|
Nosná ocelová konstrukce železničního mostu
Ganglbauer, Tereza ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh nosné ocelové konstrukce železničního mostu s dolní mostovkou o rozpětí 28 + 45 + 23 m, převádějícího drážní komunikaci. Konstrukce je situována v obci Třebestovice. Jsou vypracovány čtyři varianty řešení. Dvě varianty jsou tvořeny plnostěnnými hlavními nosníky s proměnným profilem, další varianta je tvořena jako příhradová konstrukce a čtvrtá varianta je tvořena kombinací plnostěnného hlavního nosníku s příhradovým ztužením v prostředním poli. Nejvýhodnější varianta je zpracována detailněji. Výpočty jsou provedeny podle platných norem ČSN EN.
|
|
Požární stanice v Bruntále
Drahokoupilová, Nikola ; Horáček, Martin (oponent) ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh a posouzení nosné ocelové konstrukce objektu pro účel chráněného stání požárních vozidel v okrese Bruntál. Hlavní konstrukční materiál je ocel S355. Půdorysné rozměry objektu jsou 18,0 x 36,0 m, výška objektu je 8,87 metrů. Střecha je provedena ve sklonu 3°. Nosný systém tvoří sloupy a příhradový vazník. Osová vzdálenost příčných vazeb je 6 m. Je zpracován statický výpočet hlavních konstrukčních prvků včetně spojů a výkresová dokumentace.
|
|
Železniční most s ocelovou nosnou konstrukcí
Šarmanová, Iveta ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je vypracování statického přepočtu nosné konstrukce stávajícího historického jednokolejného železničního mostu přes řeku Vltavu na trati Praha Modřany – Vrané nad Vltavou. Ocelový nýtovaný most převádí drážní komunikaci přes pět polí. Součástí diplomové práce je vypracování variantního návrhu nejdelšího pole s využitím obloukové konstrukce.
|
|
Silniční a tramvajový most
Vošček, Martin ; Štrba, Michal (oponent) ; Brosch, Petr (vedoucí práce)
Predmetom práce je variantný návrh cestného a električkového mostu v mestskej zástavbe. Jedná sa o premostenie rieky mostom o dĺžke 52,5 m. Sú porovnané dva návrhy pričom v prvom návrhu sa jedná o oblúkovú konštrukcia s tiahlami. Druhý návrh, ktorý je nakoniec rozpracovaný aj ako víťazný je návrh priehradovej konštrukcie. Obe návrhy majú betónovou mostovku spraženú s oceľovými priečnikmi. Ako materiál je použitá oceľ S355 a betón C35/45. Nosná konštrukcia je posudená v súlade s platnými technickými normami.
|
|
Lávka pro pěší v Blansku
Urbánek, Jan ; Štrba, Michal (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je návrh a posouzení nosné ocelové konstrukce lávky pro pěší a cyklisty. Ocelová lávka přemosťuje řeku Svitavu v obci Blansko a má rozpětí 24 metrů. Konstrukčně je lávka řešena jako prostorová prutová konstrukce se dvěma hlavními příhradovými nosníky. Horní a dolní pásy jsou zakřiveny ve tvaru kružnicového oblouku a propojeny diagonálními pruty. Nosníky jsou v úrovni horního a dolního pásu propojeny příčníky. Vodorovná tuhost horní a dolní plochy konstrukce je zajištěna ztužidly. Na dolní příčníky je uložena mostovka. Toto řešení je výsledkem porovnání a zhodnocení dvou variant.
|
|
Krytá motokárová dráha
Šik, Jan ; Bajer, Miroslav (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Předmětem práce je návrh, posouzení a porovnání dvou variant řešení ocelové nosné konstrukce areálu motokárové dráhy s přilehlým občerstvením. Stavba se skládá ze tří konstrukčně závislých objektů. Pro první objekt byly zpracovány varianty s příhradovou a rámovou konstrukcí. Stavba má nepravidelný půdorys. Půdorysné rozměry objektu jsou 75 x 45 m. Zastavěná plocha činí 2450 m2. Konstrukce dosahuje výšky 13,2 m. Práce obsahuje návrh dimenzí, statický výpočet a posouzení prvků konstrukce. Výpočet vnitřních sil byl proveden v programu SCIA Engineer 16.1.62. K práci je přiložena výkresová dokumentace.
|
|
Pavilon moderního umění
Hýblová, Kateřina ; Štrba, Michal (oponent) ; Pilgr, Milan (vedoucí práce)
Zadáním mé diplomové práce byl návrh dvou variant ocelové konstrukce objektu pro účely pavilonu moderního umění. Půdorysný rozměr konstrukce je 52,5 x 24 m. Celá konstrukce obou variant je nesena čtyřmi čtyřbokými příhradovými sloupy a horní úroveň podlahy je ve výšce 8 m nad terénem. Konstrukce stropu i podlahy je sestavena z příhradových vazníků. Součástí práce je návrh dvou variantních řešení a posouzení hlavních nosných konstrukčních prvků. U vítězné varianty pak obsahuje řešení vybraných detailů, vypracování detailních výkresů řešených spojů a vytvoření dílenské dokumentace vybraného dílce.
|
|
Analýza působení větru na ocelové větrané opláštění
Kloss, Tomáš ; Žák,, Antonín (oponent) ; Hron, Lukáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou působení větru na ocelovém větraném fasádním opláštění. Analýza je provedena na různé typy fasád, od nevětraných až po větrané s rozdílným geometrickým uspořádáním fasádního pláště. Teoretická část popisuje základní poznatky týkající se teorie proudění, modelování turbulence, stanovení optimální domény, verifikace výpočtového modelu a uživatelského rozhraní v prostředí ANSYS. Závěrečná část porovnává hodnoty redukce zatížení větrem v závislosti na změně šířky spáry a velikosti větrané mezery. Výsledné hodnoty jsou získány pomocí CFD simulací. Součástí práce je návrh a posouzení ocelové halové konstrukce.
|
| |
|
Ocelová konstrukce průmyslové haly
Kačírek, Michal ; Balázs, Ivan (oponent) ; Horáček, Martin (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je návrh jednolodní ocelové konstrukce průmyslové haly v oblasti Jablonné nad Orlicí o půdorysných rozměrech 63x30m a výšky konstrukce 15,0m. V objektu jsou osazeny dva mostové jeřáby nosnosti 32/8t a 20/5t. Střešní konstrukce je navržena ve variantě sedlového příhradového vazníku a přímopásové příhradové vaznice plnící funkci podélného střešního ztužidla. Sloupy jsou plnostěnné vetknuté do základové patky. Hlavním konstrukčním materiálem je ocel třídy S355. Prostorová tuhost je zajištěna příčnými a podélnými příhradovými ztužidly. Střešní plášť je tvořen sendvičovými izolačními panely s PUR pěnou a profilovaným plechem tloušťky 0,9mm. Návrh proveden dle ČSN EN 1993.
|