Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí37 - 46další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Argumentace v medializaci komentátorských pořadů a teorie řečových aktů Johna Searla
Vozková, Markéta ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Vzhledem k tomu, že veřejnoprávní televize se podílí na veřejném a politickém životě naší společnosti, domníváme se, že je nutné studovat argumentační kompetence moderátorů a především jejich roli při stimulaci veřejného mínění. Předmětem naší analýzy byla mluvená publicistika jako svébytná forma medializovaného diskursu. Zabývali jsme se moderátorskou rolí, socioprofesními aspekty tohoto povolání, s důrazem na studium verbálních projevů a konkrétních řečových aktů, které jsou užívány v moderátorském diskursu. Cílem studia komunikačních strategií moderátora veřejnoprávní televize bylo zaměřit se na jazykové schopnosti, kompetence a vybavenost moderátorů z hlediska hájení veřejného zájmu - vycházíme ze zákona o České televizi a Kodexu ČT. Zaměřili jsme se na konkrétní techniky a strategie moderátorského diskursu. Zkoumali jsme, jak moderátor dociluje navození jistoty, spolupráce a srozumitelnosti v komunikaci, stejně tak, jakým způsobem dociluje minimalizace manipulativní, či persvazivní komunikace. Moderátor by měl především zabraňovat jakýmkoli projevům manipulativní a persvazivní rétoriky, kterou by měl být schopen rozpoznat. K tomu mu slouží celý systém jazyka a všechny typy řečových aktů.
Jazyk hudebního magazínu SPARK
Bodlák, Ondřej ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Mareš, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou diskurzu hudebního magazínu Spark, který referuje o metalové hudbě. Hlavním hlediskem je způsob, jakým je determinováno frazeologické a obecně metaforické vyjadřování užívané v časopise kulturně-estetickým kontextem, k němuž se tematicky vztahuje. Specifická indexikalita v jazykové rovině odkazuje svébytným způsobem k hudebnímu kontextu. Teoretickou platformou je stylistický rozbor specificky modifikovaného publicistického funkčního stylu, lexikálních prostředků, frazeologie a metaforiky. Těžiště pak spočívá v napětí mezi výrazovou automatizací a autorskou stylovou aktualizací. Obě tendence jsou relevantní vzhledem ke kontextualizaci významu textů. První část práce Vstup představuje tematickou stavbu magazínu a také typickou formu reklamy, druhá část Texty se soustředí na stylistickou charakteristiku textů a jejich interpretaci s ohledem na kulturní kontext. V této části práce je také zmapována persvazivní stránka magazínu, hlavně v kontextu náboženských - křest'anských - hodnot. Cílem práce je zachytit podobu jednoho současného média v lingvistických i ideologických souvislostech. Klíčová slova: Analýza diskurzu Kontextualizace Order of indexikality Slang Automatizovaná frazeologie Aktualizovaná obraznost Persvaze Argumentace
Personální a sociální deixe v politických projevech Jean-Marie Le Pena a Marine Le Penové
Vlčková, Jana ; Nádvorníková, Olga (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Personální a sociální deixe v politických projevech Jean-Marie Le Pena a Marine Le Penové (Jana Vlčková) Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá jazykovou analýzou politických projevů představitelů Národní fronty - Jean-Marie Le Pena a Marine Le Penové. Práce porovnává užití prostředků personální a sociální deixe u obou mluvčích ve srovnatelných komunikačních situacích. Teoretická část charakterizuje okolnosti komunikační situace, techniky argumentace a persvaze v politickém projevu, stejně jako prostředky personální a sociální deixe. Následná analýza korpusu politických projevů je zasazena do rámce programového vymezení strany. Metodou práce je rozbor projevů na základě frekvence výskytů konkrétních jazykových prostředků. Kvantitativní analýza je rozvinuta příklady daných prostředků v jednotlivých jazykových kontextech. Práce nabízí srovnání jednak skrze rozdílné komunikační situace, jednak skrze specifika ve vyjadřování obou mluvčích a přináší tak konkrétní perspektivu ve vnímání rozdílů mezi oběma politiky. Klíčová slova analýza politického projevu, personální deixe, sociální deixe, komunikační situace, argumentace, Jean-Marie Le Pen, Marine Le Pen, francouzština
Badatelsky orientované vzdělávání jako jedna z cest ke zkvalitňování profesionality učitelů
Tichá, Marie ; Samková, L.
Příspěvek je zaměřen na badatelsky orientované vzdělávání jako možnou cestu rozvíjení a zkvalitňování profesionality v přípravě učitelů 1. stupně základní školy. Vzhledem k tomu, že proces bádání vede k domněnkám, hypotetickým odpovědím a ty je třeba ověřit, zaměřili jsme se v poslední době také na rozvíjení uvědomování si potřeby argumentovat, vědomě zařazovat odůvodňování do vyučování matematice.
Simulace vyjednávacích a argumentačních protokolů
Říha, Michal ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá komunikací v multiagentních systémech, a to konkrétně vyjednáváním a argumentací. Jsou popsány protokoly pro argumentaci a vyjednávání, a je uveden modelový příklad jejich využití. Je popsán hierarchický model důvěry v kontextu, který slouží agentům k reprezentaci jejich představ o systému. Pro tyto agenty je pak navržen argumentační protokol, kterým jsou řešeny konflikty.
Význam sociálně komunikačních dovedností pro výslednou kvalitu ekonomického vzdělání
Holečková, Lenka ; Trnka, Jan (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent) ; Velichová, Ľudmila (oponent)
Disertační práce se zabývá sociální komunikací v ekonomickém vzdělávání se zvláštním zřetelem k současné úrovni komunikačních dovedností žáků a studentů vybraných škol a se zaměřením na aspekty a kompetence, které je třeba v těchto oblastech nejvíce rozvíjet. Práce je rozdělena do dvou částí a s nimi korespondujících dvou výzkumných problémů. Těžiště disertační práce spočívá v aplikaci rétorických a sociálně komunikačních prvků do ekonomického předmětu, kde je experimentální metodou a následným pozorováním (s pomocí hodnotících škál) posouzen vliv těchto dodaných prvků na výslednou kvalitu výstupu z ekonomického předmětu. Daný výstup probíhá formou prezentace ekonomického tématu studenty, kteří takto předávají odbornou látku ostatním studentům v kurzu. Hodnocení se zaměří na výslednou kvalitu prezentace studentů z mnoha hledisek. Další stěžejní část práce je zaměřena na rozvoj argumentačních dovedností žáků při užití aktivizujících metod výuky v ekonomickém předmětu. Je zkoumán vliv výuky prostřednictvím aktivizujících metod rozvíjejících schopnost argumentace na výsledné znalosti žáků. Ti jsou rozděleni do dvou skupin, přičemž jedna z nich je vyučována klasickým způsobem, druhá pomocí aktivizujících metod. Znalosti jsou ověřeny pomocí didaktického testu. Hlavní roli zde hrají metody rozvíjející schopnost argumentace, neboť dovednost vhodně argumentovat je pro budoucí uchazeče na trhu práce velmi významná. Významnost rozdílů mezi pretestem a posttestem v rámci skupin žáků je v obou případech vyhodnocena pomocí dvouvýběrového párového t-testu na střední hodnotu. Významnost rozdílů mezi experimentální a kontrolní skupinou pomocí Studentova t-testu. Ústřední metodologické postupy užité v práci zahrnují experiment, pozorování, škálování, dotazníkové šetření, didaktický test a jejich statistické interpretace (Shapiro-Wilkův test normality, F-test, dvouvýběrový párový t-test na střední hodnotu, Studentův t-test). Na základě výsledků výzkumu bude navrženo začlenění rétorických a sociálně komunikačních technik a rovněž vybraných aktivizujících metod do běžné výuky. Smyslem práce je poukázat na potřebu zařazení komunikačních prvků do výuky ekonomických předmětů a navrhnout možnosti, jak s komunikačními dovednostmi v těchto předmětech pracovat a účinně je u žáků a studentů rozvíjet.
Structural and Argumentative Analysis of the Le Monde Editorials
MARŠÁKOVÁ, Alžběta
Diplomová práce se zabývá textovou analýzou, jejími metodami a následnou aplikací těchto metod na novinové úvodníky deníků Le Monde a Lidových novin. Cílem práce je analýza úvodníků z hlediska jejich struktury a argumentace a vymezení a fungování prostředků používaných pro argumentaci. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. První část se zabývá obecnou charakteristikou novinového úvodníku, jakožto typem komunikace a metodami textové analýzy. Praktická část je věnována samotné analýze úvodníků z hlediska jejich výstavby a fungování jednotlivých prostředků argumentace.
Structural and Argumentative Analysis of the Advertising Materials created by French and Czech Travel Agencies
HŮLOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá analýzou reklamních tiskovin lyžařských středisek. Práce je rozdělena na část teoretickou, která představuje charakteristiky reklamního diskurzu, a část praktickou, která se věnuje analýze francouzských a českých cestovních katalogů, brožur a prospektů. Analýza se zaměřuje na jazykové prostředky, jejichž užití je typické pro reklamní diskurz.
New Year´s and State Holiday Discourses pronounced by the Presidents of France and the Czech Republic in 2007-2010. Comparative Textual Analysis of Discourse
VYBÍHALOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá oblastí textové analýzy diskurzů a jejími metodami. Cílem práce je provedení komparativní analýzy vybraných prezidentských projevů Nicolase Sarkozyho a Václava Klause v letech 2007-2010 a odvození obecných pravidel pro výstavbu studovaného typu diskurzu. Práce je rozdělena na část teoretickou, která definuje předmět studia, metodologii a jednotlivé přístupy textové analýzy diskurzu, a část praktickou, která zahrnuje vlastní analýzu prezidentských diskurzů zaměřující se zejména na sekvenční a argumentační strukturu, fungování konektorů, užívání lexikálních konotací a na hierarchii mluvních aktů.
Logická argumentace mezi agenty
Nevrkla, S. ; Peliš, Michal
Poznání jednotlivce je neustále dynamicky utvářeno nejen jeho kontaktem s 'neuvědomělou' přírodou, ale především jeho interakcí s ostatními poznávajícími subjekty. Tato interakce se odehrává v jazyce a často nabývá formy dialogu, jehož jedním druhem je argumentace (dalšími příbuznými druhy dialogu jsou např. vysvětlování, vyjednávání apod.). V argumentaci konfrontuje poznávající subjekt (agent) své znalosti a jejich opodstatnění se znalostmi a opodstatněními jiného agenta. Matematické modely pro zkoumání argumentace se pak zabývají pravidly, jakými je argumentace zpracovávána a vyhodnocována. Nás bude zajímat pouze argumentace založená na logických argumentech, jejichž závěr logicky vyplývá z premis.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí37 - 46další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.