Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Multikulturní výchova jako (filosofický) problém
Morvayová, Petra ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Horák, Josef (oponent) ; Bendl, Stanislav (oponent)
Disertační práce pojednává o antinomiích definice a praxe tzv. multikulturní výchovy a o jejích východiscích a z nich vyplývajících paradoxech, které destabilizují její koncept a zpochybňují potenci k naplňování cílů, které si klade. Analýza se opírá o poznatky a přístupy vycházející z pozic filosofických a filosoficko-antropologických, z pozic filosofie sociálních věd, sociologie vědění, teorií formulovaných sociální a kulturní antropologií, politickou filosofii a post-strukturální filosofií jazyka, která chápe jazyk jako nástroj či metaforu pro porozumění a význam slov jako intertextuální. Cílem práce je nahlédnout pojmy, definice, konstrukci a optiku konceptů tzv. multikulturní výchovy z pohledu kritické filosofie výchovy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Typologický přístup s využitím reakčních časů na písmena a slova v počáteční výuce čtení
Harazinová, Radka ; Horák, Josef (vedoucí práce) ; Nikl, Jiří (oponent) ; Wildová, Radka (oponent)
Práce mapuje současné tendence, trendy a výzkumy ve výuce čtení. To je vnímáno jako dovednost, která je nedílnou součástí širokého komplexu počáteční gramotnosti. Cílem práce je prokázání typového členění u žáků. Individualizovaným přístupem je možné rozlišit jejich základní orientace v učení se čtení a následně jim je umožněno využít vlastní schopnosti a drobné odlišnosti ve svůj osobní prospěch. K typovému rozlišení dochází měřením reakčních časů na písmena a slova. K tomuto účelu byl vytvořen softwarový program, jehož ověřování je také součástí práce. Pro posouzení efektivity typologického přístupu byla zvolena metoda přirozeného experimentu. Klíčová slova: počáteční čtení - gramotnost - primární gramotnost - primární vzdělávání - preprimární vzdělávání - školní zralost, připravenost - vývojové poruchy učení - metody výuky čtení.
Dětské čtenářství jako ukazatel zázemí a vývoje dítěte i společnosti
VáclavíkováHelšusová, Lenka ; Šubrt, Jiří (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent) ; Horák, Josef (oponent)
Text se věnuje čtenářství jako jedné z nezbytností existence jedince v moderní společnosti. Pozornost soustředí především na dětské čtenářství jako projev osvojování si čtenářských návyků, které člověk zachovává z dětství pro svůj další život. Autorka definuje čtenářství jako soubor dovedností, návyků a postojů, které v hlavní části textu analyzuje. První část díla prezentuje za pomoci vybraných teorií některé z charakteristických rysů současné společnosti, z nichž vyplývá význam čtenářské gramotnosti jedince. Jedná se především o teorie zaměřené na informační, respektive vědomostní povahu společnosti, její vzdělanostní strukturu a reprodukci vzdělanosti. Dále je zde prezentována genderová diferenciace ve vzdělanostní struktuře a problematika volného času - témata, která jsou významná pro následný výklad analýzy stavu dětského čtenářství. V závěru první části autorka prezentuje koncept funkční gramotnosti jako základu, z nějž vychází identifikace čtenářské gramotnosti pro další analýzu. Druhá část explicitně analyzuje stav dětského čtenářství v České republice ve smyslu identifikace základních prvků, které jej tvoří a kontextů, v nichž vzniká. Analýza vychází z dostupných sociologických dat, která umožňují identifikovat charakteristiky dětského čtenáře a nečtenáře a jejich odlišné podmínky ve vztahu ke...
Média v sebevzdělávání žáků 2. stupně ZŠ
Jursová, Jitka ; Horák, Josef (vedoucí práce) ; Janík, Tomáš (oponent) ; Nikl, Jiří (oponent)
Cílem disertační práce bylo analyzovat aktuální stav a tendence sebevzdělávání a informálního vzdělávání žáků 2. stupně ZŠ v kontextu kurikulární reformy v ČR, v souvislosti s působením masově komunikačních médií na děti tohoto věku. Předmětem výzkumu se primárně staly možnosti a reálná situace využívání médií dětmi při sebevzdělávacích aktivitách, a dále možnosti a kompetence školy využívat média k efektivní mediální a informační výchově a k rozvoji studijních kompetencí žáků podle požadavků reformovaného českého kurikula. Práce vychází ze současného pojetí mediální a informační výchovy, jež je formulováno v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Mediální a informační výchova se staly nedílnou součástí nového českého kurikula a požadavky na jejich implementaci do školní výuky vycházejí z celkové koncepce vzdělávání v Evropě na začátku nového tisíciletí.
Řízení lidských zdrojů v kultuře
Horák, Josef ; LÁZŇOVSKÝ, Michal (vedoucí práce) ; JEŽEK, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se věnuje vybraným oblastem řízení lidských zdrojů se zaměřením na manažerské aspekty. Cíli práce je zmapování a utřídění teorií ŘLZ, jejich komparace s manažerskou praxí a prozkoumání používaných postupů v kulturní sféře. V teoretické části je pozornost zaměřena nejprve na jednotlivé styly a modely řízení lidí s ohledem na jejich historický, kulturní a geografický kontext. Následně jsou podrobněji rozpracovány zvolené přístupy a metody z prostředí organizací, a poté z oblasti projektového managementu. V prakticky orientované části jsou prezentovány tři případové studie divadel s právní formou příspěvkové organizace - Minor, Městská divadla pražská a Východočeské divadlo Pardubice.
Identifikace stavu trhu s nástroji Self-Service Business Intelligence
Horák, Josef ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na téma Self-service Business Intelligence. Cílem práce je analyzovat stav trhu s nástroji Business Intelligence, které podporují přístup Self-service. Práce čtenáře seznamuje s trendem Self-service BI a stanovuje kritéria, podle kterých může být nástroj do této kategorie zařazen. V praktické části je na základě stanovených kritérií určeno do jaké míry aktuálně dostupné nástroje BI tyto kritéria splňují. Uživatelům BI nástrojů tak může sloužit jako příručka pro výběr nástroje, který jim umožní vyšší samostatnost a z toho plynoucí efektivnost.
Analýza využívání moderních fundraisingových a marketingových nástrojů v činnosti vybraných pražských divadel
Horák, Josef ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Bakalářská práce se věnuje možnostem financování divadel. Teoretická část popisuje faktory, které mají na možnosti financování vliv -- postavení divadla v moderní společnosti, typologii, a legislativu. Dále rozebírá možnosti financování se zaměřením na méně používané nástroje. Praktická část je věnována případovým studiím dvou pražských divadel s právní formou obecně prospěšné společnosti -- Činoherního klubu a Divadla Archa.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 HORÁK, Josef
3 Horak, J.
3 Horák, J.
20 Horák, Jakub
49 Horák, Jan
5 Horák, Jaroslav
65 Horák, Jiří
49 Hořák, Jan
2 Hořák, Jaromír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.