Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Krizový management jako součást řízení vybrané instituce
ŠVEHLA, Ladislav
Cílem diplomové práce je vymezit vztah mezi krizovým managementem a podnikovým řízením a navrhnout možné aplikace zavádění zásad krizového managementu do řízení institucí. Šetření probíhalo v letech 2003 {--} 2005. Krize organizace jsou významné a zpravidla neočekávané situace, které trvale nebo po delší dobu ohrožují cíl organizace nebo její samotnou existenci. Dopady takové situace mohou významně poškodit firmu, její zaměstnance, výrobky či služby a pověst na veřejnosti. Bývají vyvolány tlakem vnějších nebo vnitřních událostí, které nutí management k neodkladným rozhodnutím. Může jít o zánik trhu, legislativní omezení, pád kurzu cizí měny, neúspěšnou inovaci, nový konkurenční výrobek apod. Podnik, který byl analyzován nabízí více možností k uplatnění krizového managementu. V této diplomové práci byl zmíněn vztah krizový management {--} generální ředitel a krizový management v dané divizi {\clqq}podřízen`` generálnímu řediteli. V diplomové práci byly zkoumány různé modelové situace, kdy může dojít v podniku ke krizi. Hlavní příčiny krizových situací jsou ztráta odbytišť, ztráta odběratele, konkurence, nenaplnění výroby a také přeplnění výroby. Díky nerozumnému přeplňování výrobních možností dochází k nedodržování slíbených termínů, ke zhoršení kvality a v konečném důsledku může vést až ke ztrátě zákazníka. Všechny tyto situace mohou podnik postihnout a je důležité být na ně připraven. Hlavní doporučení pro řízení podniku spočívají v důsledném provádění ekonomických a finančních analýz a také jejich kontrola a vyhodnocování. To napomůže managementu podniku k rozpoznání zárodku krize. Pokud se krizová situace v podniku vyskytne, je na zvážení managementu a majitelů firmy, zda se přiklonit k zapojení krizového managementu do řízení instituce či řešit situaci se stávajícím managementem. I když to na první pohled nemusí být příliš zřetelné, i stávající management je v podstatě management krizový. Dílčí změny a doporučení jsou - hledání nových trhů, posílení marketingového a obchodního oddělení, neustálá připravenost na krizové situace a připravenost krizového plánu, vyvarování se závislosti na jednoho zákazníka, pravidelná kontrola obchodních a operativních plánů

Viz též: podobná jména autorů
4 Švehla, Lukáš
4 Švehla, Ľubomír
2 Švehla, Ľuboš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.