Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reklama v časopisech Pestrý týden a Pražský ilustrovaný zpravodaj
Šmídová, Radka ; Vošahlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Knapík, Jiří (oponent)
ŠMÍDOVÁ, Radka. Reklama v časopisech Pestrý týden a Pražský ilustrovaný zpravodaj. Praha, 2019. 75 s. Diplomová práce (Mgr.). Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce doc. PhDr. Pavla Vošahlíková, DrSc. Abstrakt Tato magisterská diplomová práce mapuje vývoj reklamy v českém tisku během období první republiky, konkrétně mezi lety 1927 a 1937, na příkladu dvou ilustrovaných týdeníků - Pestrý týden a Pražský ilustrovaný zpravodaj. Na sledované období práce nahlíží v kontextu hospodářské situace země, společenského nastavení a životního stylu, kdy hospodářskou a sociální rovnováhu země formovaly střední vrstvy, které svými nároky pomáhaly na trh novým výrobkům a zasloužily se tak k uvádění těchto výrobků do masové spotřeby. Důležitá byla také emancipace žen, technologický vývoj médií, ale i vývoj reklamy jako oboru a zvyšující se úroveň cílení reklamy na své publikum. Práce zkoumá, jak reklamy ve dvou týdenících s rozdílnou čtenářskou základnou přistupují ke čtenářům a snaží se získat jejich pozornost, jaká mají specifika, a především k jakému vývoji došlo v období 10 let během trvání první republiky, kdy docházelo k profesionalizaci českého reklamního průmyslu, vzhlížejícího k americkému vzoru. Výzkum byl proveden kvantitativní...
Podoby a proměny vztahu muže a ženy ve 2. polovině 19. století
Křížová, Lenka ; Pokorná, Magdaléna (vedoucí práce) ; Vošahlíková, Pavla (oponent) ; Bahenská, Marie (oponent)
Tématem disertační práce jsou partnerské vztahy mužů a žen středních městských vrstev české společnosti druhé poloviny 19. století. Pozornost je věnována všem etapám (před)manželského vztahu. V práci jsou reflektovány ideální modely partnerských protějšků, strategie nalézání a volby partnera, prožívání období namlouvání, změny zapříčiněné sňatkem a příchodem dětí. Zpracována je také diskuse o reformě manželství probíhající na počátku 20. století mezi představiteli katolické církve a jejich oponenty. Součástí práce je problematika rozvodu a manželské rozluky, prožívání vdovství a vdovectví. Kromě ego- dokumentů tvoří pramennou základnu zejména preskriptivní literatura, společenské katechismy, dobová odborná literatura a periodický tisk.
V zajetí televize. Aktéři, televizní žánry a programy v USA a Československu ve 2. polovině 20. století
Blažková, Michaela ; Pullmann, Michal (vedoucí práce) ; Vošahlíková, Pavla (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
ÚSTAV HOSPODÁŘSKÝCH A SOCIÁLNÍCH DĚJIN ANOTACE DIZERTAČNÍ PRÁCE V zajetí televize Aktéři, televizní žánry a programy v USA a Československu v 2. polovině 20. století CAPTURED BY TELEVISION ACTORS, TELEVISION GENRES AND PROGRAM IN THE US AND CZECHOSLOVAKIA IN THE SECOND HALF OF THE 20TH CENTURY Mgr. Michaela Blažková Vedoucí dizertační práce: Doc. PhDr. Michal Pullmann, Ph.D. Praha 2018 Anotace Na pozadí politických, hospodářských a kulturních změn probíhaly ve Spojených státech amerických v 50. letech minulého století změny i na celospolečenské úrovni. Jednou z těch zásadních byl vstup televizního vysílání do prostředí sociálních vztahů a vazeb. Televize jako nová forma média, jež si za cíl kladla bavit, informovat a vzdělávat, si velmi rychle našla cestu do většiny domácností, kde se pevně usadila. Zpočátku však nebyla pevně usazena programová skladba, která si hledala v této době svoji stabilní podobu formou pokusu a omylu. V prostředí Československa, a posléze i České republiky, si televize také získala mnoho příznivců. Technická podoba vysílacího schématu se formovala na základě technických možností a časového rozsahu vysílací doby. Mimo politického vlivu na vysílání do roku 1989 měly na tvorbu programového schématu také vliv rozsáhlé kontakty se zahraničím v podobě smluvních ujednání a výměny...
Reklama a zdraví v bulvárním tisku první republiky
Soukalová, Kateřina ; Vošahlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Tématem diplomové práce je reklama související se zdravím v bulvárním tisku první republiky, resp. v listech tiskového koncernu Tempo Jiřího Stříbrného. Zabývá se tak inzercí související se zdravotnickými prostředky, pomůckami či léčivými a dietetickými přípravky, stranou nezůstávají ani zdravotnické služby. Ukazuje, že v souvislosti s inzercí tohoto druhu neexistovala jednotná či důsledně dodržovaná legislativa. Stranou zájmu nezůstávají ani stížnosti z řad lékařů či lékárníků ohledně dryáčnické inzerce v novinách a nabídek šarlatánských přípravků a výrobků. Práce přináší poznatky ohledně jednotlivých tematických druhů inzerce související se zdravím, popisuje ty, které byly nejčastěji otiskovány, tedy na jaké prostředky, přípravky či služby se reklama zaměřovala nejvíce. To vše v souvislosti se soudobou lékařskou, lékárnickou či právnickou diskuzí ohledně nekalé inzerce v denních listech či šarlatánstvím jako takovým.
Pražská reklama v meziválečném období
Štěpánek, Ondřej ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce) ; Vošahlíková, Pavla (oponent)
V diplomové práci "Pražská reklama v meziválečném období" se její autor Ondřej Štěpánek věnoval dosud spíše opomíjenému tématu - reklamnímu odvětví v Praze mezi lety 1918- 1939. Po nastínění vývoje reklamy v těchto dvou dekádách v celém nově konstituovaném státě se zaměřil na regionální specifika v hlavním městě, která byla dána místními vyhláškami a nařízeními. Zaobíral se tak především legalitou jednotlivých reklamních prostředků, zejména těch ve veřejném prostoru. Svou pozornost věnoval také tvůrcům samotné reklamy v Praze. Dochází tak k závěrům, že reklamní obor prošel ve sledovaném období značným posunem vpřed. Především během druhé poloviny dvacátých let a první poloviny třicátých let se začal reklamní průmysl v Praze rozvíjet daleko rychleji. Legislativní rovina přinesla mnohá omezení a zákazy, se kterými se musely propagující firmy vyrovnávat. Závěrečná kvalifikační práce přináší nové podněty do výzkumu dějin reklamy, zejména v oblasti vývoje reklamních kanceláří.
Produktová reklama 70. - 80. let v Československu a její návrat
Vomelová, Petra ; Vošahlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Cílem práce Produktová reklama 70. 80. let v Československu a její návrat je najít odpověď na otáz co stojí úspěšným návratem produktů z , respektive produktů prodávaných v původním " " rámci kampaně RETRO Týden potravinového řetězce Lidl. Jedná se pouze o nostalgii a příjemné vzpomínky spojené s ými výrobky, nebo existují i jiné důvody, které činí toto zboží atraktivním? Odpovědi autorka práce hledá prostřednictvím sémiotické analýzy třiceti potravinových obalů tuzemských produktů přičemž porovnává patnáct produktů současných patnácti " " stejných produktů které jsou řetězci Lidl Odpovědi přináší také dotazníkové šetření přihlédnutí k historickým prostředí, ve kterém Zatímco současné obaly se snaží upoutat odlišit daný produkt od konkurenčních výrobků prostřednictvím nápaditého výrazných velké množství informací , kterých je na trhu nepřeberné množství, výrobky z víceméně neměly a jejich obaly byly velmi specifické
Reklama na alkohol
Trkovská, Jana ; Vošahlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje reklamě na alkohol. Alkohol je nejrozšířenější návykovou látkou na světě, jejíž konzumace je ve většině států světa dovolena, případně omezena pouze věkem konzumentů. Konzumaci alkoholu v dnešní době nelze regulovat ani zakazovat, alkohol se stal běžnou součástí většiny lidských životů. Vzhledem k vědomí nebezpečnosti alkoholu, je zde snaha regulovat alespoň reklamu na alkohol. Cílem této práce bylo podat ucelený obraz reklamy na alkohol, především její regulace, a to regulace zákonné i samoregulace. Práce se věnuje nejprve reklamě jako takové, její regulaci v průběhu doby a jakým způsobem je regulována v současné době. Poté se práce zaměřuje na úpravu reklamy na alkohol, její zákonnou úpravu a vývoj této úpravy a na regulaci prostřednictvím Rady pro reklamu a vývoj této samoregulace. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na zhodnocení reklamy na alkohol v průběhu věku, kdy na základě analýzy reklamních aktivit Plzeňského Prazdroje, jako vybraného zástupce pro alkoholický průmysl, bylo zjištěno, že reklama během 20. století nezohledňovala zákonnou regulaci reklamy, neboť tato byla v danou dobu velmi omezená, naopak se soustředila na všechny moderní prostředky tehdejší reklamy. Závěrečná kapitola analyzuje rozhodnutí Arbitrážní komise Rady pro reklamu a přináší zjištění, jaké...
Zobrazení zdraví v reklamě. Obsahová analýza inzertních příspěvků se zdravotní tématikou ve vybraných ženských časopisech
Pavlačková, Anna ; Vošahlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Diplomová práce se zabývá zobrazením a vývojem reklamy na léčiva, produkty a služby související se zdravím v českých ženských časopisech. Porovnává se zde období první republiky a současnosti. Zaměřuje se především na tyto otázky: Změnilo se zobrazení zdravotních výrobků? Inzerují se v časopisech produkty podobného charakteru? Změnil se ideál zdraví a věci, které nám připadaly zdravé v minulosti, dnes už za zdravé nepovažujeme? Souvisí případný rozdíl s historickými událostmi nebo je dán aktuálním zdravotním stavem obyvatelstva a jeho preferencemi? Jako hlavní materiál k analýze posloužily tituly - Eva: časopis moderní ženy, vydávanou nakladatelstvím Melantrich a současná publikace lifestylového magazínu Elle, kterou vydává nakladatelství Hubert Burda Media. Teoretická část shrnuje dosavadní poznatky o tisku, reklamě, zdravotnictví, kdy se ve všech případech porovnává období první republiky a současnosti. V praktické části blíže rozebírám použité výzkumné metody obsahové a obrazové analýzy a zároveň provádím komparaci použitého vzorku. Nedílnou součástí práce jsou i přiložené inzerty, ze kterých analýza vycházela a které slouží k lepší ilustraci zmiňovaných jevů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Životní styl za První republiky na příkladu gastronomie v českém dobovém tisku
Zábrodská, Kristina ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Vošahlíková, Pavla (oponent)
Popularita období první republiky je z obsahu současných médií zřejmá. Zhruba v posledních pěti sedmi letech je v tuzemské gastronomii patrná renesance české kuchyně. Šéfkuchaři i novináři píšící o jídle se stále častěji odvolávají na prvorepublikovou gastronomii a vyzdvihují ji pro její kvalitu a chuť. Souborná publikace o stravování v období 1918 - 1938 v Čechách však chybí, útržkovité informace lze získat ze vzpomínkových knih pamětníků, z dějin všednodennosti a folkloristiky a v neposlední řadě i z dobového tisku. Nástin tématu tuzemské gastronomie v letech 1918 - 1938 jsem provedla v diplomové práci Gastronomie na stránkách prvorepublikového tisku v Čechách (2012). Metodou obsahové analýzy jsme zkoumala články s tématikou gastronomie ve čtyřech denících a osmi ženských časopisech, které vycházely v letech 1918 - 1938 na celém území ČSR. Výběr článků jsem volila dle významných církevních a zvykových událostí v roce (Vánoce, sklizeň...) ve význačných letech pro vývoj republiky (1918, 1919, 1921, 1924, 1929, 1933, 1935 a 1938). Pro zjištění doplňujících fakt jsem použila metodu historické analýzy. Rigorózní práce z této diplomové práce vychází, obsahově ji zužuje, mění strukturu kapitol, detailněji analyzuje nasbíraná data a do vybraného vzorku listů přidává časopis Gentleman - Revue moderního...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VOŠAHLÍKOVÁ, Pavlína
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.