Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  začátekpředchozí57 - 66dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sportovně rekreační centrum Vsetín
Veit, Jakub ; Vostrejž, Dušan (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Diplomový projekt Sportovně-rekreační centrum Vsetín, Ohrada, se zabývá areálem na jižním konci města Vsetín, kde je nyní situován bývalý spartakiádní stadion. Areál lemuje silnice první třídy 1/57 a řeka Vsetínská Bečva s cyklostezkou. Jižní hranici tvoří areál vodáren. Město Vsetín je výchozí destinací mnohých návštěvníků Valašska. Návrh si proto klade za cíl umožnit sportovní vyžití širokému spektru lidí a zajistit vhodné propojení hlavní silnice s cyklostezkou, vytvořit zázemí volnočasovým aktivitám a zatraktivnit pobyt u řeky Bečvy. Okolní zástavba je nesourodá a silnice 1/57 jasně přetíná a definuje území, které bude mít svoji vlastní strukturu. Při vjezdu do areálu bude návštěvník vystaven tváří v tvář budově sportovní haly. Areál bude odcloněn ze severní strany terénním valem se zakomponovanou mateřskou školou, z jižní bude ohraničen budovou s přechodným ubytováním a tenisovým klubem. Nástupní body na cyklostezku Bečvu budou taktéž situovány u těchto budov. V prostoru mezi budovami budou umístěna sportoviště pro volnočasové aktivity s dětským hřištěm a patřičným zázemím.
Rekonstrukce silnice II/605 Holoubkov – Rokycany (Borek)
Němcová, Klára ; Charvátová, Marie (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je rekonstrukce silnice II/605 mezi obcemi Holoubkov a Rokycany (Borek), včetně místní úpravy průtahu obce Svojkovice. Důvodem rekonstrukce jsou nevyhovující technické parametry stávající trasy. V rámci průtahu obce Svojkovice jsou řešeny úpravy stávajících křižovatek, autobusových zastávek, parkovacích míst, chodníků a cyklostezek.
Bydlení+
Krejčí, Johana ; Matoušek, Jaroslav (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Bakalářská práce zpracovává komplexní návrh bytového domu reagujícího na budoucí změny v okolí Tomkova náměstí. Koncepce se zaměřuje na kontakt mezi stávající urbanistickou zástavbou a novou dopravní stavbou Velkého městského okruhu.
Sportovně - rekreační centrum Vsetín, Ohrada
Kuklínková, Klára ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Diplomové práci předcházel specializovaný ateliér, zaměřený na vypracování urbanisticko-architektonického návrhu v oblasti „Vsetín - Ohrada". V této předdiplomové práci jsem se zabývala především analýzami a předběžným návrhem území. Nově navržené objekty mají za úkol přetvořit celé území, které v dnešní době chátrá a postrádá vzájemné vazby. Řešené území je oddělené mostem a průmyslovou zónou od okraje města a tím pádem postrádá návaznost na městskou zástavbu. Celý sportovní areál je koncipován, jako samostatný urbanistický celek, především s návazností na okolní přírodu. Areál je orientován podél cyklostezky souběžné s řekou, která je velkým lákadlem pro okolí. Centrum je navrženo vzhledem k narůstajícím potřebám obyvatelstva města Vsetín a jeho spádovým oblastem. Sportovní, rekreační a relaxační vyžití je určené pro všechny věkové kategorie. Travnatý val rozděluje řeku od města a vytváří klidovou zónu u řeky a zároveň člení velké rovinaté plochy. Území nabízí kromě sportovního vyžití, také wellness, gastro a místa pro setkávání. Výhodou tohoto místa je již zmiňovaná cyklostezka souběžná s řeknou a blízkost krásné přírody. Travnatý val je navíc využíván pro ukrytí obslužné komunikace a parkovacích stání. Tím je zajištěna skvělá dopravní dostupnost a zásobování, avšak nenarušuje sportovní areál. Val vytvořený z výkopů jednotilivých staveb a z bouracích prací původního stadionu docílí bezpečný přechod z jednoho sportoviště na druhé, vytvoří přirozené pozorovací stanoviště a začlení budovy a sportoviště, tak aby se staly součástí valu a vytvářely jeden celek. Zapuštěním budov do valu, stavby opticky zmenšuje. Vsazené sportoviště je ohraničené ze dvou stran valem a ze třetí pobytovým schodištěm. To může být využíváno jako tribuna, nebo pro vstup na hřeben valu. Tím je minimalizovaná potřeba nevzhledného oplocení každého hřiště. Novým konceptem naplníme požadavky návštěvníků v dané lokalitě a především se zvýší atraktivita celého území.
Favorit Brno / cyklistický stadion - bikrosová dráha / - architektonická studie - design
Gebhardt, Tomáš ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Zadání diplomové práce předcházel specializovaný ateliér ,,Architektonická studie bikrosového areálu Favorit Brno. Tento ateliér byl zaměřen na návrh zázemí pro Bikrosovou trať. Dále na vypracování architektonicko-urbanistické studie sportovního areálu v Komárově s předpokladem dominanty cyklistické haly. Propojení pěších cest, a zjednodušení dopravní obsluhy. Diplomová práce se věnuje vypracování nového konceptu území, kde bude mít místo jak sport profesionální, tak i rekreační. Hlavní část práce je věnována návrhu nového cyklistického stadionu, patřící TJ Favoritu Brna. Hala by měla splňovat dostatečnou kapacitu a zázemí pro konání mezinárodních sportovních utkání v dráhové cyklistice. Zároveň by měl být využitelná pro trénink, konání menších závodů a jiné sportovní i kulturní akce. Dalším požadavkem je, aby stadion mohl nabízet dostatečné zázemí pro domácí cyklistický klub TJ Favorit Brno. Jehož domácím místem je v současnosti nevyhovující cyklistický stadion na Brněnském výstavišti. Tento stadion dnes nesplňuje podmínky podle parametrů mezinárodní federace UCI. Pozornost si v neposlední řadě zaslouží návrh variabilního prostoru haly, který bude sloužit míčovým sportům a dalším sportovním akcím. Cyklistický stadion je umístěn v severní části areálu. Klade důraz na oddělení vstupů diváků a sportovců. Hlavním výrazovým prvkem jsou dvě hmoty, z niž jedna umožňuje veřejnosti vystoupat po rampě po obvodu stadionu do vyhlídkových míst. Z rampy je možno vidět děj uvnitř stadionu. Atraktivitu celého areálu zvyšuje navržené dopravní hřiště a pumptrack. Celkový areál bude oddělen od dopravy. Na území areálu vzniknou 3 nové parkoviště.
Cyklostezka přes VD Nové Mlýny podél silnice I/52
Kuric, Filip ; Nykodym, Jakub (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá převedením cyklistů přes vodní dílo Nové Mlýny. Návrh vede po hrázi, mimo stávající silnici I/52, jako příprava pro záměr dálnice D52. Práce řeší návrh směrového a výškového vedení cyklostezky podél silnice I/52, napojení cyklostezky na přilehlou síť cyklotras a varianty křížení cyklotrasy 5174 se silnicí I/52 pro zvýšení bezpečnosti.
Cyklostezka Blansko – Nový Hrad
Efenberk, Tomáš ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zpracováním projektové dokumentace koridoru pro chodce a cyklisty na trase Blansko ČKD – Nový Hrad. Jedná se o společnou obousměrnou stezku pro chodce a cyklisty vedoucí podél toku řeky Svitavy a železniční trati č. 260 Brno – Česká Třebová a krajské silnice II/379. Součástí návrhu budou případné lávky přes řeku Svitavu a další stavební řešení umožňující překonání náročného terénu v problematickém úseku. Součástí diplomové práce je koncept variantního směrového řešení trasy a odůvodnění výběru podrobněji řešené varianty.
Architektonická studie cyklistického stadionu /dráhy/ Favorit Brno /na volné ploše v Brně Komárově/.
Krejčová, Zdenka ; Ing. arch. Petra Žalmanová, Ph.D (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Architektonická studie cyklistického stadionu /dráhy/ Favorit Brno /na volné ploše v Brně Komárově/. Urbanistickým problémem současného území je špatný technický stav budov, nevyhovující funkce objektů. Hlavní část práce je věnována návrhu nového cyklistického stadionu, který patří TJ Favorit Brno. Hala by měla splňovat dostatečnou kapacitu a zázemí pro konání mezinárodních sportovních utkáni v cyklistice a atletice. Zároveň by měla být využitelná i pro menší závody a jiné akce. Dalším požadavkem je, aby stadion mohl nabízet dostatečné zázemí pro domácí cyklistický klub TJ Favorit Brno, jehož domácím místem je v současnosti cyklistický stadion na brněnském Výstavišti. Tento stadion je v současné době nevyhovující, slouží pouze jako tréninková dráha, nesplňuje podmínky podle parametrů mezinárodní federace UCI. Pozornost si v neposlední řadě zaslouží návrh variabilního prostoru haly, který bude sloužit atletice případně dalším sportovním akcím. Cyklistický stadion je umístěn v severní části areálu. Důraz je kladen na rozptylové plochy v přímém okolí stadionu, snadnou orientaci a rozmístění vstupů ze všech stran objektu, a také oddělení sportovců od diváků. Hlavním výrazovým prvkem exteriéru je prosklená fasádní stěna, s předsazeným perforovaným plechem, která zajišťuje noční osvětlení a uvádí návštěvníky do děje. Atraktivitu celého areálu zvyšuje nově navržený park, kavárna a odpočinkové plochy. Celkový areál bude oddělen od dopravy. Na jeho okraji vzniknou 2 parkovací plochy s dostatečnou kapacitou pro celý areál. Doprava uvnitř areálu bude přístupná pouze pro obsluhu a provoz.
Územní studie využití aktuálního rozvojového území Dolní Vítkovice, Ostrava
Vlach, Jan ; Kopáčik, Gabriel (oponent) ; Sátora, Josef (vedoucí práce)
Předmětem této práce je prostor navazující na Dolní oblast Vítkovice, památkou Evropského kulturního dědictví ve městě Ostravě, Moravskslezký kraj. Tato práce se soustředí na zpřístupnění lokality pro všechny druhy dopravy, překonání přírodních a zejména člověkem vytvořených bariér a zároveň prozkoumává možnosti intenzivního zastavění s ohledem na průmyslovou minulost místa. To vše v kontextu postindustriálního města se zmenšující se a stárnoucí populací.
Brněnské brownfieldy u řeky Svitavy
Žáková, Dagmar ; Ležatka,, Lukáš (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je urbanistický návrh soudobé městské struktury ve městě Brně. Hlavním cílem je pochopení území vybraného brownfieldu, jehož revitalizací získá město maximální užitek a prokázat životaschopnost navržené zástavby a její ekonomické vlastnosti srovnatelné s okolní zástavbou. Navržen je i odpovídající veřejný prostor - ulice, park a náměstí v této struktuře. Řešené území se nachází v městské čtvrti Brno - Husovice, v blízkosti řeky Svitavy, obklopen několika chátrajícími brownfieldy. Mým úkolem bylo správně rozklíčovat tento areál, jehož součástí je bývalá motorárna Zetor a najít ideální řešení pro budoucí využití celého komplexu a propojit jej se stávající strukturou okolní zástavby, tak aby vznikl jeden fungující městský organismus. V současnosti je území nepřehledná, uzavřená a nesourodá struktura, která má negativní vliv na okolí, což je dané tím, že areál a okolní stavby jsou izolované a schované za nevzhlednou zdí. Území je téměř neprostupné, uvnitř areálu zcela a tím potlačuje přirozenou průchodnost k řece a dílčí rekreaci. Svým návrhem jsem se snažila vytvořit místo, které nabídne různorodou městotvornou strukturu v území a aktivity po celý den. V takovém místě se budou potkávat lidé, kteří zde bydlí, pracují nebo rekreují a kteří budou využívat prostředí v okolí řeky Svitavy odpovídajícím způsobem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   začátekpředchozí57 - 66dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.