Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 207 záznamů.  začátekpředchozí112 - 121dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Slovanská epopej a Guernica: komparace dvou příběhů
Pešičková, Barbora ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komparací dvou "příběhů" uměleckých děl: cyklus Alfonse Muchy Slovanská epopej a obrazu Guernica od Pabla Picassa. Porovná okolnosti jejich vzniku, podmínky jejich darování a umístění, sporů o jejich vlastnictví apod. Práce se soustředí také na uvedená díla jako produkty kulturního marketingu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vizuální stránka 1. světové války v časopise Světozor
Bubelová, Marcela ; Beneš, Zdeněk (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou zobrazování Velké války v českém týdeníku Světozor. Bude zkoumat, kolik prostoru v letech 1914-1918 je v časopise je věnováno válečným událostem, jaké stránky tohoto světového konfliktu jsou zobrazovány a s jakou četností. Dále chce práce obsáhnout, zda se v době trvání války nějakým způsobem změnil způsob jejího zobrazování. V závěru práce bude zhodnoceno, jak by čtenář týdeníku mohl Velkou válku vnímat na základě fotografií tohoto týdeníku.
Miloslav Troup a jeho ilustrace pro děti a mládež
Turbák, Michal ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Belšíková, Šárka (oponent)
Miloslav Troup a jeho ilustrace pro děti a mládež Anotace Tato bakalářská práce pojednává o ilustrační tvorbě hořovického rodáka působícího především v druhé polovině 20. století - Miloslava Troupa. V mnoha směrech nadaný umělec se za svého života zabýval především malířstvím a knižní ilustrací, ale nebál se vstoupit i na pole grafiky a užitého umění, ve kterém vynikl hlavně díky tvorbě vitrají v sakrálních interiérech. Autor za svého života ilustroval nepřeberné množství titulů, z nichž nejznámější získaly ocenění nejen v tuzemsku, ale i na mezinárodních prestižních bienále. Prioritně se zaměřoval na knižní publikace určené do rukou těm nejmladším čtenářům. Sám umělec měl ke knize a k dětské literatuře již v mládí velmi blízký vztah a právě těmto knihám a s nimi spojenými ilustracemi Miloslava Troupa tato práce věnuje pozornost. Jednotlivé kapitoly jsou řazeny chronologicky a čtenář se v nich krok po kroku seznamuje s Troupovým životem a jeho uměleckým vývojem spojeným s knižní tvorbou. Práce také zkoumá techniky provedení, stylové tendence či umělecké vzory autora. Dále porovná i konkrétní specifické rysy ilustrátorů působících ve stejném prostředí a ve stejné době jako Miloslav Troup. V průběhu se tak setkáváme nejenom s konkrétními díly a jejich rozborem, ale také například se samostatnými i...
Malíř a sběratel Miloš Malina a jeho pozůstalost ve Středočeském muzeu v Roztokách
Hůlková, Martina ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce představuje málo známého umělce a sběratele Miloše Malinu, který je výjimečný v tom, jak obě vášně propojil ve své umělecké tvorbě. Práce se zabývá hlavně jeho odkazem uloženým ve Středočeském muzeu, kde se nachází celá jeho pozůstalost, kterou Malina, ještě za svého života, odkázal Středočeskému muzeu. Bakalářská práce je rozdělena do tří částí, které představí jak samotného umělce, tak i jeho pozůstalost. V závěru pojednává o Malinově tvorbě. První část se zabývá jeho životem, studiem a zaměstnáním. Dále se věnuje jeho uměleckému stylu, ve kterém nebyl nijak vyhraněn, avšak ovlivněn byl třeba některými uměleckými přáteli jako byli: Filla (inspirace jeho kubistickou malbou), Špála (stejné zaujetí pro modrou barvu), ze zahraničních umělců pak Cézanne (od něj využil pro svá zátiší jablka). Velkou inspirací byly ženy, které ho obklopovaly celý život. Se zaměřením na to proč a podle čeho si je vybíral a také co mu na nich přišlo zajímavé. V druhé části se nastíní, jak se celý odkaz dostal do Středočeského muzea. Uvede se i to, jak byla pozůstalost tematicky rozdělena a uložena do jednotlivých depozitářů. V závěru se konstatuje, jak se v jeho uměleckých dílech prolínala i sběratelská vášeň.
Vývoj moderní vizuální komunikace metropolí v ČR, Německu a Rakousku s ohledem na přístupnost
Boháčová, Ludmila ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Noga, Pavel (oponent)
Vývoj vizuální komunikace metropolí v ČR, Německu a Rakousku s ohledem na přístupnost Diplomová práce se zabývá moderní vizuální komunikací ve městech. Nejprve se věnuje historickému vývoji této disciplíny a všímá si osobností, které ji formovaly. Dále se soustředí na teoretická východiska a jednotlivé grafické prvky vizuální komunikace se zaměřením na přístupnost. Hlavní část práce je věnována podrobnému zkoumání vybraných prvků vizuální komunikace ve městě, kterými jsou jednotný vizuální styl, orientační a navigační značení na povrchu a v metru. Tyto prvky zkoumá na příkladu hlavních měst České republiky, Německa a Rakouska. V závěru práce jsou získané poznatky využity pro analytický rozbor orientačního značení v nově otevřených stanicích pražského metra A z roku 2015.
Hotel Thermal a problém památkové ochrany staveb 2. poloviny 20. století
Kordovská, Marie ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Název práce: Hotel Thermal a problém památkové ochrany staveb 2. poloviny 20. století Anotace: Studentka zpracuje monografii hotelu Thermal v Karlových Varech s důrazem na vývoj jeho vnímání a hodnocení v širším společenském kontextu a související problematiku jeho památkové ochrany. Objasní okolnosti, které vedly k rozhodnutí postavit v historickém prostředí města velký festivalový a kongresový hotel s bazénem. Stavbu hotelu zasadí jednak do kontextu díla architektů Věry a Vladimíra Machoninových, jednak do kontextů vývoje hotelu jako architektonického typu a stylového vývoje architektury 2. poloviny 20. století. Vedle běžných uměleckohistorických metod při tom použije i metod oral history a zpracuje svědectví přímých účastníků příprav a stavby hotelu, především architektky Věry Machoninové. Dále rekonstruuje proměny chápání hotelu odbornou i laickou veřejností od dokončení stavby po současnost paralelně s vývojem využívání hotelu v pozdním socialismu a změnami majetkoprávních a ekonomických podmínek po roce 1989. Zvláštní důraz položí na problematiku památkové ochrany hotelu a iniciativ směřujících k jeho prohlášení za kulturní památku. 
 
 Klíčová slova:
 architektura, brutalismus, památková ochrana, Karlovy Vary, hotel Thermal
 
 '3
Josef Max a české sochařství 2. třetiny 19. století.
Hnojil, Adam ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Bibliografická citace Josef Max a české sochařství 2. třetiny 19. století [rukopis]: bakalářská práce / Adam Hnojil; vedoucí práce: PhDr. Milan Pech, Ph.D. Praha, 2016, 225 stran. Anotace Monografická studie se zabývá popisem a interpretací sochařského díla významného českého umělce působícího v první polovině 19. století. Práce je zaměřena na poznání života a jeho tvorby v kontextu fenoménu pozdního neoklasicismu a romantického historismu. V první části je autor analyzován v souvislosti s českými dějinami umění a je diskutována stylová nejednoznačnost uměleckého pluralismu 19. století, která dodnes působí velké problémy především v souvislosti se stylovým vymezením. Samotným jádrem práce je životopisná studie reflektující životní osudy severočeského rodáka a popisuje nejvýznamnější díla, mezi nimiž zvláště dominují pomníkové realizace jak pro české, tak pro zahraniční prostředí. Připojen je rozsáhlý katalog díla a obrazová příloha. Klíčová slova Josef Max, sochařství, neoklasicismus, romantismus, pomníky, funerální plastika, akademie, Praha.
Typologie totalitního umění
Janská, Lenka ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent) ; Pech, Milan (oponent)
1 ABSTRAKT Disertační práce se zabývá organizací uměleckého života v rámci vybraných totalitních režimů a její reflexí v českých zemích s pozorností k výtvarné edukaci. Určí dva základní typy uměleckého vzdělávání, akademický a modernistický. Zabýváme se otázkou pronikání moderního umění kulturním polem v kontextu sociálních proměn meziválečného Ruska a Itálie. Použité metody jsou historický výzkum, analytické přístupy Pierre Bourdieua a obsahová analýza československých časopisů orientovaných na výtvarné umění a výtvarnou pedagogiku v letech 1919 - 1939. V ruském prostředí jsme nejvíce možností autonomního projevu avantgardy objevili v grafickém designu. Založení řady škol, které si kladly za cíl vychovávat studenty v duchu moderního umění, patřilo zejména mezi roky 1919 až 1927 k úspěšným strategiím začlenění avantgardních umělců do oficiálních struktur sovětské moci. Italští autoři dobrovolně přizpůsobili svou modernistickou tvorbu politickému vývoji. Formální rejstřík jejich stylů byl mnohem širší. Avantgardě se povedlo hladce začlenit do oficiální kultury, což je patrné zejména u aeropittury, podporující kult moderní techniky a vojenské moci fašistické Itálie, která plynule navázala na futuristická východiska. Potvrzuje tak i adaptabilitu "slovníku" moderního umění v podmínkách totalitní kultury.
V. Topičův salon 2008 - 2014 (od obnovení po smrt galeristy Pavla Vašíčka)
Stárková, Anna ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Anotace: Diplomová práce se bude zabývat obdobím tzv. V. Topičova salonu (2008 - 2014), kterou v té době vedl velký milovník umění a filantrop Pavel Vašíček. Práce si klade za cíl zmapovat a do kontextu místa a času zasadit dosud umělecko-historicky nezhodnocené období dějin této renomované pražské galerie, která byla po dlouhé odmlce znovuobnovena v roce 2008. Na základě dostupných pramenů, dokumentů, katalogů, uměleckých kritik a orální historie se práce pokusí popsat sedm let fungování této neziskové instituce, definovat její postavení v pražském výtvarném prostředí a poukázat na její význam. Klíčová slova: Topičův salon, V. Topičův salon, 2008-2014, Společnost Topičova salonu, Pavel Vašíček, Topič, nezisková galerie, Praha, výstava
Kánon českého moderního umění
Ficková, Barbora ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Winter, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá formováním kánonu českého moderního umění v průběhu 20. století na příkladu skupin Osma, Skupina výtvarných umělců a Tvrdošíjní. Každý umělec se okamžitě po vytvoření uměleckého díla stává předmětem zájmu kunsthistoriků, kteří se ho snaží zařadit do neustále vytvářeného příběhu dějin umění. Konkrétní interpretace díla daného umělce je podmíněna mnoha okolnostmi a vždy odráží dobu, ve které daná interpretace vznikla. Promítají se do ní aktuálí poiticko-společenská situace, preferované umělecko-historické přístupy, dostupnost děl pro reprodukci, používaná terminologie ale i stereotypní představy zakořeněné ve společnosti. Osma, Skupina výtvarných umělců a Tvrdošíjní jsou vybráni, protože jejich činnost je velmi úzce spjata s počátky českého moderního umění a činnost jejich členů tedy je v kunsthistorické literatuře často reflektována. Proměny politicko-společenské situace 20. století také umožňuje pojmenovat i další témata, která ovlivňují podobu českého moderního umění. Analýzou významných výstav pořádaných mezi lety 1935 - 1998 a přehledovou literaturou vydanou ve stejném období, představuje tato práce způsoby proměny kánonu věnovanému konkrétnímu období českého moderního umění v závislosti na době svého vzniku. Klíčová slova kánon moderního umění, kubismus, expresionismus,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 207 záznamů.   začátekpředchozí112 - 121dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 PECH, Martin
8 PECH, Michal
4 PECH, Milan
2 Pech, Marek
11 Pech, Martin
8 Pech, Michal
4 Pech, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.