Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40,087 záznamů.  začátekpředchozí40078 - 40087  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.87 vteřin. 

Internetová reklamní kampaň vzdělávací instituce
Novák, Michal ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Přibil, Jiří (oponent)
Terciární vzdělávání prochází a bude procházet mnoha změnami, které budou vyvolány jak politickými, demografickými, ale také tržními změnami. Na tyto změny musí vedení vysoké školy určitým způsobem zareagovat, aby se vyhnulo existenčním potížím, které mohou následovat. Jednou z cest je využití marketingových nástrojů pro propagaci vlastních vzdělávacích programů. Tato kvalifikační práce se zabývá podstatou marketingového řízení vysoké školy a její vzájemné souvislosti s propagací školy navenek. Identifikuje možnosti jak efektivně propagovat vysokou školu na internetu s konkrétní ukázkou tvorby internetové marketingové kampaně Fakulty managementu Vysoké školy ekonomické v Praze s cílem zvýšit poptávku po bakalářském vzdělávacím programu na této fakultě.

Regionální konkurenceschopnost v rámci EU
Vaňkátová, Pavla ; Damborský, Milan (vedoucí práce) ; Kouřilová, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnotit konkurenceschopnost v jednotlivých regionech EU, stanovit regiony, které jsou nejvíce konkurenceschopné a naopak vymezit regiony, které zatím mezi ostatními státy Evropské unie v tomto ohledu zaostávají. Předmětem práce je nejprve (v první části práce) vymezení samotného pojmu konkurenceschopnost, zhodnocení různých metod využívaných k jejímu měření a popis nástrojů, jimiž se EU snaží zvýšit konkurenceschopnost regionů EU. Ve druhé části práce bude pomocí analýzy relevantních dat na základě stanovených kriterií vymezena konkurenceschopnost jednotlivých regionů EU.

Generátor kompilátorů založený na restartovacích automatech
Procházka, Jan ; Plátek, Martin (oponent) ; Mráz, František (vedoucí práce)
Restartovací automaty jsou velmi silný teoretický model, který umožňuje (ve své nejobecnější variantě) rozpoznávat mnohem širší třídu jazyků, než je třída jazyků bezkontextových. Cílem této práce bylo vytvořit nástroj, který pro daný restartovací automat zapsaný pro člověka čitelnou formou generuje program počítající význam vstupního textu. Bylo proto nutné model rozšířit o sémantiku. Výsledný nástroj je generátor kompilátorů (CCRA) a vychází z nástrojů jako je flex, či bison, ale místo bezkontextové gramatiky používá restartovací automat. Je napsaný v jazyce C++ tak, aby bylo možné ho používat jak na systémech Windows, tak Linux. Stejný jazyk používá pro svůj výstup.

Komunikování informace v grafickém designu
Kasalová, Martina ; Sluková, Petra Zia (vedoucí práce) ; Minařík, Karel (oponent)
Tématem této diplomové práce je komunikování informace v grafickém (informačním) designu. Informační design je multidisciplinární oblast, která aplikuje poznatky z mnoha vědních oborů za účelem efektivního předávání informací. Práce definuje metody, prostředky a nástroje informačního designu a hodnotí jejich praktický dopad. V praktické části je ilustrováno praktické užití informačního designu na příkladu komunikování dopravních informací na příkladě Dopravního podniku hlavního města Prahy, a.s.

Graphical User Interface pro MATLAB v7.1
BRABEC, František
Hlavní cíl mé práce je zaměřen na vytvoření textu, který má posloužit jako určitý nástroj pro tvorbu a vývoj grafických rozhraní v programovacím jazyku MATLAB. Obsah této práce se zaměřuje na základní seznámení s programovacím balíkem MATLAB, jeho historií, tvorbou m-souborů a popis práce v GUI prostředí. Velký důraz je kladen hlavně na správný návrh GUI aplikace, na její funkčnost a výpočetní část tak, aby byla pro uživatele zajištěna maximální efektivita. Skloubením všech těchto částí v GUI prostředí by měla vzniknout aplikace s velkým potenciálem.

Influence of commodity costs on the price of FMCG products
Baituyakova, Danagul ; Tyll, Ladislav (vedoucí práce) ; Machek, Ondřej (oponent)
The goal of this thesis is to provide a reader with a comprehensive outlook on the cost-pricing process in a real FMCG company. Firstly, the thesis concentrates on the theoretical background of cost methodologies and pricing strategies from a perspective of a private firm. Secondly, the thesis presents a tool, which calculates the reflection of the change in the commodity cost on the shelf price of a good. Thirdly, statistical testing is applied in order to identify if the model could correlate with reality based on historical data. In this part the thesis discusses the limitations of the model and gives more real life examples of how the price is set, besides the commodity influence. Thanks to it, a reader will be able to draw conclusions from the given information and deeper understand the complexity of the FMCG market industry.

Nástroje ochrany čistoty vod
Martočková, Mária ; Sobotka, Michal (vedoucí práce) ; Stejskal, Vojtěch (oponent)
7 ZÁVER Charakterizované a spracované nástroje ochrany čistoty vody v tejto práci predstavujú v súčasnosti veľmi vhodný prostriedok ako dospieť k samotnému cieľu, a to dosiahnuť čo najvyšší možný stupeň čistoty vody. Žiaden z týchto nástrojov osamote nie je schopný dosiahnuť tento cieľ, ale vzájomné prepojenie ich činností má vysokú pravdepodobnosť úspechu. Väčšina nástrojov je zakotvená v hlavnom prameni vodného práva ČR, vo vodnom zákone č. 254/2001 Sb., a ostatné sú svojou povahou a logikou veci zaradené v súvisiacich právnych predpisoch. Každopádne bol vytvorený celkový systém ochrany vôd, ktorého efektivita, ako aj výsledky sa prejavia v blízkej budúcnosti, avšak už aj čiastočné výsledky naznačujú správny smer. Oporu celému systému a cieľom týkajúcich sa ochrany čistoty vôd vyjadrených vo vodnom zákone poskytuje najmä európska právna úprava, a to konkrétne Rámcová smernica 2000/60/ES. Tá je dnes komplexným legislatívnym nástrojom, ktorý poskytuje základný rámec pre vodnú politiku pre všetky členské štáty a z ktorého následne vychádza aj vodný zákon. Hlavným cieľom uvedenom v Rámcovej smernici a tým aj vodnej politiky ČR je dosiahnutie tzv. dobrého stavu vody, ktorý vychádza z kombinácie chemického a ekologického stavu povrchovej vody a chemického a kvantitatívneho stavu podzemnej vody. Chemický stav...

Textilní rukodělné techniky na klatovsku ve druhé polovině 20. a na počátku 21. století
Sieberová, Ivana ; Krupková, Jaroslava (oponent) ; Štěpánová, Irena (vedoucí práce)
Výroba textilií v regionu Klatovska doprovázela již nejstarší dosud známé osedlým způsobem života žijící obyvatele v době neolitu. V tomto a v následujících obdobích, na venkově vlastně až do 19. století, bylo zpracování přadných rostlin i ovčího rouna neodmyslitelnou součástí rodinného hospodářství, každá hospodyně musela techniku zhotovování textilií ovládat tak, aby byla schopná zajistit rodinu i celé hospodářství v tomto směru. Po dlouhá staletí ba i tisíciletí se systém zpracování neměnil, i když se postupně s rozrůstající populací a také s rozvojem měst objevují jedinci na jednotlivé fáze výroby textilií specializovaní, kteří na základě znalosti pracovního procesu také obměňují či vylepšují pracovní nástroje a pomůcky.

Motivace jako nástroj řízení výkonnosti
Němečková, Kristýna ; Kříž, Josef (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
Tato diplomová práce řeší problematiku motivace pracovníků za účelem řízení jejich výkonnosti. V rámci teoretické části této práce je popsán vztah pracovního výkonu a motivace. V teoretických východiscích jsou vymezeny základní pojmy související s danou problematikou, uvedeny jsou nejvýznamnější teorie motivace a popsány jsou motivační faktory ovlivňující pracovní výkon. V praktické části jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření, které bylo realizováno ve společnosti Klenoty Aurum s. r. o. V úvodu praktické části je společnost Klenoty Aurum s. r. o. představena, a to včetně jejího vzniku, historie a předmětu podnikání. Následně je představen motivační program společnosti, který zahrnuje zaměstnanecké výhody. V dalších kapitolách praktické části jsou představeny výsledky dotazníkového šetření realizovaného v této společnosti. Cílem šetření bylo zjistit, jak zaměstnanci nahlížejí na motivační program společnosti a jak jsou spokojení s pracovními podmínkami. Na základě zjištěných informací jsou navržena doporučení pro vedoucí pracovníky společnosti, za účelem zvýšení motivace jejich pracovníků se záměrem řídit jejich výkonnost.

Rozdíly mezi pohlavími jako reakce na prodejní pobídky
Solilyak, Maryna ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Zlatić, Marija (oponent)
V dnesní dobe, kdy je v regálech obchodu stale více a více podobnych produktu stejného typu, se nákupní rozhodování pro spotřebitele komplikují. Napříč tomuto se výrobco domnívají, že jedním z nejefektivnějších způsobů jak své výrobky odlišit od konkurence, jsou prodejní pobídky (napřiklad slevové akce, ochutnávky, dárky ke koupi, apod). Každý spotřebitel je avšak jiný a proto také každý na pobídky reaguje jinak. Úspěch pobídek je odvislý od hloubky chápání chování zákazníků. Pro úspěšnou komunikační kampaň, je potřeba aby marketéři správně zvolili kanály pro komunikaci s cílovými zákazníky. V této studii se zaměříme na rozdíly v nákupním chování zákazníků podle pohlaví. V neposlední řadě budeme zkoumat rozdílné reakce mužů a žen na prodejní pobídky.