Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí89 - 98  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání předškolní výchovy v zemích Evropské Unie: Česká republika a Rumunsko
KLEPÁČKOVÁ, Alina
Teoretická část této bakalářské práce se zabývá vzdělávacím systémem dvou evropských zemí. Nejdříve je stručně představeno Rumunsko a pak se zde souhrnně zabýváme jeho vzdělávací politikou. V další kapitole je stejným způsobem prezentován vzdělávacím systém České republiky, konkrétně historický vývoj školství v českých zemích a současný vzdělávací systém. Dalším úsekem teoretické části je předškolní instituce v České republice a Rumunsku. V obou zemích je popisován historický vývoj, jak popisnými informacemi, tak grafy a tabulkami. Po historickém vývoji předškolního zařízení je zde vysvětlen současný stav předškolních institucí v České republice a v Rumunsku. Pro praktickou část bakalářské práce jsou zde vybrány dvě konkrétní existující mateřské školy. První mateřská škola v Sulejovicích na území České republiky a druhá v Rumunsku na Svaté Heleně (Sfanta Elena).
Analýza středního školství v Libereckém kraji s důrazem na demografický vývoj a požadavky trhu práce
Jirouš, Vlastimil ; Říhová, Gabriela (vedoucí práce) ; Kouřilová, Jana (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je analyzovat střední školství v Libereckém kraji. Důraz je kladen především na to, zda je střední školství v Libereckém kraji schopno reagovat na demografický vývoj a zda odpovídá požadavkům trhu práce. První kapitola je věnována definici vzdělávání a základnímu přehledu legislativní úpravy a dokumentů vzdělávací politiky České republiky. Obsahem druhé kapitoly je popis současné situace středního školství, jeho vývoje od roku 1989 a současných trendů. Ve třetí kapitole je analyzováno střední školství Libereckého kraje ve vztahu k demografickému vývoji a požadavkům trhu práce. V závěrečné kapitole odpovídám na položené otázky. V práci jsou využita data Českého statistického úřadu, Ministerstva práce a sociálních věcí, Národního ústavu odborného vzdělávání a Ústavu pro informace ve vzdělávání.
Analýza nestátních neziskových organizací v oblasti vzdělávání ve Středočeském kraji
Faltys, Miroslav ; Doležalová, Antonie (vedoucí práce) ; Granja, Monika (oponent)
Téma této diplomové práce je zaměřeno na analýzu nestátních neziskových organizací v oblasti vzdělávání ve Středočeském kraji. Práce poukazuje na vztah a vývoj soukromého, veřejného a neziskové sektoru ve vzdělávání. Cílem práce je zachytit vývoj nestátních neziskových organizací v oblasti vzdělávání ve Středočeském kraji, poukázat na jejich postavení, zanalyzovat efektivnost jejich činnosti a srovnat současnou neziskovou organizaci s historickou neziskovou organizací. První část práce se zaměřuje na historický vývoj neziskových organizací v oblasti vzdělávání od 17. století. Jde zde hlavně o sledování vývoje a změn v institucionálním uspořádání, právním prostředí a financování. Podrobně je sledována piaristická kolej ve Slaném. Ve druhé části práce je analyzován současný stav neziskových organizací ve vzdělávání ve Středočeském kraji. Zaměřuje se na církevní školy a obecně prospěšné společnosti. Tato analýza se týká výkonu neziskových organizací, ekonomických výsledků a jejich opodstatnění ve školství. V poslední části práce je srovnání historické neziskové organizace se současnou neziskovou organizací.
Česká veřejnost o úrovni vzdělávání na různých typech škol
Tabery, Paulína
V září 2010 byly v pravidelném výzkumu Naše společnost mapovány názory české veřejnosti na kvalitu výuky na různých typech škol. Rovněž bylo zkoumáno, zda si lidé myslí, že vzdělávací systém v České republice umožňuje všem dosáhnout vzdělání odpovídající jejich schopnostem.
České školství očima veřejnosti
Horáková, Naděžda
V říjnu 2004 zjišťovalo CVVM, jak čeští občané hodnotí úroveň vzdělávaní na jednotlivých typech škol a jak se podle respondentům daří základním a středním školám u svých žáků a studentů rozvíjet některé schopnosti a dovednosti.
Systém vzdělávání úředníků územních samosprávných celků
Janečková, Kateřina ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzděláváním úředníků územních samosprávných celků. V úvodní části shrnuje teoretické poznatky o vzdělávání zaměstnanců v soukromých organizacích a analyzuje požadavky zákona č.312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků, na jejich vzdělávání. V praktické části prezentuje empirické poznatky získané vlastním výzkumem provedeným na konkrétním územním samosprávném celku. Analyzuje současný stav vzdělávání úředníků, identifikuje jeho přednosti a nedostatky a navrhuje konkrétní vylepšení. Na základě získaných poznatků navrhuje ucelenou koncepci vzdělávání úředníků územních samosprávných celků.
Zdanění v regionálním školství v ČR - případová studie
Doubravová, Nikola ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Klazar, Stanislav (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou zdaňováním neziskových, příspěvkových organizací, se zaměřením na školská zařízení. Je zde popsána legislativní úprava školství, daňový systém České republiky a jakým způsobem jsou tyto organizace financovány. Práce je doplněna případovou studií, kde je na příkladu konkrétní školy -- gymnázia ukázáno, jak vše probíhá v praxi. V závěru je shrnuto, v jakém daňovém režimu fungují neziskové subjekty a jaké jsou hlavní způsoby jejich financování.
Rozvoj vzdělanosti v Keni a v Tanzánii - vybrané otázky
Zieglerová, Lucie ; Němečková, Tereza (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent)
Práce se zabývá problematikou rozvoje vzdělávání ve dvou afrických rozvojových zemích -- v Keni a v Tanzánii. Analyzuje vývoj a podobu vzdělávacích systémů, statistická data týkající se zejména počtu žáků na školách a gramotnosti. Dále jsou zmíněny některé způsoby financování vzdělání v těchto zemích. Cílem práce je zmapování situace ve školách a konstatování, zda došlo ke zlepšení stavu v počtu studentů.
Vzdělanostní struktura a její vliv na trh práce v České republice a Velké Británii
Procházková, Ivana ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Česká republika má míru nezaměstnanosti jednu z nejvyšších v Evropě. Naopak Velká Británie má míru nezaměstnanosti jednu z nejnižších. Jedním z nejlepších způsobů, jak nezaměstnanost snížit, je poskytovat kvalitní a tolik potřebné vzdělání. I když tuto skutečnost mnozí přehlížejí, právě porovnání těchto dvou zemí dokazuje, že tomu tak opravdu je. První a druhá kapitola obsahuje informace o vzdělanostních systémech v obou zemích. Obě kapitoly pak přibližují fakt, jak jsou vzdělání a zaměstnanost propojené obory. Další kapitoly přináší především porovnání obou zemí podle zvolených ukazatelů, které jsou čím dál tím více důležité. Pochopitelně nechybí ani nové trendy ve vzdělávání, které lze v současné době využít. V sedmé kapitole jsou uvedena rizika ale i příležitosti, které by měly vést ke zlepšení situace. Lze zde nalézt ale i doporučení, která by bylo dobré v České republice realizovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí89 - 98  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.