje duchovní a společenský vývoj cisterciáckého řádu, jeho působení v Čechách a přiblížení řádové liturgie. Mariánská úcta tvoří nedělitelnou součást cisterciácké zbožnosti a je tématem jedné z kapitol diplomové práce. Obnova kláštera souvisí s osobnostmi opatů, volených představitelů řádu, a jejich uměleckými ambicemi. Největší pozornost je v diplomové práci věnována souvislosti primárních pramenů k jednotlivým aspektům řádového života, ať už se jedná o projevy řádové liturgie, položení základního kamene, či oslavení nově vznikající architektury z díla Jana Blažeje Santiniho-Aichela. Závěr tvoří shrnutí a zhodnocení naplnění tématu diplomové práce. Předložená diplomová práce by nemohla vzniknout bez seznámení se s fondem velké řady odborných prací na téma plaského kláštera a především bez studia a zpracování vybraných primárních pramenů a bez poznání památek in situ. Klíčová slova Barokní kultura - cisterciácký řád - architekt Jan...
Výuka spotřebitelské gramotnosti u žáků druhého stupně základní školy na příkladu mléčných výrobků
Jelínková, Věra ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
Ve vyspělých zemích nahlíží většina obyvatel na potraviny pouze z pozice spotřebitele. Jen málokdo zná jejich původ, technologii výroby a složení, a může tak kriticky hodnotit, které jsou z hlediska správné výživy přínosné. Proto se tato práce zabývá rozvojem spotřebitelské gramotnosti v oblasti potravin - tzv. potravinové gramotnosti a to již u žáků 2. stupně ZŠ, kde se jí zatím systematicky nevěnuje pozornost. Jako vhodný příklad produktu pro výuku bylo vybráno mléko a mléčné výrobky, které jsou zásadní součástí zdravého stravování převážně dětí. V souladu s cíli práce byl vytvořen strukturovaný souhrn poznatků o těchto potravinách sloužící jako teoretické zázemí pro učitele. Dále bylo provedeno výzkumné šetření mapující znalosti a postoje žáků 2. stupně ZŠ v oblasti mléka a mléčných výrobků. Podle něj většina žáků konzumuje mléko a základní mléčné výrobky (máslo, sýr, jogurt), ale jiné fermentované mléčné výrobky výrazně méně. Většina respondentů považuje mléko a mléčné výrobky za přínosné pro naše zdraví, ale nezná technologii jejich výroby a nezajímá se o jejich původ a složení. Hlavním výstupem této práce jsou v praxi ověřené výukové materiály včetně metodiky jejich použití. Zvolené učební aktivity komplexně rozvíjejí kompetence žáků jako spotřebitelů potravin na základě propojení poznatků z...
Ochrana člověka za mimořádných událostí jako téma pro žáky středních odborných škol
Metelková, Iva ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
NÁZEV: Ochrana člověka za mimořádných událostí jako součást výchovy ke zdraví AUTOR: Iva Metelková KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT Ochrana člověka za mimořádných událostí (OMU) je tématem této teoreticko- výzkumné diplomové práce. Teoretická část je zaměřena na zasazení ochrany člověka za mimořádných událostí potažmo branné výchovy do širších historických ale také legislativních souvislostí. Prostor je věnován jednoznačnému vymezení souvisejících pojmů. Dále je představen průběh kutikulární reformy s důrazem na úroveň středního odborného vzdělávání. Praktická část práce je zaměřena na vyhodnocení výzkumu, který probíhal mezi žáky prvních a druhých ročníků středních odborných škol nechemického zaměření. Data pro výzkum byla získána dotazníkovým šetřením a vyhodnocena statistickou metodou. Součástí práce je také návrh koncepce pro realizaci výuky ochrany člověka za mimořádných událostí. Cílem tohoto návrhu je zajistit žákům ale i učitelům přístup k informacím týkajících se OMU a tímto přispět k utváření žádoucích vzorců chování pro případ účasti při mimořádné události. KLÍČOVÁ SLOVA: mimořádná událost, ochrana člověka, branná výchova, střední odborné vzdělávání, porovnávání, chemický experiment
Reálný experiment v přípravě učitelů chemie
Šedivec, Vratislav ; Richtr, Václav (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent) ; Kolář, Karel (oponent)
Disertační práce se zabývá využitím reálného experimentu v přípravě učitelů chemie. Mapuje historický vývoj výuky chemie na území ČR. V návaznosti na strukturu experimentu, zmiňuje význam experimentování žáků ve vzdělávacím procesu. Dále se zaměřuje zjištění experimentální úrovně studentů přicházejících z různých typů středních škol dotazníkovou metodou mezi posluchači studijního programu Přírodovědná studia na KCH FPE ZČU. V práci jsou zpracovány některé modelové experimenty zaměřené na monitoring nitrací organických sloučenin, využívané k přípravě učitelů. Zpracováním modelového experimentu na téma ozonizace nenasycených sloučenin ukazuje, že didakticky a technicky správně provedený experiment usnadňuje pochopení i složitější problematiky.
Tvorba ilustrativních úloh ke Standardům pro základní vzdělávání v tematickém celku Organické sloučeniny
Žitný, Vladimír ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá způsobem ověřování plnění očekávaných výstupů základního vzdělávání v tematickém celku Organická chemie. Na základě postupného vyhodnocování reformy českého školství vyplynul požadavek konkrétněji formulovat očekávané výstupy, což vyústilo v přípravu standardů základního vzdělávání. V teoretické části práce je zdůvodněna potřeba přípravy standardů pro přírodovědné předměty, dále je popsána metodika tvorby ilustrativních úloh pro tematický celek Organická chemie. V praktické části je popsán způsob ověřování navržených ilustrativních úloh, vyhodnocení výsledků ověřování i shrnutí názorů učitelů chemie na základních školách, kde bylo pilotní ověřování prováděno. Ze závěrů vyplývá pravděpodobná nutnost revize RVP ZV pro přírodovědné předměty i možnosti další práce v této oblasti - především tvorba dalších ilustrativních úloh.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 73 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Beneš, P.
22 Beneš, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.