Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 77 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kvalitativní analýza a tvorba vzdělávacích videí pro výuku chemie online
Burjánek, Vít ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Diplomová práce Kvalitativní analýza a tvorba vzdělávacích videí pro výuku che popisuje, jaké je postavení vzdělávacího videa v rámci vzdělávacích pomůcek, vzdělávání celkově, proč a jak k výuce využívat právě video. Nejdříve provedena rešerše zahraničních zdrojů. Z té vychází seznam kritérií a doporučení pro zvýšení efektivity vzdělávacího využitím kritérií analyzována a z českých vzdělávacích kanálů, vybraných pomocí klíčových slov z úseků učiva, které činí žákům potíže. Na základě analýzy a seznamu doporučení bylo vytvořeno video, zabývající se chemickou tématikou.
Analýza učebních úloh k maturitní zkoušce pro vybrané tematické okruhy učiva chemie
ŠAVRDOVÁ, Tereza
This thesis deals with the analysis of problem-solving exercises of selected chemistry syllabus topics for the GCSE exam. The theoretical part starts with a brief description of the conceptual evolution of the chemistry GCSE exam. Furthermore, the subject of chemistry in the Framework Education Programme (FEP) for secondary schools (gymnasium type) is characterized, and a list of the most common types of chemistry problems in the admissions exams for universities is presented. In the practical part, the authors compare the relation of chemistry GCSE topics at selected gymnasium schools with the learning objectives and syllabus defined by FEP. The partial aim is to analyze the preparatory problem-solving exercises for university admission exams and for chemistry GCSE exams in terms of a structure and prevailing typology of learning tasks. The authors have created a set of more complex exercises that emphasizes an interconnection of selected topics from organic and general chemistry. This outcome represents a potential contribution to the educational practice.
Chemie potravin a výživa ve středoškolské výuce chemie
Třeštíková, Tereza ; Klímová, Helena (vedoucí práce) ; Martínek, Václav (oponent) ; Čížková, Věra (oponent)
Disertační práce se zabývá tématem chemie potravin a výživy ve středoškolské výuce chemie. Teoretická část této práce shrnuje význam a hodnocení učebnic, dále se zabývá moderními přístupy ve výuce chemie se zaměřením na interaktivní tabule. Metodická část je věnována analýze rámcových vzdělávacích programů, analýze učebnic, dotazníkovému šetření a tvorbě výukových materiálů. Praktická část práce shrnuje výsledky analýz rámcových vzdělávacích programů a učebnic ve vztahu k chemii potravin, výživě a onemocněním spojeným s výživou. Uvádí výsledky dotazníkového šetření, které zjišťovalo znalosti žáků v oblasti správné výživy, diet a onemocnění spojených s výživou a také vztah žáků k tomuto tématu a předmětu chemie obecně. Dále shrnuje výsledky ověřování výukových materiálů, které v rámci této práce vznikly. Součástí praktické části práce je i Vzdělávací text pro učitele na téma Lipidy, který byl zpracován na základě výsledků rozsáhlých autorských analýz středoškolských učebnic chemie a biologie, analýz rámcových vzdělávacích programů a výzkumného šetření na gymnáziích v České republice. Téma Lipidy bylo zpracováno z hlediska chemie potravin, výživy a onemocnění spojených s výživou. Kompletní nově navržený obsah tématu Lipidy je zpracován jako vzdělávací text určený učitelům středních popřípadě...
Kvízy, rébusy a další podobné hry jako motivační prostředky v chemii
Petrů, Michaela ; Cídlová, Hana (vedoucí práce) ; Klečková, Marta (oponent) ; Solárová, Marie (oponent)
Diserta ní práce se zabývá problematikou efektivity využití motiva ních prvk typu rohá ek, k ížovka, dopl ova ka, hádanka, rébus apod. ve výuce chemie na základní škole. Nejprve byla vytvo ena databáze motiva ních úloh. Úlohy jsou ur ené pro procvi ování u iva chemie základní školy v kombinaci s u ivem vždy jednoho dalšího vyu ovacího p edm tu: matematika, fyzika, p írodopis nebo zem pis. Díl í data ze sbírky kombinující u ivo chemie se zem pisem, resp. p írodopisem jsou dostupné na adrese http://is.muni.cz/do/rect/el/estud/pedf/cidlova/index.html, zbývající dv sbírky jsou p ílohou této diserta ní práce. Tyto úlohy byly následn využity pro rok a p l trvající výzkum vlivu jejich využití ve výuce na vztah žák k chemii a na výsledky jejich vzd lávání v chemii na základní škole. Výzkum byl zapo at s celkem 886 žáky 8. ro ník základních škol. Tito žáci vyplnili na za átku 2. pololetí úvodní dotazník zam ený na vztah žák k chemii a sou asn ešili test z u iva chemie, odpovídající svým obsahem jejich stupni vzd lání. P lro ní odstup zahájení experimentu od za átku výuky chemie byl zvolen z toho d vodu, aby si žáci stihli vytvo it vlastní úvodní p edstavu o p edm tu chemie, v etn p sobení jejich konkrétního u itele. Na základ výsledk obou t chto výzkumných nástroj vybráno cca 200 žák pro experiment trvající...
Organokovové sloučeniny ve výuce chemie
Houser, František ; Klímová, Helena (vedoucí práce) ; Svoboda, Lubomír (oponent) ; Kolář, Karel (oponent)
Práce se věnuje problematice organokovových sloučenin ve výuce chemie na českých středních školách. V rámci práce je analyzováno jaký prostor ve výuce dávají tomuto tématu rámcové a školní vzdělávací programy. Dále jsou v práci z hlediska tématu organokovových sloučenin analyzovány běžně používané středoškolské učebnice chemie a orientačně zjištěn zájem pedagogů o nově připravené materiály k tomuto tématu. Jako reakce na závěry provedených analýz byl připraven výkladový text k tématu organokovových sloučenin určený pro pedagogy, kteří jej mohou využít k vlastnímu vzdělávání i k přípravě výuky. Druhým hlavním výstupem této práce je sada testových úloh vztahujících se k vytvořenému výkladovému textu o organokovových sloučeninách. Tyto úlohy nejsou určené jen pro testování zvládnutí tématu organokovových sloučenin žáky, ale slouží také jako návrh úrovně zvládnutí tohoto tématu, které by žáci zejména gymnázií a středních odborných škol, měli dosáhnout. Výkladový text i sada testových úloh byly ověřeny u pedagogů vyučujících chemii prostřednictvím přímých rozhovorů a následně do nich byly zapracovány připomínky vzešlé z rozhovorů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Přístup žáků ke studiu chemie na různých typech středních škol
Halúzka, Miloš ; Šibor, Jiří (vedoucí práce) ; Kolář, Karel (oponent) ; Solárová, Marie (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Přírodovědecká fakulta Vzdělávání v chemii Přístup žáků ke studiu chemie na různých typech středních škol Autor: Mgr. Miloš Halúzka Vedoucí práce: Mgr. Jiří Šibor, Ph.D. Praha 2015 2 Abstrakt V teoretické části autor cituje odbornou literaturu popisující vlivy určující přístup žáků ke studiu a hodnotí projevy jednotlivých vlivů v reálné pedagogické praxi při výuce chemie. Autor popisuje rozdíl mezi žáky středních odborných učilišť a středních odborných škol z hlediska absence. Na prospěchu jedné žákyně za posledních 8 let autor znázorňuje zcela zásadní vliv rodinného zázemí. Teoretická část práce dále shrnuje různé vlivy, které se podílí na výsledném přístupu žáků ke školnímu předmětu chemie, doporučované didaktické přístupy a metody. Je zde také popsána problematika ročníkových prací jako metody projektového vyučování. Vše je hodnoceno v kontextu podmínek panujících na různých typech středních škol v ČR. Na malém vzorku vyučujících je popisováno postavení všeobecných předmětů na středním odborném učilišti. Teoretická část práce se věnuje i rozdílnému přístupu žáků různých typů středních škol ke studiu, obzvláště ke studiu chemie. Jsou porovnány rámcové vzdělávací programy chemie pro základní školy, střední odborná učiliště a střední odborné školy (nechemického směru). Autor...
Mezioborové vztahy fyziky a chemie v přírodovědném vzdělávání
Konečný, Martin ; Valenta, Jan (vedoucí práce) ; Rusek, Martin (oponent)
Název práce: Mezioborové vztahy fyziky a chemie v přírodovědném vzdělávání Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá tématem mezioborových vztahů fyziky a chemie v přírodovědném vzdělávání. V rámci jejího řešení byly na základě literární rešerše vybrány témata a přístupy vhodné k integraci fyziky a chemie. V diplomové práci jsou vytvořeny výukové materiály včetně pracovních listů ke třem tématům (Vývoj vesmíru a vznik prvků, Luminiscence aneb světélkování, Vlastnosti organických látek) vhodným k integraci fyziky a chemie. Materiál s tématem Vývoj vesmíru a vznik prvků je z větší části tvořen studijním textem pro učitele a kratším studijním textem pro žáky. Materiál s tématem Luminiscence aneb světélkování je založen na samostatném bádání žáků s vyrobenou UV lampičkou, doplněný o teoretické poznatky z vytvořené powerpointové prezentace. Materiál s tématem Struktura a vlastnosti látek, jehož součástí jsou tři části Parafín, Svíčka a Vlastnosti vybraných organických látek, je určen pro praktickou aktivitu a samostatné bádání žáků. Výukové materiály byly ověřeny učiteli na společných setkáních a seminářích. Diplomová práce se též věnuje evaluaci těchto výukových materiálů expertní skupinou středoškolských učitelů a jejich posouzením na základě předem vymezených kritérií. Metodou šetření byl dotazník a diskuze s...
Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách
Distler, Petr
V úvodu diplomové práce nazvané Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách je uvedena rešerše nejpoužívanějších středoškolských učebnic, v rámci které se posuzovala témata stavba atomu, radioaktivita a f-prvky. Cílem rešerše bylo zjistit, zda současné učebnice odpovídají požadavkům uvedených v kurikulárních dokumentech. Na základě rešerše byly vytvořeny učební texty, materiály a učební úlohy s tématy, která nejsou v současných učebnicích plně pokryty a odráží aktuální stav vědy a techniky. Vybrané úlohy byly hodnoceny středoškolskými učiteli prostřednictvím dotazníkového šetření (prostřednictvím internetu), kde se učitelé vyjádřili i k výuce témat radioaktivita a f-prvky na středních školách. Tytéž učební úlohy byly zadány k vyřešení studentům gymnázia. Výsledky z internetového šetření i výsledky od studentů byly využity k úpravě úloh do konečné podoby.
Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách
Distler, Petr ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Hájková, Zdeňka (oponent)
V úvodu diplomové práce nazvané Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách je uvedena rešerše nejpoužívanějších středoškolských učebnic, v rámci které se posuzovala témata stavba atomu, radioaktivita a f-prvky. Cílem rešerše bylo zjistit, zda současné učebnice odpovídají požadavkům uvedených v kurikulárních dokumentech. Na základě rešerše byly vytvořeny učební texty, materiály a učební úlohy s tématy, která nejsou v současných učebnicích plně pokryty a odráží aktuální stav vědy a techniky. Vybrané úlohy byly hodnoceny středoškolskými učiteli prostřednictvím dotazníkového šetření (prostřednictvím internetu), kde se učitelé vyjádřili i k výuce témat radioaktivita a f-prvky na středních školách. Tytéž učební úlohy byly zadány k vyřešení studentům gymnázia. Výsledky z internetového šetření i výsledky od studentů byly využity k úpravě úloh do konečné podoby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 77 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.