Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 136 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zákaz diskriminace, ústavně právní rovina ochrany práv etnických menšin před diskriminací
Solilová, Barbora ; Preuss, Ondřej (vedoucí práce) ; Řepa, Karel (oponent)
Zákaz diskriminace, ústavně právní rovina ochrany práv etnických menšin před diskriminací Abstrakt Diplomová práce se zabývá pojmem diskriminace z teoretického i praktického hlediska a úzce se přitom zaměřuje na problematiku etnických menšin a rasismu. Pro objasnění celé problematiky je práce uvedena teoretickým zařazením antidiskriminačního práva do právního rámce lidskoprávních úprav jak České republiky tak světového rámce v podobě mezinárodních smluv. Zabývá se ideovými zdroji včetně historického původu práva souvisejícího s diskriminací. Dále obsahuje vymezení základních pojmů nezbytných pro objasnění tohoto komplexního fenoménu. Tematicky vymezuje jak právní úpravu individuální ochrany jednotlivce, tak kolektivní pojetí ochrany před diskriminací a práv etnických menšin jako celku. Stěžejní část této práce se zabývá judikaturou v oblasti diskriminace z důvodu etnické příslušnosti či národnosti a všemi ostatními formami ochrany před nezákonným vyčleňováním či segregací. Zdůrazňuje zde v právu vyjímečný nástroj obráceného důkazního břemene, kterým se ulehčuje dokazovaní potenciálně diskriminované straně sporu. Diplomová práce přináší ucelený pohled na etnické menšiny u nás i možné diskriminační důvody, specificky se však zaměřuje na diskriminaci Romů z důvodu etnicity. Touto otázkou se zabývá do hloubky a...
Making a terrorist: The discursive construction of Islamist and right-wing extremist threats in Swiss media reporting
Margna, Livia ; Prina, Federica (vedoucí práce) ; Fitzgerald, James (oponent)
Dissertation|2460442M Abstract The discourses structuring news coverage of terrorist attacks influence our understanding of the nature, drivers and severity of the threat emanating from a specific extremist actor category. Therefore, they are a powerful tool to further socio-political goals. Acknowledging the role of language in shaping reality, this dissertation project uses Critical Discourse Analysis/Critical Discourse Studies to reveal current discursive trends in the understudied coverage of Islamist and right-wing extremist attacks in the Swiss press. With the dominant social factor distinguishing the two extremist categories being ethnicity, it hypothesises that Western media discourses reflect the presuppositions of Orientalism and Critical Race Theory. Both theories expect texts to express, enact and legitimise social hierarchies based on racial affinity to solidify the supremacy of the white elite. The exemplarily analysis of the reporting of two recent extremist incidents by three newspapers representing political perspectives from the right-wing to the left-wing shows that while the Swiss press is indeed influenced by and reproduces racial inequalities, publications do so to a varying degree.
Sociální dynamika a interetnické vztahy v prostředí základních škol
Vorlíček, Radek ; Samek, Tomáš (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent) ; Synková, Hana (oponent)
Radek Vorlíček ABSTRAKT Disertační práce se zabývá sociální dynamikou marginality a dominance v prostředí základních škol. Zaměřuje se na dynamiku sociální vzdálenosti mezi dětmi na základních školách a všímá si, jak tato dynamika upevňuje či naopak oslabuje jejich postavení v hierarchii. Popisuje sociální interakce v kolektivu dětí a zaznamenává kontext, v němž probíhá inkluze a exkluze těch, kdo jsou vnímáni jako nositelé jiné než dominantní identity, ať už má povahu spíše etnickou nebo sociálně třídní. Zkoumá, jakou roli zastává škola v procesu konstituování a vyjednávání (sociálních, etnických a interakčních) hranic ve školním prostředí. Makrosociálním rámcem výzkumu jsou témata fungování českého školství a jeho segregační, integrační či asimilační tendence. Disertační práce je založena na dlouhotrvajícím kvalitativním, induktivním a etnografickém výzkumu. Hlavní metodou výzkumu bylo pozorování. Výzkum se do jisté míry opírá o perspektivu goffmanovsky chápaného interakcionismu. Probíhal deset měsíců ve dvanácti základních školách v různých regionech České republiky a Slovenské republiky. Práce je členěna do čtyř hlavních částí: (1) úvod pojednává o cílech a struktuře disertační práce; (2) metodologie se vztahuje k výzkumnému procesu, strategii a metodám, analýze dat, teoreticko-metodologickým diskuzím,...
Gender, ethnicity and peacebuilding in the Nagorno-Karabakh conflict
Zamanov, Ramil ; Lorenz - Meyer, Dagmar (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
The Nagorno-Karabakh conflict is a territorial and ethnic conflict between Armenia and Azerbaijan over the disputed region of Nagorno-Karabakh that has led to war, displacement, trauma and continuing animosities. This thesis examines the differential long-term effects of the conflict in the lives of Internally Displaced Persons (IDP) and refugees from Armenia, Azerbaijan and Nagorno-Karabakh who have remained largely excluded from current peacebuilding initiatives. Ethnographic fieldwork and interviews were conducted with displaced and refugee women and with queers in Sumgayit and Baku in Azerbaijan and around Tbilisi in Georgia. The research uses an intersectional sensibility to explore the constitution and effects of economic hardship, ill-health and social exclusion as well the militarization in the life histories and everyday experiences of IDP and refugee women and queers. On this basis, it reflects what their participation, insights and concerns could contribute to the stalled peace processes and what cultural and societal changes will be required for peacebuilding and a more lasting resolution of this frozen conflict. Key words: Nagorno-Karabakh conflict, gender, ethnicity, intersectionality, peacebuilding, militarization, queer community, IDP and refugee women 1
Utváření identity u dětí z etnicky smíšených vztahů
Temesgenová, Natálie ; Klásková, Markéta (vedoucí práce) ; Cuker, Ivan (oponent)
Bakalářská práce Utváření identity u dětí z etnicky smíšených vztahů se zabývá procesem utváření identity etnicky ambivalentních jedinců. Zaměřuje se na samotný proces, faktory, které jej ovlivňují a podoby, kterých tato identita nabývá. Práce je založena na kvalitativním výzkumu, využívá semi-strukturovaných rozhovorů inspirovaných narativní metodou. Předmětem výzkumu jsou etnicky ambivalentní jedinci ve věku pozdní adolescence a počátku dospělosti, kteří mají jednoho rodiče Čecha a druhého pocházejícího z afrického státu. Výsledkem tohoto výzkumu je představení procesu utváření etnické identity v kontextu české společnosti a úprava předložených teorií tak, aby odpovídala českému prostředí. Také jsou představeny dvě kategorie sebepojetí, které jsou etnicky ambivalentními jedinci užívány. Tyto kategorie jsou založeny na míře vymezení se vůči české národnosti. V práci se také pracuje s termínem Afro-Evropanství, který může poskytnout etnicky ambivalentním jedincům jasnou referenční skupinu.
Counter identification processes among the third-fourth generation of immigrants in France. The case of Marseille and its Arabic community
la Forgia, Enrico Maria ; Uherek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Bhardwaj, Shreya (oponent)
The importance of the thesis derived from the perspective offered: issues concerning immigration and integration often have been dealt with approaches which stress the conflictuality between faiths and cultures, or unload on the immigrant, meant as individual, the burden of a failed or successful "integration". ​In countries such as France, where concepts such as integration and assimilation continue to engage in the public debate even though they are dealing with the third and fourth generation of immigrants, the fallacy of these approaches is relevantly shared among scholars. Hence, my choice to highlight the negative inputs entered by the State/society, and perceived as threat and discrimination by the French with Arab origins, is justified by the need for a different approach. In fact, among the final results of the thesis, appears the trend (more or less extended among the young "Beurs") of re-establishing their identity on ethnicity and religion rather than their French nationality, since not always perceived by peers and institutions/authorities as pure French.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 136 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.