Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vyhodnocení příčin dopravních nehod vozidel městské hromadné dopravy v Brně
Ševčíková, Lucie ; Finstrle, Jiří (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou dopravních nehod prostředků městské hromadné dopravy v Brně. První část práce je zaměřena na rozbor struktury vozového parku Dopravního podniku města Brna, a.s. (dále jen DPMB). Ve druhé části jsou vyhodnoceny dopravní nehody vozidel městské hromadné dopravy dle druhu trakcí a na základě zjištěných výsledků je následně provedena analýza příčin nejčastějších dopravních nehod za účasti vozidel DPMB. V poslední části se diplomová práce zabývá návrhem opatření ke snížení nehodovosti dopravních prostředků DPMB.
Vodíkový autobus
Kopecký, Petr ; Březina, Michal (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vodíkovými autobusy, jejich koncepcí, vlastnostmi, praktickým uplatněním a ekonomikou provozu. Pojednává také o bezpečnosti a vodíkové infrastruktuře, zejména o výrobě, skladování a využití vodíku, přičemž jsou zmíněny i budoucí možnosti. Různá technická řešení jsou hodnocena s ohledem na specifika autobusů. Nabízí tak všeobecný přehled problematiky vodíkových autobusů a související infrastruktury.
Přestupní uzel Brno-Komárov
Odstrčilová, Anna ; Pavlíček, Jan (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh přestupního uzlu veřejné hromadné dopravy v Brně-Komárově v návaznosti na tramvajovou smyčku, s cílem zvýšení komfortu přestupních vazeb a možností ukončení většího počtu autobusových linek. Studie zahrnuje návrh nové tramvajové i autobusové smyčky a rovněž úpravu pěších tras pro komfortní přestup mezi linkami veřejné hromadné dopravy a snadný pohyb v území. Pozornost je věnována především místním vztahům v řešeném území, které jsou narušeny křižovatkou sběrných komunikací Svatopetrská/Hněvkovského/Černovická. V práci je současně uvažováno také s variantou prodloužení tramvajové trati směrem na jih města. Obsahem bakalářské práce jsou výstupy z dopravních průzkumů provedených pro tyto účely a varianty možných uspořádání nového přestupního uzlu, ze kterých byla na základě multikriteriálního hodnocení vybrána jedna varianta, a ta následně zpracována ve výkresové dokumentaci.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Slouková, Hana ; Palaščák, Michal (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Nový přestupní terminál v bývalém královském městě Dvoře Králové nad Labem sdružuje a propojuje veřejnou dopravu s individuální. Hlavním cílem návrhu je funkční sloučení veřejné autobusové dopravy městské i příměstské, chodců a zavedení vlakových spojů na již existující vlečce. V současné době je město spojováno hlavně se ZOO Dvůr Králové a vnímáno spíše jako "Dvůr u ZOO". Tím město ztrácí podstatnou část turistů. Koncept návrhu tedy je vytvoření linií, které vedou či navádějí cestujícího k daným bodům zájmu, ale primární zůstává přehledný otevřený prostor s přímými vazbami na okolí – město. V návrhu je kladen důraz na pohodlí cestujícího a snadnou orientaci v prostoru, v reakci na předpokládaný vývoj struktury a infrastruktury města se znovuzískáním jeho identity.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Kobyliaková, Tatiana ; Františák, Luboš (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Koncept je založený na situovaní dopravného terminálu medzi autobusové a vlakové nástupište , kde slúži ako portál, brána do mesta alebo von z mesta. Je to miesto kadiaľ prejdú stovky ľudí, jeho charakter sa neustále mení. Táto dynamika malého mesta sa odráža aj na tvare objektu a zastrešenia nástupišť. Pozdĺžna osa terminálu smeruje prirodzene naväzuje na alej smerujúcu do centra mesta.
Návrh zástavby zadní hnané nápravy příměstského autobusu SOR
Pokorný, Ondřej ; Ramík, Pavel (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá volbou vhodné nápravy a následným konstrukčním návrhem jejího uložení do rámu nového autobusu SOR. Je zde zpracováno zjištění zatěžujících sil při třech jízdních stavech. Dále je zde provedena pevnostní analýza nosníku nápravy, s využitím získaných sil.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Juránek, Marek ; Svojanovský, Viktor (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Terminál se stává dopravním srdcem celého Dvora Králové nad Labem. napojení vlakové a autobusové dopravy vychází ze tvaru "dvora" - tedy volného prostoru, který je obklopený budovami. zde se pak odehrává děj dopravy, lidských setkání a každodenních starostí a radostí. místo bylo navrženo tak, aby jej lidé využívali nejen za účelem cestování, ale i pro trávení volných chvil. charakteristické pohledové osy na dopravu umožní návštěvníkovi zažít netradiční chvíle. vzhledem působí terminál futuristickým dojmem, ale také respektuje tradice města a snaží se obohatit okolí tak, aby se z něj stalo další místo, kde budou lidé rádi trávit čas. vlak a autobusy vjíždí do terminálu 21. století, ale přesto návrh respektuje jeho historii a okolí se snaží svou podobou a funkcí obohatit. terminál "dvůr" je místem setkání, plynutí času, loučení a místem, kde začíná naše cesta za dobrodružstvím.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Turčanová, Terézia ; Vrbka, Jan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Zadaním bakalárskej práce je architektonicko-urbanistický návrh prestupného terminálu vo Dvoře Králové nad Labem. V mojom návrhu riešim a začleňujem dopravný uzol do existujúcej zástavby tak, aby spĺňal nároky cestujúcich na úrovni 21. storočia, aby návštevníkov podnecoval k objavovaniu mesta a aby miestnym obyvateľom vychádzal v ústrety v ich každodenných potrebách a aktivitách. Terminál osobnej železničnej a autobusovej dopravy spolu s ďalšími službami spájam pod jednu strechu a vytváram tak miesto stretnutí. Ťažiskom areálu je prevýšený veľkopriestor celopresklenej haly terminálu, ktorý zastrešuje a združuje rôzne funkcie a služby umiestnené v samostatných „bunkách“ v jej vnútri. Výrazným a zjednocujúcim prvkom celého terminálu je prekrytie priestoru okolo haly a nástupíšť spoločnou strechou. Tvar stĺpov podopierajúcich strechu odkazuje na charakter blízkej priemyselnej zóny a „krajkovité“ kríženie rebier pod stropom vytvára špecifickú atmosféru. So strechou korešponduje aj prístrešok nad autobusovými zastávkami, ktorý súčasne dopĺňa prerušenú uličnú čiaru zástavby na Ulici 28. října. V riešenom areáli a jeho okolí sú zároveň navrhnuté aj plochy pre parkovú zeleň a pobytové priestory, ktoré dopĺňajú chýbajúce verejné priestranstvá v tejto časti mesta. Mierka objektov je zvolená s ohľadom na charakter riešenej lokality a jej význam a polohu v rámci mesta, ktoré má približne 16 000 obyvateľov.
Převodová ústrojí nákladních vozidel a autobusů
Vítek, David ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší převodových ústrojí používaných v nákladních automobilech a autobusech. První část práce tvoří seznámení s jednotlivými částmi převodového ústrojí, s kterými se můžeme u nákladních automobilů a autobusů setkat, jejich princip a konstrukci. Druhá polovina práce se zabývá systémy, které používají nejznámější výrobci nákladních automobilů a autobusů, a také současnými trendy v této problematice.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Nytrová, Bohdana ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Už téměř sto let se Brno rozhoduje, kde postaví nové hlavní nádraží. Už několikrát bylo velmi blízko k realizaci, ale historické události stavbu odložily. V předloňském roce však konečně došlo k rozhodnutí postavit nové hlavní nádraží ve variantě Řeka, tedy v místě dnešního Dolního nádraží. Prozatím však existuje pouze technický návrh nádraží, jako je konstrukce drážního mostu nebo a uspořádání kolejišť. Tato diplomová práce se zabývá především architektonickým návrhem nádražní budovy včetně zastřešení nástupišť a řešením prostorů pod již navrženou mostní konstrukcí drážního tělesa. Součástí návrhu je také řešení urbanistické struktury kolem drážního tělesa, tedy nalezení optimální polohy a podoby autobusového stanoviště, přestupního terminálu MHD, odstavných parkovišť, stanovišť taxislužby a úschovny kol. Urbanistický návrh řeší jak jejich napojení na městkou síť, tak i jejich vzájemné vazby zejména na kvalitu pěších přesunů a pěšího prostupu drážním tělesem. Hlavním motivem návrhu je umístění monumentální výpravní haly nového brněnského nádraží do centra dění, tedy na dominantní osu bulváru. Bulvár je z jedné strany orientován na významnou brněnskou katedrálu na Petrově, která je jednou z ikon města Brna. Stejně jako katedrála je hlavní brněnské nádraží objektem celoměstského významu, a zaslouží si tak svou dominantní pozici v celém území na úkor dalších především výškových dominant, které jsou v území navrženy. Mohutná oblouková konstrukce na čtyřech podporách zastřešuje drážní těleso v místě největší koncentrace cestujících a zároveň propojuje terminál MHD v přednádraží s autobusovým stanovištěm v zanádraží. Rozvlněné liniové zastřešení všech nástupišť kolem hlavní haly, ať už vlakových, autobusových či tramvajových, naopak spojuje celý tento významný dopravní a přestupní terminál a hrdě odkazuje na svou konečnou polohu. U řeky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.