Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 144 záznamů.  začátekpředchozí73 - 82dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Plocha a prostor ve výtvarných činnostech v MŠ
Kaločová, Lucie ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
NÁZEV: Plocha a prostor ve výtvarných činnostech v MŠ AUTOR: Bc. Lucie Kaločová KATEDRA: Katedra výtvarné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá přechodem plošného a prostorového zobrazení v dílech vybra- ných umělců, která jsou východiskem pro didaktickou transformaci do výtvarných činností v MŠ v programu Začít spolu. Výzkumná část sleduje rozvoj prostorového a plošného vní- mání dětí předškolního věku. Teoretická část se věnuje současnému pojetí výtvarné výchovy a jejímu plnohodnotnému rozvojovému potenciálu v předškolním vzdělávání. Přibližuje roli učitele v plánování vý- tvarných činností a jeho možnosti zprostředkovat dětem svět kultury a umění v MŠ ve srov- nání s rolí galerijního pedagoga v prostředí galerie. Snaží se poskytnout teoretickou oporu pro výzkumnou část a realizovaný interdisciplinární projekt. Zabývá se rozvojem vybraných kognitivních schopností dětí předškolního věku, čitím a vní- máním spolu s možnostmi rozvoje prostorové inteligence i prostřednictvím procesu porov- návání ve výtvarných činnostech. Výtvarná výchova je uváděna do kontextu matematiky, resp. didaktiky matematiky pro předškolní vzdělávání. Klíčovým, společným pojmem pro obě oborové didaktiky je zde transformace, resp. transformační aktivity. Výzkumná část sestává z...
Skutečnost a sen
Žemlová, Markéta ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Žemlová, M.: Skutečnost a sen. [Diplomová práce] Praha 2016 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 91 stran, (přílohy: dvě vlastní výtvarné práce) Předmětem této diplomové práce je individuálního pojetí hlavního tématu - skutečnost a sen. Autorka téma nahlíží skrze vlastní, intenzivní zkušenost a dává Ji do souvislosti s pedagogickou praxí a výtvarným uměním. Práce je členěna do tří částí, přičemž první, teoretická, pojednává o zobrazování námětů spojených s ženou a mateřstvím a nabízí paralelu tradičního mužského pohledu a ženského pojetí současnosti. Didaktická část přináší hledání ideální cesty - snu - v prostředí nepříznivém pro výuku výtvarné výchovy na soukromém učilišti. Praktická část představuje vlastní výtvarné dílo autorky reflektující její osobní zkušenost s mateřstvím. Klíčová slova: Skutečnost, sen, umění, matka, mateřství, rodičovství, feminismus, pedagogická praxe
Tajemné bytosti
Štěpán, Petr ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Prozkoumejte zobrazování nadpřirozených bytostí a tvorů, vyskytující se v současné vizualitě ve fantasy, počítačových hrách, ilustracích knih a filmu. Studujte a utřiďte vizuální i textové materiály, sledujte podoby a proměny některých fantastických stvoření. Snažte se sledovat původ těchto zobrazení srovnáním se staršími zobrazeními a mytologickými texty. Hledejte taková ztvárnění, která měla vliv na utváření novějších představ. V teoretické části prostudujte a definujte pojmy fantazie, imaginace, představivost. Pomocí výzkumné sondy mapujte, jak si děti představují fantastická stvoření a z jakých zobrazení a textů přitom vycházejí. Čeho se děti bojí? Jaké podněty a postupy podněcují jejich představivost? Naplánujte a realizujte výtvarný projekt navazující na zjištěné skutečnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Parafráze klasického uměleckého díla - didaktická transformace a aplikace tématu do výuky výtvarné výchovy
Košatová, Barbora ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
V ČJ Diplomová práce má charakter teoretické studie zabývající se tématem parafráze klasického výtvarného díla a jeho následnou didaktickou aplikací pro daný stupeň školy. Řeší problematiku parafráze ve výtvarném umění. Charakterizuje aspekty spojené s tématem jako je analýza a struktura výtvarného díla. Soustřeďuje se na teorii tvaru, jako základní stavebné jednotky uměleckého díla a s ním spojená témata, kterými jsou: citace, interpretace, transformace obrazu a jeho alterace. Výtvarná tvorba volně navazuje na předešlou bakalářskou práci, jež pojednávala o problematice krajiny. Zabývá se proměnou původního obrazu vzniklou za pomoci manipulace s jednotlivými tvary v obraze, a to výměnou stávajících tvarů za tvary nové. Ty jsou vytvářeny formou autorských fotografií z oblasti předem vymezené krajiny. Didaktická část aplikuje téma parafráze ve vybrané škole a ověřuje tak teoretické poznatky v praxi. Pojímá téma parafráze jako celku. Za cíl si klade vyzkoušení si a pochopení základních principů, jež se k parafrázi vztahují.
Co se žáci naučili v hodinách výtvarné výchovy
Hrabánková, Ilona ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Diplomová práce má charakter výzkumného šetření, zaměřeného na rozpoznávání výtvarně vzdělávacích zisků v hodinách výtvarné výchovy uči tel i i žáky na pr imárním stupni školy. Vychází z empir ického výzkumu tvořeného třemi výzkumnými etapami , které řešily zkoumanou problematiku pomocí tř í různých metod. Na výzkumu se v jednot livých etapách podí lel i žáci čtvr tého ročníku základní školy v Praze 10, uči telé primárního stupně základních škol a ve třet í etapě byly zkoumány zápisy ve třídních knihách třetího až pátého ročníku. Výsledky ukazuj í, z jakého úhlu pohledu žáci svoj i práci vyhodnocuj í a co je pro ně v dané výtvarné hodině důleži té. U uči telů přetrvávaj í problémy s identif ikací učiva v základních kurikulár ích dokumentech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Obraz tělesnosti - Tělesnost obrazu
Slachová, Markéta ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá pojmy lidské tělesnosti a obrazu, jejich vzájemným vztahem. Tedy jakým způsobem může být tělesnost zpřítomněna v obraze a potažmo v samotném dialogu uměleckého díla a diváka. Další část práce je věnovaná kontextům uměleckým. Ráda bych uvedla příklady uměleckých děl, na kterých pomocí konfrontací můžeme vysledovat dobové pojetí tělesnosti a způsob zobrazení lidské figury, od nejstarších obrazů až k umělecké akci a současnému umění. Mým cílem je pokusit se uchopit vztah obrazu a tělesnosti a to především v rámci výuky výtvarné výchovy a možností galerijních či muzejních edukací. Navrhla a zrealizovala jsem rozsáhlý didaktický projekt: Obraz tělesnosti - tělesnost obrazu, který využívá prvků výtvarně dramatického pojetí výtvarné výchovy, akcentující práci s vlastní tělesností žáků, vazbou na kontexty z dějin umění a zabývá se i tématem interpretace, reprodukce a manipulace obrazů. Výtvarná část nese název Interpretace jako posun od obrazu tělesnosti k tělesnosti obrazu a rovněž vycházející z tématu zkoumaného v práci.
Umění jako sociální intervence
Peroutková, Pavla ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Peroutková, P.: Umění jako sociální intervence. [Diplomová práce] Praha 2014 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 99 s. (Příloha: cd s video- dokumentací) Předmětem diplomové práce je teoretická studie tématu sociální intervence v umění s ověřením možnosti jeho didaktického uplatnění ve výtvarné výchově. Nejprve je zde nastíněna základní problematika a otázky související se sociálními intervencemi, zejména s participativním uměním. Ty jsou dále prezentovány na rozmanitých konkrétních ukázkách umělecké praxe z české i světové umělecké scény po roce 1990. Jejich společným tématem je jídlo, které se objevuje v uměleckých sociálně angažovaných projektech napříč celou škálou odlišných přístupů a strategií. Následně je využito jako hlavní motiv i v didaktickém projektu a vlastní výtvarné realizaci. Práce také poukazuje na společné průsečíky zkoumaných uměleckých strategií a pedagogického působení. Téma sociální intervence a participace je uplatněno v realizovaném didaktickém projektu na gymnáziu a ve vlastním výtvarném zpracování, které jsou v kontextu celé práce reflektovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 144 záznamů.   začátekpředchozí73 - 82dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
21 SEDLÁK, Martin
1 SEDLÁK, Michael
11 SEDLÁK, Michal
8 SEDLÁK, Milan
11 Sedlák, Marek
21 Sedlák, Martin
8 Sedlák, Milan
9 Sedlák, Miroslav
4 Sedlák, Miroslav Gabriel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.