Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 430 záznamů.  začátekpředchozí259 - 268dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osobnostní rozvoj žáků prostřednictvím výtvarných aktivit v praktické škole dvouleté
Koubská, Patricie ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Práce se snaží o porozumění a lepší vhled do dospívání a zajímá se o možnosti formování osobnosti mladého člověka s mentálním postižením. Na základě kvalitativního výzkumu se snaží popsat rozvoj dílčích aspektů osobnosti u skupiny osob v Praktické škole dvouleté. Dílčí témata rozvoje osobnosti jsou rozpracovaná na základě průřezového tématu Osobnostní a sociální výchovy do výtvarné výchovy, kde využívají přínosu umělecké činnosti, prožitku a reflexe jako formativního prvku při utváření osobní identity ve výchovně-vzdělávacím procesu. Práce popisuje cesty, které usnadňují sebepoznání, upevňují sebepojetí, působí oblasti psychohygieny a pomáhají odhalovat skryté potenciály, které zpřesňují a zaostřují životní směřování mladého člověka s mentálním postižením na prahu dospělosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Osoba se zrakovým postižením na trhu práce a její socializace
Malenová, Radka ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku působení osoby se zrakovým postižením na trhu práce a na roli zaměstnání v procesu socializace osoby se zrakovým postižením. Diplomová práce je členěna do tří kapitol. První kapitola se věnuje charakteristice socializace, popisu sociálního vývoje člověka v období dospívání a dospělosti a socializaci osob se zrakovým postižením. Druhá kapitola se věnuje vzdělávání a zaměstnávání osob se zrakovým postižením. Třetí kapitolu tvoří výzkumná část. Obsahuje popis kvalitativní metody, stručnou charakteristiku respondentů a pomocí analýzy rozhovorů mapuje problematické oblasti v zaměstnávání osob se zrakovým postižením a jejich působení v zaměstnání. Cílem diplomové práce je zmapování obtíží, se kterými se může osoba se zrakovým postižením setkat jako uchazeč o zaměstnání, a také je snaha zmapovat obtíže, které ho mohou potkat v zaměstnání. Rovněž je zkoumáno, jaká je role zaměstnání ve společenském životě osoby se zrakovým postižením. Problematickými oblastmi v zaměstnávání osob s postižením je dle respondentů neinformovanost zaměstnavatelů o možnostech zaměstnávání zrakově postižených, v některých případech hrají roli i předsudky zaměstnavatelů a jejich neochota přizpůsobit pracovní prostředí zrakově postižnému. Z hlediska společenského je zaměstnání pro zrakově...
Rozvoj čtenářské gramotnosti u žáků s lehkým mentálním postižením
Kobesová, Alena ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu rozvoje čtenářské gramotnosti u žáků s lehkým mentálním postižením. Je rozdělena do pěti kapitol. Ve čtyřech kapitolách jsou vymezeny pojmy jako gramotnost, čtenářská gramotnost, žák s lehkým mentálním postižením a vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Empirická část práce se nachází v páté kapitole. Cílem práce je zjištění úrovně čtenářské gramotnosti u žáků s lehkým mentálním postižením na základní škole praktické. Na základě tohoto zjištění jsou vytvořeny pracovní listy podporující rozvoj čtenářské gramotnosti u žáků s lehkým mentálním postižením. Z těchto pracovních listů je sestavena příručka čtenářské gramotnosti pro žáky s lehkým mentálním postižením. Pro zjištění potřebných dat jsou využity především metody kvalitativního výzkumu. Jako výzkumný nástroj byl též využit nestandardizovaný test čtenářské gramotnosti, který zjišťuje úroveň čtenářské gramotnosti žáků s lehkým mentálním postižením. KLÍČOVÁ SLOVA žák, gramotnost, čtenářská gramotnost, test čtenářské gramotnosti, lehké mentální postižení, základní škola praktická

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 430 záznamů.   začátekpředchozí259 - 268dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.