Název:
Nosná ocelová konstrukce železničního mostu
Překlad názvu:
Load-carrying steel structure of railway bridge
Autoři:
Ganglbauer, Tereza ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na návrh nosné ocelové konstrukce železničního mostu s dolní mostovkou o rozpětí 28 + 45 + 23 m, převádějícího drážní komunikaci. Konstrukce je situována v obci Třebestovice. Jsou vypracovány čtyři varianty řešení. Dvě varianty jsou tvořeny plnostěnnými hlavními nosníky s proměnným profilem, další varianta je tvořena jako příhradová konstrukce a čtvrtá varianta je tvořena kombinací plnostěnného hlavního nosníku s příhradovým ztužením v prostředním poli. Nejvýhodnější varianta je zpracována detailněji. Výpočty jsou provedeny podle platných norem ČSN EN.
The master thesis focuses on the design of a Load-carrying steel structure of railway bridge with bottom steel deck of the span of 28 + 45 + 23 m. The bridge is situated in the municipality of Třebestovice. Four variants of solution have been calculated. Two variants are made by plate main beams of variable profile, the next alternative was made by truss structure and the fourth variant consist of a combination of plate main beams with truss stiffener in the middle span. The most optimal solution was processed in detail. The calculations were done in compliance with valid ČSN EN norms.
Klíčová slova:
dolní ortotropní mostovka; nosná ocelová konstrukce; plnostěnný hlavní nosník; příhradová konstrukce; Železniční most; bottom orthotropic steel deck; Load-carrying steel structure; plate main beam; Railway bridge; truss structure
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/70474