Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí4 - 13dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ideální oběhy spalovacích motorů
Marušák, Ondřej ; Jedelský, Jan (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
V bakalářské práci jsou uvedeny základní termodynamické oběhy a jejich vlastnosti. Z těchto oběhů jsou dále ukázány ideální oběhy zážehového a vznětového motoru, na kterých vyšetřujeme termickou účinnost v závislosti na změně jejich charakteristických parametrů. Výsledky jsou zaznamenány v tabulkách a diagramech. U každého z motorů je také tabulka s nejběžnějšími hodnotami kompresního poměru, konečného kompresního tlaku, konečné kompresní teploty a nejvyššího spalovacího tlaku. Na závěr jsme porovnali termickou účinnost těchto dvou oběhů v T-s diagramech.
Výroba tepla a elektřiny pomocí paroplynového cyklu
Hlaváč, Ivan ; Zálešák, Martin (oponent) ; Klimeš, Lubomír (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje tématu výroby elektřiny a tepla pomocí paroplynového cyklu. V první části práce je provedena rešerše a popis jak paroplynového cyklu, tak i jednotlivých cyklů tvořících paroplynový cyklus, tedy plynového Braytonova cyklu a parního Rankinova cyklu. Druhá část práce je zaměřena na tepelnou analýzu jak Braytonova a Rankinova, tak i samotného paroplynového cyklu. Součástí práce je i výpočtový program, který je schopen tuto tepelnou analýzu provést.
Analýza dvouhřídelové spalovací turbiny se sériově a paralelně řazenými turbinami
Minář, Luděk ; Kracík, Petr (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou charakteristických bodů oběhu dvouhřídelové spalovací turbíny pro dva různé koncepty uspořádání turbín. V rámci práce je sestaven výpočtový model pro sériové a paralelní řazení turbín. Pomocí výpočtového modelu se počítají termodynamické veličiny charakteristických bodů cyklu pro návrhový pracovní bod. Vstupní hodnoty výpočtového modelu jsou voleny s ohledem na dosažení kompromisu mezi maximální termickou účinností cyklu a maximálním měrným výkonem.
Vliv vlastností plynů na cyklus zážehové motoru
Ptáček, Martin ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Vlastnosti plynů vznikajících během spalování ve spalovacím motoru ovlivňují účinnost motoru a spotřebu paliva. Během spalování vznikají škodlivé látky, které mohou být redukovány optimalizací spalování. Práce sleduje změnu vlastností plynů uvnitř motoru při změně jejich teploty. Cílem práce je popis a modelování teoretických cyklů popisující termodynamický cyklus zážehového motoru. V první části jsou vysvětleny základní vlastnosti ideálních plynů a princip činnosti zážehového motoru. Druhá část se zabývá popisem spalovacího procesu a látkami, které do procesu vstupují a vystupují. Poslední část popisuje vytvořené teoretické modely a výpočet sledovaných vlastností plynů. V závěru jsou vytvořené modely porovnány mezi sebou. Dosažené výsledky a vytvořené modely mohou sloužit jako základ pro tvorbu složitějších programů.
Paliva pro spalovací motory
Vrbický, Jiří ; Jedelský, Jan (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá základními vlastnostmi paliv pro spalovací motory. Především jejich vlivem na termickou účinnost. Dále je zde uvedeno rozdělení paliv a jejich porovnání z hlediska ekologického, ekonomického a technologického. Zabývá se palivy konvenčními (benzín, motorová nafta) a palivy alternativními (zemní plyn, propan-butan, vodík, bionafta, bioplyn, metanol, etanol).
Termodynamická analýza Atkinsonova a Millerova cyklu
Böhm, Michael ; Mauder, Tomáš (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
V bakalářské práci je proveden základní termodynamický rozbor cyklů spalovacích motorů. Pro každý cyklus je uvedeno i konstrukční řešení pro reálný spalovací motor. Následně jsou Atkinsonův a Millerův cyklus porovnány s ideálními oběhy Ottova cyklu pro nepřeplňované a přeplňované motory z hlediska termické účinnosti pro stejné vstupní parametry. Výsledky jsou zhodnoceny a je vysvětleno použití Atkinsonova a Millerova cyklu u hybridních automobilů. Dále jsou uvedeni konkrétní zástupci automobilů, které využívají těchto cyklů a také vývojové směry moderních automobilů.
Ideální oběhy spalovacích motorů
Polívka, Radek ; Jaroš, Michal (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
V průběhu vývoje automobilů se jasně vyčlenily dva základní typy spalovacích motorů: zážehové (benzínové motory) a vznětové (naftové motory). Cílem práce je provést komplexní analýzu ideálních cyklů těchto motorů (grafické znázornění, odvození platných vztahů, charakteristické veličiny, atd.), s důrazem na nejdůležitější z parametrů – tepelnou účinnost a následně porovnat jejich výhody a nevýhody.
Ideální oběhy plynových turbín
Bobčík, Marek ; Mauder, Tomáš (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Obsahem této práce je popis základní charakteristiky různých ideálních oběhů plynových turbín. Postupně jsou odvozeny základní vzorce, pomocí nichž je získán výsledný vztah pro výpočet termické účinnosti. Poté je porovnávána termická účinnost různých typů tepelných oběhů, které se používají pro plynové turbíny.
Predikce průběhu teplot pracovních látek ve výměníku tepla
Havelková, Pavla ; Kilkovský, Bohuslav (oponent) ; Jegla, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na popis a zpracování metody buněk, která je všeobecně doporučována pro predikci teplotních profilů pracovních látek ve výměníku tepla. V práci jsou uvedeny základní vztahy pro výpočet výměny tepla a dále je zde popsána současná situace v oblasti výpočtové predikce průběhu teplot pracovních látek. Metoda buněk je řešena pomocí softwaru Maple a je aplikována na konkrétních průmyslových případech výměníků tepla. Výsledky získané metodou buněk jsou porovnány s výsledky obdrženými výukovou verzí softwaru HTRI Xchanger Suite, na jejichž základě je posouzena vypovídající schopnost metody buněk.
Ideální oběhy přeplňovaných spalovacích motorů
Hrubý, Jakub ; Jedelský, Jan (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Cílem práce je popis různých druhů přeplňování jako jedné z nejdostupnějších metod zvyšování výkonu a účinnosti spotřeby paliva atmosférických motorů současnosti. Hlavním aspektem je termodynamická stránka daného tématu, konkrétně porovnaní termických účinností různých cyklů. Po krátkém nahlédnutí do historie jsou zodpovězeny hlavní důvody, proč je přeplňování tolik důležité. Nechybí ani základní přehled a popis principu funkce nových technologií v této oblasti, shrnutí jejich výhod a nevýhod. Důraz je kladen na aktuálnost a grafickou interpretaci. Práce řeší otázku přeplňování jak vznětových, tak i zážehových motorů automobilového průmyslu a nabízí směr, jimiž by se mohl vývoj těchto agregátů odvíjet.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí4 - 13dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.