Název:
Mateřská škola a lidová pohádka
Překlad názvu:
Preschool and the Folk Fairy Tale
Autoři:
Litterová, Klára ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; PROVAZNÍK, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Práce je zaměřena na lidovou pohádku a její použití pro děti od tří do šesti let, které navštěvují mateřské školy nebo zájmové kroužky při mateřských centrech. V úvodních částech je popsán přínos a vliv lidové pohádky nebo jejích převyprávění na malé děti. Dále je tu specifikace možností použití tohoto druhu pohádek právě pro děti v mateřských školách, příklady práce s nimi pomocí metod dramatické výchovy. Obsahuje též podrobné náměty na konkrétní lekce a projekty, které již s dětmi tohoto věku byly realizovány. Těžištěm práce je popis vzniku inscenací s žáky ZUŠ, jejichž adresáty byly právě děti v mateřské škole. Zpracovávány byly tři lidové pohádky, které sloužily jako úvodní část preventivního programu v mateřské škole. Popsané postupy a úskalí při vzniku tohoto projektu doplňují scénáře ke dvěma realizovaným představením.This thesis deals with folk fairy tales and their uses for children from the age of three to six, who attend preschool or leisure time clubs at family centres. The introduction describes the folk fairy tales´ influence on small children and their benefits to them. It also specifies the possibilities of the use of this kind of fairy tales for the pre-school children and it gives examples of the possible work with them by means of drama methods. The thesis contains particular subject-matters of particular lessons and projects that have been carried out with the children of this age. The core of this work is the description of the creation of three productions for pre-school children with the students at ZUŠ. There were three fairy tales processed to become an introductory parts of the preschool preventive programme. The described processes and difficulties that rose up during the formation of this project are supplemented by the scripts of two realized performances.
Klíčová slova:
dramatická výchova; lidová slovesnost; mateřské školy; pohádka
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7470