Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifika lingvistických afázií: případová studie
Veselá, Eliška ; Janečka, Martin (vedoucí práce) ; Vlčková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se v teoretické části zabývá typologií afázií (Brocova, Wernickeho, konduktivní, transkortikální motorická a senzorická ad.) a také různými proměnnými, které mají na ustavení daného typu afázie vliv. Dále se zabývá lingvistickými specifiky jednotlivých symptomů afázií (cirkumlokuce, perseverace, sémantické a fonemické parafázie, agramatismy ad.). V praktické části práce pak jsou tyto symptomy afázií sledovány u konkrétních afatiků, jejichž mluvený projev byl nahrán na záznamové zařízení. Autorka práce zodpovídá za správné citování všech zdrojů, které pro vypracování své diplomové práce použila. klíčová slova: afázie; afaziologie; agramatismus; kognitivní věda; čeština; syntax
Caritas Haus St. Hedwig v Bad Steben: problematika náročných životních situací
Vlčková, Jana ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klimešová, Anna (oponent)
Text se zabývá náročnými životními situacemi v životě jedince v kontextu rodinného systému. Objasněny jsou jednotlivá teoretická východiska s důrazem na fenomén krize a nastíněny jsou její projevy, důsledky v různých obdobích života. Podrobněji je analyzována problematika krize dítěte, dospívajícího, dospělého a krize rodiny jako celku. V praktické části je charakterizováno zařízení St. Hedwig, které zohledňuje proces změny a růstu v rodině, a z nich vyplývající potenciální i zjevné konflikty. Terapie rodičů i dětí jsou orientovány na prohlubování jejich schopností vyrovnávat se se stresem, frustrací, konfliktem, řešit náročné životní situace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Komunikační strategie Evropského parlamentu v Bruselu na příkladu role-play game v Parlamentariu
Vlčková, Jana ; Matějka, Ondřej (vedoucí práce) ; Kasáková, Zuzana (oponent)
Komunikace Evropského parlamentu s veřejností se odehrává různými způsoby a na různých úrovních. V této diplomové je předložena analýza komunikace Evropského parlamentu prostřednictvím role-play game v bruselském Parlamentariu. Simulační hra legislativního procesu Evropské unie je dostupná ve všech úředních jazycích EU a je orientovaná převážně na publikum ve věku od 15 do 18 let. Její analýza v této práci vychází z teorie politické komunikace a politického marketingu, a zároveň z konceptu role-play game jako výukového prostředku. Metodou pro analýzu role-play game v Parlamentariu jako způsobu komunikace Evropského parlamentu je etnografický výzkum a jeho dílčí metody, zejména zúčastněné pozorování a dotazníkové šetření, dále doplněné o obsahovou analýzu materiálů hry. Jsou představeny způsoby propagace role-play game v Parlamentariu, následně je přiblížen průběh této hry a analyzován její text, aby nakonec mohly být ilustrovány způsoby recepce této aktivity. Práce tak reflektuje, do jaké míry je role-play game úspěšným prostředkem komunikace Evropského parlamentu s mladým publikem.
Výuka českého jazyka ve scioškolách - případová studie
Mejstříková, Kateřina Bernadeta ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Vlčková, Jana (oponent)
Práce se zabývá výukou českého jazyka ve scioškolách. V první části se zabývá teoretickými východisky didaktiky českého jazyka, problematikou alternativních škol a scioškol, zatímco druhá část charakterizuje jednotlivé scioškoly z hlediska jejich obecného konceptu a výuky českého jazyka. Práce je pojata jako případová studie, metodologicky založena na pozorování, rozhovorech a analýze dokumentů. Cílem je poskytnout alespoň částečný vhled do praxe výuky českého jazyka ve scioškolách, přičemž se práce snaží zodpovědět, jakým způsobem a s jakým cílem se český jazyk vyučuje, zda se ve scioškolách uplatňují nějaké inovativní metody a formy práce reflektující současná témata didaktiky českého jazyka a zda existuje jednotící koncepce výuky. Práce poskytuje vhled do dané problematiky a závěrem uvádí, že hlavním cílem výuky je dovést žáka k tzv. studijní autonomii, přičemž scioškoly nedisponují žádnou jednotící koncepcí výuky, z čehož vyplývá i fakt, že realizace výuky češtiny, jakožto i použité formy práce či nějaké inovativní metody a cíl, je silně podmíněna osobností, znalostmi a zkušenostmi konkrétního vyučujícího - průvodce. KLÍČOVÁ SLOVA scioškoly, alternativní škola, průvodce, didaktika českého jazyka, cíle výuky českého jazyka, současná témata didaktiky českého jazyka
Aplikace deskriptivní geometrie v kartografii
Vlčková, Jana ; Moravcová, Vlasta (vedoucí práce) ; Hromadová, Jana (oponent)
Název práce: Aplikace deskriptivní geometrie v kartografii Autor: Jana Vlčková Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Vlasta Moravcová, Ph.D., Katedra didaktiky matema- tiky Abstrakt: Tato práce se zabývá konstrukcí zeměpisných sítí v mapách a slouží jako pod- klad ke studiu a výuce pro učitele i studenty středních i vysokých škol, kteří jsou zaměření na obor kartografie. Práce obsahuje sedm kapitol, z nichž první popisuje základní pojmy použité v práci. Ostatní kapitoly se zabývají rozborem zvolených kartografických zobra- zení, přičemž první tři se týkají zobrazení globu do roviny, další dvě na válcovou plochu a poslední na kuželovou plochu. Ke každé kapitole jsou přiloženy konstrukční úlohy slou- žící k procvičení látky. Klíčová slova: kartografická projekce, azimutální projekce, ortografická projekce, gnómo- nická projekce, stereografická projekce, válcová projekce, kuželová projekce 1
Zvukové vlastnosti projevů moderátorů vybraných televizních talk show
Baptistová, Lucie ; Vlčková, Jana (vedoucí práce) ; Sojka, Pavel (oponent)
Diplomová práce zkoumá zvukové vlastnosti promluv tří moderátorů z různých televizních talk show. Pomocí experimentální analýzy se snaží postihnout charakteristické rysy jejich promluv, především pak zkoumá jejich suprasegmentální stránku. Vybraní moderátoři pocházejí jak z veřejnoprávní, tak soukromé televize. První oddíl teoretické části představuje samotný žánr televizní talk show a jeho zastoupení na vybraných televizních stanicích, dále představuje mnohotvárnost českých talk show spolu s jednotlivými moderátory, jejichž promluvy budou předmětem analýzy, zkoumá funkci komunikace v médiích, stejně jako osobnost moderátora, a popisuje rysy veřejných mluvených projevů. V části věnující se jazyku a řeči je nejdříve představena lingvistická disciplína fonetika, na niž navazuje představení jednotlivých zvukových prostředků souvislé řeči současně s jejími vlastnostmi. Praktická část se zabývá projevem jednotlivých moderátorů, snaží se postihnout zvukovou stránku jejich projevu a posoudit, zda se v projevu každého z moderátorů dají nalézt určité charakteristické rysy (především v oblasti intonace, četnosti a funkčnosti pauz a mluvního tempa). Dále si všímá, zda se některé rysy mluvčích talk show prolínají a jejich mluvené projevy mají něco společného i přes odlišnost jednotlivých talk show vzhledem k...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
19 VLČKOVÁ, Jana
27 VLČKOVÁ, Jitka
27 Vlčková, Jitka
2 Vlčková, Jitka Laura
2 Vlčková, Jovanka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.