Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Knihovna pro zpracování obrazu v GPU
Čermák, Michal ; Španěl, Michal (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá architekturou grafických karet Nvidia a s ní související programátorské rozhranní CUDA, které je využito při tvorbě knihovny akcelerující algoritmy zpracování obrazu. Velký důraz je kladen na testování výkonnostního zisku oproti optimalizované a používané knihovně OpenCV.
Hodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení
Pírek, Jiří ; Čermák, Michal (oponent) ; Zinecker, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce hodnotí finanční zdraví podnikatelského subjektu za období 2007-2009. V průběhu zpracování diplomové práce byly aplikovány vybrané metody finanční a strategické analýzy, diagnostikovány silné a slabé stránky finančního hospodaření a formulovány návrhy řešení problémových oblastí řízení podnikových financí.
Politizace jako problém státní správy
Čermák, Michal ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Potůček, Martin (oponent)
Téma: Politizace jako problém státní správy Autor: Michal Čermák Vedoucí práce: Mgr. Jan Kohoutek Ph.D. Fakulta sociálních věd - institut sociologických studií - Katedra veřejné a sociální politiky Abstrakt Bakalářská práce pojednává o problému politizace české státní správy. Tento problém je v rámci mediálního prostoru poměrně hojně užíván, zejména po každých parlamentních volbách. Nicméně nikde neexistují přesná data a popis toho, jak rozsáhlý tento fenomén v rámci české státní správy je. A to zejména kvůli nedostupnosti dat přímo z české státní správy. Vzhledem ke zmíněné nedostupnosti dat jsem se v práci rozhodl pro kvalitativní výzkum vedený skrze rozhovory. Jako respondenti byli vybráni jednak experti, věnující se státní správě a přímo politizaci, tak zároveň zástupci největších politických subjektů. Spojením názoru expertů a politiků, jejichž postoj vůči politizaci doposud nebyl takřka zmapován, jsem se snažil získat nový úhel pohledu na problematiku politizace a zároveň informace z praktického fungování státní správy, ke kterému mají politici blízko. Celkově lze z výsledků říci, že česká státní správa není v problému politizace v tak katastrofickém stavu, jak bývá někdy prezentováno. Nicméně je třeba poukázat na zhoršující se trend v rámci posledních dvou volebních období. Projevy politizace jsou...
Augmented-reality Multiplayer Game
Čermák, Michal ; Zavoral, Filip (vedoucí práce) ; Forst, Libor (oponent)
S příchodem infekce COVID-19 se objevily aplikace na trasování svých uživatelů. Velká nepřesnost vzdálenosti uživatelů počítané z jejich pozice způsobila, že vývojáři hledali jiné způsoby jak ji získat. Bluetooth se stal oblíbenou alternativou, protože fun- guje prakticky na všech mobilních telefonech. V této práci jsme vytvořili framework pro mobilní aplikace, který používá GPS a Bluetooth pro získávání vzdálenosti svých uživatelů. To a další funkce často vyžadované od serveru jsme začlenily do knihovny, která se dále použila k implementaci jednoduché hry s rozšířenou realitou. Na této hře jsme otestovali jak se chová vzdálenost spočítaná z GPS a z Bluetooth. Nakonec jsme zhodnotily kdy je výhodné použít kterou technologii. 1
Thoth in the Pyramid Texts
Čermák, Michal ; Pehal, Martin (vedoucí práce) ; Janák, Jiří (oponent)
Cílem této práce je zhodnotit úlohu boha Thovta ve staroegyptských Textech pyramid, tělese zádušní literatury doložené zejména z podzemních místností pyramid králů a královen páté a šesté dynastie. Toto téma je zpracováno ve dvou částech na základě dělení H. M. Hayse: první se věnuje Thovtu v osobních textech, které jej líčí jako měsíční božstvo a přechodovou postavu, druhá textům kněžským, kde je zkoumána jeho úloha v mýtu o Horu a Usirovi. Bohova funkce v obou těchto skupinách je vyložena jeho povahou prostředníka mezi rozličnými prvky božského světa zejména skrze množství konkrétních zjištění o jednotlivých motivech, ve kterých boha lze v Textech pyramid nalézt. Práce je zakončena shrnutím těchto poznatků a Thovtovy povahy.
Episodická pamäť virtuálnych agentov: Klamné spomienky
Čermák, Michal ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Pešková, Klára (oponent)
Cieľom práce je navrhnúť model epizodickej pamäti pre virtuálnych agentov so schopnosťou vyvolať falošné spomienky. Návrh modelu vychádza z aktuálnych znalostí o epizodickej pamäti u ľudí. Súčasťou modelu sú chronobagy obsahujúce detaily prežitých udalostí vo forme AND-OR stromov a schemabag obsahujúci všeobecné scenáre predošlých udalostí. Pri vybavovaní si spomienok sú detaily odvodzované z existujúcich scenárov. Nadviazali sme na prácu Burkerta a implementovali sme prototyp navrhnutého modelu v jazyku Java využíva-júc platformu Pogamut 3. Model je parametrizovateľný a overený niekoľkými experimentmi ukazujúcimi, že náš model dokáže vyprodukovať klamné spomien-ky podobné ako sa objavujú u ľudí. V experimentoch sme porovnávali dáta z nášho modelu a z výskumov vykonaných na ľudoch. Sledovali sme zmenu v počte správnych a klamných spomienok v čase a simulovali sme experiment potvrdzujúci existenciu schém v ľudskej pamäti.
On-line simulation of football league, learning of the team manager strategy using artificial intelligence
Čermák, Michal ; Spousta, Miroslav (vedoucí práce) ; Bojar, Ondřej (oponent)
V predloženej práci je popísaná tvorba jednoduchej hry typu futbalového manažéra. Herné dianie je simulované programom po dnoch. Ovládanie je prístupné online pomocou webového prehliadaca. Simulacný program sútažné zápasy simuluje diskrétne a výstupom simulácie je textový komentár zo zápasov, ako aj jednoduché dvojrozmerné zobrazenie priebehu zápasu. Manažéri výsledok zápasov ovplyvnujú volbou taktiky a výberom hrácov na jednotlivé zápasy. V projekte je naimplementovaná umelá inteligencia pre manažérov, ktorí sú ovládaní pocítacom. Na jej implementáciu boli použité dve metódy. Prvou je jednoduchá horolezecké metóda, druhou metódou sú genetické algoritmy. Obe metódy pocas simulácie dokážu svoju volbu taktiky zlepšovat. V závere práce sú výsledky získané jednotlivými metódami navzájom porovnané.
Nebezpečí na cestě do zásvětí popsaná v egyptské Knize mrtvých
Šíma, Evžen ; Čermák, Michal (vedoucí práce) ; Pehal, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá rozborem staroegyptského pojetí člověka v kontextu nebezpečí, která jsou popsaná v tzv. Knize mrtvých, což je i její primární pramen. Teprve v liminální části přechodu mezi životem a smrtí se artikulovaly pojmy, které označovaly buď složku člověka, nebo projev lidského bytí. Těmito pojmy byly: kȝ, bȝ, ȝḫ, stín, jméno, srdce a tělo. Pro definici liminality a pro porozumění postupu skrze zásvětí byly zvoleny teorie Mary Douglas a Arnolda van Gennepa. Cílem práce je definovat, který z projevů mohl být Egypťany chápán jako složka člověka a který jako projev jeho existence. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Thoth in the Pyramid Texts
Čermák, Michal ; Pehal, Martin (vedoucí práce) ; Janák, Jiří (oponent)
Cílem této práce je zhodnotit úlohu boha Thovta ve staroegyptských Textech pyramid, tělese zádušní literatury doložené zejména z podzemních místností pyramid králů a královen páté a šesté dynastie. Toto téma je zpracováno ve dvou částech na základě dělení H. M. Hayse: první se věnuje Thovtu v osobních textech, které jej líčí jako měsíční božstvo a přechodovou postavu, druhá textům kněžským, kde je zkoumána jeho úloha v mýtu o Horu a Usirovi. Bohova funkce v obou těchto skupinách je vyložena jeho povahou prostředníka mezi rozličnými prvky božského světa zejména skrze množství konkrétních zjištění o jednotlivých motivech, ve kterých boha lze v Textech pyramid nalézt. Práce je zakončena shrnutím těchto poznatků a Thovtovy povahy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
29 ČERMÁK, Martin
10 ČERMÁK, Miroslav
13 Čermák, Marek
29 Čermák, Martin
2 Čermák, Matouš
1 Čermák, Matyáš
2 Čermák, Matěj
2 Čermák, Michael
24 Čermák, Michal
4 Čermák, Milan
10 Čermák, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.