Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  začátekpředchozí93 - 102dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zapojení EU do prosazování principů spravedlivého obchodu
ČÍŽKOVÁ, Jana
Tématem této bakalářské práce je Zapojení EU do prosazování principů spravedlivého obchodu (Fair Trade). Cílem práce je charakterizovat přístup Evropské unie a vybraných členských států k otázce spravedlivého obchodu s třetími zeměmi a zjišťovat, jak se jejich postoj promítá do evropské politiky a legislativy. První část práce se věnuje obecně problematice rozvojových zemí a jejich úloze ve světovém obchodování od 16. století. Druhá část se zaměřuje na obecnou charakteristiku Fair Trade, na jeho principy, historii, a také na jeho organizační strukturu. Fair Trade a Evropská Unie je tématem třetí, stěžejní části této práce. Je zde analyzován přístup Evropské unie jako celku ke konceptu Fair Trade a zaměřuje se také na vybrané členské země, konkrétněji na Francii, Velkou Británii, Českou republiku a Řecko, a vzájemně porovnává rozvinutost konceptu v těchto zemích. Práce umožňuje poskytnout komplexní pohled na problematiku Fair Trade v Evropské unii a přiblížit tento koncept širšímu publiku.
Vývoj koncepce Fair Trade v České republiky a jeho perspektivy do budoucna
Hlaváčová, Eva ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Nováková, Jana (oponent)
Základním cílem konceptu Fair Trade je boj proti chudobě, založený na rovném obchodním partnerství. Rozvoj alternativního způsobu obchodování je dán selháním pravidel dnešního trhu a rostoucím zájmem spotřebitelů, za jakých podmínek vznikly výrobky, které nakupují. V současné době celkový objem tržeb z prodeje Fair Trade výrobků stoupá, zvyšuje povědomí obyvatel o tomto konceptu a rozvíjí se nové trhy v regionech střední a východní Evropy. V České republice si Fair Trade získává své postavení především na trhu s kávou, kakaem a čajem. Cílem práce je zhodnotit, jaký potenciál mají Fair Trade výrobky na českém trhu na základě srovnání s Německem, Rakouskem a Velkou Británií a jaké trendy mohou být v tomto segmentu očekávány.
Importance of the concept - Fair Trade for developing countries
Troppová, Simona ; Bič, Josef (vedoucí práce) ; De Castro, Tereza (oponent)
V této bakalářské práci popisuji proces formování a vzniku hnutí Fair Trade, způsob, jakým koncept v praxi funguje, aspekty, které na trh přináší a základní charakteristiky obchodu s nejvýznamnějšími Fairtrade komoditami. Nejprve popisuji obecně druhy produktů spadající pod Fair Trade a následně se zaměřuji na charakteristiku férového obchodu se čtyřmi nejvýznamnějšími plodinami v jeho rámci: káva, banány, kakao a bavlna. Cílem práce je především poskytnout obraz o situaci na třech různých trzích Fair Trade; ve Velké Británii, České republice a na Slovensku. Ze všeobecného popisu úspěšnosti hnutí na světovém trhu přecházím k charakteristice již zmíněných tří specifických trhů. Z této charakteristiky vyvozuji zvláštnosti fungování Fair Trade v té které zemi a následně analyzuji důvody dané situace. Ze zjištěných údajů vyhodnocuji, zda další vývoj konceptu na těchto trzích má význam i v budoucnosti, a co by se pro jeho efektivnější fungování mělo zlepšit. Na závěr stručně rozebírám obecné předpoklady úspěšného rozvoje Fair Trade ve světě.
Vývoj obchodování s fair trade výrobky ve světě
Horká, Jana ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Jeníček, Vladimír (oponent)
Hlavním cílem této práce je analýza obchodu s fair trade výrobky ve světě. V první kapitole je představen koncept fair trade a stručně je zde nastíněna situace v rozvojových regionech světa. Druhá kapitola se věnuje cílům a principům fair trade. Ve třetí kapitole je stručně nastíněn jeho historický vývoj. Čtvrtá kapitola se věnuje mezinárodním fair trade organizacím. Hlavním fair trade importérským organizacím se věnuje kapitola pátá. Předposlední, šestá, kapitola charakterizuje obchod s fair trade výrobky ve světě. Poslední kapitola je zaměřena na kampaně na podporu fair trade.
Vliv liberalizace obchodu na rozvojové země a pomoc těmto zemím při obchodování na mezinárodním trhu se zaměřením na Fair Trade
NOVÁKOVÁ, Gabriela
Práce je analýzou současné situace pomocných opatření pro rozvojové země při obchodování s EU a rozsah zapojení České republiky do Fair Trade. Pomocí sekundárních dat bylo zanalyzováno postavení rozvojových zemí na mezinárodním trhu, zejména jaký vliv má liberalizace obchodu na tyto země. Druhou část práce tvoří dotazníkový výzkum, provedený v českých městech a prodejních jednotkách, které se zabývají prodejem Fair Trade výrobků. Bylo zjišťováno postavení Fair Trade v České republice a postoje českých spotřebitelů k této problematice.
Analýza spotřebního chování v oblasti Fair Trade výrobků
JANDOVÁ, Lucie
Tématem této práce je analýza spotřebního chování v oblasti Fair Trade výrobků v České republice. Zjišťuje míru informovanosti spotřebitelů o výrobcích Fair Trade a analyzuje nákupní chování v této oblasti nabídky, které je závislé na věku spotřebitelů. Mladší generace má takto označené produkty více v povědomí, ale nekupuje je v takové míře, jako ta starší. Dále se snaží poukázat také na to, že spotřebitelé nejsou dostatečně informováni o Fair Trade a o tom, co je jeho cílem. Proto výrobky nekupují v takové míře. Poskytuje současně i údaj o tom, že výrobky Fair Trade jsou nakupovány nejvíce kvůli pomoci druhým lidem. Řeší však i otázky typu: "Jaké výrobky se nejčastěji kupují?", "Kde jsou výrobky nejvíce kupovány?" či "Jsou s nimi spotřebitelé spokojeni?". Nakonec se zabývá návrhy na zlepšení současného stavu, který v České republice panuje.
Role etiky v osobní spotřebě člověka
BUDÍČKOVÁ, Lenka
Cílem mé bakalářské práce je vytvoření přehledu certifikátů, který by pomohl lidem vybírat a podporovat ty výrobce a obchodníky, kteří se chovají ohleduplně jak k životnímu prostředí, tak ke zvířatům i lidem. Teoretická část mé práce obsahuje množství informací o snižování osobní spotřeby, biopotravinách, spravedlivém obchodu, etickém spotřebitelství v souvislosti se snižováním negativního dopadu nadspotřeby na životní prostředí. V praktické části jsem sebrané certifikáty roztřídila do skupin pro lepší orientaci spotřebitelů a vytvořila didaktický materiál pro studenty Výchovy ke zdraví i ostatní zájemce. Zhodnotila jsem rozsah a kvalitu nabízených služeb dvou informačních středisek. Data byla získána metodou analýzy a syntézy a metodou řízeného rozhovoru. Obě odborné otázky byly potvrzeny.
Sociálně - ekonomické funkce obchodu na trhu Evropské unie
KOLÁŘOVÁ, Petra
Spravedlivý obchod je jednou z těch aktivit, které se snaží pomáhat lidem v místě, kde žijí, tím, že jim umožňuje vyvážet jejich výrobky a produkci do bohatých zemí. Dnes už lidé u nás vědí o nelidských podmínkách, za kterých se ve třetím světě vyráběly a mnohdy ještě vyrábí značkové výrobky renomovaných firem. Stále je však dost lidí, kterým nevadí, že svůdné šaty od známého návrháře, či sportovní obuv vyráběly negramotné děti. Tématem mé práce jsou {\clqq}Sociálně ekonomické funkce obchodu na trhu Evropské Unie``. Ve své práci jsem se výhradně zaměřila na problematiku Fair Trade nejen na trhu EU ale i na trhu ČR. Fair Trade obchod jsem si zvolila, protože Fair Trade je alternativní přístup ke konvenčnímu mezinárodnímu obchodu, který klade důraz na sociální a ekologický rozměr výroby a obchodu. Je to obchodní partnerství, jehož cílem je udržitelný rozvoj pro znevýhodněné výrobce převážně ze zemí "globálního Jihu" - Afriky, Latinské Ameriky a jižní a jihovýchodní Asie. Tohoto cíle se snaží docílit především poskytováním férových obchodních podmínek pro zapojené výrobce a informováním spotřebitelů o situaci výrobců a jejich zaměstnanců v rozvojových zemích. Svoji práci jsem si rozčlenila na tři základní části. Část teoretickou, stanovení cíle a metodiky práce a část praktickou. V teoretické části se zabývám významem a funkcí obchodu nejen z všeobecného hlediska, zaměřuji se na historii obchodu v souvislosti s vyhodnocenými funkcemi obchodu. Vyjadřuji zde obchod a služby z pohledu trhu Evropské Unie. Vymezuji sociálně - ekonomické prostředí a funkce obchodu. Zabývám se převážně sociálně {--} ekonomickou funkcí obchodu na území České republiky v kontextu služeb trhu EU, zejména vyhodnocuji analýzu výrobků Fair Trade. V metodice jsou popsány metody použité k dosažení stanovených cílů práce. V praktické části hodnotím a provádím analýzu spravedlivého obchodu na území České republiky. Zaměřuji se na projekty Fair Trade v ČR. Hodnotím pozici a postavení Fair Trade z hlediska dostupnosti výrobků, ceny, distribuce, podpory prodeje. Provádím celkové shrnutí problematiky Fair Trade v našem státě.
Fair Trade jako jedna z forem rozvojové pomoci
TOMÁŠOVÁ, Veronika
Práce popisuje hnutí Fair Trade, které je formou rozvojové pomoci. První kapitola popisuje volný obchod, který je zdrojem nespravedlnosti, kterou se Fair trade snaží napravit. Dále je popsána Rozvojová spolupráce, její základní témata a jeden projekt OSN a jeden projekt v České republice. Ve třetí kapitole je vysvětlen pojem Fair Trade, popsána jeho historie, cíle a znaky tohoto druhu obchodování. Další podkapitola seznamuje s nejčastěji obchodovanými komoditami, které jsou káva, čaj, čokoláda, rýže a víno. Je zde také popsáno fungování Fair Trade ve světě i u nás. Důležitým tématem jsou také továrny, kde jsou lidé otročeni {--} takzvané sweatshopy. Odtud pochází zboží velmi luxusních značek, které máme i u nás. Poslední kapitola je o společnosti Excellent Plzeň, s.r.o., která prodává výrobky Fair Trade, a také je zde rozhovor se zakladatelkou společnosti Lenkou Černou M.A.
Fair trade - vybrané aspekty
Karlíková, Nikola ; Černá, Iveta (vedoucí práce) ; Taušer, Josef (oponent)
Tato práce se zabývá konceptem Fair Trade jako alternativní formou obchodu snažící se o redukci chudoby a podporu producentů z rozvojových zemí, kteří jsou podle příznivců Fair Trade na světových trzích znevýhodněni. Cílem práce je analyzovat přínosy a nedostatky Fair Trade a na jejich základě zjistit, zda je z dlouhodobého hlediska možné tímto způsobem efektivně snížit chudobu v rozvojových zemích. Práce přibližuje současnou situaci v rozvojových zemích, základní charakteristiku a fungování Fair Trade, popisuje mezinárodní obchod s kávou a otázku tržní vs. spravedlivé ceny na příkladu kávy, analyzuje principy mikrofinancování a v poslední kapitole hodnotí pozitiva a negativa Fair Trade.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   začátekpředchozí93 - 102dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.