Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  začátekpředchozí50 - 59  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mateřská škola a lidová pohádka
Litterová, Klára ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; PROVAZNÍK, Jaroslav (oponent)
Práce je zaměřena na lidovou pohádku a její použití pro děti od tří do šesti let, které navštěvují mateřské školy nebo zájmové kroužky při mateřských centrech. V úvodních částech je popsán přínos a vliv lidové pohádky nebo jejích převyprávění na malé děti. Dále je tu specifikace možností použití tohoto druhu pohádek právě pro děti v mateřských školách, příklady práce s nimi pomocí metod dramatické výchovy. Obsahuje též podrobné náměty na konkrétní lekce a projekty, které již s dětmi tohoto věku byly realizovány. Těžištěm práce je popis vzniku inscenací s žáky ZUŠ, jejichž adresáty byly právě děti v mateřské škole. Zpracovávány byly tři lidové pohádky, které sloužily jako úvodní část preventivního programu v mateřské škole. Popsané postupy a úskalí při vzniku tohoto projektu doplňují scénáře ke dvěma realizovaným představením.
Organizační kultura v podmínkách předškolního vzdělávání
Žemličková, Helena ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Vláčil, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na organizační kulturu v podmínkách předškolního vzdělávání, konkrétně v mateřských školách. Pro předškolní vzdělávání jsou konkretizovány prvky organizační kultury a vlivy, které na organizační kulturu mateřské školy působí v rámci vnějšího a vnitřního prostředí školy. Organizační kultura je dále diagnostikována v konkrétní mateřské škole. Na základě diagnostiky lze konstatovat, že i v mateřské škole může vzniknout silná organizační kultura. Vzhledem k pozitivnímu hodnocení této mateřské školy je navíc naznačen i vztah mezi organizační kulturou, efektivností organizace a kvalitou poskytovaného vzdělávání. Diplomová práce vypracovává doporučení pro tuto konkrétní mateřskou školu, která jsou zaměřena především na komunikaci a informovanost, i pro zřizovatele veřejných mateřských škol. Ve veřejných mateřských školách by z tohoto hlediska nemělo být argumentováno nedostatkem finančních prostředků, ale naopak by měly být využity možnosti, které silná organizační kultura nabízí.
Příběh jako nástroj v prevenci proti sociálně patologickým jevům
HRUŠKOVÁ, Hana
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi využití příběhu v rámci prevence výskytu sociálně patologických jevů. Teoretická část je zaměřena na projevy sociálně patologických jevů v předškolním vzdělávání. Měla by být teoretickým návodem, jak pedagog může efektivně pracovat s příběhem tak, aby přinesl dítěti prožitek a poučení. Výstupem této části je vyjmenování kladných vlivů vyprávění příběhů, které dítě rozvíjejí a obohacují. Součástí bakalářské práce je i praktická část, kde je rozpracován samotný příběh zaměřený na prevenci některých sociálně patologických jevů. Zároveň je účinnost příběhu ověřena pozorováním, které zjišťuje reakce jednotlivců i celé skupiny a potvrzuje nebo vyvrací stanovené hypotézy.
Financování mateřských škol - případová studie MŠ v Praze 10
Karolová, Michaela ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Bakalářská práce se zabývá popisem vzdělávacího systému a způsobu rozdělování finančních prostředků na regionální úrovni. Úvodní část práce se věnuje popisu školství obecně, je zde popsána hlavně normativní metoda financování škol. Navazující část se již přímo zaměřuje na charakteristiku regionálního financování v městské části Praha 10 včetně demografické analýzy. Závěrečná část rozebírá čerpání a využití finančních prostředků mateřskou školou Omská v Praze 10 a hodnotí její dosavadní hospodaření se svěřenými prostředky. Práce by měla odhalit některé problémy regionálního financování a navrhnout možná zlepšení.
Smíšený výzkum XIV - 11/1947 říjen ÚVVM/CVVM: Vodní přehrady, cizí jazyky, tělesné tresty ve škole, mateřské školy, Baťa, Svaz české mládeže (SČM), volební právo, časopisy. B 61, B 61
Ústav pro výzkum veřejného mínění
Výzkum byl iniciovaný Plánovacím úřadem, Ministerstvem školství, n. p. Baťa a Svazem české mládeže. Otázky se týkají stavby vodních přehrad, výuky cizích jazyků na obecných školách, tělesných trestů ve škole, povinné docházky do mateřských škol, správkáren firmy Baťa, Svazu české mládeže, volebního práva od 18 let a oblíbených časopisů.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Uplatnění biopotravin ve školních jídelnách: mateřské školy (České Budějovice)
MESÁROŠOVÁ, Michaela
Práce vychází z projektů Biopotraviny do škol a Bioškoly a představí současnou situaci i perspektivy v oblasti uplatnění biopotravin v jídelnách mateřských škol.Realizace průzkumu na úrovni zřizovatelů a vedení jednotliých MŠ v Českých Budějovicích. Následně výzkum zájmu rodičů ve 2 vybraných MŠ. Vyhodnocení dotazníkových šetření a vymezení základních regionálních bioproduktů vhodných k uplatnění ve školních jídelnách mateřských škol.
Alternativní mateřské školy v Českých Budějovicích a jejím okolí
VYCHYTILOVÁ, Zlata
Bakalářská práce {\clqq}Alternativní mateřské školy v Českých Budějovicích a jeho okolí`` charakterizuje alternativní mateřské školy a srovnává je s alternativními mateřskými školami, které se nalézají v Českých Budějovicích a jeho okolí.
Počátky sociálně patologických jevů v předškolním vzdělávání
HRUŠKA, Luděk
Bakalářská práce pojednává o problematice sociálně patologických jevů v oblasti předškolního vzdělávání. Teoretická část se zaobírá jednak samotnou kategorizací sociálně patologických jevů, tak vlivy, které je mohou vyvolat. Dále řeší otázku, zda současná legislativa dokáže dostatečně ochránit dítě před těmito jevy. Výstupem této části je pojmenování rizik, na které by se měli pedagogové v předškolním vzdělávání zaměřit. Součástí bakalářské práce je výzkum, který zjišťuje, jak dalece je oblast předškolního vzdělávání zasažena sociálně patologickými jevy. Zároveň se zabývá otázkou, zda je v této oblasti vzdělávání prováděna prevence a pokud ano, jakou formou. Na základě těchto zjištění je provedena analýza dat a následně jejich komparace s celorepublikovými daty Českého statistického úřadu a Ministerstva práce a sociálních věcí ČR, odbor sociálně právní ochrany dětí.
Podnikatelský plán založení mateřské školy
Kroupová, Gabriela ; Svobodová, Ivana (vedoucí práce) ; Zicha, Jan (oponent)
Diplomová práce zpracovává podnikatelský záměr založení Soukromé mateřské školy Lipka. První část se zabývá legislativními požadavky na provoz mateřské škola a popisuje již fungující školy se stejným vzdělávacím konceptem. Druhá část obsahuje popis podniku, analýzu trhu, popis realizace, finanční plán, SWOT analýzu a analýzu rizik.
Management PR aktivit u příspěvkové organizace zřizované obcí
Kylíšková, Michaela ; Nový, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje teoretické poznatky z oboru public relations a komunikace. V Praktické části jsou srovnány PR aktivity tří vybraných mateřských škol. Dále je zde uvedeno hodnocení na základě aktivit mateřských škol a vyhodnocení ankety mezi rodiči dětí těchto mateřských škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   začátekpředchozí50 - 59  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.