Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42,953 záznamů.  začátekpředchozí42934 - 42943další  přejít na záznam: Hledání trvalo 3.22 vteřin. 

Školství pro žáky s mentálním postižením v Německé spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko
Michvotová, Andrea ; Černá, Marie (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
Diplomová práce je rozčleněna do šesti kapitol. V prvních čtyřech kapitolách jsem se pokusila o teoretický vhled do problematiky školství pro mentálně postižené v Severním Porýní-Vestfálsku. V páté kapitole jsem popsala konkrétní příklad fungování školství pro mentálně postižené v Severním Porýní-Vestfálsku, konkrétně v Dortmundu ve výše zmíněné škole. Šestou poslední kapitolu doplňuje závěr, ve kterém jsem zmínila nejdůležitější poznatky, které jsem díky této práci získala a které by mohly být zamyšlením pro naši speciální pedagogiku. První kapitola vytváří přehled základních pojmů, týkajících se školství v Německu a pojmosloví ze speciální pedagogiky. Pomáhá tak v lepší orientaci v dalším textu. Druhá kapitola přináší krátkou informaci o spolkové zemi Severní Porýní- Vestfálsko a stejně i o jejím systému školství. Nechybí pohled na možnosti vzdělávání pro žáky s postižením. Poslední její část se pak zabývá pohledem na definici a klasifikaci mentální retardace z německého pohledu. Třetí poněkud obsáhlejší kapitola pak seznamuje s legislativním rámcem školství pro žáky s mentálním postižením. Podává pohled na doporučení konference ministerstev školství, ze kterých se vychází při vytváření rámcových směrových linií pro těžiště podpory - mentální postižení. Podrobněji je rozebrán i předpis o zjištění...

Pojetí významu životního pojištění při současné situaci na českém pojistném trhu
Karasz, Ondřej ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Radová, Jarmila (oponent)
Životní pojištění se stále vyvíjí. Prosazují se moderní flexibilní produkty i s možností investovat. K tomu, aby životní pojištění správně fungovalo, je potřeba správného nastavení a to vychází z pochopení podstaty a významu životního pojištění. Na začátku teoretické části jsem se věnoval charakteristice demografického vývoje. Ten má zásadní vliv na životní pojištění. Vysvětleno je, jak se formovala dnešní struktura populace z hlediska věku, národnosti, vzdělání a dalších demografických statistik. Stručně je popsán vývoj životního pojištění v kapitole 2. V teoretické části jsem se ještě věnoval rozdělení a vymezení různých druhů životního pojištění v České republice. Protože v uplynulých 7 letech docházelo k nevhodnému propagování ŽP jako dobrého spoření s daňovými úlevami, zaměřil jsem se v této části důkladněji na rizikové životní pojištění, aby vynikla původní podsatata životního pojištění. Snažil jsem se zachytit také rychlý nárůst investičního životního pojištění. Analytická část je věnována hlavně vysvětlení různých způsobů pojetí životního pojištění, tak vznikne ucelená představa o roli tohoto produktu na českém pojistném trhu. Životní pojištění je zkoumáno z hlediska zajištění blízkých osob v případě smrti, spoření prostředků do penze, konkurence podílovým fondům a na závěr z hlediska makroekonomického. V posledním roce 2008 se událo mnoho pozitivních změn. Některým nejdůležitějším vývojovým tendencím se věnuji v závěru práce. Pozornost je věnována ukazatelům nákladovosti při investování v životním pojištění a také tématu ochrany spotřebitele a jeho finanční vzdělanosti.

Aplikace internacionálního marketingu ve společnosti Haubi's Ges.m.b.H. v multikulturním prostředí
Krištofová, Lucia ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Panýrová, Taťána (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku vstupu firmy s charakterem business to business na trh Spojených Arabských Emirátů. Jejím cílem je vytvoření vhodné marketingové strategie, která je aplikována na společnost Haubi's Ges.m.b.H., rakouského specialistu na pekařství. Strategie vychází z analýzy celosvětové situace v potravinářském odvětví a situace na trhu SAE. Předpoklady úspěchu firmy na zmíněném trhu jsou obsahem SWOT analýzy. Její výsledky jsou následně uplatněny při segmentaci trhu a analýze konkurence. Fáze formulace marketingové strategie je zakončena návrhem vhodného marketingového mixu, který vychází ze závěrů jednotlivých metod a analýz a zároveň respektuje odlišnost kulturního prostředí.

Sledování antropometrických charakteristik u 7-letých dětí v závislosti na faktorech zevního prostředí (rodina, škola). Projekt WHO: Monitorování dětské obezity.
Guttenbergerová, Tereza ; Kunešová, Marie (vedoucí práce) ; Pařízková, Jana (oponent)
Zadání diplomové práce vychází z výzkumné evropské studie Childhood Obesity Surveillance Initiative (COSI), vedené světovou zdravotnickou organizací (WHO Europe) a podílí se na ní evropské státy včetně České republiky. Tato studie se zabývá sledováním souvislostí mezi výskytem obezity u dětí a faktory, které by mohly vznik obezity ovlivnit. Obezita je závažné chronické metabolické onemocnění, které je v dětském věku rizikovým faktorem, vedoucím k rozvoji závažných metabolických onemocnění (např. dyslipidémie, diabetes mellitus 2.typu, arteriální hypertenze či ateroskleróza, poruchy funkce jater), závažných poruch pohybového ústrojí, poruch pohlavního vývoje (např. hypogonadismus, syndrom polycystických ovarií u dívek), v dospělosti se může uplatnit zvýšené riziko některých maligních nádorů. Proto je velmi důležité monitorovat výskyt obezity již v dětském věku, prozkoumat a určit faktory, které k obezitě vedou a posílit prevenci tohoto onemocnění. Cílem práce je stanovit prevalenci nadváhy a obezity u sedmiletých dětí v roce 2010 podle klasifikačních metod WHO a České republiky. Dalším cílem je zjistit vztahy faktorů zevního prostředí, které byly zjištěny od rodičů dětí a zástupců škol, k měřeným antropometrickým údajům (jídelní zvyklosti, socioekonomické charakteristiky, fyzická aktivita apod.). V...

Komunikační strategie Paláce Flóra
Caletková, Miroslava ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Pospíšil, Lukáš (oponent)
V rámci zpracovávání tohoto tématu jsem spolupracovala s marketingovou ředitelkou Paláce Flóra, Šárkou Bušková, které mi v mnohém pomáhala. Práce je strukturována do dvou částí -- teoretické a praktické. Teoretická část je dále členěna do tří hlavních kapitol. Postupně zde procházíme pojmy jako "Marketing", "Marketingový mix", dále přecházíme ke komunikaci obecně a nakonec k zásadám efektivní marketingové a komerční komunikace. Praktická část se zabývá konkrétním obchodním centrem, jeho postavením na pražském trhu, strategií a přístupem k návštěvníkům. Je členěna opět do dvou základních kapitol. První z nich se zabývá situační analýzou, tedy popisem současné situace a zhodnocením přímé konkurence Paláce Flóra. V druhé části je popsána konkrétní komunikační strategie a komunikační plán Paláce Flóra na rok 2008. Což je i výstup a hlavní cíl této diplomové práce. K dosažení cílů byly použity poznatky z nastudované literatury doplněné o informace získané sledováním aktuální situace mezi obchodními centry. Část údajů byla použita na základě kontaktu s marketingovým oddělením Paláce Flóra.

Polarizace české mediální krajiny po roce 2013: analýza diskursu nových mediálních projektů
Lebedová, Veronika ; Pudlák, Štěpán (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá polarizací české mediální krajiny po roce 2013 jako diskursivním konstruktem. Tématem je vznik nových mediálních projektů v reakci na převzetí vydavatelského domu MAFRA Andrejem Babišem. Sledovány jsou tři projekty: Echo24.cz, Reportér a Neovlivní.cz. Cílem práce je popsat diskurs alternativních médií, jak se reprezentují ve vlastní, aktuální situaci. Z teoretického hlediska práce vychází z teorie společenské odpovědnosti médií jako problematické, ale hluboce zakořeněné hodnoty. Dále se věnuje trendu koncentrace vlastnictví médií a popisuje porevoluční vývoj médií, který po roce 2013 dospěl ke změnám zásadním pro naše téma. Jsou jimi proměna modelu vlastnictví médií a polarizace mediální krajiny. Celá první část práce je kontextuálním zakotvením kritické analýzy diskursu nových mediálních projektů. Cílem výzkumu je ověření hypotézy: Alternativní média se vymezují v opozici k mainstreamu a využívají k reprezentaci své pozice, svých cílů a vlastních zájmů argumenty založené na principech teorie společenské odpovědnosti médií. Výsledkem práce je zjištění, že nové projekty v analyzovaných textech konstruují opozici my versus oni jako nezávislost versus oligarchizace. Zároveň hodnoty a principy teorie společenské odpovědnosti reprezentují jako univerzální, tedy...

Projekt Rekonstrukce státu - případová studie spolupráce protikorupčních neziskových organizací v ČR
Janoušek, Jan ; Navrátil, Jiří (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na identifikaci faktorů meziorganizační spolupráce NGOs sdružených ve společném projektu Rekonstrukce státu. Cílem práce je zjistit, jaké faktory vedly z pohledu představitelů spolupracujících organizací k vytvoření tohoto společného projektu. Dále práce cílí i na zjištění toho, zda lze v tomto případě nalézt i určitý vzorec faktorů spolupráce. V teoretické části této případové studie se autor věnuje především představení dominantních teorií meziorganizační spolupráce a konceptualizaci faktorů spolupráce, které byly těmito teoriemi popsány. Konceptualizace faktorů je i základem pro dotazník určený představitelům NGOs, z jehož výsledků vychází i hierarchická shluková analýza, která je klíčovou součástí empirické části této práce. Výsledky analýzy jsou založeny na odpovědích představitelů 13 organizací Rekonstrukce státu a identifikují klíčové faktory spolupráce i jejich konfiguraci. Zjištění plynoucí ze shlukové analýzy jsou autorem představeny a dále interpretovány v kontextu zvoleného teoretického rámce v závěrečné části této práce. Klíčová slova: faktory spolupráce, organizační zdroje, NGOs, meziorganizační spolupráce, shluková analýza

Strategie firmy RÜCKL CRYSTAL, a.s. při vstupu na zahraniční trhy
Hubená, Markéta ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o souhrnné strategii střední české firmy, RÜCKL CRYSTAL, a.s., při vstupu na zahraniční trhy. Práce analyzuje postavení společnosti na českém trhu užitkového skla, její konkurenci na českém i světovém trhu, zahrnuje SWOT analýzu firmy. Součástí práce je návrh strategie vstupu firmy na floridský trh, včetně definovaného marketingové mixu, který vychází z PEST analýzy trhu, vývoje na americkém trhu skla a analýzy konkurence.

Ocenění podniku Pivovar Nymburk spol. s r. o.
Kykal, Martin ; Scholleová, Hana (vedoucí práce) ; Kolářová, Blanka (oponent)
V mé diplomové práci s názvem Ocenění podniku Pivovar Nymburk spol. s r.o. jsem se nejprve zabýval teoretickými pojmy a postupy z oblasti oceňování. V praktické části jsou následně tyto postupy aplikovány na společnosti, kterou jsem si pro ocenění vybral. Společnost jsem ocenil výnosovou metodou volných peněžních toků pro vlastníky a věřitele na základě finančního plánu, který vycházel ze sestavené strategické a finanční analýzy.

Hra NIM - netradiční prostředí v učení se matematice
Lebedová, Miroslava ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
Ve stěžejní části této práce jsem hledala vítězné strategie různých tipů hry NIM. Soustředila jsem se hlavně na vlastní proces jejich objevování, v jehož důsledku vznikl obecný vzorec pro konkrétní tip hry NIM. Jeho platnost jsem ještě následně ověřovala. Celý proces je doprovázen sebereflexí. Mým dalším cílem bylo zjistit, zdaje hra svou náročností vhodná pro žáky 1. stupně základní školy. Proto jsem si na základě svých osobních zkušeností se hrou zvolila jeden druh NIMu a ten odehrála s několika dvojicemi žáků 5. ročníků ZŠ. Pozorovala jsem, jak žáci hledali strategii hry, a zapisovala jejich výpovědi. Vybrané předexperiment a experiment jsem následně analyzovala. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)