Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 262 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak pedagogická profese ovlivňuje kompenzaci diabetika I. typu
Radechovská, Nikola ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce na téma Jak pedagogická profese ovlivňuje kompenzaci diabetika I. typu se skládá ze dvou částí. A to na část teoretickou a praktickou. V rámci teoretické práce je obsah zaměřen nejen na charakteristiku toho, co je vlastně onemocnění diabetes mellitus jako takový, ale především se zabývá diabetem mellitem I. typu vzhledem k tématu diplomové práce. Jsou zde vybraná témata jako je například možnosti léčby diabetu, novinky v léčení pomocí uzavřených smyček, ale také akutní a chronické komplikace, diabetický distres, a diabetes a deprese. Rovněž se zde nachází témata spojena s pedagogickou profesí jako je charakteristika učitele v rámci učitelství jako povolání, kdo může pedagogickou činnost vykonávat, ale také zastoupení gender ve školství a syndrom vyhoření učitelů. V rámci praktické části bylo položeno dotazníkové šetření, které bylo zaměřeno na vliv na celkovou kompenzaci diabetika I. typu, který vykonává pedagogickou profesi. Dle výsledků dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 33 respondentů, nelze říci, že by pedagogická činnost měla na kompenzaci vliv. Pouze 3 respondenti, tedy 9,1 % uvedlo, že se jejich celková kompenzace diabetu I. typu zhoršila s nástupem do práce. Zajímavé výsledky získala i samostatná otázka dotazníkového šetření, kdy všichni respondenti uvedli, že ke...
Informovanost o kyberšikaně v adolescenci
Rubličová, Jana ; Kollerová, Lenka (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá informovaností o kyberšikaně u dětí v adolescenti. Práce je členěna na dvě části, a to teoretickou a praktickou. V části první je čtenář obeznámen se základními pojmy související s šikanou a kyberšikanou, včetně jejich druhů, forem a platforem, na kterých může kyberšikana probíhat. Následně je popsáno, kdo se celého procesu kyberšikany zúčastňuje a také je vymezeno legislativní ustanovení. Práce se také zaměřuje na prevenci a zdroje pomoci pro oběti kyberšikany. Jsou popsány postoje dospívajících ke kyberšikaně, jejich informovanost a míra odsouzení kyberšikany. V druhé, praktické části, byla pomocí kvantitativního dotazníkového šetření zjišťována míra informovanosti adolescentů, a to ve třech hlavních oblastech: jaké mají adolescenti znalosti o základních pojmech, znalosti o prevenci kyberšikany a v jaké míře kyberšikanu odsuzují. Pro následné vyhodnocení bylo použito celkem 116 dotazníků, kde průměrný věk respondentů činil 13,1 let. Výsledky ukázaly, že nejznámější formou kyberšikany pro žáky je kyberstalking a že většinu informací o kyberšikaně získávají ze školy. Nicméně je třeba studenty více informovat o tématech jako je metodik prevence či preventivní organizace. Z výsledků je také patrné, že škola poskytuje poměrně málo preventivních přednášek nebo jiných vzdělávacích...
Human papillomavirus - prevention of cervical cancer and awareness of high school students about HPV viruses and their prevention
Dinga, Jana ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Táto práca je všeobecne zameraná na ľudské papilomavírusy (HPV vírusy), rakovinu kŕčka maternice a primárnu prevenciu proti HPV vírusom. V rámci teoretickej časti sú popísané základné informácie o týchto vírusoch - od histórie, epidemiológie, rizikových faktorov, ktoré podporujú šírenie vírusov alebo vznik ochorení spôsobených HPV vírusmi, po samotnú cestu šírenia infekcie HPV a delenia HPV vírusov podľa stupňa ich nebezpečia. Ďalej sa v práci popisujú vybrané ochorenia, ktoré HPV vírusy spôsobujú. Konkrétne práca opisuje "menej závažné" genitálne bradavice (ich epidemiológiu a výskyt, spôsob prenosu a spôsob akým sa dá liečiť alebo brániť pred týmto ochorením). Značná časť práce sa venuje rakovine kŕčka maternice ako ochoreniu spôsobeného práve vysoko rizikovými typmi HPV vírusov. V práci je popísaný priebeh ochorenia a jeho jednotlivé fázy - od prekanceróz (prednádorových štádií) rakoviny kŕčka maternice po samotný karcinóm cervixu. Významná časť práce je venovaná epidemiológií tohto ochorenia a hlavne možnosťami prevencie pred ním (primárna prevencia, sekundárna prevencia a pod.). V praktickej časti som sa rozhodla použiť kvantitatívnu metódu výskumu vo forme dotazníku, ktorý bol určený pre študentky prvých až štvrtých ročníkov stredných škôl. Prostredníctvom analýzy výsledkov dotazníka som...
Spánek a důsledky jeho nedostatku u vysokoškolských studentů
Soukupová, Barbora ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se nazývá Spánek a důsledky jeho nedostatku u vysokoškolských studentů. Práce je rozdělená na dvě části. V teoretické části je zmiňována obecná charakteristika spánku, historie, cirkadiánní rytmy, fáze a význam. Následovně je pozornost věnována i vybraným poruchám spánku, možným příčinám a na závěr důsledkům, které mohou nastat při spánkové deprivaci. Praktická část je prováděna za pomoci polostrukturovaných rozhovorů s respondenty, kdy následovně byla provedená analýza rozhovorů, komparace jednotlivých dat a diskuze, ve které jsou shrnuty odpovědi na výzkumné otázky a porovnání výsledků s odbornou literaturou. Hlavním cílem bylo zjistit, jaké důsledky se projeví u vysokoškolských studentů při nedostatku spánku kdy se zjistilo, že nejvíce se objevují potíže s pozorností, pamětí a změnou nálad, pak také i větší náchylnost k nemocem. V dílčím cíli bylo zkoumáno, jaké jsou možné příčiny, které přispívají ke zhoršenému spánku u vysokoškolských studentů. Z výzkumu vyplynulo, že se nejčastěji jednalo o stres a kofein. Další dílčí cíl měl zjistit, jak se subjektivně mění kvalita spánku u vysokoškolských studentů během zkouškového období. Výsledky poukázaly na zkrácenou dobu spánku, zhoršení problémů týkajících se probouzení se během noci a usínání, a také snížení svěžesti během dne....
Naučné stezky a jejich využití v environmentální výchově
Merglová, Markéta ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
V bakalářská práci se zabývám koncepcí naučných stezek a jejich využitím v environmentální výchově. V teoretické části se zaměřím především na obecnou charakteristiku, která se v publikacích objevuje obdobně. Především se jedná o základní definici naučných stezek, druhy naučných stezek, pravidla pro tvorbu informačních panelů a co by měla obsahovat každá naučná stezka. V práci je popsán přínos a funkce naučných stezek. Vymezení přínosu naučných stezek k environmentální výchově ve srovnání s ostatními nástroji environmentální výchovy podle základní literatury o naučných stezkách. Dále uvádím, jak je Environmentální výchova (EVVO) popsána ve Státním programu EVVO a v Metodickém pokynu MŠMT k zajištění environmentálního vzdělávání na středních školách, středních odborných školách nebo na odborných učilištích, který poskytne názorný návod, jak realizovat environmentální výchovu na těchto školách a jak je zakotvena v dokumentech školy. Vycházet budu především z online portálu, konkrétně z atre.cz a mzp.cz. V empirické, praktické části se zaměřím na výsledky environmentálně-výchovné činnosti naučných stezek podle zpráv shrnujících činnost jednotlivých stezek (výběrově podle dosažitelnosti a časových možností zpracování). Přiložím dotazníkové šetření od žáků středních škol pro zjištění, zda mají...
Uvádějící učitel
Vítová, Drahoslava ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje pozici uvádějícího učitele a nahlíží do problémů začínajících učitelů. Tato pozice je dnes často zmiňována nejen ve spojení s kariérním růstem učitelů, ale především ve spojitosti s velkým odchodem začínajících učitelů po prvních letech ve školství. Teoretická část se zaměřuje nejen na definici začínajícího učitele a popis adaptačního období, ale i na odborné názory a informace o osobnosti učitele. Dále se teoretická část pozastavuje nad problémy a nedostatky začínajících učitelů, které jsou spojeny se vstupem do praxe. Závěrečné kapitoly teoretické části se věnují samotné pozici uvádějícího učitele. Je zde popsána náplň jeho práce a jeho role na škole. Praktická část se zaměřuje na zkušenosti začínajících učitelů s jejich adaptačním obdobím a jejich uvádějícím učitelem. Pokusíme se nahlédnout do procesu uvádění a zjistit, jak začínající učitelé vnímají roli uvádějícího učitele, co od něho očekávají a jaké mají na něj požadavky. K tomu bylo použito kvalitativního výzkumu v podobě dotazníků. V závěru práce jsou shrnuty požadavky začínajících učitelů na uvádějícího učitele, a zároveň i pohled či připomínky uvádějícího učitele na samotný proces uvádění nových kolegů do praxe. KLÍČOVÁ SLOVA uvádějící učitel, začínající učitel, adaptační období, proces uvádění

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 262 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.