Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 392 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Pedagogické projektování pro střední školy - konkretizace na obor kosmetické služby
Lešková, Diana ; Marinková, Helena (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Má diplomová práce na téma Pedagogické projektování pro střední školy - konkretizace na obor kosmetické služby 69-41-l/01, se bude zabývat jak teorií pedagogického projektování tak i jeho praktické implementace do konkrétního středoškolského oboru. Cílem mé práce je popsat a vysvětlit zásady pedagogického plánování, jeho význam a rozdělení, používané terminologie, práce s klíčovými pedagogickými dokumenty RVP a ŠVP, stanovení cílů a jejich dosahování. Toto budu zpracovávat v teoretické části. V praktické části tyto informace účelně aplikuji pro obor kosmetické služby vyučovaný na středních odborných školách. Taktéž navrhnu vylepšení a vhodné techniky modernizace pro tento konkrétní obor, vhodné pro praktické využití a tím i zkvalitnění vzdělávání budoucích kosmetiček, pomocí nejmodernějších postupů v oboru. Moje diplomová práce může být použita vyučujícími oboru kosmetické služby, ale i v ostatních oborech pro střední školy, dále v oblasti vzdělávání žáků v oboru kosmetických služeb, tak i v oblasti dalšího vzdělávání vyučujících odborných předmětů kosmetických služeb. KLÍČOVÁ SLOVA pedagogické projektování, RVP, ŠVP, odborné vzdělávání, kosmetické služby, inovace v oboru
Využití tabletů ve výuce německého jazyka na vybrané základní škole
Krulišová, Věra ; Šaroch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Obecným cílem této diplomové práce je zmapovat využívání tabletů ve výuce německého jazyka na vybrané základní škole. Teoretická část je věnována začleňování digitálních technologií do výuky v ČR, technické charakteristice tabletů, jejich správě a následnému didaktickému využití v hodinách německého jazyka. V této části jsou také zmíněny výhody a nevýhody využívání tabletů ve výuce. Prvním cílem praktické části diplomové práce bylo zjistit, jakých výsledků dosahují vybraní žáci pracující s tablety (iPad) oproti žákům, kteří pracují bez tabletů (iPad) vzhledem k vzdělávacímu cíli vyučovací hodiny. Druhým cílem praktické části bylo zmapovat názory a postoje vybrané vyučující německého jazyka a vybraných žáků na téma začleňování a využívání tabletů v hodinách německého jazyka. Praktická část je věnována šetření pomocí akčního výzkumu, kdy byly naplánovány a realizovány vyučovací hodiny německého jazyka s použitím tabletů (iPad) v experimentální skupině a bez použití tabletů (iPad) v kontrolní skupině v 7., 8. a 9. třídě na vybrané základní škole. Po realizaci těchto hodin proběhly polostrukturované rozhovory s žáky, kteří vyučovací hodiny absolvovali a polostrukturovaný rozhovor s vyučující německého jazyka vybraných žáků. KLÍČOVÁ SLOVA tablet, iPad, ICT, německý jazyk, aplikace, žáci
Vliv intervenčního programu o rizikovém sexuálním chování a možnostech jeho prevence pro žáky střední zdravotnické školy
Vojířová, Jana ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
1 ABSTRAKT Tato diplomová práce se zabývá vlivem intervenčního programu o rizikovém sexuálním chování a možnostech jeho prevence pro žáky střední zdravotnické školy. Hlavním cílem bylo zjistit jeho vliv na znalosti v oblasti rizikového sexuálního chování, o vybraných STI a používání kondomů; změnu zaujímaných postojů k pohlavnímu styku a používání kondomů; self-efficacy pro odmítnutí pohlavního styku, při komunikaci o používání kondomu, při nákupu a používání kondomů; zábrany při používání kondomů účastníků programu. Pro jeho naplnění byl navržen intervenční program vycházející ze současných poznatků a postupů v oblasti školní prevence a intervence. Následně byla ověřena jeho realizovatelnost v praxi za účasti žáků a žaček ve věku 15-18 let 1. ročníků střední zdravotnické školy v Příbrami. Pro zodpovězení výzkumných otázek byl proveden současně výzkum za využití pretest-posttest design, a také dotazníkového šetření. Následnou analýzou kvantitativních dat zjišťujeme, že navržený intervenční program má statisticky významný vliv na znalosti žáků, a to především znalosti o rizikovém sexuálním chování. Rovněž jsme shledali změnu zaujímaných postojů k pohlavnímu styku podporující sexuální abstinenci, postojů k používání kondomů podporující jejich používání, zvýšení self-efficacy pro odmítnutí pohlavního styku,...
Úloha občanské a osobnostně rozvojové výchovy v době experimentování s osobní a sexuální identitou
Honzáková, Lucie ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou sexuální a genderové identity dětí a dospívajících. Zkoumá výchovu dětí a dospívajících s odlišnou genderovou identitou z pohledu filozofického, psychologického a sociologického a dále úlohu učitelů, rodičů a celé společnosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje kapitoly věnující se vzdělávání, výchově dětí, dospívajících s odlišnou genderovou identitou, novému pohledu na genderovou identitu a podpoře individuálního trans. Praktická část se zaměřuje na studii, která zkoumá postoj především učitelů, rodičů a žáků na transgenderovou problematiku. Cílem praktické části je zmapování úrovně respektu k odlišnostem z pohledu učitelů, rodičů a žáků na jedné střední odborné škole v okresním městě ve Středočeském kraji a dále zmapovat pohledy ze zahraničí tří středních odborných škol. Výzkumné šetření je koncipováno jako kvantitativně- kvalitativní dotazníkové šetření na jedné střední odborné škole a jako polostrukturované rozhovory s učitelem, rodičem a žákem. Na zjištění pohledů ze zahraničí byly poslány jednotné otázky elektronickou poštou třem středním odborným školám. Výsledky této práce přinášejí informace o současné situaci s experimentováním s osobní a sexuální identitou. Závěry výzkumného šetření identifikují...
Faktory ekonomického zabezpečení ovlivňující well-being studentů VŠ
Jindřich, Jan ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu komplexního zkoumání vztahu mezi ekonomickým zabezpečením a well-beingem studentů vysokých škol. Cílem práce je zjistit jakým způsobem finanční stabilita, finanční gramotnost a další ekonomické faktory ovlivňují psychickou a fyzickou pohodu. Vše je postaveno do kontextu s ekonomickými a sociálními podmínkami současnosti, které se neustále mění. Zmíněny jsou i globální a geopolitické události, které v posledních letech ovlivnily náhled na well-being jako takový a donutily obyvatelstvo přehodnotit priority a způsob vnímání bezpečí a celkové pohody. Teoretická část práce se věnuje jednotlivým konceptům a aktuálním proudům well-beingu, příkladem může být model PERMA+4, který právě rozšiřuje well-being o téma ekonomického zabezpečení a ovlivnění celkového well-beingu v souvislosti s finanční gramotností a finanční stabilitou. Následně jsou v teoretické části rozebrány faktory, které ekonomické bezpečí ovlivňují, jako příklad si můžeme uvést správné řízení finančních zdrojů nebo finanční gramotnost či investic. Tato část dále poskytuje i hodnocení rizik a nástrah nástrojů finančního trhu a stručné návody pro dosažení lepšího ekonomického bezpečí, z obecného i studentského pohledu. V praktické části je představen empirický výzkum zaměřený na měření ekonomického...
Volba metod práce s extrovertními žáky na základě etologického pozorování.
Kafka, Matěj ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Práce s žáky základních škol je neoddělitelná součást skoro každého pedagoga. Diplomová práce je zaměřena na zefektivnění výběru metod na základě etologických pozorování a individuální podporu vybraných žáků. Teoretická část je zaměřena na představení etologie a jejího pozorování dále na popis jednotlivých jevů chování a současně utvářením vybraných prvků chování z hlediska fyziologie, sociologie a psychologie. Dále pak práce rozvádí popis pozorované kategorie žáků. Začátek praktické části je zaměřen na představení vybrané instituce a individuálním popisem pozorovaných žáků. Výzkumná část je zaměřena na etologické pozorování chování jednotlivých žáků a aplikaci podpůrných opatření. Shromážděné výsledky jsou podpořeny kazuistikami a následně ověřeny základními statistickými analýzami.
Inkluzivní vzdělávání se zaměřením na žáka s odlišným mateřským jazykem
Štefková, Martina ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce "Inkluzivní vzdělávání se zaměřením na žáka s odlišným mateřským jazykem" je rozdělena do dvou částí. Teoretická část je vypracována na základě odborné literární rešerše zvolené problematiky, ve které se autorka zaměřuje na žáka se speciálními vzdělávacími potřebami z jiného sociokulturního prostředí, na žáka s odlišným mateřským jazykem, který je edukován na běžné základní škole. V úvodní teoretické části se autorka věnuje migraci, multikulturalismu a stručně zde představuje zemi, národnostní menšinu, odkud žák s odlišným jazykem pochází. K této tematice autorka zařazuje i vysvětlení k pojmům interkulturní identita, komunikace-jazyk a integrace cizinců. V druhé kapitole teoretické části "Inkluzivního vzdělávání" žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, se autorka zaměřuje na žáky s odlišným mateřským jazykem. Uvádí příslušné legislativní dokumenty a představuje zde pojmy, jako jsou bilingvismus, poradenská zařízení, podpůrná opatření a definuje personální pozici asistentů pedagoga. Autorka se dále věnuje v této části školským zařízením, klimatu školy, výuce multikulturní výchovy na školách, popisuje intervence při úskalích v inkluzivním vzdělávání žáka s odlišným mateřským jazykem v běžné základní škole. Druhou část teoretické práce uzavírá výběrem organizací, které se podílejí...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 392 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.