Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 279 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání obrazu propouštění a nezaměstnaných v Lidových novinách v 1. pololetí roku 1930 a v Mladé frontě DNES ve 2. pololetí roku 2008
Lysoněk, Tomáš ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce "Srovnání obrazu propouštění a nezaměstnaných v Lidových novinách v 1. pololetí roku 1930 a v Mladé frontě DNES ve 2. pololetí roku 2008" porovnává zpravodajství těchto deníků týkající se nezaměstnanosti a propouštění v období nastupujícího zpomalení ekonomiky, kdy jsou výrobní firmy nuceny omezovat výrobu pro nedostatečný odbyt svého zboží. Práce zkoumá, jakým způsobem noviny reagovaly na regionální rozdíly v růstu nezaměstnanosti a rozdílnou intenzitu, s níž ekonomické zpomalení zasáhlo různá odvětví ekonomiky. Zároveň analyzuje témata, kterým se srovnávané deníky při zpravodajství o nezaměstnanosti věnovaly. Práce také porovnává proměnu frekvence slov, jež srovnávaná periodika při zpravodajství využívají, a zaměřuje se také na rozdíly v délce zpráv a vizuální podobě porovnávaných listů. Metodou práce je historická srovnávací analýza zmíněných obsahů.
Hrdina v totalitních médiích : srovnávací analýza olympijských vítězství Emila Zátopka (1948, 1952)
Dušek, Petr ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce "Hrdina v totalitních médiích: srovnávací analýza olympijských vítězství Emila Zátopka (1948, 1952)" pojednává o propagandě ve sportovní žurnalistice. Jejím cílem je posoudit, jakým způsobem informoval československý tisk o úspěších jednoho z nejlepších domácích atletů, Emila Zátopka, na olympijských hrách v Londýně a Helsinkách. Na základě odborné literatury a pozorování jsem stanovil hypotézu, že novináři využili Zátopkových triumfů k propagandistickým účelům a z úspěšného sportovce vytvořili socialistického hrdinu. Tuto hypotézu jsem ověřoval kvantitativní obsahovou analýzou v denících Rudé právo a Lidová demokracie. Zároveň jsem zformuloval dvě vedlejší hypotézy: Olympijské hry v roce 1952 měly výrazněji propagandisticky zatížené zpravodajské pokrytí než olympijské hry v roce 1948 a zpravodajské pokrytí obou olympijských her bylo výrazněji propagandisticky zatížené v Rudém právu než v Lidové demokracii. V analýze měřím propagandistickou zatíženost zpravodajských příspěvků, fotografií a reprezentací Emila Zátopka. Veškerý výzkum se opírá o bohatý teoretický základ, který zahrnuje definici propagandy, představení kulturní politiky v období 1948-1952 a vymezení termínu "hrdina" podle odlišných tradic na obou stranách železné opony.
Blogy a jejich role v mediální sféře
Bartl, Tomáš ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Rigorózní práce pojednává o roli blogů v procesu zprostředkování zpravodajského a odborného tématu v porovnání s ostatními médii. Teoretická část práce přináší popis vývoje blogů a různé definice termínu blog. Blogy jsou následně analyzovány optikou konceptu demokratických médií a demokratizace veřejné sféry. Prostřednictvím principů produsage je diskutována role blogů v porovnání s ostatními médii. Následuje popis principů nových médií a jejich vlivu na podobu blogů. Součástí této části je i souhrn výzkumů zabývajících se blogy, prostřednictvím kterých je vytvořen soubor výzkumných otázek a hypotéz. V praktické části práce je provedena obsahová analýza článků vztahujících se ke dvěma tématům. Jako zpravodajské téma je analyzována medializace problematiky umístění radarové základny na území České republiky v letech 2006 až 2008. Jako odborné téma je zpracováno uvedení nového mikroplatebního nástroje PaySec. Jednotlivá zjištění jsou interpretována s použitím statistického aparátu. Závěr poté pojednává o zobecněných výsledcích a teoretických implikacích provedeného výzkumu.
Mediální reflexe spin doctoringu v kontextu audiovizuální narace posledních patnácti let
Kopřiva, Štěpán ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá mediální reflexí spin doctoringu - činnosti, která se pokouší manipulativními zásahy ovlivnit podobu mediálních textů za účelem svého prospěchu - ve výběru audiovizuálních děl vzniklých v období od druhé poloviny devadesátých let dvacátého století do současnosti (jmenovitě se jedná o filmy Vrtěti psem, Děkujeme, že kouříte a seriál House of Cards). Vychází z premisy, že analýzou této reflexe lze poznat, jakým způsobem vědomí možných zásahů spin doctoringu působí na interpretační aktivitu publika a na celý mediálně komunikační proces. V úvodu je nejprve vymezena teoretická definice pojmu spin doctoringu, stručně načrtnuta jeho historie a prozkoumány styčné body s technikou propagandy. Následuje narativní analýza vybraných audiovizuálních titulů a porovnání spindoctorských strategií v nich obsažených s existujícími postupy public relation, jakož i konkrétní příklady manipulativních zásahů. Závěr je věnovaný rozboru mediální reflexe spin doctoringu z pozic tří různých teorií reprezentace, dopadu konceptu sémiotické moci na podobu interpretace tušených manipulativních technik a vlivu této problematiky na úroveň mediální gramotnosti.
"Quality television" na příkladu publicistického pořadu České televize "Q"
Beladová, Michaela ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kartous, Bohumil (oponent)
Diplomová práce "Quality TV" na příkladu publicistického pořadu České televize "Q" vysvětluje pojem quality television: popisuje vývoj tohoto konceptu, jeho kritéria a využití. Další část práce je věnována pořadu "Q" zaměřenému na queer komunitu, který vysílá ČT. Pořad je zkoumán podle teorie sémiotické analýzy mediálního obsahu. Podrobně je rozebrána animovaná znělka pořadu, souhrnně jsou popsány i následující části, které se u každého dílu pravidelně opakují; detailně jsou zkoumány i tři vybrané reportáže/rozhovory, které mají pomoci blíže porozumět struktuře a zaměření pořadu. První z reportáží je věnována fenoménu těhotných mužů, druhým blíže zkoumaným materiálem je rozhovor s šéfredaktorem britského lifestyleového magazínu pro muže Attitude a třetí (reportáž) se věnuje transsexuálům a (operativní) změně pohlaví. Podrobná analýza se zaměřuje na všechny tři složky pořadu - obrazovou, auditivní i textovou. Následně je na bázi jejích výsledků aplikováno 12 kritérií "kvality", která definoval na základě výzkumu amerických seriálů z 80. let Robert J. Thompson. Shoda či neshoda "kvalit" pořadu "Q" s uvedenými kritérii má prokázat, zda je zkoumaný pořad tzv. "kvalitní", což je cílem práce. Jako dodatek k témuž slouží i výzkumná sonda mezi příslušníky queer komunity, která má za úkol ověřit, zda výsledky...
Uplatnění dialogických forem v rozhlasové publicistice pro posluchače mladších věkových kategorií
Trachtová, Zdeňka ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Maršík, Josef (oponent)
Bakalářská práce "Uplatnění dialogických forem v rozhlasové publicistice pro posluchače mladších věkových kategorií" pojednává o dialogických typech v pořadech rozhlasových stanic pro mladé posluchače. Stěžejní kapitoly teoretické části práce představují nástin vývoje Radia 1 a ČRo Radia Wave od jejich počátků do současnosti, sociologickou charakteristiku mladých posluchačů, teorii žurnalistických žánrů a metod analýzy. Cílem výzkumné části je pomocí sledování týdenního úseku programu Radia Wave a Radia 1 analyzovat jazyk, žánry a obsahy uplatňované v pořadech těchto stanic a zaznamenat jejich vlastnosti. Práce se zabývá především rozhovory vysílanými na těchto rozhlasových stanicích. Text se snaží nabídnout co nejkompletnější představu o podobě dialogických pořadů pro mladé posluchače. Dalším cílem je zjistit, jakým způsobem je používán jazyk na veřejnoprávní rozhlasové stanici (Radio Wave) a ve vysílání soukromého radia (Radio 1). Na základě shromážděných poznatků a dat vyvozuje shodné a rozdílné prvky ve vysílání těchto dvou stanic. Práce je tak příspěvkem ke studiu rozhlasového vysílání pro posluchače mladších věkových kategorií.
Analýza medializace návštěvy papeže Benedikta XVI. v ČR v tištěných médiích ve dnech 26.-28. 9. 2009
Šedivá, Tereza ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent)
Bakalářská práce "Analýza medializace návštěvy papeže Benedikta XVI. v ČR v tištěných médiích ve dnech 26. - 28. 9. 2009" bude sledovat, jakým způsobem byly převedeny události spojené s touto návštěvou do tištěných médií. Papežova návštěva je bezesporu významnou událostí a zároveň tak vzácným a řídkým jevem, že je nemožné, aby na ni média nereagovala. Návštěva byla také poměrně krátká, během tří dnů plných událostí, vznikl unikátní materiál, na kterém lze sledovat, prokázat a charakterizovat rozdílné způsoby medializace,. První část práce je věnovaná charakteristice obecných pojmů užívaných v mediálních studiích a popisu sémiotické koncepce. V praktické části je provedena sémiotická analýza, která zkoumá způsob, jakým byla papežova návštěva představena ve vybraných denících. K jednotlivým zjištěním jsem připojila interpretaci a závěr věnuji zobecnění výsledků provedeného výzkumu.
Konstrukce účastníků politické komunikace v českých internetových periodicích
Nejedlá, Tereza ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce "Konstrukce účastníků politické komunikace v českých internetových periodicích" zachycuje způsob, jakým české zpravodajské servery zobrazují ve svém zpravodajství realitu, jak ji přetvářejí a konstruují podle vlastních potřeb. Pomocí analýzy dvou významných českých událostí roku 2008 - kauzy pražských kulturních grantů a kauzy podpisu rámcové smlouvy o americkém radaru na území České republiky - popisuje nejen konkrétní rámce, do nichž internetové deníky zařazují účatníky mediální komunikace, ale snaží se také obecněji popsat jejich celkové prostředí, včetně toho, jakým způsobem využívají ve zpravodajství audiovizuální prvky, jaké jsou jejich zdroje a jak jejich práci ovlivňuje fenomén občanské žurnalistiky a blogerství.
Semióza sexistické reklamy a veřejný diskurz (soutěž Sexistické prasátečko)
Christovová, Tereza ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Semióza sexistické reklamy a veřejný diskurs (soutěž Sexistické prasátečko)" se zabývá současnou podobou české sexistické reklamy a reakcemi, které taková reklama vyvolává. Drtivá většina sexistických reklam pracuje se zjednodušeným a zdeformovaným obrazem ženy, vůči kterým se ohrazují především různá feministická hnutí. Ta v dnešní době nejvíce kritizují reklamy, které zobrazují ženy stereotypně. Podle nich mohou tyto reklamy vyvolávat stud či pocit ponížení, urážet lidskou důstojnost nebo dokonce vzbuzovat násilí vůči ženám. Nezávislé sociálně ekologické hnutí NESEHNUTÍ je jedním z těch, které se sexistickou reklamou a problematikou s ní spojenou aktivně zabývá. Uspořádalo již dva ročníky soutěže o nejvíce sexistickou reklamu v České republice, kterou nazvalo Sexistické prasátečko. Tato práce si klade za úkol prozkoumat vybrané reklamy, které byly do soutěže zaslány českou veřejností, odhalit v nich konkrétní sexistické jevy a to jak vůči ženám, tak vůči mužům. Práce je rozdělena na dvě části. První se věnuje teoretickým východiskům jako je teorie genderu, sexismu a stereotypizace, dále regulacím reklamy v České republice. Druhá, analytická část, se věnuje samotnému rozboru vybraných soutěžních reklam.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 279 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.