Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 267 záznamů.  začátekpředchozí140 - 149dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kühnův dětský sbor - obraz nové PR strategie v médiích
Němečková, Marie ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Tématem předkládané bakalářské práce je Kühnův dětský sbor a (efektivita) jeho marketingová a PR strategie před nástupem nového vedení a po jeho nástupu. Za využití kvantitativní obsahové analýzy je zkoumán dopad této strategie v médiích, a to na vzorku dvou tištěných periodik, dvou zpravodajských serverů a jednoho specializovaného magazínu, v rozsahu osmi let (1.1.2008-31.12.2015). Práce dochází k závěru, že počet informací o sboru se v médiích navýšil, ovšem počet článků zůstal stejný.
Význam osoby moderátora a prostředí studia v pořadu Otázky Václava Moravce
Chrenčík, Roman ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Práce se zabývá analýzou televizního pořadu Otázky Václava Moravce. Konkrétně se zaměřuje na období jednoho roku před a jednoho roku po teritoriální změně vysílacího studia, která se v pořadu odehrála v létě roku 2015. Prostřednictvím kvantitativní analýzy nejprve monitoruje, jakým způsobem se ve sledovaném časovém rozpětí změnilo spektrum hostů pořadu. Metodou kvalitativní analýzy následně zachycuje stěžejní sémiotické prvky studia a popisuje úlohu moderátora ve vysílání. Zabývá se též moderátorovou rétorikou a způsoby, jakými se projevuje jeho předpojatost. Práce vytyčuje vlivy afektující podobu výsledného mediálního komunikátu, mezi něž patří mimo jiné sociálněpolitické pozadí hostů, vliv studia a zásahy moderátora. Jejím cílem je komparace těchto vlivů a formulace možného vysvětlení změn, které se v Otázkách Václava Moravce odehrály.
Vzdělávací pořady ČT:D Nauč tetu na netu a Pirátské vysílání
Berná, Vladimíra ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Lucký, Jakub (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo analyzovat obsah zábavně vzdělávacích pořadů o médiích Nauč tetu na netu a Pirátské vysílání, které vysílala dětská veřejnoprávní televize Déčko, a porovnat tento obsah s Doporučenými očekávanými výstupy mediální výchovy. Pořady jsou určeny dětem ve věku 8-12 let a mají zábavnou formou zvyšovat jejich mediální gramotnost. Práce je rozdělena na tři části. První část je teoretická a je zaměřena na téma mediální výchovy a mediální gramotnosti, charakteristiku televizní stanice ČT:D, Rámcový vzdělávací program a Doporučené očekávané výstupy z mediální výchovy. Druhou část práce tvoří české vzdělávací pořady o médiích, které jsou nebo v minulosti byly vysílány v České televize. Hlavní pozornost je věnována výzkumné části práce, která obsahuje charakteristiku a strukturu pořadů Pirátské vysílání a Nauč tetu na netu, představení hlavních postav pořadu, a především obsah jednotlivých dílů týkající se médií. Kvalitativní analýza zjišťovala obsah jednotlivých dílů s důrazem na probíraná mediální témata a to, zda odpovídají očekávaným výstupům z mediální výchovy pro starší žáky prvního stupně základní školy, protože pro tuto skupinu jsou oba pořady určeny.
Děti a reklama jako oblast teoretického zkoumání
Havelková, Barbora ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Orban, Karol (oponent)
Bakalářská práce se věnuje vlivu reklamy na děti ve věku 6-8 let. Reklama cílená na děti je častým předmětem dlouhodobé diskuze ve společnosti. Nejčastěji se jedná o televizní reklamu, která je stále nejsilnějším médiem na trhu, část práce je věnována také představení jednotlivých media-typů. Nejčastěji se jedná o klasickou televizní reklamu (spoty) ale i další netradiční formy reklamy. Práce se primárně zaměřuje na to, jak televizní reklama ovlivňuje děti, jak jí rozumí nebo naopak nerozumí, od jakého věku jsou schopny kriticky pohlížet na mediální sdělení a od jakého věku jsou schopny pochopit záměr a cíl médií. Děti jako specifická a velmi snadno ovlivnitelná cílová skupina jsou v dnešní době neustále oslovovány skrze média. Studie proto analyzuje mimo jiné i psychický vývoj dítěte a soustředí se na dnešní moderní dobu 21. století. Studie si klade za cíl porozumět problematice a pomoci snazší orientaci v tématu. Na téma děti a reklama bylo provedeno již několik zahraničních ale také českých výzkumů, proto se v empirické části práce zaměřuje na jejich analýzu a porovnání výsledků těchto studií za posledních 10 let. Závěr práce se věnuje shrnutí všechny analyzovaných studií a poznatků spolu s krátkým doporučením.
Mediální obraz změn na Václavském náměstí v kontextu urbanismu a jejich architektonické kvality
Jaroš, Jiří ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce Mediální obraz změn na Václavském náměstí v kontextu urbanismu a jejich architektonické kvality je analyzovat mediální pokrytí důležitých architektonických a urbanistických změn Václavského náměstí mezi lety 1997 a 2015. Dvě hlavní témata vybraná pro analýzu jsou revitalizace Václavského náměstí a stavba paláce Euro. Účelem analýzy je odpovědět na otázku: "Mají čtenáři všeobecně zaměřených periodik přístup k objektivním informacím o architektonických a urbanistických tématech?" Abych tuto otázku zodpověděl a potvrdil, že jsou mediální obsahy nezaujaté a objektivní, použiji kvantitativní obsahovou analýzu. Poté budeme mít možnost říci, že v případě Prahy jsou nebo nejsou architektonická témata dostatečně pokrytá a čtenáři mají nebo nemají šanci utvářet vlastní názory.
Současný tisk polské národnostní menšiny na území ČR
Pernis, Tomáš ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Autor v diplomové práci zpracoval téma současného tisku polské národnostní menšiny v ČR pohledem mediálních studií. Práce popisuje současnou strukturu polskojazyčného tisku v České republice. Část práce tvoří obsahová analýza periodik Głos Ludu (Hlas lidu) a Zwrot (Obrat). Tato periodika sehrávají v procesu emancipace a kulturním životě polské menšiny důležitou roli, čímž představují velmi specifický segment českého mediálního prostředí. Práce se snaží odpovědět na otázku, jaká konkrétní specifika to jsou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Postavení médií v každodenním životě současných žáků 2. stupně
Gsöllhoferová, Markéta ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Lucký, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce si všímá vlivu vybraných médií na žáky druhého stupně základních škol především z pohledu toho, jak tento vliv sami na sobě vnímají samotní žáci. V úvodní teoretické části seznamuje s vybranou související literaturou a z ní vyplývajících paradigmat, s vybranými odbornými pojmy, teoriemi vlivu médií a stávající úrovní mediální výchovy v rodinách a školách. Empirická část, která je v této práci stěžejní, pak podrobně seznamuje s přípravou, realizací a výstupy z dotazníkového průzkumu provedeného na dvou pražských základních školách mezi žáky pátých a devátých tříd. Kvantitativní dotazníkové šetření na stanovených hypotézách mnohdy potvrdilo předcházející teoretické poznatky a výsledky dřívějších průzkumů citovaných odborníků, doplnilo je však o několik nových a závažných zjištění v kontextu médií nových a prokazatelného vlivu, který média na děti školního věku mají. Pro případná zobecnění či snahu aplikovat zjištěné poznatky plošně na širší populaci je však nutné mít na paměti menší velikost výzkumného vzorku, na němž průzkum proběhl. V závěru práce nabízí několik praktických doporučení pro další prohloubení mediální gramotnosti zejména u sledovaných věkových skupin, aplikovatelných jak v domácím, tak školním prostředí.
Pořad Wifina v kontextu mediální gramotnosti a vzdělávání médii
Novotná, Helena ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce je příspěvkem k tématu rozvoje mediální gramotnosti a zároveň se věnuje efektivitě vzdělávání dětí skrze televizní pořad. Práce nabízí stručný přehled pořadů veřejnoprávní dětské televize ČT:D, které diváky seznamují s poznatky z různých oborů a lze je považovat za vzdělávací. Podrobně je popsán pořad Wifina, který je pozdějším objektem výzkumu. První část práce uvádí faktory, které ovlivňují příjem informací z televizního vysílání. Práce také představuje různé varianty klíčových konceptů mediální gramotnosti, včetně jejich zpracování v českém prostředí. Cílem práce je zjistit, zda pořad Wifina přispívá svým obsahem k rozvoji mediální gramotnosti a zda jeho reportáže napomáhají vytváření všeobecného rozhledu a vzdělání v rozmanitých oborech. Na základě obsahové analýzy pořadu a následné kvalitativní komparativní analýzy dvou skupin dětí - diváků a nediváků - autorka zjišťuje, zda Wifina vzdělává své diváky jak v mediální problematice, tak v dalších oborech. Hodnocení výzkumu nabízí nejen konkrétní případy pořadem poznamenaných i netknutých diváků, ale i diskusi nad tím, které faktory efektivitu vzdělávacích pořadů ovlivňují. Kromě obsahu samotného autorka práci pojala jako otestování sady metod, které skombinovala pro potřebu zjišťování efektivity vzdělávacích pořadů. Tento...
Pomník jako zhmotnění paměti ve vztahu k současné generaci a roli médií
Mrázková, Simona ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce "Pomník jako zhmotnění paměti ve vztahu k současné generaci a roli médií" se věnuje analýze mediálního diskurzu současných pomníků. Diskurz současných pomníků je v diplomové práci reprezentován mediálními sděleními přítomnými v českých periodických tištěných médiích pojícími se k dvěma realizacím pomníků na území České republiky. Jedná se o pomník generála Pattona v Plzni a pomník československých letců RAF v Praze na Klárově. Zkoumaná mediální sdělení spojená s kauzou pomníku generála Pattona a pomníku československých letců RAF přítomná v Denících VLP, Mladé frontě DNES, Lidových novinách, Blesku, Metru, Haló novinách a Právu spadají do období: 2005, 2009, 2010, 2014, 2015. Podoba diskurzu současných pomníků byla zkoumána za pomoci více metod zahrnujících kvantitativní analýzu a kvalitativní analýzu zastoupenou ve formě textové a argumentační analýzy. Na základě kombinace jmenovaných metod byla popsána základní podoba diskurzu současných pomníků s důrazem na přítomnost sdělení souvisejících se zahraničními záležitostmi a konceptem paměti. Pro tento účel byla využita perspektiva Marshalla McLuhana, který popisuje mediální působení uměleckého ztvárnění, nebo koncept paměti, jak jej popisuje Pierre Nora. Jednotlivé aspekty ovlivňující podobu mediálního diskurzu spojeného s pomníky...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 267 záznamů.   začátekpředchozí140 - 149dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.