Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 327 záznamů.  začátekpředchozí312 - 321další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Výuka regionální geografie světového oceánu a polárních oblastí na 2. stupni ZŠ
BAČÁKOVÁ, Daniela
Diplomová práce se zabývá tématem učiva regionální geografie světového oceánu a polárních oblastí. Zaměřuje se na vytvoření vlastního návrhu koncepce pro výuku zeměpisu na 2. stupni ZŠ. Součástí práce je didaktická analýza učebnic a pracovních sešitů zeměpisu pro 2. stupeň ZŠ, které obsahují dané učivo. Pro inspiraci a vytvoření představ o aktuální výuce tématu bylo provedeno na několika vybraných základních školách dotazníkové šetření. Hlavním cílem práce bylo navržení vlastního učebního materiálu v podobě učebnice, pracovního sešitu a metodické příručky pro učitele s ohledem na nové tendence ve vzdělávání.
Komparace učebnic marketingu pro střední školy
TLAČILOVÁ, Jana
Většina žáků, učitelů, rodičů i odborníků si nedokáže vzdělávací proces představit bez učebnic, a to i v současnosti, kdy je společnost velmi ovlivněna rozvojem elektronických médií. Cílem této práce je analýza a komparace dvou různých učebnic marketingu pro střední školy. Práce je rozdělena do dvou částí a dále členěna do kapitol, které se uvedené problematice věnují od teoretické úvahy až po praktické aplikování kritérií na konkrétní učebnice. Teoretická část práce se zabývá definicí učebnice, její funkcí, strukturními prvky, kritérii výběru učebnice, dále pak učením z textu a není opomenuta ani vázanost obsahu učebnic na rámcové vzdělávací programy. Praktická část je věnována výzkumu a metodám hodnocení učebnic. Vybrané metody jsou aplikovány na dvě různé učebnice marketingu používané na středních školách a výsledky hodnocení jsou porovnány. Tato práce se tedy soustředí na analýzu vlastností učebnic metodou komparativní.
Role vzdělávání v soudobé společnosti na příkladu České republiky
Vítková, Eva ; Soběhart, Radek (vedoucí práce) ; Kozmanová, Irena (oponent)
Diplomová práce zkoumá, zda a jakým způsobem český vzdělávací systém reaguje na vzrůstající kulturní různorodost české společnosti. V rovině teoretické vymezuje roli vzdělávání v multikulturní společnosti při uplatňování multikulturní politiky. Hlavní část práce, jež spočívá v analýze školních učebnic předmětů dějepis, občanská výchova a literatura, je doplněna pohledem na institucionální rovinu, analýzou kurikulárních dokumentů a případovou studií, která zkoumá prostředí pedagogických fakult. Práce dochází k závěru, že pojetí českého systému vzdělávání je monokulturní a nereaguje na změnu společenské reality. Na základě výstupů analýzy a komparace jsou proto v závěru práce představeny konkrétní strategické i dílčí kroky, které by mohly podpořit přechod od monokulturního pojetí vzdělávání na systém multikulturní. Klíčové změny by podle autorky měly nastat v profesní přípravě učitelů a v obsahu a podobě školních učebnic, které v tuto chvíli ve velké míře reprodukují kulturní stereotypy a nereflektují kulturní pluralitu společnosti
Učebnicové zpracování tématu marketingový mix pro obchodní akademie
Zatloukalová, Zuzana ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Mohrová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá učebnicovým zpracováním tématu marketingový mix pro obchodní akademie. Téma je zpracováno tak, aby studenti získali ucelené informace o dané problematice. Rozsahem téma spadá do druhého koncentrického okruhu. Návrh je tedy určen pro studenty vyšších ročníků. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou část (učebnice, sbírka úloh) a praktickou část (výuka na obchodní akademii).
VÝUKA TÉMATU "OBYVATELSTVO SVĚTA" NA 2. STUPNI ZŠ
DVOŘÁKOVÁ, Iveta
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření vlastního návrhu učebního materiálu k výuce tématu ?obyvatelstvo světa? na 2. stupni ZŠ, který je vypracovaný s ohledem na zásady definované aktuálními vzdělávacími dokumenty. V první části práce se zabývám významem a postavením tohoto tématu v rámci RVP ZV a školních vzdělávacích programů tzv. pilotních škol a vybraných běžných škol. Dále je součástí práce také didaktická analýza učebnic a pracovních sešitů zeměpisu pro 2. stupeň ZŠ, které obsahují učivo o obyvatelstvu světa. Ve druhé části práce navrhuji vlastní učební materiál v podobě učebnice, pracovního sešitu a metodické příručky pro učitele, přičemž všechny tyto části učebního materiálu jsou spolu propojeny a pro snazší orientaci i stejně strukturovány.
Počítadla (abakus, finger abacus aj.) ve výuce matematických operací na prvním stupni ZŠ. Návrh pracovních listů s využitím počítače.
BŘEČKOVÁ, Jana
V diplomové práci se zabývám vytvořenou interaktivní učebnicí pro 1. ročník základní školy, zaměřenou na numeraci s přechodem přes pětku a desítku s využitím interaktivní tabule a počítadel. V úvodní části píši o znalostech, jež mají žáci se vstupem do prvního ročníku, matematice na počátku školní docházky, počítadlech, interaktivní tabuli, učebnici a interaktivní učebnici. Hlavní část je věnována manuálu k interaktivní učebnici, kde popisuji prostředí, ovládání a jednotlivé příklady. Dále se zabývám výukou, která proběhla na dvou základních školách. Závěr je věnován zpětné vazbě od učitelek v podobě dotazníku, mé sebereflexi a vyhodnocení úspěšnosti výuky na základě pracovních listů.
Literární text ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka
ZEZULOVÁ, Veronika
Literární text ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka Tato diplomová práce zkoumá využití uměleckého textu v učebnicích francouzštiny jako cizího jazyka. Sleduje jeho kvantitativní a kvalitativní vývoj spojený s rostoucí jazykovou úrovní studentů i připojená cvičení. Zaměřuje se na korpus dostupných učebnic na českém trhu, z nichž analyzuje pět francouzských a dvě české učebnice, které reprezentují didaktickou tvorbu od 90. let 20. století do současnosti. Nezbytnou součástí této práce je vytvoření typologie doprovodných aktivit uměleckých textů. Cílem práce je porovnání výsledků získaných analýzou vybraného materiálu. Ten je vyhodnocen z hlediska datace učebnic, jejich provenience, rozsahu a povahy uměleckého textu.
Návrh pracovních listů pro výuku funkcí s programem Derive 6 na ZŠ
SUPOVÁ, Táňa
Ve své diplomové práci se zabývám mnou vytvořenou interaktivní učebnicí určenou pro výuku funkcí na základní škole. V úvodní části diplomové práce zmiňuji pojem učebnice, moderní učebnice, interaktivní učebnice. V hlavní části diplomové práce popisuji manuál k vytvořené interaktivní učebnici. V manuálu popisuji prostředí učebnice, její ovládání, jednotlivé příklady. Dále v diplomové práci popisuji výukový experiment, který proběhl na vybrané základní škole. V závěru diplomové práce vyhodnocuji zadané dotazníky a uvádím výsledky výuky.
Vytvoření odborné publikace pro výuku florbalu
KYSEL, Jiří
Moderní sportovní odvětví, florbal, zažívá v posledních letech v České republice obrovský rozvoj. Má jednoduchá pravidla, je nenáročný na materiální vybavení, snadno se učí a padá v něm mnoho branek. Právem je řazený mezi nejoblíbenější sporty pro chlapce i dívky. Florbal je jednou z vhodných alternativ v náplni povinné i zájmové tělesné výchovy na školách. Zároveň je soutěžním sportem všech kategorií. Vzniklá publikace si klade za cíl vyplnit mezeru na poli metodických materiálů. Nabízí učitelům tělesné výchovy, vedoucím zájmových kroužků, trenérům i ostatním zájemcům základní poznatky o florbalu. Největší prostor je věnován metodice nácviku florbalových dovedností. Součástí jsou dále informace o historii, výběru vybavení, výklad pravidel, vhodné tréninkové formy, vedení družstva v utkáních, kompenzační cvičení, úrazová prevence atd.
Učební portfolio z Biologie člověka pro vzdělávací obor Přírodopis
HLASOVÁ, Zuzana
Cílem diplomové práce je vytvoření učebního portfolia se zaměřením na vzdělávací obsah tématického okruhu Biologie člověka. Výukové materiály jsou vytvořeny pro výuku přírodopisu na 2. stupni základních škol a jsou zaměřeny na vybrané soustavy z Biologie člověka: svalovou, dýchací, oběhovou, trávicí, smyslovou a kapitolu o výživě. Vzhledem ke stávajícím Školním vzdělávacím programům, si sám učitel volí, v jakém ročníku bude tématický okruh Biologie člověka žáky učit. Portfolio je koncipováno, jako metodický materiál pro učitele a výukové aktivity pro žáky, které vedou ke zkvalitnění výuky a usnadnění pochopení jednotlivých pojmů a vztahů mezi stavbou a funkcí lidského těla. Učební portfolio se skládá z pracovních listů, praktických úkolů a zkušebních testů, jež slouží ke zpestření výuky a doplňují klasické pojetí výuky orgánových soustav člověka o řadu zajímavostí, fyziologických pokusů a testování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 327 záznamů.   začátekpředchozí312 - 321další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.