Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 385 záznamů.  začátekpředchozí198 - 207dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace rámcového vzdělávacího programu a státní maturity s pedagogicko-filosofickými směry a jejich představiteli
Varga, Vít ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Cílem bakalářské práce je porovnat české školství na příkladu rámcového vzdělávacího programu a státní maturity s pedagogicko-filosofickými směry a myšlenkami pedagogických odborníků. Nejprve charakterizuji vybrané pedagogické směry a jejich představitele, poté popíši rámcový vzdělávací program z hlediska vývoje, důvodů vzniku, inspirace v okolních státech a jeho revize. Stejně tak se zaměřím i na státní maturitu z vývojového hlediska, důvodů vzniku a statistik maturitních výsledků. V praktické části se budu zabývat nejprve porovnáváním rámcového vzdělávací programu a pedagogicko-filosofických směrů nebo odborníků z historie i současnosti. Jako příklad si zvolím Rámcový vzdělávací program pro základní školy (RVP ZV), u něhož se zaměřím na klíčové kompetence, které následně budu porovnávat s různými odborníky a koncepty ze současnosti i z minulosti. Také zjistím, která z kompetencí převládala i v minulém období a případně kdo ji případně prosazoval. Dále se zaměřím na státní maturitu, u které si vyberu dva současné trendy - centralizaci vzdělávacích systémů a povinnou maturitu z matematiky. Oba trendy budu porovnávat s myšlenkami odborníků a budu se snažit uvádět argumenty pro a proti, jestli jsou trendy spíše užitečné, či nikoli. Podívám se na odborníky, kteří prosazovali podobné nebo rozdílné...
Prevence šikany na základní škole prostřednictvím osobnostní a sociální výchovy.
Doležalová, Adéla ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na prevenci šikany prostřednictvím osobnostní a sociální výchovy kurzů Projektu Odyssea na základní škole. Cílem práce bylo zjistit, jak žáci, pedagogové a vedení školy vnímají kurzy Projektu Odyssea a zda mají preventivní kurzy vliv na kolektiv v jednotlivých třídách. Data byla získána z rozhovorů se žáky, pedagogy, vedením školy a dotazníkovým šetřením se žáky . Dotazníky zjišťují klima jednotlivých tříd, vztahy mezi žáky ve třídách, nebo to, jak žáci vnímají komunitní kruhy a kurzy Projektu Odyssea. Výsledky výzkumu ukazují pozitivní vliv kurzů Projektu Odyssea na osobnostní a sociální rozvoj žáků. Vliv kurzů osobnostní a sociální výchovy pozitivně podporuje dobré mezilidské vztahy mezi žáky samými, mezi žáky a učiteli a je přínosem pro celkové klima školy.
Postavení učitelek v českém školství od počátku 19. století do současnosti
Gáliková, Kristýna ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato práce se zabývá vývojem vzdělávání budoucích učitelů se zaměřením na historické vzdělávání žen-učitelek od roku 1869 až do současnosti. Práce charakterizuje život v 19. století, největší sociokulturní a politické změny, které se v něm udály. A to především z pohledu hospodářství, průmyslu a obchodu, dále jak se měnil pohled na rodinu, domov a zdraví obyvatelstva a konečně jakým způsobem se posunulo nazírání na občanství, školství a emancipaci žen. Dále se orientuje na detailní popis vzdělávání učitelů v českých zemích od 19. století do současnosti, zaměřené hlavně na dobu od Hasnerovy reformy z roku 1869, období první republiky, školství poválečné a přehled současného školství. Poté je práce zaměřena na počátky vzdělávání žen se zacílením na ženy-učitelky. Popisuje problematiku učitelského celibátu, který byl platný za Rakouska-Uherska a první rok samostatného Československého státu. Nastíní změny počtů učitelů a učitelek a to především za posledních 10 let. Práce obsahuje medailonky tří učitelek, průkopnic ženského vzdělávání a vzdělávání učitelek u nás. Líčí pedagogické působení a soukromý život Františky Amerlingové, první učitelky, která dokázala snoubit pracovní i soukromý život, dále také Albíny Honzákové, učitelky, jejíž život ukazuje popisované těžkosti, které ženy musely překonat na...
JAK UČITELÉ UDRŽUJÍ KÁZEŇ NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE
Kipor, Michael ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku kázně na základních školách. V teoretické části práce jsou popsány nejběžnější projevy nekázně ve školním prostředí, jak nekázni předcházet a případné možnosti jak kázeňské přestupky řešit. Cílem empirické části práce je zjistit, jak se učitelé vypořádávají s nekázní žáků na 2. stupni základní školy a co žáky ovlivňuje v oblasti nedodržování pravidel ve vyučovacích hodinách. Výzkum je proveden metodou pozorování tříd a rozhovory s učiteli a žáky na základní škole v Praze. V závěru práce je shrnuta problematika kázně, různé pohledy na řešení kázně učiteli a důležité faktory, které žáci vnímají u učitelů za pozitivní nebo negativní. Aby byl průběh hodiny pro pracovní činnost maximálně efektivní, záleží jak na žácích, tak na práci a přístupu učitele. Klíčová slova: kázeň, nekázeň, učitel, chování žáka, autorita, výchova Název: JAK UČITELÉ UDRŽUJÍ KÁZEŇ NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE Autor: Michael Kipor Vedoucí práce: prof. PaedDr. Stanislav Bendl, PhD. Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze
Specifika práce pedagogického pracovníka s dětmi se sociálním znevýhodněním při procesu začlenění do prostředí školní družiny
Pokorná, Daniela ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na specifika práce pedagogického pracovníka s dětmi se sociálním znevýhodněním při procesu začlenění do prostředí školní družiny. Práce se snaží zjistit, jakým způsobem pedagogičtí pracovníci ve školní družině zjišťují sociální znevýhodnění dítěte a jakým způsobem s ním dále pracují. Součástí textu je rovněž praktická část, kde je realizován vlastní výzkum, který je postaven na kvalitativní výzkumné strategii za použití metod pozorování, kazuistiky a otevřených rozhovorů.
Etická výchova na Základní škole Úvaly
Semrádová, Miloslava ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Etická výchova na Základní škole Úvaly je od školního roku 2013/2014 realizována formou projektu "Pošli to dál". Usiluje o vytvoření uceleného systému etické výchovy. Výstupem projektu bylo vytvoření etického kodexu (žák - učitel - rodič) ve školním roce 2016/2017. Cílem práce je popis a analýza současného stavu implementace etické výchovy do výuky na Základní škole Úvaly. Pracovní hypotéza "Je nutné vytvoření uceleného systému výuky etické výchovy?" byla ověřena metodou obsahové analýzy a řízeným rozhovorem. Předpokladem pro hypotézu bylo povinné zařazení etické výchovy do kurikulárních školských dokumentů. Dále byl ověřen dopad praktické etiky (v podobě vytvořeného etického kodexu) na osobnostní a sociální výchovu. KLÍČOVÁ SLOVA Etika, výchova, etická výchova, etický kodex, prosociální chování
Etický kodex a pedagogika
Dostál, Pavel ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Teoretická část práce popisuje pohled na moderní školství a jeho výstupy. Zabývá se otázkou měření kvality školství jako takového, přičemž je zmíněn fakt, že pojem kvalita školství není nikde přesně definován. Následně jsou popsány základní funkce školy a jak jsou tyto funkce hodnoceny. Je zmíněn důležitý aspekt spolupráce školy a zákonných zástupců, rodiny žáka v návaznosti na koordinované kurikulum. Tento teoretický rámec osvětluje, v jakém prostředí vzniká a dále se rozvíjí prosociální chování žáků. Návazně jsou uvedeny standardy kvality výchovy charakteru. Standardy obsahují jedenáct principů, které rozvíjejí morální a etické hodnoty všech účastníků edukačního procesu. Popis současných východisek edukace, cíle edukace, metody vedoucí k naplnění stanovených cílů a sociologický pohled na edukaci tvoří další část práce. Udržitelnost morálky a hodnotové role školy, to je závěr sociologického pohledu. Etický kodex, jeho definice, metody tvorby etického kodexu, hrubá struktura a návrh etického kodexu pro vzdělávání (edukaci) jako kodexu, který nastavuje rovnovážný stav všech účastníků vzdělávacího procesu. Vymezení problémových okruhů, základních etických problémů, návrh jejich řešení, to je další kapitola práce. Empirická část práce je zaměřena na výzkum. Výzkumná část se opírá o sběr dat pomocí...
Přechod žáka na jinou školu jako možnost řešení problému šikany
Plajdičková, Lenka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o žácích, kteří se během svého vzdělávání na základních nebo středních školách stali oběťmi šikany a kteří kvůli tomuto problému byli nuceni přestoupit na jinou školu. Cílem této diplomové práce je vytvořit náhled do problematiky šikany spojené s přechodem žáka na jinou školu, dále předložit přehled faktorů, které mohou ovlivnit úspěšnost tohoto konkrétního řešení problému šikany. První část diplomové práce se zaměřuje na výklad základních pojmů spojených se šikanou, jako je osobnost agresora a oběti, směry a formy školní šikany, vývoj šikany a její účastníci. Druhá část se věnuje následkům šikany a prevenci. Ve třetí části jsou uvedeny předešlé výzkumy týkající se opakování šikany u týchž aktérů a dále je zde předloženo srovnání jednotlivých kazuistik. Výzkumnou metodou se stala případová studie, ve které byly analyzovány a srovnávány výpovědi respondentů, kteří se během své školní docházky stali šikanovanými a přestoupili na jinou školu. Výzkumný vzorek čítal 11 respondentů různého věku a pohlaví získaných kriteriálním výběrem. Výsledky výzkumu ukazují, že úspěšnost přechodu na jinou školu s cílem uniknout šikaně závisí na postoji samotného šikanovaného žáka, zda se i nadále profiluje do role oběti, dále na věkovém období aktérů šikany, výběru vhodného kolektivu v...
Podpora prosociálního chování u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a s problémovým chováním ve školní družině
Truksa, Lukáš ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
TITLE: Development and promotion of prosocial behavior in children with special needs in the after school childcare AUTHOR: Lukáš Truksa DEPARTMENT: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze. SUPERVISOR: prof. PaedDr. Stanislav Bendl, PhD. ABSTRACT: This thesis deals with prosocial behavior, the circumstances of its occurrence in children of primary school for children with special educational needs. It is a description of the term of prosocial behavior and briefly shows the history of the education of children with disabilities. The work also describes the school environment of the above-mentioned school, the types of handicap of individual children and describes the situations during which prosocial behavior occurs. In the end, the author tries to combine the findings of prosocial behavior and the history of children's education with their own experience and observation. It presents here its view of the factors that lead to prosocial behavior. KEYWORDS: prosocial behavior, children, special needs, after school childcare

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 385 záznamů.   začátekpředchozí198 - 207dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.