Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34,943 záznamů.  začátekpředchozí34934 - 34943  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.75 vteřin. 

Studie vhodného uspořádání magnetických obvodů pro realizaci magnetokalorického efektu
Doležel, Ivo ; Ota, J. ; Ulrych, B.
Příspěvek je věnován optimalizovanému návrhu magnetického obvodu pro realizaci magnetokalorického jevu.

Rozdíly v průběhu základního tónu relevantní pro percepční rozlišování melodémů v češtině
Veroňková, Jitka ; Palková, Zdenka (vedoucí práce) ; Krčmová, Marie (oponent)
Práce patří do problematiky intonologie češtiny. Jejím cílem je zjištění relevantních rozdílů v průběhu základního tónu, které jsou dostatečné pro percepční rozlišení základních výpovědních kategorií v češtině. Melodie řeči je v češtině funkčně využita. V rámci neutrálních výpovědí odlišuje ukončené a neukončené výpovědi a uvnitř výpovědí ukončených jako jediný prostředek větu oznamovací a otázku zjišťovací. Melodické průběhy některých kadencí jsou si však podobné a u některých variant může v řeči docházet k melodickým přesahům. Tato skutečnost není však v reálné komunikaci zřejmá, jelikož informace zprostředkovaná melodií je doplněna působením dalších, jazykových i nejazykových prostředků. Zvukové vlastnosti, které jsou dostatečné pro percepční rozlišení fonologických typů výpovědí, nejsou ještě uspokojivě prozkoumány. Jsou standardizována základní melodická schémata, chybí však podrobný popis jejich konkrétních realizací. Tato práce představuje uzavřenou etapu výzkumu, o kterém se však předpokládá, že se bude i nadále rozvíjet. Vstupní experiment (Janíková, 1997) zkoumal vybraný soubor melodických typů a zároveň ověřoval možnost použití syntetické řeči k tomuto typu analýzy. Závěry dovolují soudit, že zvolené nasměrování výzkumu přináší užitečná zjištění a je proto vhodné ho rozšířit i na další část...

Interpretace moravských objektů slovanského kultu
Klanica, Zdeněk
V současné době dochází na Moravě k novým interpretacím starších nálezů, spojovaných dosud s realizací předkřesťanských slovanských kultů. Autoři některých studií při svých závěrech neberou v úvahu známý srovnávací materiál, výsledky naší i zahraniční archeoreligionistiky a také příbuzných vědních disciplin.

Modelování preverbálních reprezentací na základě teorie osobních konstruktů
Filip, Miroslav
Příspěvek obhajuje relační či holistický přístup k řešení typických kognitivně psychologických témat, jakými jsou mentální reprezentace, pojmy, zkušenost nebo kategorizace, a konfrontuje jej s přístupem atomistickým. Dále se snaží podpořit hypotézu, že ne celá zkušenost, kterou si vytváříme je verbálně strukturovaná. Formálním argumentem i konkrétními příklady dokládá, že pro psychologickou realizaci jakýchkoli znalostí o světě je třeba dvou komplementárních principů známých ze strukturální sémantiky, principů podobnosti a rozdílnosti.

Jak udržet cíle /smysl/ literární výchovy v průřezových tématech
Vojtěšková, Zdeňka ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na proměny vzdělávání v České republice po roce 1989, věnuje svou pozornost probíhající kurikulární reformě, se kterou souvisí i zavedení průřezových témat do našeho vzdělávání. Společně s průřezovými tématy a jejich realizací se však odkrývá i nová problematika, kterou je jejich propojení s jednotlivými vzdělávacími předměty. Primárním cílem této práce je najít obecnou radu, jak udržet cíle (smysl) literární výchovy v průřezových tématech, tedy odhalit podmínky, při jejichž splnění bude proces propojení průřezových témat s literární výchovou úspěšný.

Přírodovědná gramotnost patnáctiletých žáků v ČR v mezinárodním výzkumu PISA
Petrášek, Pavel ; Chvál, Martin (vedoucí práce) ; Mandíková, Dana (oponent)
Název práce: Přírodovědná gramotnost patnáctiletých žáků v ČR v mezinárodním výzkumu PISA Autor: Pavel Petrášek Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: PhDr. Martin Chvál, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na výsledky patnáctiletých žáků České republiky ve vybraných úlohách mezinárodního výzkumu PISA. Obsahuje stručné seznámení s metodologií výzkumu a jeho realizací v našich podmínkách. Práce poukazuje na vztahy mezi úspěšností žáků a jinými proměnnými zjišťovanými v doprovodném dotazníku, jako jsou například pohlaví, vzdělání rodičů, vztah k matematice nebo socioekonomické zázemí žákovy rodiny. Dále práce obsahuje porovnání důležitosti jednotlivých dotazníkových proměnných a srovnání výsledků z roku 2000 a 2003. Práce může sloužit jako námět pro hlubší zkoumání daných vztahů a jejich porovnání v delším časovém horizontu s využitím výsledků z dalších cyklů výzkumu. Přiloženo je také CD, které obsahuje elektronickou podobu práce. Klíčová slova: testy, mezinárodní výzkum, přírodovědná gramotnost

Principy štíhlé logistiky v logistickém řetězci nového modelu firmy Škoda
Trejbal, Michal ; Pernica, Petr (vedoucí práce) ; Cee, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem Nového logistického konceptu, který se v současné době nasazuje v automobilovém koncernu Volkswagen. Autor, zaměstnanec logistiky firmy Škoda, v metodologické části představuje Nový logistický koncept jako celek po jeho pěti modulech a hodnotí jeho principy dle nejmodernějších logistických teorií. V praktické části analyzuje reálnost stavby konkrétního Milkrunu dle principů Nového logistického konceptu. Výsledkem práce je potvrzení funkčnosti nových zásad prostřednictvím konkrétního příkladu a obecná doporučení pro úspěšnou realizaci celkového konceptu.

Možnosti integrované výchovy dětí se zrakovým postižením v předškolním věku
Denerová, Taťána ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
První kapitola diplomové práce je zaměřena na integrované vzdělávání zdravotně postižených. Popisuje cíle a východiska integrace, její stupně a význam pro všechny zúčastněné. Pojednává o možnostech integrovaného vzdělávání v ČR, podmínkách integrované výchovy, které jsou podstatné pro její zdárnou realizaci. Druhá kapitola je zaměřena na vývoj zdravých dětí v předškolním věku. Třetí kapitola popisuje specifika vývojových oblastí dítěte se ZP v předškolním věku. Čtvrtá kapitola obsahuje cíle, obsah předškolní výchovy, které jsou zpracovány v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Pátá kapitola informuje o rozdělení zrakových vad včetně charakteristik osob se zrakovým postižením a možnosti reedukace. Šestá kapitola je zaměřena na teorii výzkumných metod, které budou aplikovány v praktické části. Praktická část popisuje cíle, východiska a průběh průzkumu. Jako metody průzkumu je využit řízený rozhovor a dotazník v písemné formě. Získaná data budou analyzována a shrnuta do závěru.

HR procesy ve společnosti Microsoft, se zeměřením na potenciál outsourcingu
Rubešová, Tereza ; Nováková, Kamila (oponent) ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce)
Diplomová práce "HR procesy ve společnosti Microsoft, se zaměřením na potenciál outsourcingu", se zabývá problematikou firemních procesů v souladu se současnými vývojovými trendy společnosti a dynamiky obchodu. Toto zaměření je důležité proto, že firma Microsoft je dynamickou firmou a hlavně je firmou, která se chce zlepšovat - a to nejen navenek, ale hlavně uvnitř firmy, protože zjednodušování procesů je klíčem k vyšší úspěšnosti a efektivnosti. V práci se dozvíte více o procesech oddělení lidských zdrojů firmy Microsoft se zaměřením na ty procesy, které byly identifikovány jako neefektivní a nesoucí potenciál k outsourcingu. Cílem této práce je připravit prostor pro realizaci outsourcingu.

Rozdíly v průběhu základního tónu relevantní pro percepční rozlišování melodémů v češtině
Veroňková, Jitka ; Palková, Zdenka (vedoucí práce) ; Krčmová, Marie (oponent) ; Janota, Přemysl (oponent)
Práce patří do problematiky intonologie češtiny. Jejím cílem je zjištění relevantních rozdílů v průběhu základního tónu, které jsou dostatečné pro percepční rozlišení základních výpovědních kategorií v češtině. Melodie řeči je v češtině funkčně využita. V rámci neutrálních výpovědí odlišuje ukončené a neukončené výpovědi a uvnitř výpovědí ukončených jako jediný prostředek větu oznamovací a otázku zjišťovací. Melodické průběhy některých kadencí jsou si však podobné a u některých variant může v řeči docházet k melodickým přesahům. Tato skutečnost není však v reálné komunikaci zřejmá, jelikož informace zprostředkovaná melodií je doplněna působením dalších, jazykových i nejazykových prostředků. Zvukové vlastnosti, které jsou dostatečné pro percepční rozlišení fonologických typů výpovědí, nejsou ještě uspokojivě prozkoumány. Jsou standardizována základní melodická schémata, chybí však podrobný popis jejich konkrétních realizací. Tato práce představuje uzavřenou etapu výzkumu, o kterém se však předpokládá, že se bude i nadále rozvíjet. Vstupní experiment (Janíková, 1997) zkoumal vybraný soubor melodických typů a zároveň ověřoval možnost použití syntetické řeči k tomuto typu analýzy. Závěry dovolují soudit, že zvolené nasměrování výzkumu přináší užitečná zjištění a je proto vhodné ho rozšířit i na další část...