Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  začátekpředchozí90 - 99další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postavení krizového managementu v organizačních strukturách za běžných a krizových situací se zaměřením na obce s rozšířenou působností v Jihočeském kraji
HORÁKOVÁ, Pavla
Postavení krizového managementu v organizačních strukturách za běžných a krizových situací se zaměřením na obce s rozšířenou působností v Jihočeském kraji Krizový management v obcích s rozšířenou působností je určen zákony České Republiky, je proto předem přesně vymezen. Ovšem ne všude má stejné postavení a stejnou důležitost. Záleží na mnoha okolnostech. Práce začíná úvodem do problematiky, kde je stručně popsána struktura Jihočeského kraje, charakteristika obce s rozšířenou působností a její krizový management. Dále se zabývá krizovým managementem za běžného a krizového stavu, kde rozebírá úkoly jednotlivých orgánu krizového managementu (bezpečnostní rady určené obce, pracovníků krizového řízení, starosty obce s rozšířenou působností, krizového štábu, povodňové komise a jednotlivých odborů městského úřadu) za uvedených stavů. Samotná studie analyzuje zařazení a postavení krizového managementu vybraných obcí, v organizačních strukturách jejich městských úřadů. Informace pro tuto studii byly získávány pomocí dotazníků a rozborem oficiálních www stránek obcí s rozšířenou působností.
Komunikace s veřejností v době řešení krizové situace
SALÁTOVÁ, Renata
Život na naší planetě neexistuje bez rizik. Nikdo není před mimořádnými událostmi a krizovými situacemi chráněn. Pro Českou republiku jsou pravděpodobné, kromě velkých dopravních havárií a živelních pohrom, jako jsou povodně, požáry, vichřice, sesuvy půdy, sněhové laviny, také havárie s únikem nebezpečných chemických látek. Výše uvedené předpokládané situace vyžadují okamžitou reakci na tyto události a v mnohých případech jejich řešení vyvolá potřebu komunikace s veřejností. Za tímto účelem byl v České republice vytvořen systém krizového řízení, který provádí prevenci a korekci krizových situací a při vypuknutí krize uplatňuje specifické postupy vedoucí ke zmírnění účinku krize. Nedílnou součástí činnosti je právě oblast toku informací (krizové komunikace), včetně informovanosti široké veřejnosti. Výsledkem výše popsané činnosti je plán komunikace s veřejností. Vzhledem k tomu, že žádná právní norma neřeší obsah a strukturu tohoto dokumentu, můj návrh vychází z odborné dostupné literatury, provedené analýzy vybraných ORP a konzultace s odborníky na toto téma. Informace jsou základem veškerého dění, jsou ale k ničemu, pokud se nedostanou k těm, kterým jsou určeny. Proto by jejich předávání obyvatelstvu mělo hrát stěžejní roli při provádění preventivních opatření před mimořádnými událostmi a krizovými situacemi, stejně tak i v době řešení krizové situace.
Krizová opatření při anonymním oznámení výbuchu bomby na přehradní hráz Římov
MIHALIČ, Petr
Bakalářská práce pojednává o postupu složek Integrovaného záchranného systému České republiky v případě anonymního oznámení výbuchu bomby na přehradní hráz vodního díla Římov a hodnotí připravenost a profesionalitu jednotlivých základních složek Integrovaného záchranného systému při této mimořádné události. Obsah práce vychází z poznatků získaných prostudováním dostupných materiálů a informací o postupech složek Integrovaného záchranného systému při jednotlivých oznámení z minulosti. Cílem práce je analýza problematiky anonymního oznámení hrozící výbuchem bomby, vyhodnocení připravenosti jednotlivých složek Integrovaného záchranného systému zvládat situaci při anonymním oznámení výbuchu bomby na přehradní hráz vodního díla Římov a navržení možných postupů Integrovanému záchranného systému při této trestné činnosti. Vyhodnocení připravenosti složek Integrovaného záchranného systému je provedeno dotazníkovým výzkumem, jehož výsledky jsou pro názornost zpracovány i v grafické podobě. Dále je popsán možný scénář této mimořádné události a scénář odezvy, kterou je reakce složek Integrovaného záchranného systému, na úrovni řešení této mimořádné události s možným přechodem do krizového stavu. V závěru práce je zhodnocení připravenosti složek Integrovaného záchranného systému při této mimořádné události a poukázání na případné nedostatky, které by mohly nastat v reálu a které vyplynuly z analýzy.
Komunikace s veřejností při mimořádných událostech
VAŇOVÁ, Naďa
Informovanost občanů je důležitou a nezastupitelnou součástí realizace opatření ochrany obyvatelstva. I přes své legislativní zakotvení tato činnost vykazuje výrazný deficit, který je dlouhodobě vnímán občany v případě řešení konkrétních mimořádných událostí a naplno se projevil například při povodních v letech 2002 a 2006. V České republice dosud neexistuje komplexní informační zdroj a to ani multimediální, tištěný či jiný zdroj. Chybí zde jednota a komplexnost informací . Pro lepší pochopení této problematiky je třeba se nejprve seznámit se základními pojmy a vysvětlit co znamená komunikace, určit její druhy a podrobně vysvětlit pojem krizové komunikace. Dále je potřeba rozdělit krizové situace do jednotlivých skupin, specifikovat možná hrozící rizika a způsoby informování obyvatelstva o situaci a správném chování za těchto situací. Práce se zabývá problematikou dostupnosti informací pro širokou veřejnost a legislativou, která tuto dostupnost právně zajišťuje. Tato práce seznamuje s technickými prostředky, kterými se varovné informace předávají, ať už se jedná o různé druhy sirén nebo o software nebo jiná zařízení. Dále jsou uvedeny formy zkoušek varovného systému a dopodrobna rozebrán varovný signál {\clqq}všeobecná výstraha`` spolu s doplňujícími tísňovými informacemi. Je potřeba si uvědomit, že včasně, přesně a vhodně podané informace, hrají rozhodující roli při záchraně obyvatelstva, proto jsem se ve své práci věnovala především této problematice. V závěru práce shrnuje možné formy a metody krizové komunikace s obyvatelstvem a stanovuje požadavky na odborný profil pracovníka, který by se touto problematikou měl profesně zabývat.
DĚTI V KRIZOVÝCH SITUACÍCH
KÜMMELOVÁ, Jana
Záměrem bakalářské práce je upozornit na některé krizové situace dítěte a poukázat na možné příčiny jejich vzniku. Výzkum se zabývá poruchami chování dětí přijatých v roce 2004 a 2005 do péče sociálních kurátorů pro děti a mládež v Jindřichově Hradci.
Krizový management jako součást řízení vybrané instituce
ŠVEHLA, Ladislav
Cílem diplomové práce je vymezit vztah mezi krizovým managementem a podnikovým řízením a navrhnout možné aplikace zavádění zásad krizového managementu do řízení institucí. Šetření probíhalo v letech 2003 {--} 2005. Krize organizace jsou významné a zpravidla neočekávané situace, které trvale nebo po delší dobu ohrožují cíl organizace nebo její samotnou existenci. Dopady takové situace mohou významně poškodit firmu, její zaměstnance, výrobky či služby a pověst na veřejnosti. Bývají vyvolány tlakem vnějších nebo vnitřních událostí, které nutí management k neodkladným rozhodnutím. Může jít o zánik trhu, legislativní omezení, pád kurzu cizí měny, neúspěšnou inovaci, nový konkurenční výrobek apod. Podnik, který byl analyzován nabízí více možností k uplatnění krizového managementu. V této diplomové práci byl zmíněn vztah krizový management {--} generální ředitel a krizový management v dané divizi {\clqq}podřízen`` generálnímu řediteli. V diplomové práci byly zkoumány různé modelové situace, kdy může dojít v podniku ke krizi. Hlavní příčiny krizových situací jsou ztráta odbytišť, ztráta odběratele, konkurence, nenaplnění výroby a také přeplnění výroby. Díky nerozumnému přeplňování výrobních možností dochází k nedodržování slíbených termínů, ke zhoršení kvality a v konečném důsledku může vést až ke ztrátě zákazníka. Všechny tyto situace mohou podnik postihnout a je důležité být na ně připraven. Hlavní doporučení pro řízení podniku spočívají v důsledném provádění ekonomických a finančních analýz a také jejich kontrola a vyhodnocování. To napomůže managementu podniku k rozpoznání zárodku krize. Pokud se krizová situace v podniku vyskytne, je na zvážení managementu a majitelů firmy, zda se přiklonit k zapojení krizového managementu do řízení instituce či řešit situaci se stávajícím managementem. I když to na první pohled nemusí být příliš zřetelné, i stávající management je v podstatě management krizový. Dílčí změny a doporučení jsou - hledání nových trhů, posílení marketingového a obchodního oddělení, neustálá připravenost na krizové situace a připravenost krizového plánu, vyvarování se závislosti na jednoho zákazníka, pravidelná kontrola obchodních a operativních plánů
Krizové řízení po použití tzv. špinavé bomby se zaměřením na činnost integrovaného záchranného systému, zejména složky Policie ČR
VILDMAN, Radek
Cílem této práce bylo zjistit, zda v současné době existuje nějaká metodika činnosti integrovaného záchranného systému pro tento druh zásahu při vzniklé mimořádné události a vytvořit plán scénáře a plán odezvy na tuto mimořádnou událost. Tato práce obsahuje jednoduchou pomůcku pro základní orientaci příslušníků Policie ČR, případně i příslušníků a pracovníků dalších složek integrovaného záchranného systému zasahujících při mimořádné události vzniklé po výbuchu špinavé bomby. Obsahuje konkrétní modelovou situaci mimořádné události tohoto typu a stručně funkci a popis práce jednotlivých zúčastněných složek, zejména Policie ČR s odkazy na současně platné zákonné akty. Práce poukazuje na rozdíly mezi teorií a praxí, které vyplynuly bližším prostudováním jednotlivých činností a z materiálové vybavenosti jednotlivých zasahujících složek integrovaného záchranného systému s návrhem na jejich řešení.
Aplikace metod BCM do havarijního plánování
Cihlářová, Aneta ; Kopecký, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kohout, Petr (oponent)
Na podnikatelské subjekty během jejich fungování působí mnoho hrozeb a rizik, které mohou zásadně ovlivňovat jejich podnikatelskou činnost. Pro zajištění odolnosti podniku vůči věcným provozním rizikům se vyvinula manažerská disciplína Business Continuity Management. BCM má za cíl zajištění kontinuity podnikatelské činnosti v případech jeho ohrožení. Cílem této diplomové práce je aplikovat vybrané metody BCM do havarijního plánování, které je pro podnikatelské subjekty v České republice dáno legislativně.
Analýza dostupných informací v mimořádných situacích
Plocek, Tomáš ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Střížová, Vlasta (oponent)
Práce se zabývá analýzou dostupných informací o válce v Gruzii. Největší pozornost věnuje popisu informačního aspektu konfliktu. Kromě popisu konfliktu analyzuje jeho příčiny a důvody, proč k němu došlo. Ukazuje také možnost, jak se mohou v krizi zachovávat humanitární a nevládní organizace.
Analýza informací v mimořádných událostech
Břízová, Lucie ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Kubešová, Vlasta (oponent)
Práce si klade za cíl seznámit s efektivním zpracováním informací během mimořádných událostí. Nejprve se zabývá informacemi obecně, jejich životním cyklem a komunikací. Vysvětluje jednotlivé komunikační modely. Druhá část je věnována mimořádným událostem. Definuje jednotlivé druhy mimořádných událostí a krizová opatření, jejichž pomocí se tyto situace řeší. Zaměřuje se také na právní úpravu, která tyto situace definuje. Poslední část práce je zaměřena na konkrétní mimořádnou událost, a to terorismus. Rozděluje terorismus na několik druhů a detailněji se věnuje tomu nejnebezpečnějšímu. Superterorismus, jak je nazýván, se zaměřuje na zneužití zbraní hromadného ničení. Práce se snaží zmapovat dostupnost těchto zbraní, následky jejich zneužití a případnou ochranu. V závěru je popsána bezpečností situace v České republice a bezpečnostní opatření, které jsou vytvořeny pro případ teroristického útoku v naší zemi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   začátekpředchozí90 - 99další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.