Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 339 záznamů.  začátekpředchozí191 - 200dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální kuratela při práci s výchovně problémovými dětmi ze ZŠ
Nováková, Eva ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výchovně problémové děti ze základních škol, které jsou v péči sociální kurately. Teoretická část práce vysvětluje, kdo jsou to výchovně problémové děti a jaká opatření základní školy mohou užívat. Dále je uvedeno nevhodné rodinné prostředí, zvláštní pozornost je věnována i vývojovým zvláštnostem těchto dětí. Teoretická část práce je uzavřena kapitolou o sociální kuratele, která podrobně vysvětluje činnost kurátora pro děti a mládež v systému sociálně právní ochrany dětí. Empirická část diplomové práce je tvořena kvalitativním výzkumem zaměřeným na výchovně problémové děti. Pomocí případových studií je ukázán konkrétní postup sociální kurately při řešení výchovně problémových dětí ze základních škol.
Aktuální otázky vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích
Plassová, Tereza ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích. Hlavním cílem diplomové práce je podat zprávu o současném stavu a tendencích dalšího směřování vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích. Teoretická část se věnuje vymezení složek podílejících se na procesu vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích, možnými postoji organizací ke vzdělávání svých zaměstnanců, supervizi, jako jedné z forem dalšího vzdělávání, legislativě související s tématem vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích a realizovaným projektům na podporu vzdělávání těchto pracovníků. Empirická část je věnována analýze dokumentů, na základě které je zjišťováno, zda v souvislosti se zaváděním Standardů kvality sociálních služeb a novelou zákona o sociálních službách došlo v rámci sledovaného období ke změnám v oblasti vzdělávání pracovníků v sociálních službách na území Královéhradeckého kraje. Dále empirická část zahrnuje vyhodnocení kvantitativního výzkumu. Jedná se o výzkumnou sondu s využitím metody škálovacího dotazníku. Dotazník byl distribuován účastníkům kurzů dalšího vzdělávání k zhodnocení souvislosti mezi jejich vzdělávacími potřebami, tematickým zaměřením kurzů a způsobem realizace kurzů dalšího vzdělávání. Klíčová slova Pracovník v sociálních službách, sociální pracovník, další...
Transformace zdravotnického školství v České republice
Pucholtová, Romana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou transformace zdravotnického kolství v eské republice. Hlavní d raz je kladen na reflexi systému celo ivotního vzd lávání v eobecných sester, a to ve stávající i p ipravované koncepci. Práce shrnuje poznatky o systému vzd lávání v eobecných sester. Sou asný stav byl nastaven zákonem . 96/2004 Sb. a jeho pozd j ími úpravami a novelizacemi. V sou asné dob je p ipraven nový zákon o neléka ských povoláních. Analýza obou dokument je výchozí pro teoretickou a praktickou ást práce. V praktické ásti byla provedena empirická sonda, ve které autor práce zji uje názory a postoje vybraných skupin neléka na sou asnou i p ipravovanou koncepci zdravotnického vzd lávání.
Připravenost učitelek mateřských škol pro práci s vietnamskými dětmi
Fiedlerová, Kristýna ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Předložený text se pokouší připravit experty - učitelky mateřských škol pro kvalitní práci s dětmi s odlišným mateřským jazykem - konkrétně s vietnamskými dětmi. V teoretické části popisuji důležité informace od problematiky sociokulturních specifik vietnamské minority, až po téma zabývající se osvojováním českého jazyka. Teoretická část je rovněž věnována tématu individuálního rozvoje učitelek mateřských škol, multikulturní výchově a problematikou integrace vietnamských dětí do českých škol. Praktická část popisuje hlavní problémy, s kterými se setkávají učitelky českých mateřských škol při práci s vietnamskými dětmi. Klíčová slova: předškolní vzdělávání, multikulturní výchova, děti s odlišným mateřským jazykem, vietnamské děti, problémy s integrací, komunikační bariéra.
Vliv tištěných médií a školy na sebepojetí dospívajících dívek
Zineckerová, Lenka ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá působením dívčích časopisů a školy na sebepojetí dospívajících dívek. Cílem teoretické části je přehledné shrnutí odborných poznatků týkajících se období dospívání, utváření osobní identity a sebepojetí, které se právě v adolescenci dostává do popředí zájmu, nejvýrazněji v souvislosti s jeho tělesnou složkou. Návazně řeší možné poruchy, které se mohou u dospívajících dívek rozvinout v důsledku chybného sebepojetí. Dále se zabývá vlivem médií, důraz klade na média tištěná, zejména na dívčí časopisy, a uvažuje o účincích, které mohou časopisy mít na jednotlivé složky sebepojetí dospívajících dívek. Jako dalšího významného činitele v utváření sebepojetí reflektuje školu a popisuje její možné vlivy na studenty v procesu vzdělávání. Empirická část práce si klade za cíl prozkoumat, ve kterých oblastech ovlivňují dívčí časopisy sebepojetí a jednání dospívajících dívek nejčastěji a zda škola reflektuje dívčí časopisy ve výuce. K získání potřebných dat byl uskutečněn experiment s šedesáti respondentkami, které byly instruovány ohodnotit jednotlivé partie svého těla před a po expozici fotografie z časopisu, která zachycuje módní ideál ženského těla. Dále byly provedeny řízené rozhovory s šesti respondentkami, které měly za cíl odhalit postoje dívek vůči dívčím časopisům. Z...
Představy učitelů o ideálních žácích na pražských osmiletých gymnáziích
Kábová, Tereza ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tématem práce je pojetí ideálního žáka z pohledu učitelů na pražských osmiletých gymnáziích. Cílem práce je definovat pojem "ideální žák" z pohledů učitelů osmiletých gymnázií a analyzovat, jakými vlastnostmi by měl či neměl takový žák disponovat. Teoretická část se na základě studia odborné literatury věnuje vymezení základních pojmů souvisejících s touto problematikou. V empirické části je pak zpracované výzkumné šetření, jehož cílem bylo nalézt konkrétní vlastnosti, způsoby chování a jednání, kterými by měl či neměl ideální žák disponovat. Následně dochází k porovnání představ učitelů a žáků se záměrem odhalit shodné či rozdílné znaky v jejich pojetí. Metodami sběru dat jsou obsahové analýzy odborné literatury a rozhovory s pedagogy a žáky pražských osmiletých gymnázií. Data jsou analyzována dle okruhů zkoumání.
Zážitkově reflektivní aktivity v primární prevenci sociálně patologických jevů
Kohoutová, Veronika ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Cílem bakalářské práce "Zážitkově reflektivní aktivity v primární prevenci sociálně patologických jevů" je teoretické vymezení zážitkově reflektivních aktivit ve vztahu k prevenci sociálně patologických jevů a seznámení se zážitkově reflektivní metodou Divadla fórum. Tato bakalářská práce je zaměřena převážně teoreticky. V první kapitole se věnuji problematice sociálně patologických jevů, příčinám vzniku sociálně patologického chování a vymezení a klasifikaci sociálně patologických jevů. V druhé kapitole se zaměřuji na primární prevenci a její realizaci. Třetí kapitolu věnuji zážitkově reflektivním aktivitám, zážitkové pedagogice a výchově prožitkem. Čtvrtá kapitola se zabývá metodou Divadla fórum, jeho historií, ale především realizací. Pátá kapitola je zaměřena více prakticky, popisuji v ní mé osobní zkušenosti s metodou Divadla fórum a její realizací na základních školách. Tyto zkušenosti dokresluji výzkumnou sondou realizovanou formou rozhovorů. Tyto rozhovory jsou zaměřeny na názory a zkušenosti učitelů s metodou Divadla fórum. Klíčová slova sociálně patologické jevy, primární prevence, rizikové chování, zážitkově reflektivní aktivity, zážitková pedagogika, výchova prožitkem, dramatická výchova, Divadlo fórum
Prestiž povolání pohledem lounských učitelů
Rudolf, Milan ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Práce se věnuje míře prestiže učitelského povolání, jak ji vnímají samotní pedagogové. Výsledky jsou získány pomocí dotazníkového průzkumu a následně jsou porovnávány s hodnotami, které pravidelně ve veřejných výzkumech získávají pracovníci Centra výzkumu veřejného mínění v dlouhodobém projektu "Naše společnost". Komparace získaných dat má za úkol odpovědět na otázku, zda je pravdivá domněnka, že učitelé své povolání nevnímají tak prestižně, jak ho vidí široká veřejnost. Druhá část práce přináší debatu nad problémy, se kterými se nejčastěji setkávají učitelé na lounských školách. Zdrojem pro tento diskurs jsou nejen odpovědi lounských učitelů získané během průzkumu, ale také přímými rozhovory. Rozborem nejčastěji zmiňovaných problémů chce autor nelézt odpověď na otázku, proč své povolání vnímají učitelé na základních školách v Lounech méně prestižně.
Pohled žáka staršího školního věku na osobnost učitele
Jarošová, Veronika ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Období staršího školního věku je z hlediska vývojové psychologie velmi výrazné. Charakteristiky, které se u žáka objevují, vyžadují adekvátní reakce, přístup a psychologické znalosti učitele. Žáci mají určité představy o osobnosti učitele, které však nemusejí korespondovat s požadavky kladenými na učitele ze strany odborníků. Předkládaná práce vymezuje faktory, u kterých lze předpokládat, že ovlivňují pohled žáka staršího školního věku na osobnost učitele. Existují doporučení, jak řešit nežádoucí faktory a zároveň tvořit či zdokonalovat faktory pozitivní, jež by jistily potřebný kladný vztah žáka staršího školního věku k učiteli.
Kyberšikana a její prevence v Královehradecké kraji z pohledu základní školy
Ornstová, Eliška ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá kyberšikanou a informovaností učitelů o tomto sociálně patologickém jevu. Teoretická část charakterizuje pojem kyberšikana, vymezuje formy kyberšikany a popisuje dopady pro oběť kyberšikany. Práce se věnuje prevenci kyberšikany na základní škole a vymezuje, jak se na prevenci podílejí rodiče dětí a jak pedagogové. Práce popisuje projekty, které vznikly pro bezpečnější užívání internetu. Cílem diplomové práce je analýza tématu kyberšikany a její prevence z pohledu pedagogů na vybraných základních školách. Druhým cílem je zjistit, jaké povědomí mají učitelé o sledovaném jevu a jakým způsobem nahlížejí na jeho prevenci. V rámci empirické části je realizován kvalitativní výzkum, který je založen na provedení rozhovorů s pedagogy. Obsah rozhovorů vychází z obsahové analýzy témat v teoretické části práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 339 záznamů.   začátekpředchozí191 - 200dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.