Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Poloautomatické pořízení rozsáhlé databáze lidských obličejů
Michalík, Marek ; Hradiš, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na metody získávání rozsáhlého počtu snímků lidských obličejů. Takto vzniklá databáze obličejů by měla sloužit jako datová sada pro detekci a rozpoznání lidských tváří pomocí strojového učení s učitelem. Práce se zabývá základními principy strojového učení s učitelem a dostupnými datovými sadami pro toto učení. Součástí práce je návrh technik a implementace algoritmů vhodných pro extrahování potencionálních tváří z videa a zpracování pomocí uživatelského rozhraní pro polo­auto­matickou akceptaci a anotaci nalezených snímků.
Ovládání počítače gesty
Chrápek, David ; Švub, Miroslav (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na ovládání počítače pohybem celé hlavy. Pomocí sledování vzájemné polohy očí a nosu je určován směr natočení hlavy a pomocí pohybu hlavy jsou rozpoznávána jednoduchá gesta. K zpracování obrazu byly vyuţity Haar-kaskády klasifikátorů zaloţené na metodě Viola-Jones k rozpoznání hlavy, očí a nosu ve snímaném obraze a k jejich sledování byla vyuţita především metoda Lucas-Kanade optického toku.
Rozpoznávání obličeje
Maňkoš, Richard ; Mézl, Martin (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rozpoznáváním obličeje v digitálním obraze. První část se věnuje popisu biometrie a stručně charakterizuje nejčastěji využívané biometrické metody. Ve druhé části je popsán postup pro rozpoznání obličeje v obraze. Podrobněji je popsána metoda detekce Viola-Jones a metoda rozpoznávání PCA, která bude implementována v Matlabu. Poslední, praktická část je věnovaná popisu návrhu snímání videosekvencí, implementací metody PCA do Matlabu a diskuzí dosažených výsledků.
Lokalizace obličejů ve video sekvencích v reálném čase
Juráček, Aleš ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Má diplomová práce se zabývá detekcí obličeje v obraze. Snažím se nastínit problematiku počítačového vidění, umělé inteligence a strojového učení. Popsal jsem zde podrobně detekci navrženou Violou a Jonesem, která pro sestavení klasifikátoru využívá algoritmus AdaBoost. Tato metoda byla záměrně vybrána z důvodu rychlosti detekce. Tento detektor byl realizován v programovacím jazyce C/C++ s využitím knihovny OpenCV. K celkovému natrénování byla využita databáze obličejových obrazů „MIT CVCL Face Database“. Cílem byla možnost nasazení detektoru tváří ve videosekvencích.
Automatická regulace hlasitosti podle vzdálenosti posluchače
Serečunová, Stanislava ; Koťová, Markéta (oponent) ; Janoušek, Oto (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá dvoma metódami detekcie tváre vo videosekvencii. Na základe testovania je vybraná metóda KLT. Práca je ďalej zameraná na návrh prepočtu vzdialenosti užívateľa od kamery v reálnom čase pomocou vyhodnotenia parametrov detegovanej tváre. Podľa vzdialenosti užívateľa od kamery je navrhnutá regulácia hlasitosti tak, aby užívateľ pri jej zmene vnímal hudbu stále rovnako.
Detekce objektů
Vítek, Pavel ; Kratochvíla, Lukáš (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Práce pojednává o detekci objektů, kde je lidská postava použita jako vzor. V úvodní kapitole jsou definovány pojmy detekce a objekt. V druhé kapitole jsou popsány základy teorie počítačového vidění, jako je např. zpracování obrazu a jeho součásti. Podstatná část je také věnována Cannyho detektoru hran, detekci horní části těla a detekci postoje. Třetí kapitola popisuje vývojové prostředí MATLAB, ve kterém jsou implementovány funkce pro zpracování obrazu. Poslední kapitola je praktickou ukázkou detekce objektů. Jsou zde srovnány různé metody detekce horní části těla. V poslední podkapitole jsou srovnány dva způsoby určení odchylek, které vycházejí z předlohy. Závěrem jsou komparovány veškeré metody s ohledem na dosažené výsledky.
Automatické počítaní lidí z panoramatické fotografie
Blucha, Ondřej ; Kolář, Martin (oponent) ; Veľas, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá automatickým počítáním lidí z panoramatické fotografie. Toto je velmi užitečné pro počítání velkého počtu lidí, například na stadionech nebo na koncertech. Skládá se ze dvou částí. První částí je spojování fotografií, ke které byly použity příznakově založené metody. Druhou částí je počítáni osob pomocí detekce obličejů, ke které byl použit detektor Viola-Jones. Pomocí testování bylo zvoleno ideální nastavení parametrů použitých metod pro daný problém.
Hra pro mobilní telefon s využitím rozpoznání rysů tváře
Skoták, Jiří ; Szőke, Igor (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce popisuje tvorbu hry pro mobilní telefon platformy iOS, která využívá rozpoznání rysů tváře a další informace, které je možné získat z kamery či dalších senzorů zařízení. V práci je uvedeno několik přístupů vhodných pro detekci lidské tváře a jejích rysů v reálném čase. Dále jsou popsány a porovnány možnosti takové detekce v prostředí iOS. Následně je uveden návrh výsledné hry a popis úrovní, které ji tvoří. Úrovně mimo detekci dílčích rysů využívají i detekci objektů v obraze, zpracování barevnosti vstupního obrazu a další. Na závěr je představena výsledná podoba hry, která je vydaná a dostupná na App Store.
Detekce objektů
Vítek, Pavel ; Kratochvíla, Lukáš (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Práce pojednává o detekci objektů, kde je lidská postava použita jako vzor. V úvodní kapitole jsou definovány pojmy detekce a objekt. V druhé kapitole jsou popsány základy teorie počítačového vidění, jako je např. zpracování obrazu a jeho součásti. Podstatná část je také věnována Cannyho detektoru hran, detekci horní části těla a detekci postoje. Třetí kapitola popisuje vývojové prostředí MATLAB, ve kterém jsou implementovány funkce pro zpracování obrazu. Poslední kapitola je praktickou ukázkou detekce objektů. Jsou zde srovnány různé metody detekce horní části těla. V poslední podkapitole jsou srovnány dva způsoby určení odchylek, které vycházejí z předlohy. Závěrem jsou komparovány veškeré metody s ohledem na dosažené výsledky.
Hra pro mobilní telefon s využitím rozpoznání rysů tváře
Skoták, Jiří ; Szőke, Igor (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce popisuje tvorbu hry pro mobilní telefon platformy iOS, která využívá rozpoznání rysů tváře a další informace, které je možné získat z kamery či dalších senzorů zařízení. V práci je uvedeno několik přístupů vhodných pro detekci lidské tváře a jejích rysů v reálném čase. Dále jsou popsány a porovnány možnosti takové detekce v prostředí iOS. Následně je uveden návrh výsledné hry a popis úrovní, které ji tvoří. Úrovně mimo detekci dílčích rysů využívají i detekci objektů v obraze, zpracování barevnosti vstupního obrazu a další. Na závěr je představena výsledná podoba hry, která je vydaná a dostupná na App Store.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.