|
Návrh zlepšení řízení procesu výroby potravin
Koshilka, Snizhana ; Chasáková, Petra (oponent) ; Videcká, Zdeňka (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na oblast řízení výroby ve společnosti XY, a.s. V první části, jsou uvedené teoretické znalosti potřebné pro pochopení řešené problematiky a zpracování diplomové práce. Ve druhé části je provedena analýza procesů společnosti. Na základě identifikovaných problémů je v návrhové časti páce zpracovaná metodika jejich odstranění.
|
|
Jakost v rámci obchodního útvaru firmy
Ryšková, Simona ; Chudáček, Josef (oponent) ; Bartes, František (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na zlepšení řízení jakosti v rámci obchodního oddělení firmy. Nejprve jsou popsány zavedené procesy a systémy jakosti na základě normy ISO 9001. V další části se práce věnuje návrhům na zlepšení fungování zavedených procesů, změně některých z nich a zavedení úplně nových procesů.
|
|
Je nutný management kvality?
Vintrlík, Jan ; Teš, Vasilij (oponent) ; Fiala, Alois (vedoucí práce)
V této práci bych chtěl čtenáři za pomocí retrospektivní rešerše vytvořit objektivní pohled na danou problematiku managementu kvality. K tomu byla vybrána konkrétní data a témata z bibliografických záznamů a dokumentů. Jelikož management kvality je dynamickým procesem, který se zabývá širokým spektrem problémů, je díky novým technologiím a poznatkům neustále inovován. I v tento okamžik, kdy budete pročítat následující kapitoly, vznikají na světě nové okolnosti, kterým se tento obor bude muset teprve věnovat.
|
|
Použití statistických metod v managementu kvality.
Vyškovský, Jaroslav ; Toul, Jiří (oponent) ; Fiala, Alois (vedoucí práce)
Statistické metody v managementu řízení jakosti jsou silným nástrojem, který nám umožňuje správně se rozhodovat v oblasti řízení jakosti, či i v jiných možných oblastech, jako při řízení procesů, nebo u zhodnocování určitých parametrů v podniku. V těchto ohledech nám pomáhají různé normy, příručky a publikace jako ČSN EN ISO 9001, ČSN EN ISO 9004 a ČSN ISO/TR 10017. V počáteční části práce se postupně zabýváme rozborem hlavních pojmů z oblasti managementu a statistických metod, dále pokračujeme řízením a procesy, SPC, výčtem základních statistických metod a daty. Cílem této bakalářské práce je literární rešerše čerpající z dostupných materiálů a vlastní závěry spojené s predikcí vývoje v oblasti užívání statistických metod v řízení jakosti.
|
|
Řízení procesů v síti zdravotnických zařízení
Chládek, Jan ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Konečný, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je definovat základní procesy, které jsou nezbytné pro správné řízení stomatologické ordinace. Předlohou pro stanovení procesů sítě ordinací je jedna vybraná praxe. V teoretické části jsou popsána všechna východiska procesního řízení, která jsem později zohlednil v praktické části. Pozornost je věnována také nástrojům strategického řízení jako je SWOT či PEST analýza. V praktické části se zaměřuji na hlavní procesy, které ovlivňují správný chod dobře fungující praxe. Společně s lékařem jedné vybrané praxe jsme definovali a pokusili se narovnat některé procesy. Součástí práce jsou vlastní návrhy pro zlepšení vybrané praxe a také návrh na řízení procesů pro síť ordinací.
|
|
Výběr a implementace ERP pro malé expandující podniky
Sýkora, Václav ; Lorenc, Miroslav (vedoucí práce) ; Illichmann, Karel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zlepšováním procesů a výběrem ERP systému v podmínkách malých podniků. V teoretické části této práce je vysvětlen pojem proces a metody analýzy, řízení a zlepšování podnikových procesů. Dále jsou zde charakterizovány základní typy ERP systémů a jejich možnosti pořízení. Praktická část práce je rozdělena na dva funkční celky, kde v prvním z nich je provedena analýza procesů a návrhy jejich zlepšení v konkrétním podniku. Druhý celek se zabývá analýzou a metodami výběru konkrétního ERP systému pro daný podnik.
|
|
Aplikace procesního přístupu v systému managementu kvality
ROHLÍČKOVÁ, Radka
Cílem diplomové práce je analýza procesní mapy ve vybrané společnosti a přezkoumání úrovně řízení jednotlivých procesů s vazbou na jejich efektivnost, výkonnost a účinnost při dosahování cílů organizace. Teoretická část objasňuje podstatu, význam a principy managementu kvality. Praktická část je zaměřena na zmapování systému managementu kvality ve vybrané společnosti, zejména v oblasti procesního řízení. První část je orientována na implementaci systému managementu kvality s vazbou na odpovědnost managementu, komunikaci a podporu procesního řízení. Druhá část analyzuje současný systém ve společnosti se zaměřením na přezkoumání úrovně řízení jednotlivých procesů. Ve třetí části je zachycen proces postupného zlepšování v systému řízení kvality včetně vyhodnocení přínosu pro společnost. Závěrečná kapitola shrnuje výsledné návrhy a doporučení společnosti.
|
|
Organizace a řízení procesů v cestovním ruchu
POLÁKOVÁ, Lucie
Cílem bakalářské práce bylo zhodnocení organizace a řízení procesů služeb ve vybraném podniku zaměřeném na cestovní ruch a návrh na případnou změnu těchto služeb ve prospěch zlepšení prosperity a kontinuity podnikání. Ve vybraném podniku byla analyzována léta 2007 a 2008. V práci byl analyzován podnik celkově, z hlediska finanční stránky podniku, z hlediska marketingu a managementu, z hlediska vnějšího a vnitřního prostředí podniku. Na základě těchto analýz byla stanovena doporučení pro zlepšení fungování podniku z dlouhodobého hlediska.
|
|
Analýza organizace výroby ve vybraném podniku se zaměřením na možnosti uplatňování procesního řízení
VÁCLAVÍKOVÁ, Eva
Diplomová práce je zaměřena na problematiku organizace výroby ve vybraném podniku, který se zabývá výrobou a zpracovnáním masa. Dále na uplatňování procesního řízení. V úvodu je vysvětlen pojem konkurence a její vliv na podnikové strategie. Dále jsem popsala logistické řetězce a konkurenci mezi nimi. Pomocí výrobních a ekonomických výsledků jsem zhodnotila situaci v podniku, jak se změnilo množství a cena výrobků v roce 2006 oproti roku 2005. Dále jsem popsala organizační strukturu v podniku a zároveň odpovědnosti vedoucích pracovníků. Pomocí SWOT analýzy jsem poukázala na slabé stránky, které se podnik musí snažit potlačovat pomocí silných stránek a zároveň zaručit připravenosti podniku na příležitosti a ohrožení, vyplývající z konkurence. Součástí vlastní práce je popis hlavních procesů v podniku od zpracování objednávek přes zásobování a dodavatele surovin. Konkrétní výběr a hodnocení dodavatele je znázorněn na modelovém příkladu. Dále jsem se zabývala výrobou, její organizací, plánování a řízením. V neposlední řadě také skladováním a expedicí. Posledním procesem je v organizaci distribuce. Popsala jsem české a zahraniční řetězce. Závěr práce je zaměřen na zhodnocení ekonomické situace, hlavních procesů v podniku a zhodnocení dosavadní struktury řízení.
|
|
Využití TOC a RPZ při zdokonalování řízení malé společnosti
Hora, Jan ; Chocholatý, Drahomír (vedoucí práce) ; Chlapek, Dušan (oponent)
Tato práce je zaměřena na vytvoření a praktické vyzkoušení použitelné metodiky pro řízení firmy s multiprojektovým prostředím, založené na teorii omezení a potenciálu zlepšení. Malé firmy mají svá specifika, proto slepá aplikace jakékoliv metodiky není vhodná -- je třeba vybranou metodiku patřičně upravit. Pro malou firmu je ideální převést do praxe teorii zvyšování výkonnosti firmy na bázi potenciálu zlepšení, která vychází z teorie omezení (TOC) a doplnit ji využitím teorie omezení jako takové. Nejprve je třeba analyzovat cílovou firmu (pro potřeby této práce se jedná o konkrétní firmu, která nese typické znaky), poté aplikovat metodiku pro takovou firmu (na základě zjištění, co jsou pro cílové firmy společné charakteristiky) a ověřit výsledek. Tato práce popisuje vhodný postup, který využívá jak metodiky potenciálu zlepšení (se zaměřením na reálný potenciál zlepšení), tak obecných zásad teorie omezení. Postup (resp. metodika) je odzkoušen v praxi a je prokázána jeho účinnost na fungování malé firmy. Práce se zaměřuje i na určení kritérií hodnocení úspěšnosti aplikace metodiky a na vyhodnocení výsledků aplikace této metodiky v typické firmě (užitím zmíněných kritérií hodnocení).
|