Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 163 záznamů.  začátekpředchozí37 - 46dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnitřní řády DM s aspektem na výchovná opatření
Stelzerová, Klára ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
4 ABSTRAKT Cílem bakalářské práce je zjistit a popsat, jak jsou organizovány vnitřní řády vybraných domovů mládeže. Analyzovat jednotlivé části vnitřních řádů a porovnat je s legislativou i mezi sebou navzájem. Zjistit, jaký motivační systém, resp. systém výchovných opatření, je v těchto zařízeních používán, jak je vymezen, kde je k dohledání, kdo a jak s ním seznamuje žáky. Dozvědět se, které prvky výchovných opatření se jeví jako přínosné pro řešení nekázně v těchto zařízeních a jak jsou vymahatelné. Teoretickou částí bude zmapována organizační struktura domovů mládeže, pozornost bude zaměřena také na legislativní základnu, nezbytnou pro fungování těchto zařízení v České republice a budou zmíněna vnitřní opatření nezbytná pro provoz. V pozadí nezůstane ani úloha těchto zařízení. V praktické části budou analyzovány vnitřní řády dvou vybraných domovů mládeže a budou porovnány (komparovány) s legislativním rámcem. Pomocí studia pedagogické dokumentace, dotazníku pro žáky a vychovatele a hloubkových strukturovaných rozhovorů s vybranými pracovníky domovů mládeže bude zjišťováno, jaká výchovná opatření jsou využívána, jak se s nimi pracuje a jaké jsou možnosti či návrhy změn. KLÍČOVÁ SLOVA domov mládeže, vnitřní řád, legislativa, výchovná opatření
Silné stránky charakteru u vysokoškolských pedagogů a možnosti jejich využití v pedagogické praxi
Gottwaldová, Klaudie ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Teoretická část této práce se zaměřuje na koncept silných stránek charakteru podle autorů Martina Seligmana a Christophera Petersona a možnosti jeho aplikace do pedagogické praxe vysokoškolských pedagogů. První část se zabývá klasifikací silných stránek charakteru, rozborem každé ze silných stránek, způsoby měření a možným využitím, přičemž zdůrazňuje zejména souvislost využití silných stránek charakteru ke zvýšení životní spokojenosti. V další části je diskutována profese vysokoškolského pedagoga, její stresová náročnost zejména z důvodu neustále se měnících podmínek výkonu práce, vysoké míry odpovědnosti a nutnosti kombinace vědecké a pedagogické činnosti. Všechny zmíněné faktory generují potřebu psychohygieny v této profesi. Následuje rozbor možností využití silných stránek charakteru v pedagogické praxi, zaměřený na tři oblasti: využití silných stránek jako techniky psychohygieny, začlenění silných stránek do výukové strategie a využití silných stránek k inspiraci a formování osobnosti studentů. Cílem praktické části bylo zmapovat zastoupení silných stránek charakteru u výzkumného souboru vysokoškolských pedagogů působících na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Mezi silnými stránkami charakteru s nejvyššími průměrnými skóry se umístila Vděčnost, dále Zvídavost, Láska, Laskavost, Integrita...
Preventivní program na vybrané základní škole, jeho analýza a možnosti konkrétního využití
Tomečková, Iveta ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá preventivním programem na vybrané základní škole. Teoretickou část tvoří popis tvorby školního preventivního programu a pojmy týkajícími se prevence na školách v kontextu legislativního rámce, do kterého primární prevence ve školských zařízeních spadá. Důraz je kladen především na definici pojmu rizikové chování a jeho vymezení v kontextu školské primární prevence, jejíž horizontální i vertikální úroveň řízení je v této práci také konkrétně popsána. Praktická část práce je zaměřena na samotnou analýzu preventivního programu vybrané školy. Zvláštní pozornost je věnována jeho historickému vývoji, procesu tvorby a příčinám změn, ke kterým v tvorbě PPŠ v průběhu posledních 5 let došlo. Součástí analýzy vybraného PPŠ je i analýza programů specifické primární prevence Nekuřátka a Digitální well-being, které byly realizovány ve školním roce 2020/2021 a 2021/2022 ve 4. a 5. ročnících vybrané ZŠ. Cílem obou analýz je naznačit možnosti, které konkrétní PPŠ vybrané základní školy poskytuje a zjistit, jak je přijímán jeho uživateli. Shrnutí výsledků těchto analýz je předmětem poslední kapitoly této práce. KLÍČOVÁ SLOVA minimální preventivní program, preventivní program školy, primární prevence, rizikové chování, specifická prevence, základní škola
Self-efficacy budoucích učitelů při řešení kyberšikany
Šťastná, Jana ; Kollerová, Lenka (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Tato práce se zabývá self při řešení kyberšikany, jako klíčovým faktorem, který ovlivňuje schopnost budoucích učitelů účinně zasáhnout v případech kyberšikany. Úroveň self efficacy bude zjišťována na pozadí dalších důležitých faktorů, kterými jsou informovanost ohledně kyberšikany, odsuzování kyberšikany a hodnocení univerzitní přípravy na řešení kyberšikany. Kyberšikana je hojně rozšířeným jevem na zahraničních i českých školách, a právě učitelé jsou těmi, kdo sehrávají klíčovou roli v rozpoznávání a řešení jejich případů. o důvodu je nezbytné, aby budoucí učitelé měli povědomí o fenoménu kyberšikany a byli připraveni ho v rámci výkonu učitelské profese účinně řešit. Cílem této práce bylo pomocí kvantitativního výzkumu zmapovat situaci ohledně kyberšikany ve vztahu k budoucí učitelům a prozkoumat vztahy mezi self efficacy a i) informovaností ohledně kyberšikany ii) mírou odsuzování kyberšikany a iii) hodnocením univerzitní přípravy na řešení kyberšikany. rámci dota níku respondenti sestávající z dostupného vzorku 1 ntů (průměrný věk: 92,1 % ženy a 7,9 % muž ) učitelství odpovídali na otázky související s informovaností o kyberšikaně, odsuzováním kyberšikany, úrovní self efficacy při řešení kyberšikany hodnocením univerzitní přípravy na řešení kyberši Výsledky této studie naznačují, že ačkoliv jsou učitelé...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 163 záznamů.   začátekpředchozí37 - 46dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 RICHTEROVÁ, Markéta
1 RICHTEROVÁ, Michaela
3 Richterová, Marie
4 Richterová, Markéta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.