Název:
Komunikace s veřejností v době řešení krizové situace
Překlad názvu:
Communication with the public at the time of the solution crisis situation
Autoři:
SALÁTOVÁ, Renata Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Život na naší planetě neexistuje bez rizik. Nikdo není před mimořádnými událostmi a krizovými situacemi chráněn. Pro Českou republiku jsou pravděpodobné, kromě velkých dopravních havárií a živelních pohrom, jako jsou povodně, požáry, vichřice, sesuvy půdy, sněhové laviny, také havárie s únikem nebezpečných chemických látek. Výše uvedené předpokládané situace vyžadují okamžitou reakci na tyto události a v mnohých případech jejich řešení vyvolá potřebu komunikace s veřejností. Za tímto účelem byl v České republice vytvořen systém krizového řízení, který provádí prevenci a korekci krizových situací a při vypuknutí krize uplatňuje specifické postupy vedoucí ke zmírnění účinku krize. Nedílnou součástí činnosti je právě oblast toku informací (krizové komunikace), včetně informovanosti široké veřejnosti. Výsledkem výše popsané činnosti je plán komunikace s veřejností. Vzhledem k tomu, že žádná právní norma neřeší obsah a strukturu tohoto dokumentu, můj návrh vychází z odborné dostupné literatury, provedené analýzy vybraných ORP a konzultace s odborníky na toto téma. Informace jsou základem veškerého dění, jsou ale k ničemu, pokud se nedostanou k těm, kterým jsou určeny. Proto by jejich předávání obyvatelstvu mělo hrát stěžejní roli při provádění preventivních opatření před mimořádnými událostmi a krizovými situacemi, stejně tak i v době řešení krizové situace. Life on our planet does not exist without risks. Nobody is protected against extraordinary events and crisis situations. Except for enormous traffic accidents and natural disasters such as floods, fires, windstorms, landslides and avalanches there are also probable accidents with leakage of dangerous chemical substances in the Czech Republic. Above listed probable situations require immediate reaction and in many cases their solution raises the need of communication with public. In the Czech Republic there was for this purpose created a system of crisis management, which carries out prevention and correction of crisis situations and during crisis outbreak exercises specific procedures leading to reduction of crisis effect. Integral part of activities is the area of information flow (crisis communication) including informedness of general public. The result of above described activity is the plan of communication with public. With respect to the fact that no rule of law solves the content and structure of this document, my proposal results from accessible scientific literature, performed analysis of chosen municipalities and consultation with professionals on this topic. Information is the base of all events, however they are useless if the do not reach these who were they addressed to. That is why their transfer should play the main part when carrying out precautionary measures against extraordinary events and crisis situations as well as in the time of crisis situation solution.
Klíčová slova:
Komunikace; Komunikace s veřejností; Krizová komunikace; Krizová situace; Mimořádná událost; Média; Plánování; communication; communication with the public; crisis communication; crisis situation; extraordinary events; media; planning Citace: SALÁTOVÁ, Renata. Komunikace s veřejností v době řešení krizové situace. České Budějovice, 2008. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/11157