|
Měření dynamických parametrů součástí kolejového roštu
Podolník, Adam ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Podkladem pro výběr a srovnání zejména nových částí kolejového svršku jsou kromě teoretické analýzy, také statické a dynamické zkoušky prováděné v laboratoři i v terénu. Nutno podotknout, že teoretická analýza aplikací matematického modelování často vychází ze značně zidealizovaných předpokladů. Náplní bakalářské práce je experimentální analýza dynamických účinků vybraných konstrukcí pružného bezpodkladnicového upevnění kolejnic. Účinky vlakové dopravy byly simulovány na speciálně upravených vzorcích pomocí inerciálního budiče. Bylo provedeno také doplňkové měření dynamické odezvy konstrukcí na ráz vyvolaný modálním kladivem. Měření byla uskutečněna v prostorách laboratoří ÚPKO a ÚŽKS a v terénu.
|
| |
|
Železniční most
Jirkovská, Eva ; Straka,, Bohumil (oponent) ; Buchta, Stanislav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a statickým posouzením ocelového železničního mostu s rozpětím 36,6 m. Most se nachází na dvoukolejní koridorové trati Košice - Púchov. Je tvořený dvěma svařovanými mostními konstrukcemi spojenými podélní dilatační spárou. Hlavní konstrukci tvoří čtyři plnostěnné nosníky uložené na ocelových kalotových ložiskách. Mostovka je horní s vanou pro kolejové lože, které je v místě mostu průběžné. Ztužení mostu je zabezpečeno kolejovým ložem a vodorovným a příčným příhradovým ztužením. Po obou stranách mostu vedou lávky pro pěší se šířkou 1,5 m.
|
| |
| |
|
Přepočet a variantní řešení ocelové konstrukce mostu na drážní komunikaci
Boček, Michal ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je posouzení stávajícího ocelového železničního jednokolejného mostu podle v současnosti platných norem. Konstrukčně je most řešen jako tři prosté nosníky o rozpětí 25 ; 98 a 25m , krajní pole jsou prosté nosníky, střední pole je trám vyztužený obloukem se svislými táhly, mostovka je ocelová ortotropní s podélnými otevřenými výztuhami a příčníky. Dále je proveden návrh a posouzení dalších variant uspořádání středního pole, a pro výslednou variantu kruhového oblouku s radiálními závěsy je provedeno podrobné posouzení a výkresová dokumentace.
|
| |
|
Železniční svršek v tunelu
Kulhavá, Daniela ; Lukeš, Petr (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá srovnáním konstrukcí železničního svršku v tunelu. Je porovnávána konstrukce kolejového lože a pevné jízdní dráhy – konkrétně typu se zabetonovaným kolejovým roštem a typu s prefabrikovanými deskami. Konkrétně je řešena pevná jízdní dráha typu Rheda 2000 a ÖBB-PORR. Dále je navržena technologie výstavby a údržby zmíněných konstrukcí. Je zhotoveno závěrečné porovnání výhod a nevýhod jednotlivých typů při použití v tunelu.
|
| |
|
Návrh železničního obloukového mostu přes silnici I/33
Uher, Michal ; Nečesal, Petr (oponent) ; Marván, David (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je alternativní návrh nosné konstrukce jednokolejného ocelového železničního mostu o jednom poli. Most se nachází v km 44,179 na trati Jaroměř - Dvůr Králové. Překračovanou překážkou je silnice I/33. Teoretické rozpětí je 42 m. Hlavní nosná konstrukce je Langerův trám. Je tvořena trámem, obloukem, závěsy, mostovkou vyztuženou podélnými a příčnými výztuhami. Nosné prvky jsou z oceli S355J2+N, S235J2+N, S355NL. Návrh jednotlivých částí je prováděn podle platných norem ČSN EN.
|