Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,800 záznamů.  začátekpředchozí3752 - 3761dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
determinanty nezaměstnanosti ČR versus determinanty nezaměstnanosti v EU
Kupec, Ondřej ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou determinanty nezaměstnanosti ČR versus determinanty nezaměstnanosti v EU. Práce poukazuje na obecný problém nezaměstnanosti a to jak v rámci ČR, tak v rámci EU. Hlouběji se věnuje vývoji a příčinám nezaměstnanosti a neopomíná vliv na ekonomiku a společnost. Pozornost je však nejvíce věnována samotným determinantům nezaměstnanosti, které ji v menší či větší míře ovlivňují a vytváří z ní celoevropský problém. V práci byla provedena analýza vybraných determinantů nezaměstnanosti v ČR a v EU, kdy cílem práce je poukázat na fakta, poukázat na rozdíly a zjistit významnost vybraných determinant. V práci je uvedena i krátkodobá predikce nezaměstnanosti pod vlivem vybraných determinant.
Lidský kapitál a vzdělávání v ČR
Houžvičková, Nela ; Chytil, Zdeněk (vedoucí práce) ; Brožová, Dagmar (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice lidského kapitálu a vzdělávání. První část je zaměřena na teorii lidského kapitálu, která vychází především z práce ekonoma Garyho S. Beckera. V této části jsou popsány vlivy na utváření lidského kapitálu, podrobněji je rozepsáno téma investic do lidského kapitálu, jednotlivé typy investic, jejich výnosnost a rizikovost. Dále se tato část krátce zabývá spojitostí vzdělání s hospodářským růstem a s teorií signálů. Druhá část je zaměřena na vzdělávací systém v ČR, jeho komparaci s ostatními vzdělávacími systémy světa a v neposlední řadě na jeho financování.
Financing of universities in Slovakia
Hanuščáková, Valéria ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Vzdělání patří mezi důležité faktory, pilíř sociálního a hospodářskeho rozvoje krajiny, který svou podstatou ovlivňuje kvalitu života členů celé společnosti. Tato bakalářská práce je věnovaná základním charakteristikám vzdělání v první části, nejsou opomenuty ani různé ponětí vzdělání jako je lidský kapitál, externalita, smíšený statek či investice. Hlavní část představuje popis fungování vysokých škol na Slovensku a legislatívní rámec jejich financování. Nemalá část rozebírá podrobněji metodiku rozpisu dotací, způsoby výpočtu, konkrétní typy dotací a sociální situaci studentů. V závěru je vyhodnocena anketa, rozeslaná studentům vysokých škol a zhodnocena situace financování školství na Slovensku a následná komparace s Českou republikou.
Využití Wiki systémů ve vzdělávání
Hlavsa, Ondřej ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce)
Wiki systém je softwarový nástroj, který umožňuje libovolným uživatelům dynamickým způsobem měnit svůj obsah. Tento otevřený systém pro správu obsahu je jedním ze základních rysů Webu 2.0 a stává se stále populárnějším v internetových komunitách, ale i ve firmách a organizacích. Tato bakalářská práce se snaží odpovědět na otázku, zda je možné využívat wiki systémy jako podpůrný nástroj výuky na školách. A pokud ano, tak jakým způsobem. Práce nabízí teoretický pohled na současné wiki systémy a jejich porovnání, ale zároveň i hlubší analýzu v souvislosti se vzděláváním.
Požadavky na lidský kapitál v kontextu strukturálních změn v ekonomice České republiky
Grušáková, Markéta ; Lapáček, Michal (vedoucí práce) ; Vostrovská, Zdenka (oponent)
V současné době panuje v odborné i laické veřejnosti debata ohledně nové dynamiky na trhu práce v České republice. Významně se snižuje nezaměstnanost. V některých odvětvích ekonomiky začíná být nedostatek kvalifikovaných pracovních sil. Objevují se signály, že vzdělanostní a profesní struktura nezaměstnaných a nově příchozích na trh práce neodpovídá poptávce zaměstnavatelů po kvalifikované práci. V teoretické části klasifikuji jednotlivé sektory, odvětví a profese. Vymezím vzdělanostní stupně. Popíšu teorii strukturálních změn v ekonomice na trh práce. Zaměřím se také na aktivní politiku zaměstnanosti. V praktické části budu zkoumat, jak úroveň dosaženého vzdělání a dosažená kvalifikace ovlivňují možnost získat zaměstnání v České republice. Součástí této úvahy bude také to, jak se liší zaměstnávání obyvatel, vzhledem k absolvovanému stupni školského systému v Praze a menších městech, jestli v tomto směru můžeme pozorovat nějaké významné rozdíly. Dále mě bude zajímat, jakou měrou nám usnadní získat novou pracovní pozici předchozí zkušenosti. Zda-li dnešní trend je obsazovat absolventy, nebo lidi, kteří na se pracovním trhu pohybují již delší dobu. Nedílnou součástí pracovních trhů jsou úřady práce a dnes také HR agentury, proto budu zjišťovat jakou klientelu mají ÚP a jakou agentury, v čem se podobají a v čem se liší. Opět mě bude zajímat to, zda je i tento faktor ovlivněn vzděláním. V závěru práce, podle zjištěných výsledků, se pokusím sepsat, kam směřuje trh práce v ČR -- vzhledem k ekonomickému vývoji a nastartovaným strukturálním trendům. Podle praktické části se pokusím zanalyzovat to, které pozice mají možnost většího uplatnění a tedy, které školní obory podporovat, a které naopak potlačit, protože produkují příliš mnoho lidí, kteří se nemají šanci na trhu práce uplatnit.
Školství jako veřejně poskytovaný soukromý statek
Nečasová, Romana ; Heřmanský, Pavel (vedoucí práce) ; Mikuláštík, Robert (oponent)
This paper explores the relationship between education and public sector. It examines broadly accepted notion that education is a legitimate and necessary function of the state. The notion is often based upon these reasons: an educated individual brings whole society a positive externality; the market will not provide equal opportunities; and education is a good which should be consumed by everyone. The study hence examines whether the market really fails in this area and whether the state provision is the best solution. Education is a politically sensitive topic, thus there exists social approach besides the economic one. Using historical line of a Czech school system, this paper shows how was the social approach formed and how it looks like today. It is concluded that public education is not the ideal form and possible solutions are propounded.
Procesy vzdělávání a rozvoje ve firmě Delvita a.s.
Dudová, Štěpánka ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Janščáková, Katarína (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat procesy vzdělávání a rozvoje ve firmě Delvita a.s. Obsahem teoretické části práce jsou teoretické poznatky a východiska pro analyzu systému vzdělávání, která se týká jak odborného, tak rozvojového vzdělávání. Praktická část zahrnuje představení společnosti z hlediska působení na českém trhu, představení vedení společnosti a cílů personální strategie i strategie vzdělávání. Následující kapitoly obsahují samotnou analýzu procesů vzdělávání se zaměřením na povinná školení, systematické vzdělávání a oblast rozvoje.
Mzdy v České republice v souvislosti s dosaženým vzděláním
Hudrlíková, Lenka ; Fischer, Jakub (vedoucí práce) ; Mazouch, Petr (oponent)
Cílem práce je analyzovat mzdy v České republice v souvislosti s nejvyšším dosaženým vzděláním. Práce zahrnuje různé analytické pohledy na mzdy a dosažené vzdělání podle různých charakteristik. Vzdělání považuji za možný faktor zvýšení mezd. Podstatný vliv na rozhodování jedince o tom, zda bude investovat do získání dalšího, vyššího stupně vzdělání, mohou mít mzdové rozdíly související s dosaženým vzděláním.
Financování vysokoškolského vzdělání v Bělorusku a ČR.
Pelaheika, Iryna ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Účelem této práce je popis a zhodnocení financování vysokoškolského vzdělání v Bělorusku a v ČR. Obsahuje podrobnou charakteristiku přístupů k financování vysokého školství v těchto vybraných zemích. Poslední kapitola je věnována porovnání a zhodnocení popsaných způsobů, které vzdělávací instituce využívají k obstarávání finančních prostředků zajištující jejich činnost. Závěrečná část také obsahuje doporučení, která mají za cíl vést ke zlepšení situaci ve sféře financování vysokého školství obou studovaných států.
E-learning
Šulc, Ondřej ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Štofila, František (oponent)
Teoretická část práce se zabývá v první řadě vzděláváním v podniku obecně a poté se věnuje obecným rysům e-learningu. Dále jsou v této části obsaženy možné způsoby aplikace learnigu v podniku. Praktická část práce obsahuje informace o společnosti PRAKAB PRAŽSKÁ KABELOVNA, a.s. a dále různé možné způsoby řešení vzdělávání v této společnosti. Závěrečná část práce obsahuje doporučení pro výběr jedné z variant, a toto je porovnáno s názorem vedoucího personálního oddělení této společnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,800 záznamů.   začátekpředchozí3752 - 3761dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.