Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí47 - 56  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výzkum aplikace léčivé energie Reiki u klientů se somatickým onemocněním
CIMBOLINEC, Vladimír
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem léčivé energie REIKI na konkrétní somatická onemocnění klientů, kterým jsem tuto energii předával. Cílem práce je popsat způsoby, kterými lze efektivně dosáhnout značného zlepšení zdravotního stavu u klientů s konkrétními onemocněními. Ve své práci jsem použil metodu kvalitativního výzkumu, a konkrétně metodu zakotvené teorie. Součástí práce je přehled konkrétních chorob u klientů a jejich stav po seancích REIKI. Sledovaný soubor byl vytvořen jedenácti klienty s různými somatickými onemocněními. Jednalo se o osoby jak mužského tak ženského pohlaví ve věku od 7 do 84 let. Jsou zde popsány metody používání energie. Důležitou částí práce je popis symbolů REIKI, používaných při seancích. Teoretická část práce se věnuje popisu starobylého umění REIKI, které bylo znovuobjeveno za účelem účinného léčení různých chorob v zájmu uzdravení co největšího počtu lidí bez použití farmaceutických přípravků. Na závěr uvádím jakousi vizi blízké budoucnosti aplikace léčivé energii REIKI v ČR.
Filosofická interpretace děl Marca Chagalla
JINDRÁKOVÁ, Edita
Práce se zabývá interpretací života a děl Marca Chagalla, židovského malíře 20. století. Cílem práce je poukázat na symbolické motivy jeho děl a ty pak v závěru práce interpretovat na vybraných dílech. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část je věnována malířově životu a jeho židovskému původu, který měl podstatný vliv na charakter jeho děl. Druhá část se věnuje významu symbolů v umění i v náboženství obecně. Třetí část porovnává Chagallova sdělení s dvěmi židovskými filosofy dialogu: E. Lévinasem a F. Rosenzweigem. V této části práce je také rozebrán přínos umělce celkově a estetické vnímání jednotlivce. Ve čtvrté části práce jsou interpretována vybraná Chagallova díla s náboženským či filosofickým přesahem. V práci se po celou dobu vychází z předpokladu, že umění je schopné předávat myšlenky a interpretovat svět kolem nás.
Výtvarné činnosti jako prostředek porozumění významu adventní doby ve volném čase dětí mladšího školního věku
MARŠÁNOVÁ, Hana
Cílem práce je, aby děti mladšího školního věku prostřednictvím výtvarných činností, lépe porozuměly původnímu významu adventu. Teoretická část se zabývá definicí volného času, neformální výchovou, charakteristikou mladšího školního věku, vývojem poznávacích procesů dítěte mladšího školního věku, adventem a některými adventními symboly. Praktickou část tvoří výtvarný projekt, který je realizován ve volném čase dětí.
Piktogramizace na druhou
Karpíšek, Hanuš
Propracovanější značení knihovních fondů piktogrami (beletrie, naučné, cizojazyčné, speciální) a barevnými trojpísmeny (předškoláci, děti, mládež, dospělí). Mohou piktogramy nahradit MDT? Propojení piktogramů a trojpísmen s knihovním systémem a on-line katalogem (technická implementace, zobrazování uživatelům). Tematické rychlé rozcestníky pro vyhledávání za použití piktogramů. Mapky s umístěnímfondu na odděleních a pobočkách versus piktogramy a trojpísmena. Zhodnocení - objem vynaložené práce - vyplatí se to?
Prezentace: Stáhnout plný textPDF
Příběhy v dětském výtvarném projevu
VLČKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce ?Příběhy v dětském výtvarném projevu?, je zaměřena na výtvarný projev dětí předškolního věku. V teoretické části se zaměřuji na výtvarný projev, na kresbu a její fáze, na důvody proč dítě kreslí, na zobrazování prostoru a zákonitosti dětské kresby. Dále pak na náměty, na symboly a barvy, které děti využívají ve své kresbě. Jak je v názvu bakalářské práce uvedeno, zaměřuji se na pohádky, příběhy a jejich význam. Poslední dvě kapitoly se týkají námětů pro výtvarnou činnost v mateřské škole a přístupu pedagogů k výtvarným aktivitám. Praktická část je zaměřena na kresbu děje příběhu předškolních dětí, na hledání odlišností a podobností v jejich výtvarném projevu. Část tvoří zásobník příběhů, jako námětů pro výtvarné činnosti.
Přiblížení základních principů Feng-Shui žákům v ZŠ a MŠ ve Zdíkově a jejich aplikace v praktickém projektu
SOJKA, Milan
Tato práce má za úkol aplikovat základní tvůrčí principy feng shui do prací žáků prvního a druhého stupně ZŠ a MŠ Zdíkov ve výtvarné výchově. První kapitola vysvětluje pojem feng shui a jeho historii. Dále jsou vysvětleny pojmy základních metod feng shui, jejich principy a definicemi ve vztahu k energii hmoty a prostoru. Druhá kapitola je věnována praktické části projektu. Základním tvůrčím principům, jejich významu a všeobecnému popsání projektu. Určení kompetencí a dovedností, jež žák získává, při výtvarné výchově. Prostřednictvím náhodného vzorku žáků je provedena aplikace tvůrčích principů feng shui ve výtvarné výchově. Dále je zde také zmíněna historie školství Zdíkovska a popis školy, kde projekt vznikl.
Symbolika v reklamě
Kudrnová, Gabriela ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit znalost symbolů u spotřebitelů a jejich představ o nich a následně postihnout směry výkladu v relaci k zapojení symbolu do tištěné reklamy. K tomu využiji dotazníkové šetření a obsahovou analýzu. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám kulturními predispozicemi, symboly a marketingovou komunikací. V praktické části se zabývám dotazníkovým šetřením a obsahovou analýzou. Z dotazníkového šetření vyplývá, že lidé symboly znají. Nejčastějším uvedeným symbolem bylo zvíře. S určením významu symbolu nemají také spotřebitelé problém. Z obsahové analýzy třech druhů periodik jsem zjistila, že nejvíce zobrazeným symbolem byla postava. Doporučení pro reklamní tvůrce zní, že méně je někdy více, což platí pro zobrazení symbolů.
Využití symbolů v marketingové komunikaci
Junková, Tereza ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Jelínková, Linda (oponent)
Diplomová práce na základě prostudování problematiky symbolů a provedení marketingového výzkumu objasňuje konkrétní využití symbolů v marketingové komunikaci. Výzkumem bylo zjišťováno, jak je symbolika v marketingové komunikaci vnímána, jak, a do jaké míry jsou spotřebitelé symboly ovlivňováni, zda si toto ovlivnění vůbec uvědomují, jak na ně jednotlivé symboly působí, jaké symboly na ně působí pozitivně případně negativně a jaké symboly preferují. Z provedené analýzy výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že většina spotřebitelů si symboliku v marketingové komunikaci uvědomuje a dokáže jí rozpoznat. V mnoha případech byli respondenti schopni spojit konkrétní symboly s konkrétními produkty. Rozdílné symboly vyvolávají v respondentech odlišné reakce v závislosti na pohlaví, věku i dosaženém vzdělání. Používání symboliky v marketingové komunikaci musí respektovat určitá pravidla a doporučení. Užití nevhodného symbolu může vést k naprosto odlišnému výsledku, než byl původní záměr. A právě z tohoto důvodu je žádoucí věnovat užívání symboliky v marketingové komunikaci odpovídající péči a důslednost. Použití symbolů napomáhá produktu lépe proniknout do vědomí spotřebitelů a především k pevnějšímu zakotvení a zapamatování v jejich mysli.
Duchovní potřeby a jejich naplňování u lidí s tělesným postižením
POLÁKOVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zabývá duchovními potřebami u osob s tělesným postižením. Téma vychází z psychologie osobnosti, charakterizuje lidské potřeby, definuje motivaci, hodnoty a zájmy. Navazují základní oblasti psychologie náboženství a náboženské pedagogiky. Pedagogický pohled se zaměřuje na otázky související s religiozitou člověka a hledá cíle pro náboženskou výchovu a vzdělávání. Další kapitoly se věnují osobám s tělesným postižením, popisují základní typy tohoto postižení a ukazují na základě osobních zkušeností autorky na specifika v životě lidí s handicapem. Druhá část se soustřeďuje na duchovní potřeby a jejich naplňování. Tématický okruh dává vzniknout metodickému návrhu na didaktické otevření duchovních potřeb. Součástí je několik didaktických celků, jejichž obsahem jsou jednotlivé vyučovací hodiny pro skupinu dospělých s tělesným handicapem.
Symboly v reklamě
Jelínková, Linda ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pirožek, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá výzkumem symboliky v reklamě z pohledu spotřebitelů. Jako nástroje marketingového výzkumu je použito dotazníkového šetření. Ve druhé části je provedena obsahová analýza placené inzerce časopisů National Geographic a Elle. V závěrečné fázi jsou tato dvě šetření navzájem konfrontována a jsou mezi nimi hledány případné souvislosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí47 - 56  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.